jump to navigation

Bookfest-ul lui Demeter + Bonus 22/06/2009

Posted by Theophyle in Carte Contemporana (sec. 20-21), Pauza.
Tags: , ,
trackback

130-1Mai intai si intai trebuie sa nimeresti intrarea la Targ. Ceea ce, noi nu am reusit din prima. Caci ne-am dus hotariti catre intrarea principala, care era strajuita falnic de doua blocuri in constructie, iar  accesul blocat. Stiam ca spre Casa Scanteii mai erau cel putin 2 intrari si am cotit intr-acolo, pe sub tei si schela. Macar era umbra si mirosea frumos. Si pe acolo erau blocate accesele de alte santiere, desi o intrare era chiar in spatele pavilioanelor de vizitat. Hotarata, am apucat-o pe langa o masina care ducea moloz, dar m-a tras Seful la timp, ca ma vedea pe sub ea. Deci a trebuit sa ocolim inapoi, pana la Sofitel.

In fine, 40 de minute pierdute pe caldura. La pavilioane, fiind vineri, deci zi de lucru, erau mai mult tineri pensionari, curati, voiosi (domnii cu sapca SUA, doamnele cu palarii de paie si pantaloni pescaresti sau fuste de matase) si mai iuti de picior decat noi, care eram terminati de excursia gata facuta si de praful inghitit.

In general, cozi si bataie pe cartile de 5 lei, din care Seful a pescuit cate ceva interesant, eu nu. Singurii care stiau ceva despre editurile expozante erau cei de la intrare, la Informatii. Plus, amabili oamenii. In rest, parca iti faceau o favoare ca iti luau banii. Nu toti, dar cei mai multi. Pentru informatii specifice apelati cu incredere la postarea Sefului. Lista completa a cartilor luate de mine (daca va intereseaza, numai) o gasiti in discutia cu @Tibi de vineri seara. Am marsaluit 5 ore si din ce am cumparat 2 nu aveau nici cea mai mica reducere: Alan Alda – “Sa nu-ti impaiezi niciodata cainele” (fabuloasa, desi zboara foile “brosate”) si Peter Mayle – “Hotel Pastis”.

Peter Mayle

Peter Mayle (nascut la 14 iunie 1939 in Brighton) este un autor britanic, faimos pentru seria sa de carti in care descrie viata in Provence, Franta. A petrecut 15 ani in industria de publicitate, apoi, in 1975 s-a decis sa scrie carti educative pentru copii si adolescenti. Cartea sa din 1989, “Un an in Provence” a devenit un bestseller international .In ea Mayle povesteste cu mult umor viata sa ca expatriat britanic in Menerbes, un sat din sudul departamentului Vaucluse. . A fost adaptat pentru Tv. ca serial, cu actorii John Thaw (il puteti vedea si in “Inspectorul Morse”) si Lindsay Duncan.

Cartile sale au fost traduse in mai mult de 20 de limbi straine. Mayle scrie pentru reviste si magazine. Cartea sa “Un an bun” a stat la baza scenariului pentru filmul cu acelasi nume din 2006, regizat de  Ridley Scott si cu actorul Russell Crowe.in rolul principal. Peter Mayle traieste in Lourmarin, situat in Luberon,  Provence, France, cu Jennie, a treia sotie. Are 3 baieti din prima casatorie si 2 fete din a doua casatorie.

British Book Awards a numit A Year in Provence Best Travel Book of the Year (1989) (Cea mai buna carte de calatorie a anului), iar pe Mayle  Author of the Year (1992) (Autorul anului). Guvernul francez l-a facut Cavaler al Legiunii de onoare in 2002.

131-0

Bibliografie in Romana

  • A Year in Provence, Hamish Hamilton (London, England), 1989 (tradusa in Ro.)
  • Hotel Pastis: A Novel of Provence, 1993. (acum aparuta in Ro)
    Chasing Cézanne, 1997. (tradusa in Ro)
  • Encore Provence: New Adventures in the South of France, 1999. (tradusa in Ro)
  • French Lessons: Adventures with Knife, Fork, and Corkscrew, 2001. (tradusa in Ro)
  • A Good Year, 2004. (tradusa in Ro)

131-1

Peter Mayle:

“Am ajuns in Franta prima data cand aveam 19 ani. Eram asistentul junior, carator de geanta, al sefului meu de la  Shell Oil. A fost o experienta uluitoare. Francezii cu care seful facea afaceri au insistat sa ne oprim la 12,30 si sa mergem la masa; si a fost un pranz pe care mi-l amintesc si astazi. Restaurantul inca se gaseste acolo: se numeste  MARIUS SI JANETTE de pe bulevardul George V. Si nu mai vazusem mancare prezentata asa si nici nu gustasem o mancare atat de buna.

Crescand in Anglia de dupa razboi, untul, carnea, ouale erau putine si rare. Nu stiam ce este o banana. Am primit o banana cand aveam 6 ani si nu stiam ce sa fac cu ea. Uleiul de masline era ceva pe care-l cumparai la farmacie, in sticlute foarte mici. Mancarea la scoala era proasta si terna. Asa ca palatinul meu a fost in adormire pana in ziua cand am ajuns in Franta si m-am gandit: “Este minunat si mi-ar place sa traiesc intr-o tara unde oamenii fac asta tot timpul.” 

