jump to navigation

Pauza: „Fişa Postului” 25/07/2009

Posted by Theophyle in 1, Pauza.
trackback

Acum 30 si ceva de ani cand am terminat eu liceul, erau putini elevi care-l terminau fara sa stie (cel putin) cine au fost Solon, Pericle, Platon, Aristotel sau Cicero. Nu stiu cati din absolventii actuali ai liceelor romanesti pot identifica numele pe care le-am enumerat, sper ca multi. Trebuie sa recunosc, personal ma consider un elev al istoriei, intotdeuna am fost si am sa fiu pana la sfarsitul existentei mele fizice, dar de la dragostea pentru istorie  si pana la simpla curiozitate culturala este o mare distanta. Cred cu tarie ca orice om care stie sa citeasca, trebuie musai sa-si valorifice darul pentru a incerca sa afle ceea ce nu stie sau ceea ce nu stie suficient. 

Am incercat pe blogul istoric pe care-l pastoresc un demers in care am descris cateva din marile personalitati ale istoriei culturale, din care, cred eu, si poporul meu face parte. Nu m-am pierdut in detalii si nici nu am scris dizertatii nesfarsite, am incercat sa actualizez faptele in 500-600 de cuvinte si 2,3 poze, oamenii si opera lor si sa le pun fata in fata cu actualitatea in care traim  si pe care dorim (multi din noi, sper) sa o schimbe. Schimbe in ce? aceasta este o intrebare aproape hamletiana, in ce dorim noi sa o schimbam. Daca o sa intrebi 100 de oameni ce si-ar dori probabil vei capata 30 de raspunsuri care au un fel de numitor comun, toti dorim o schimbare, toti dorim o justitie functionala, functionari politicosi si eficienti, medici profesionisti, si dascali competenti si iubitori, care traiesc cu totii bine-merci dintr-un salariu onest, fara sa aiba nevoie de obolul nostru direct si curat-murdar. Mai mult decat toate acestea, ne dorim un sistem politic corect, care tace si face, si nu vorbeste de dimineata pana seara pe la toate posturile de televiziune despre toate bazaconiile fara a incerca cel putin sa doreasca o rezolvare, nici vorba sa o si implementeze.   

Ce legatura au toate cele spuse si scrise cu situatia noasta, acum. Pai au, pentru ca am scris acolo despre societati in criza si despre oamenii care au cautat solutii, au analizat alternative si le-au pus pe toate in scris. Intr-un fel sau altul au ajuns la noi si le-am mostenit impreuna cu civilizatia lor; ei au creat o mostenire nemuritoare pe care noi nu dorim sau nu putem sau nu o cunoastem, pentru a ne folosi de ea.

Personal, singurul lucru pe care-l doresc (si sunt extrem de modest) este respectarea “fisei postului.” Fiecare din oamenii pe care i-am ales sau care traiesc din taxele contribuabililor sa-si respecte “fisa postului”, nimic mai mult, deocamdata.

Popularitatea blogului meu care se ocupa cu istoria si in care postez aceste mici postari  a scazut la jumatate cu inceputul postarilor acestea, ei bine chiar nu-mi pasa si am sa continui cu acest demers. Simplu, eu imi respect fisa postului.

P.S. Pentru colectionarii de VIP-uri, fiecare din oamenii pe care i-am mentionat au fost marii VIP-uri la timpul lor, asa ca putin respect. 🙂

Comentarii

1. tibi - 25/07/2009

seara buna Teofil

Ei bine, eu cred ca intzeleg ‘nemultzumirea’ ta.
Problema este ca tu istoric fiind – si nu numai – ar trebui sa intzelegi (si eu nu ma indoiesc ca o faci), ca ISTORIA opereaza cu perioade FOARTE mari de timp.
Desfid pe oricine care imi poate da exemple de OAMENI CU ADEVARAT MARI, in decursul celor citorva milenii de cind istoria este cunoscuta grafic, intr-o proportzie mai mare de citziva oameni PE MILENIU !.

Ce traverseaza acum Ro, din punct de vedere istoric, este IAR, repet, IAR! un punct de ruptura. Si din punct de vedere politic, si din punct de vedere economic, si mai ales din punct de vedere cultural. Eu sunt deja ingrozit de faptul ca limba noastra romana, cunoaste deja o noua statuare a expresiilor de gen ‘vangheliot’. Facem pariu ca in decursul citorva zeci de ani de acum inainte, aceasta limba va deveni ‘academica’ ??

