jump to navigation

Pauza: Imunitatea unui organism numit Ţara 01/08/2009

Posted by Theophyle in 1, Pauza.
Tags: , , ,
trackback

Sub titlu – In cautarea unui Macrofag

Leucocitele, sau celulele albe, sunt celule ale sistemului imunitar care apără organismul de boli infecţioase şi corpuri străine. Există mai multe tipuri de leucocite, toate fiind produse de celule din măduva osoasă. Leucocitele se găsesc în tot corpul, inclusiv în sânge şi în sistemul limfatic.

Macrofag – Celula mare, avand proprietatea de a ingera si distruge particulele mari (celule lezate sau batrane, particule straine, bacterii) prin fagocitoza. Macrofagele constituie primul mecanism de aparare celulara impotriva agentilor infectiosi. Ele sunt gasite in toate tesuturile.

Fagocitoza este un proces prin care fagocitele sau diferite alte microorganisme înglobează particule străine (particule microscopice, microorganisme patogene, celule sau componente ale celulelor moarte), folosind membrana celulară şi formând în acelaşi timp un fagozom.

Adeziunea – membrana celulei fagocitare aderă la membrana particulei ce urmează a fi ingerată, etapă datorată lectinelor de pe suprafaţa microorganismului; Ingestia – invaginarea particulei străine şi formarea fagozomului; Digestia – realizată de enzime intercelulare. Fagocitoza este cel mai adesea însoţită de o creştere brutală a consumului celular de oxigen. Unele macrofage sunt capabile după inducţia unei NO sintaze de a produce derivaţi nitraţi, în special monoxid de azot prin oxidarea argininei. Monoxidul de azot format duce la distrugerea bacteriilor, paraziţilor, precum şi a fungilor.

Pana aici biologia. Aceasta postare poate fi interpretata ca material informativ sau poate fi interpretata ca pamflet. Pamflet ar fi daca am hotari sa transformam organismul care are nevoie de imunitate intr-o tara si un popor care locuieste in acea tara. Tot pamflet ar fi daca am cauta un partid al celulelor albe care sa produca acel Macrofag care trebuie sa curete tara de celulele lezate de securism, sau batranele celule comuniste, particulele straine provenite de la  rasarit si de bacterii parazite care sunt rezultatul a 20 de ani de tranzitie. Este adevarat in procesul de contact (adeziune) pe care-l impune fagocitoza, miroase urat – monoxidul de azot este urat mirositor si doare cand aceasta substanta omoara “parazitii”, totusi acest proces este necesar, fara el organismul poate deceda. Canditi-va cu totii cam cine ar putea fi marele Macrofag. 🙂

Comentarii

1. tibi - 01/08/2009

servus
TUTUROR
🙂

2. bibliophyle - 01/08/2009

@tibi, salut 🙂

3. tibi - 01/08/2009

Teofil

Pina recent, am mai crezut si eu in puterea de regenerare a societatzii noastre; acum, nu mai sunt chiar atit de entuziast. 😦 Cred ca societatea noastra sufera de un cancer generalizat ! Care Macrofag ???

4. bibliophyle - 01/08/2009

@tibi draga, eu am vorbit de un corp sanatos si de infectii, in nici un caz de cancer. Nu cred ca societatea romaneasca este (inca) bolnava atat de greu. Cred ca in Ro. exista inca resurse „naturale” intr-o lupta cu infectiile. Vom trai si vom vedea – eu sper ca vom ca Macrofagul-maximus va reusi sa-si asume rolul istoric 🙂

5. tibi - 01/08/2009

Teofil

Poate sunt eu mai prapastios (de fapt am devenit intre timp), dar tzine minte bine ce iti spun : indiferent cine si cum va cistiga la toamna la prezidentiale, anul viitor va semana perfect cu anul in care basescu a fost suspendat! Daca va cistiga basescu, e limpede de ce. Daca nu va cistiga basescu, haita care s-a unit pentru a-l da jos, se va incaiera pe ciolanul cistigat. Nu mai intru in detalii, ca ma ia durerea de cap ! 👿

6. bibliophyle - 01/08/2009

@tibi, galeria trebuie sa sustina echipa chiar daca echipa primeste goluri 🙂 TB nu este subiectul postarii mele – Societatea in care traim este subiectul

7. tibi - 01/08/2009

Teofil

De acord cu tine; subiectul este societatea, nu un individ. Bine, dar in cazul acesta cin’sa fie macrofagu’ ? Si galeria, ce echipa sa mai sustina ? Echipa aia care face blat cu adversarul ? Intreb si io’ ca un naiv!

