jump to navigation

Sun Tzu: Arta Razboiului 02/10/2009

Posted by Theophyle in 1, Carte Antica.
Tags: , ,
trackback

Din nefericire, majoritatea cercetatorilor moderni au ajuns la concluzia ca Sun Tzu probabil este un caracter inventat si plasat in perioada de dinainte de unificarea Chinei in regatul Wu pe timpul regelui Helu (544—496 i.Hr.). Dupa cum probabil cunoasteti, China a fost unificata de Qin Shi Huang dupa ce a reusit sa infranga si sa cucereasca teritoriile celor 7 regate care alcatuiau China antica (Zhao, Qi, Qin, Chu, Han, Wei si Yan). Problema principala ar fi istorica. Bataliile si  organizarea trupelor pe care Sun Tzu le descrie in “Arta Razboiului” ar putea corespunde unei perioade mult mai tarzii. In orice caz istoria a inregistrat povestea (adevarata) a unui alt general si mare teoretician militar pe nume Sun Bin, care a trait intr-o perioada mai relevanta cuprinsului cartii atribuite lui Sun Tzu (adica sec al IV-lea i.Hr.)

Cititi articolul integral pe Politeia World

Comentarii

1. tibi - 02/10/2009

salut again
Teofil
De unde le tot scoti frate, ca si p’asta am citit-o in urma cu enspe ani 🙂 ; tot prin ahrababura mea de biblioteca tre’ sa fie pe undeva; ca as reciti-o cu placere pe repede inainte 🙂

2. Theophyle - 02/10/2009

tibi, mi-am amintit de carte cand am analizat miscarile lui Baselu, nu ca l-as suspecta ca a citit Sun Tzu 🙂

3. tibi - 02/10/2009

Teofile
Cred ca as vrea sa recitesc multe dintre cel pe care nu le-am mai atins de ani de zile; si sint sute; uneori, o si fac; dar ce ma fac in cazul acesta cu noile carti ? 🙄 Uite acum am gindeam sa reiau „Zbor deasupra unui cuib de cuci”; poate scot si o postare ca pare a fi in ton cu vremile astea, in care parca toata lumea si-a pierdut mintile!

4. Theophyle - 02/10/2009

Tibi, carte superba chiar merita o analiza 🙂

5. tibi - 02/10/2009

ok Teofil

Ei, chiar o analiza aprofundata e cam mult pentru puterile mele – e totusi vorba despre Ken Kesei, dar o subtila comparatie intre lumea aia si lumea asta in care traim, poate reusesc 🙂

6. Theophyle - 02/10/2009

reusesti tu tibi cum nu? 😆

7. tibi - 02/10/2009

Macar pot sa incerc, nu ? 🙂
Am inceput cartea lui Eco „Apocaliptici si integrati” , am citit de fapt introducerea, am frunzarit ‘cuprinsul’ dar nu am de gind sa o reiau miine sau poimiine ; o rezerv pentru saptamina viitoare, functie de timp. Deci, daca nu imi vine alta idee … 🙂

8. Theophyle - 02/10/2009

ai timp, nu te grabi citeste capitol, pauza samd 🙂

9. tibi - 02/10/2009

Teofil

Am invatat sa fiu rabdator cu Eco ! 🙂 .
Nu prea poate fi citit cu metoda ‘spider’ , asa E ? 🙂 pe mine autorul acesta pur si simplu ma fascineaza ! E greu de abordat daca nu ai si alte – multe – lecturi conexe. Nesuferit individ ! 😀

10. Theophyle - 02/10/2009

tibi, este un artist. Majoritatea artistilor sunt nesuferiti. Eco se joaca cu cititorul sau si intinde coarda pana cand cititorul il intelege sau il abandoneaza 🙂

11. tibi - 02/10/2009

Si iata cum am devenit si eu, un ‘manipulator’ 😀 !

Am plecat de la chinez, am sarit la Kesey, apoi la Eco !

Tu, mai la tema, ai tras discutia subtil, la pirat’ ! 🙂

ps. Inca ma mai gindesc la o postare despre ‘Pendul’ , care sa cuprinda legatura dintre Culianu, Eco si Moshe. Crezi ca e posibil asa ceva ? 🙄

12. Theophyle - 02/10/2009

bineinteles si inca cum, chiar se leaga si se leaga chiar bine 😆

13. tibi - 02/10/2009

E greuuuuuuuu ! Da’ probabil ca voi incerca. 🙂 Nu prea curind totusi …

14. Theophyle - 02/10/2009

tibi am sa te ajut cu o postare referitoare in cateva zile, bine 🙂

15. cati - 02/10/2009

Teofil,
Seara buna!
Incep cu un rautacism. Nu ma pot abtine: multi politicieni poate au citit Sun Tzu si n-au ajuns presedinti…

Chiar daca Base n-a citit „Arta razboiului”, „Principele” etc etc etc,
tacticile lui arata ca are geniu politic:
Nu vrea sa-si pacaleasca/minta adversarii si, deci, manifesta corectitudine in lupta cu ei. E fair-play.
Cu nuanta ca o atitudine corecta nu exclude siretenia, viclenia, specularea greselilor adversarilor si plesnirea lor cand nici nu se asteapta.

Pentru sufletul meu imi place totusi sa cred ca Base nu e chiar strain de acest tip de lecturi.

16. Theophyle - 02/10/2009

cati,
cartile nu sunt retete. Cartile sunt capsule a unor vieti, experiente, oameni si cateodata si intelepciune. Pentru a interpreta si a folosi continutul unei carti ai nevoie de o jonctiune in timp si spatiu.

Nu, Basescu nu le are cu cartile. Basescu este un empiric natural, nu Basescu nu citeste, probabil nici nu are nevoie. 🙂

17. cati - 03/10/2009

T.,
M-ar intrista sa am certitudinea ca Basescu nu citeste si ca nici nu are nevoie sa citeasca.
Prefer sa am speranta ca ar fi adevarat contrariul.
Noapte buna!

18. Theophyle - 03/10/2009

cati, noapte buna 🙂

19. tibi - 03/10/2009

Teofil
Sigur ca e BINE ! Cum altfel ? Multumesc anticipat prietene ! 🙂

20. Theophyle - 03/10/2009

Tibi, nici o problema. Ma duc si eu la culcush. Deja maine. Ne citim 🙂

21. tibi - 03/10/2009

cati
Servus ! Si noapte buna !

Hai nu fii necajita ! Basescu este un conducator innascut, natural si convingator ! Are un fler politic remarcabil, ancorat cum nu se poate mai bine in ‘real’; si atunci, de ca sa te necajesti ca a spus Teofil ca nu are nevoie sa ‘citeasca’ ? acele ‘capsule’ ? Basescu chiar nu are nevoie de asa ceva ! E mai natural decit naturalul insusi ! STIE CE ARE DE FACUT !

22. tibi - 03/10/2009

BON !

Noapte buna ALL 🙂


Sorry comments are closed for this entry