Asta nu ma impiedica sa recunosc faptul ca demersul tau pe blogurile tale, are un soi de caracter apostolic. Pentru asta te respect. Dar stii citzi idiotzi te persifleaza ? Ce le pasa lor de Pericle, cind nici grecii nu prea mai stiu cine a fost omul acesta ?
Nu stiu! Intreb ! Cu naduf!! fir-ar sa fie de treaba.

2. bibliophyle - 25/07/2009

@tibi, nu sunt deloc furstrat, si chiar am sa incerc a face ce am facut si pana acum, este jobul meu. Demersul este normal, pentru ca eu doresc sa traiesc intr-o tara in care VOTUL sa ia in considerare si „fisa postului„, atat si nimic mai mult 🙂

3. tibi - 25/07/2009

Teofil

Nu am spus, nu spun si nici nu voi spune vreodata ca tu esti ‘frustrat’ !
Spun numai ca ai dreptul omenesc la o vaga deziluzie. Chiar tu spuneai ca ‘enciclopedicii’ sunt in vadit regres peste tot in lume. Ce asteptari ai tu in Ro asta vanghelio- geonita, asezonata cu Pitzi-poance placintzite, este chiar o problema care pe mine, ma depaseste.
Ce vroiam eu sa accentuez de fapt, este ca respect demersul tau ! Indiferent citzi cititori vor fi pe blogurile tale, tu esti unul dintre cei care nu abandoneaza in favoarea incultismului agresiv si din ce in ce mai prezent in spatziul pubic, la toate nivelurile.
Daca asta este ‘fisa postului tau’, JOS PALARIA !

4. bibliophyle - 25/07/2009

@tibi, comunismul lui Cesca a adus Romania la perioada pre-industiala, a distrus taranul roman cand a fost transformat in muncitor industrial, si a distrus mestesugarul si clasa muncitoare cand au fost tranformat cu totii in lumpen-proletari. Acest lumpen proletari sunt majoritari astazi in Romania, ei nu sunt devina, ei trebuie ajutati. Nu are cine si nici nu sunt doriti, ei trebuie numai sa aduca voturi, poate insa copii lor vor fi altfel. eu vreau sa ajut acesti copi.

5. tibi - 25/07/2009

Teofil

Nu am nici cea mai mica intentzie sa te contrazic in ceea ce priveste lumpen-proletarii! Nu am nici privirea idilica in care ‘tzaranul roman’ ar fi fost coloana vertebrala a societatzii noastre.
Din punctul meu de vedere, naiv desigur, problema este ca societatea romanesca, nu a avut niciodata! reper, NICIODATA! in decursul istoriei, un curs EVOLUTIV. RO a avut parte, macar in lumina ultimelor citorva secole, de un curs REVOLUTIV! Periodic, tot ceea ce generatziile vechi statuau, a fost demolat de noile tendintze de aliniere la noile tendintze de progres, macar EUROPENE. Nu mai stiu cine, a spus foarte corect, ca Ro este o IMENSA FORMA FARA FOND! Noi importam diverse forme sociale ale unui stat de drept, numai ca le importam in mod MIMETIC. Nu credem in ele, pentru ca avem o mentalitate balcanica grevata pe un fond de de autoritarism oriental, de sorginte ruseasca. Sper sa gresesc!

6. noradamian - 25/07/2009

bibliophyle, tibi,

servus!

🙂

7. bibliophyle - 25/07/2009

@tibi, acceptand ipoteza ta, sunt obligat sa hotarasc ca eu sunt altceva decat ceea ce simt, si sa ma intorc la treburile mele prin alte parti, pentru ca cinstit, eu ma consider roman de alta natura si alta „textura.” cat despre istoria noastra a romanilor, parerea mea ca inca nu a fost scrisa 🙂

8. bibliophyle - 25/07/2009

@nora, servus 🙂

9. noradamian - 25/07/2009

Bibliophyle,

Un lucru simpu, normal, dar cu care votantul nu e obisnuit:
sa urmareasca singur, ferindu-se sa intre in „masa de manevra” a presei pe cei carora le-a dat votul.
Sa nu renunte nici o clipa la pretentia legitima de a le cere politicienilor pe care i-a ales mai cu seama, sa-si respecte promisiunile. Si sa raspunda pentru ceea ce fac.
În caz contrar le incurajează nesimtirea si impostura.