8. nora damian - 01/08/2009

Bibliophyle, tibi,

Salut!

🙂

9. nora damian - 01/08/2009

tibi,

Prima conditie ca sa te-nvinga microbii, bacteriile si alte de -astea, e sa-ti pierzi complet speranta, curajul, sa renunti la lupta…

10. bibliophyle - 01/08/2009

@tibi,
tu sti exact ce cred eu despre echipa, problema este alternativa, care asa cu zice Van-Ghele nu ESTE. Pana vom gasi un alt Macrofag trebuie sustinut asta care este 😦

11. bibliophyle - 01/08/2009

@nora, servus 🙂

12. nora damian - 01/08/2009

Bibliophyle,

Si eu zic la fel! Nu defectele( destule!) trebuie vazute acuma, ci faptul ca Macrofagul e singurul care in acesti 20 de ani a dat o noua turnura lucrurilor. E suficient sa ne gandim ce s-ar fi intamplat daca in locul lui acuma era bombonel…

13. nora damian - 01/08/2009

bibliophyle,

nu vad un partid al „celulelor albe”, desi pe ici pe colo mai sunt si asemenea celule care fac tot ce pot 😉

14. tibi - 01/08/2009

nora

Ca sa privesti un tablou in ansamblu, trebuie sa faci un pas inapoi.
Daca vrei detalii, te apropii. Am o vaga senzatie ca sustinatorii piratului au privit mai ales detalii. Ma refer in special la mine. Ei bine, eu acum am facut pasul inapoi si tabloul pe care il vad, este EXACT cel pe care mi l-am imaginat cind a fost alcatuit acest guvern.

Nu pe mine ma inving acesti microbi. Eu, contez mai putzin. Societatea este amortzita, pe ansamblu! ASTA este problema.

Parerea mea.

15. bibliophyle - 01/08/2009

astazi au reusit sa ma enerveze cumplit cu chestia lui nistorescu, pur si simplu se aduna legiunile de netrebnici. Cand am citit articolului despre Udrea, chiar a reusit sa mi-o faca simpatica, magaru’ 🙂

16. nora damian - 01/08/2009

tibi,

daca societatea este amortita, trebuie ca aceia care sunt mai putin vioi s-o dezmorteasca putin, atata cat pot, fiecare. Nu? 🙂

17. nora damian - 01/08/2009

bibliophyle,

eu chiar contez pe asta: cand discursul urii atinge o anumita intensitate, produce un efect de tampire asupra netrebnicilor iar reactia populatiei e exact inversa decat socotesc dumnealor… 🙂

18. bibliophyle - 01/08/2009

nora, poate ai dreptate. Au reusit sa ma enerveze atat de mult cu articolul parsiv a lui nistorescu, ca am scris o postare pe theo-phyl pe care in viata nu as fi scris-o daca mishelul nu ma enerva 🙂

19. nora damian - 01/08/2009

Inspiratie la nervi 😆

Mi se-ntampla si mie! Ies cuvintele ca din pusca! 😆

20. nora damian - 01/08/2009

Bibliophyle,

foarte rationala si argumentata, ca deobicei, postarea la Teophyle!
Stiam de „demonstratia jurnalistica” respectiva a lui nistorescu, si de faptul, tot atat de dezgustator ca au fost pomenite aprobativ, ca sa zic numai atat, de d-na Mungiu Pippidi intr-un articol in RL. Probabil a fost „proba” pentru ca sa primeasca postul la ziarul vantului.

21. bibliophyle - 01/08/2009

@nora sa o compar eu pe Udrea cu Aspasia din Milet 🙂 cam greu dar chiar am fost nervos 😆 nu poti sa scri asa despre o femeie – nici o femeie. punct.

22. Riddick - 01/08/2009

Buna seara!

Sunt si eu de parere ca odata reales, Macrofagulu i se vor opune aceleasi bacterii. Se pare ca pana in primavara va dura galagia : ori suspendare ori nticipate.

23. bibliophyle - 01/08/2009

@nora, Oamenii nu pot recunoaste greselile lor, si asta este un mare pacat. Udrea, EBA, Ritzi sunt greseli pe care cu toti le putem plati din nefericire 😦 Dar aceste greseli vor fi nimic fatza de ce se poate intampla daca TB se retrage sau pierde 😦

24. bibliophyle - 01/08/2009

Riddick, buna seara. Chiar este o chestie importanta, TB trebuie sa castige alegerile, pur si simplu TREBUIE. Alternativele sunt DEZASTRU 😦

25. Riddick - 01/08/2009

Mi-au mancat mie doua litere la prima postare. 🙂 N-am fost atent (tastatura mea wireless avea acumulatorii descarcati). Cred ca revin la una clasica, cu fir.

