jump to navigation

Raymond Khoury: Ultimul templier 27/10/2009

Posted by Theophyle in 1, Carte Contemporana (sec. 20-21), Istorie Alternativa.
Tags: , ,
trackback

219-1Raymond Khoury (n.  1960 in Beirut, Lebanon)  este scriitor si autor de scenarii de film, cunoscut ca autor al bestseller-ului din 2006 ( conform New York Times ) The Last Templar (Ultimul templier, tradus in Ro., Ed. Nemira).
Raymond Khoury este nascut in Liban, dar a crescut in Rye, New York din 1975, cand familia a fugit de razboiul civil. Khoury s-a intors in Liban si a urmat cursurile American University of Beirut, unde a studiat arhitectura si in acelasi timp a ilustrat mai multe carti pentru copii la Oxford University Press Middle East office. Din cauza reizbucnirii razboiului, in februarie 1984 a fost evacutat din Beirut de U.S. Marine Corps intr-un elicopter. Astazi,  Khoury traieste in Londra cu sotia si cele doua fiice.

Dupa cateva luni de munca la o firma de arhitectura din Londra, Khoury s-a mutat in Fontainebleau, Franta, unde a dobandit un MBA de la European Institute of Business Administration (INSEAD). Dupa terminarea studiilor s-a intors la Londra, unde a lucrat intr-o banca de investitii. In timpul neobisnuitei sale cariere de arhitect si bancher,  Khoury a inceput sa scrie scenarii de film impreuna cu un bancher de pe Wall Street si el autor amator de scenarii. Una din ideile dezvoltate de cei doi a ajuns finalista intr-o bursa  Fulbright pentru scenarii de film.

In 1996, Khoury a scris adaptarea pentru film a romanului lui  Melvyn Bragg – The Maid of Buttermere . Robert DeNiro a anuntat in acelasi an ca va produce filmul si va avea rolul principal. Khoury a scris de asemenea pentru BBC seria Spooks (cunoscuta ca MI:5 in SUA) si Waking the Dead.

La inceputul carierei de autor de scenarii, chiar inainte de a avea un agent pentru reprezentare, Khoury a scris un scenariu numit The Last Templar, despre comoara pierduta a Cavalerilor Templieri. Dupa 18 luni de cercetari si scris, Khoury a dat unui prieten manuscrisul spre citire si acesta i-a sugerat sa-l transforme intr-o carte. Cu acordul autorului, prietenul a aratat manuscrisul scenariului unui agent literar, care a oferit o suma cu sase cifre ca avans de la o editura pentru a scrie cartea bazata pe acest scenariu, cu conditia sa excluda toate referirile la religie.  Cu toate ca nu vanduse nici o alta carte, Khoury a refuzat si banii si publicarea cartii in aceste conditii.

219-2
Lasand acest scenariu deoparte, Khoury a lucrat pentru filme mai multi ani, avand o cariera de succes la Londra si Hollywood. Un alt agent literar care il reprezenta a citit scenariul de la  The Last Templar si l-a indemnat sa scrie un roman, asa ca in 2002 Khoury a reinceput documentarea si scrisul care i-au luat trei ani. Cartea s-a vandut rapid si a fost editata prima data in Anglia in 2005. A devenit curand bestseller in New York Times timp de 11 saptamani. A fost tradusa in 38 de limbi straine si publicata in peste 40 de tari.

Au urmat  „The Sanctuary” (Sanctuarul) in August 2007, si, „The Sign” (Semnul), in 2009.

Ultimul Templier

In 1291 d.Hr., urmare caderii orasului Akko  ( Acra), din cadrul Regatului Latin al Ierusalimului, o mica parte din Cavalerii Templieri parasesc orasul cu o lada. Vaporul lor Falcon Temple, este stricat intr-o furtuna pe mare si se scufunda. Unul dintre cavaleri este ranit grav si moare dupa ce ascunde lada si trimite o scrisoare codificata catre Marele Maestru al Templierilor. 

Ultimul Cavaler supravietuitor al masacrului ajunge in Paris in 1314, la timp ca sa-l vada pe Marele Maestru ars pe rug dupa ce a refuzat sa dezvaluie locul unde era ascunsa comoara Templierilor. Ultimul cavaler isi dedica viata mentinerii legendei Cavalerilor Templieri in pofida Bisericii Catolice.

Nu mai povestesc pentru ca  doresc sa cititi cartea si sa va bucurati de ea.

Postat de @demeter 🙂

Comentarii

1. tibi - 27/10/2009

Seara buna
🙂
Am trecut-o pe raboj! Se pare ca se (mai) gaseste la libraria Eminescu.

2. demeter - 27/10/2009

Buna seara Tibi!
Cartea este excelent scrisa si documentata. Dar, probabil ai o gramada pe lista.

3. tibi - 27/10/2009

Am demeter
Da le iau si eu pe care le gasesc pe unde le gasesc atunci cind am vreme sa le caut. Recent am luat „Memoria vegetala” si am intrat in ea!

4. demeter - 27/10/2009

Cred ca o sa-ti ia o gramada sa o citesti. Dar….daca Theophyle a zis ca…

5. tibi - 27/10/2009

demeter

Stiu ce a spus Teofil; dar stiu bine ca dupa ce am citit cartile de semantica ale lui Eco (trei dintre ele – – – doua la recomandarea sa) si doua romane grele -„misterioasa flacara a reginei Luana” si „pendulul lui foucault”, asta mi se pare chiar accesibila; mai accesibila decit de exemplu „in cautarea limbii perfecte” din care gasesc zeci de lucruri cunoscute.

6. demeter - 27/10/2009

Asta inseamna ca ai rabdare si timp. Eu nu prea mai am rabdare pentru anumite carti.

7. tibi - 27/10/2009

Am din fericire si rabdare si timp.
Sunt in felul meu, si din acest punct de vedere, un norocos.
Dar trebuie sa recunosc faptul ca Teofil mi-a indicat citeva lecturi cruciale, adevarate „speracluri” care mi-au oferit calea de intelegere a multor carti asa zis „grele” ! Printre care, si Eco.

8. demeter - 27/10/2009

tibi, daca trebuie sa citesc tot ce Theophyle ar dori, as avea nevoie de doua vieti.

9. Alina - 27/10/2009

Cartea e mai mult decat accesibila, e usoara tare de tot. Dar nu e „rea”, ba dimpotriva, ar fi fost excelenta, daca nu s-ar fi pierdut in multimea de carti de gen rasarite in urma succesului lui „Codul lui DaVinci”, semiidentice… Din literatura „de consum” este printre cele mai bune, e adevarat.

10. tibi - 27/10/2009

demeter
Tu zici de doua vieti, eu am zis deja (mai demult) de vreo zece!
Alina
Presupun ca te referi la cartea de la tema, nu la cea despre care am spus eu. Nu ?

11. tibi - 27/10/2009

bon
noapte buna ALL 🙂

12. Alina - 28/10/2009

:)da, la cartea de la tema, la cea Ultimul Templier. Credeam ca e evident 🙂


Sorry comments are closed for this entry