10. bibliophyle - 25/07/2009

@nora,
exact ceea ce spun eu – Fisa postului – au facut ceea ce au promis sau nu? daca au facut – ok, daca nu altii, simplu nu? 🙂

11. noradamian - 25/07/2009

tibi,

ceea ce se-ntampla acuma in invatamantul din Romania anului 2009, tara admisa de doi ani in UE, e similar cu ceea ce se petrecuse cu nu stiu cati zeci de ani in urma, acordarea prin voia partidului comunist a diplomelor de tot felul, fidelilor sai, pentru a-i numi in posturi.
Catranita la culme, maica-mea vorbea, tin minte, de”inginerii” facuti „pe puncte”!
Oameni care ajungeau fara sa stie nici macar baza stiintelor fundamentale, dar-mi-te ingineria, ca sa nu mai vorbim de cultura generala absolut indispensabila, de care vorbeste Bibliophyle, sa fie in tot felul de posturi, inclusiv directori si ministri!

12. noradamian - 25/07/2009

bibliophyle,

stupefiant e ca s-au lasat lucrurile sa ajunga pana aici! Complicitati, nesimtire, indiferenta, toate astea au contribuit din plin la devalorizarea sociala si tot ce decurge de aici 😦

13. bibliophyle - 25/07/2009

@nora, problema este insa inca odata,a clasei politice si ale votului captiv 😦

14. bibliophyle - 25/07/2009

@all – Noapte buna
sper la o noapte placuta astazi, si la o zi racoroasa maine 🙂

15. elena agachi - 26/07/2009

Teofil, postarile de pe „istoria” sau ‘paleografia” sunt usor de parcurs, extrem de interesante pentru toti, deloc greoaie… Daca a scazut cumva rata accesarilor, e firesc… un subiect „greu” descurajeaza. dar, asa cum ii spun si lui Dumitru, pana la urma nu ma intereseaza sa clicheze cineva care cauta „fluturi pentru camera”, „m-a parasit”, „psalmi cu lumanari colorate”, „imagini fantastice triste”, „is obosita”, „reviste freze fiecare zi” (???),

16. elena agachi - 26/07/2009

…pentru ca, pana la urma, subiectele grele, fiind subiecte legate de ADEVAR, deranjeaza… romanilor le trebuie , au vitala nevoie de cantecul de leagan al prostiei desantate de pe micile ecrane! Ei vor sa doarma si sa pape mititei… cam atat…
Cat despre tineri, stiti foarte bine…unii sunt dotati cu aripi de la nastere, altii fac riduri si multe kilograme la 20 de ani!!! Cum le e scris!…

17. bibliophyle - 26/07/2009

@elen salut. nu rata accesarilor este dezamgitore, ci rata interesului pentru cultura, si letargia „mentala” in care se afla generatiile astea 🙂

18. MANIFEST « Elenaagachi’s Weblog - 26/07/2009

[…] autor de literatură pe blog…un blog pe care vi-l recomand! Un “semnal” de la Teofil: “Acum 30 si ceva de ani cand am terminat eu liceul, erau putini elevi care-l terminau fara […]

19. Elena - 26/07/2009

Exact!!!

20. bibliophyle - 26/07/2009

@elena, asa imi amintesc eu, si nu cred ca gresesc 🙂 Multzumesc pentru citat 😆

21. maya - 26/07/2009

Buna seara si buna sa va fie inima!
😆

22. bibliophyle - 26/07/2009

@maya, servus 😆

23. maya - 26/07/2009

Theo-Phyl
🙂
Simplu, eu imi respect fisa postului

Foarte frumos si normal pentru tine si imbucurator pentru noi! De ce? Pentru ca tu stii ca ai o o „fisa a postului” ceea ce foarte multa lume nu are pentru ca NU stie ca trebuie sa o aiba.

fisa postului este in primul rind fisa respectului de sine

Cine NU are respect de sine NU are nu are nici „fisa postului”
Constientizarea existentei „fisei postului interioara” face posibila respectarea fisei postului

24. maya - 26/07/2009

scuze:
Cine NU are respect de sine NU are nici “fisa postului”

25. maya - 26/07/2009

Theo-Phyl
😆
Servus!

26. bibliophyle - 26/07/2009

@maya, chiar este o problema ca fiecare sa-si respecte obligatiile? Personal nu vad o problema. Primesti salariu, fa domle’ ceva pentru acest salariu

27. maya - 26/07/2009

Personal nici eu nu vad o problema;si sint absolut de acord cu afirmatiile tale in acest sens

Criza unei societatii este pina la urma suma de criza individuala trecuta prin filtrul unic al personalitatii fiecaruia.