26. bibliophyle - 01/08/2009

@Riddick, nu literele sunt importante – frazele sunt 😆

27. bibliophyle - 01/08/2009

daca piratu’ merge la turul 2 – o sa fie la „baioneta” 🙂

28. Riddick - 01/08/2009

Sa vedem cu ce varianta vine Iliescu din vacanta de vara (a zis ca tace doua luni, avand „lucrari”; a mai ramas o luna). Se pare ca va forta cu orice pret impunerea candidaturii lui Oprescu, iar liberalii isi vor retrage candidatul lor, sustinanu-l pe Oprescu inca de la turul intai. O seara buna, trec pe alte bloguri.

29. bibliophyle - 01/08/2009

@Riddick, vedem – o seara buna 🙂

30. tibi - 01/08/2009

Teofil

Sigur ca macrofagu’ trebuie sa cistige. Problema e alta. „Echipa” nu are decit 33 %. Anticipate, NU VOR FI! E prea riscanta loteria alegerilor pentru ‘alesii nostri’. De ca sa riste ei sa-si piarda privilegiile? cind pot sta linistitzi in functzii? Mai degraba strategii gen vanghelie si hrebe, vor declansa IAR! suspendarea. Si iar o sa pierdem timp cu discutzii, argumente si contra-argumente. Chiar reconfirmat, macrofagu’ nu are la indemina, aproape nici-o pirghie care sa-i permita :

” sa curete tara de celulele lezate de securism, sau (de) batranele celule comuniste, (de) particulele straine provenite de la rasarit si de bacteriile parazite care sunt rezultatul a 20 de ani de tranzitie. ”

Trist, dar adevarat. 😦 Parerea mea. Sper ca nu am devenit defetist …

31. bibliophyle - 01/08/2009

@tibi, am schimbat locurile – tu erai optimistul si eu pesimistul, am devenit acum OPSIMIST = OPTIMIST-PESIMIST 😆

32. tibi - 01/08/2009

Nu Teofil

Nu am schimbat nimic. Eu ramin un optimist incurabil, dar prea desele dezamagiri, mi-au mai strecurat ceva REALISM in cuget.
Sper numai sa ma insel. Toooot sper, ca poate ma insel eu si situatzia nu e chiar atit de albastra, pe cit pare. 🙂

33. bibliophyle - 01/08/2009

@tibi, cum spune orbul – vom trai si vom vedea 😆

34. tibi - 01/08/2009

@Teofil

Sau cum spuneau tinerii atunci, in piatza Universitatii : vom muri si vom fi liberi! NU ? 🙄

35. bibliophyle - 01/08/2009

@tibi, timpurile alea s-au terminat, a ramas numai lupta cu numerele, cine stie numere mai bine castiga. 😦

36. tibi - 01/08/2009

Da Teofil

Cred ca asa e, cum spui. Lasa prietene, ca daca am trait satisfactzia de a-l vedea pe cizmar doborit, ca pe o insecta, daca acum avem o umbrela NATO, in stare sa ne apere de ceva pericole rosii, macar pe moment, daca putem circula liberi cam pe unde nici nu visam, poate ca lucrurile sunt mai bune decit ne inchipuim. Si pot deveni desigur, si mai bune. NU ? 🙂

Noapte buna, prietene!
Noapte buna, tuturor !

Ne mai citim si miine !

🙂

37. bibliophyle - 01/08/2009

@tibi, noapte buna – vise placute 🙂

38. nora damian - 01/08/2009

bibliophyle, tibi,

va spun si eu,

Noapte buna!

🙂

39. bibliophyle - 01/08/2009

@nora, noapte buna 🙂

40. orangeskorpion - 02/08/2009

Hai, ca m-a amuzat tema lui Teophyl….

toti vorbiti despre macrofag, dar nimeni nu pomeneste despre leucocite care apără organismul de boli infecţioase şi corpuri străine.

si leucocitele sint cam putine, dar faptul ca printre ele se numara nora, teopyl, tibi , riddick, moi aussi + altii + altii, adica societatea civila

este deja un pas inainte…

Cit mai multe leucocite tzarii, cu atit mai repede macrofagul va cistiga!!!

olala!

🙂

sau gresesc???

41. bibliophyle - 02/08/2009

@sorkpi, salut – nu, nu gresesti – luptam la baioneta crede-ma, intra daca ai ai timp pe blogul lui patrasconiu sa vezi ce se intampla acolo,


Sorry comments are closed for this entry