Nu a fost sa fie inca multi ani, dar nu am pierdut primul fior. De asemenea, imi placea cum vorbeau francezii, cum se imbracau si atitudinea lor in general, iar Parisul era minunat.  Si pe masura ce anii treceau si am avut ceva bani, am inceput sa merg in Franta in vacante si cu cat ma duceam mai des, cu atat imi placea mai mult, pana cand, acum 30 de ani am ajuns in Provence. Ca un englez care se respecta, fusesem pe coasta de Azur si acolo era vreme proasta si impreuna cu sotia am decis sa o luam pe dealuri. 

Din intamplare am nimerit in tinutul Luberon. Am ajuns in satul Gordes, care arata ca o carte postala, la apus.  A fost una din putinele dati din viata cand realitatea a depasit asteptarea.  Am implinit 15 ani de cand stam aici si cu cat stau mai mult, cu atat imi place mai tare. Si cred ca voi ramane aici pana la goarna finala.

De cand stau aici am inceput sa apreciez lucrurile marunte din viata. Nu ma intereseaza averea, nu vreau o masina noua. Traim o viata simpla intr-o casa normala si draguta. Probabil cheltuim mai multi bani cu medicii veterinari pentru cainii nostri decat pe altceva.  Una din marile mele placeri este sa merg in sat vineri dimineata, care este zi de piata, unde cunoastem pe toti pescarii, pe oamenii care vand branza, flori si intotdeauna ne intalnim cu prieteni, mergem la o cafenea si luam niste gustari inainte de pranz. Este cel mai minunat mod ca sa-ti petreci dimineata. “

postat de @demeter 🙂

Comentarii

1. tibi - 22/06/2009

seara buna
TUTUROR
🙂

2. bibliophyle - 22/06/2009

@salut tibi 🙂

3. tibi - 22/06/2009

Teofil

Ma mir ca nu ati stiut ca intrarea este pe linga Sofitel.
Asa a fost si anul trecut, de cind cu santierul acela ,,,

4. bibliophyle - 22/06/2009

@tibi, anul trecut nu am fost, eram in State 🙂 Anul asta ne-am grabit si pentru asta 🙂

5. tibi - 22/06/2009

Nici despre acest autor prezentat de demeter nu am stiut.
Pare foarte interesant !
Numa’ ca si dumnealui tre’ sa mai astepte … 🙂

6. tibi - 22/06/2009

Teofil

Si eu cred ca as fi preferat sa fiu in state; asa, am ajuns la Bookfest … 🙂

7. bibliophyle - 22/06/2009

@tibi, noi povestim despre, sa stie omul daca doreste sau nu. Duminica am mai luat 3 carti bune 🙂

8. bibliophyle - 22/06/2009

@tibi si care-i problema 🙂 nu-i nici o problema, gazda in NY ai deja 😆

9. tibi - 22/06/2009

Teofil

Daca va fi sa ajung in state, am unde sa stau in zona San Francisco. Multzumesc pentru 🙂 . Problema este cu tiberiusa care nu prea poiate suporta avionul. anul acesta, in loc sa mergem asa cum ce-am propus la barcelona sau la Ierusalim, o sa ‘facem’ Grecia … Am luat deja bilete astazi pentru a doaua decada a lunii uirmatoare. Asta E 🙂

10. bibliophyle - 22/06/2009

@tibi, las’ ca vine timpul 🙂

11. tibi - 22/06/2009

Daaaaaaaaaa ! 🙂

Va veni si timpul acela ! Eu pur si simplu ador, sa merg cu avionul. In fine. Si Grecia era in planul nostru, sunt si acolo lucruri de vazut, nu e tocmai o nenorocire daca nu voi vedea acum, Gaudi sau Muntele Maslinilor…

12. bibliophyle - 22/06/2009

@tibi, unde in Grecia?

13. tibi - 22/06/2009

Circuit, cu trei zile de Atena, doua de Egina, Delfi si altele. Doua saptamini.

14. bibliophyle - 22/06/2009

Atena OK, Delfi de exceptie 🙂

15. tibi - 22/06/2009

Mai e Salonic, Peloponez, Kalambaka.

Sper ca voi avea ce vedea si relata ! 🙂

16. bibliophyle - 22/06/2009

@tibi, sper ca o sa-ti placa 🙂

17. tibi - 22/06/2009

Probabil ca numai dupa ce voi vedea Akropolis voi putea intzelege cum se cuvine si La Sagrada Familia. De fapt, cred ca m-am grabit incepind cu Italia, Franta; probabil ca ar fi trebuit sa incep cu Grecia; ca pina la urma, tot la Ierusalim voi ajunge, SIGUR ! 🙂

Cum se spune ? In filosofie intri pe unde vrei, ca pina la urma tot la Kant ajungi, NU ? 🙂

18. bibliophyle - 22/06/2009

@tibi, eu sun un clasician (clasicist?) pentru mine lumea se termina in negura istoriei. Grecia este faina, si ordinea nu conteaza 🙂 important sa le faci pe toate 😆

19. bibliophyle - 22/06/2009

@tibi, buna seara/noapte buna ma duc sa citesc, am o groaza 😆

20. tibi - 22/06/2009

Teofil

– clasicist – 🙂

Dar am o nedumerire : eu credeam ca lumea a inceput in negura istoriei inca neelucidate si de terminat, se va termina, hăt, undeva in viitor. 🙂

21. bibliophyle - 22/06/2009

@all, o sera placuta 😆

22. tibi - 22/06/2009

noapte buna 🙂


Sorry comments are closed for this entry