28. bibliophyle - 26/07/2009

@maya, probabil ca ai dreptate, dar daca cineva trebuie sa stea la coada cateva ore ca sa-si plateasca taxele, si cand ajunge in sfarsit la giseu, functionarul iese in pauza de 10 minute pentru o tigare. Ceva chiar nu este in regula. Maya, SA-SI PALTEASCA TAXELE, tu intzelegi asta, EU NU 😦

29. maya - 26/07/2009

Problema este ca s-a promovat si s-a propagat prea mult ideea ca la nivel de individ am numai drepturi.

Personal,cred,consider ca in primul si in primul rind,am indatoriri;
drepturile rezulta numai in urma indeplinirii indatoririlor

Acest lucru este valabil (dupa mine) in toate aspectele vietii mele;de la cel personal,la cel social,national si international! 😆

30. bibliophyle - 26/07/2009

@maya, avem si indatoriri si drepturi, nu asta este problema. Problema adevarata este functionarul platit de stat (adica de noi), care a mancat deja prima transa de un miliard de la FMI, si nici nu face efortul sa-si justifice salariu.

31. maya - 26/07/2009

Theo-Phyl
🙂
Hai sa-ti spun o alta expresie a mea 😆
inteleg,dar NU pricep

ceea ce s-ar traduce cu: inteleg ca omul de la ghiseu a avut chef de o tigara in timp ce eu stateam plin de „ghimpi” la coada, dar NU vreau sa pricep,adica sa accept

altfel spus NU accept/nu pricep, intelegerea mea

32. bibliophyle - 26/07/2009

@maya, si eu fumez dar nu-mi ia 10 minute pentru o tigare, si in nici un caz cand vad o coad de 100 de metri, inaintea giseului meu 🙂

33. maya - 26/07/2009

Theo-Phyl
😆

Tot noi ceilalti sintem de vina (generic vorbind) pentru ca NU reactionam;cetateanul care a stat la rind 10 minute in timp ce functionarul fuma linistit o tigara,ar fii trebuit sa mearga sa depuna o reclamatie!

Toti cei care sint platiti din „banii nostri” se bazeaza tocmai pe lipsa noastra de reactie

34. bibliophyle - 26/07/2009

@maya, ce credeai tu ca s-a intamplat cu reclamatia 🙂 Sefu’ era nashul functionarului 🙂

35. maya - 26/07/2009

Theo-Phyl
😆
NU m-as fi gindit ca fumezi;si daca NU iti ia 10 minute inseamna ca fumezi prea repede! 😆

Totul tine de „cei 7 ani de acasa” si de respectul pe care ai invatat sa ti-l acorzi pe merit tie insuti.
Numai in momentul in care te respecti pe tine, respecti si pe ceilalti

😆 😆 😆

Si eu fumez, 😦 🙂 dar sa nu ma spui la nimeni 🙄 inca NU m-am cronometrat 😆

36. bibliophyle - 26/07/2009

@maya, suntem niste oameni normali, si gata 🙂

37. maya - 26/07/2009

Theo-Phyl
ce credeai tu ca s-a intamplat cu reclamatia 🙂 Sefu’ era nashul functionarului

de botez sau de cununie? 😆 😆 😆

Si sefu’ NU avea SEF?
Persoana in cauza trebuia sa lamuresca pe toti cei care stateau la rind sa depuna o reclamatie colectiva!

Sugestie: trebuia sa scoti telefonul si sa te faci ca il filmezi/chiar il filmai si trimiteai filmuletul la I-realitatea tv :lo: la „Martor ocular”
😆

38. bibliophyle - 26/07/2009

@maya, asta e proiact prea mare pentru mine. Eu nu vreau sa devin „securist”, eu vreau ca oameni sa-si faca treaba 🙂

39. maya - 26/07/2009

Theo-Phyl
🙂
Trebuie sa recunosc ca imi place sa fumez;ca NU e bine asta e alta discutie

acum am sa merg sa „cronometrez” in cit timp fumez o tigara si „mergem” apoi la tema cu „MAYA”,dar mi-a placut tare mult ce ai scris la
„fisa postului”

:lo:

40. bibliophyle - 26/07/2009

@maya, 5-6 minute 😆 bine trecem la maya 🙂

41. maya - 26/07/2009

din pacate unii oameni isi faca datoria din convingere altii
de nevoie

42. bibliophyle - 26/07/2009

@maya, motivele nu importa, important este sa-ti o faci 🙂


Sorry comments are closed for this entry

