jump to navigation

Pauza: Bookfest 2009 20/06/2009

Posted by Theophyle in 1, Antologii, Pauza.
Tags: , , ,
trackback

130-1Ieri am fost impreuna cu @demeter la Bookfest. Randurile de mai jos nu sunt in nici un caz vreo critica avizata sau ceva de genul acesta, sunt pur si simplu parerile mele personale, ancorate intr-o experienta destul de serioasa ca autor de carti, ca cititor pasionat si ca un fel de semi-profesionist cunoscator al felului in care o editura trebuie sa lucreze intr-o lume extrem de competitiva, cu mare diversificare si cu potential de piata care se imputineaza din generatie in generatie.

Generalitati: Deoarece am avut norocul sa vizitez multe “targuri” de felul Bookfest si printre alte parti ale lumi, am considerat festivitati de felul acesta un fel de Club Med (Club Mediterane), un fel de locas in care vii pentru o perioada scurta pentru a fi fericit si fara de griji si pentru a te infrupta din plin din bucuriile pe care le poti avea. Nu stiu cum arata astazi Club Med-ul, acum vreo decada cand eram un ardent vizitator al clubului, populatia clubului se diferentia in doua categorii distincte: „GOs” (Gentils Organisateurs – Placuţii Organizatori) si „GMs” (Gentils Membres – Placuţii Membri), asadar la un eveniment de felul Bookfest-ului te astepti la un fel de armonie intre expozanti si vizitatori; din nefericire lucrurile nu prea stau asa. In majoritatea (in nici un caz in toate) standurilor am intalnit feţe plictisite, partial nestiutoare si in nici un caz interesati sa-i lumineze pe vizitatorii lor. Asa ca Doamna Nutzi s-ar putea sa aiba probleme cu turismul in fata acestor “acrituri” care intr-un fel trebuie sa reprezinte Romania serviabila, ambila si ospitaliera.

Editurile: Dintre  editurile “mari” cel mai frumos stand si bine locat, a fost “Corint-Leda”, cel mai urat a fost al “Poliromului” cel mai “market-oriented” a fost a lui “Nemira.” Cei mai enervanti si nesimpatici au fost “Humanitas”; ei pot detine si recordul lipsei de interes in a atrage vizitatorul. Polirom a venit, probabil nepregatit la targ, dandu-ti impresia ca au venit sa-si vanda marfa pe care nu puteau sa o faca prin librarii. Preturile absolut neatractive, lipsa accentuata de “marfa”; am fost socat de lipsa autorilor/titlurilor “Must” pe care ei le detin, spre exemplu Culianu, aproape nimic din ceea ce acest autor stralucit a scris, inclusiv cartile pe care le-am recomandat  in postarile anterioare. Culianu la “Nemira” ar fi fost mult mai cunoscut/vandut. Cei mai simpatici (de departe) au fost Art, din nefericire nu prea au titluri care ma atrag pe mine personal. Editura “scriitorilor morti de mult,” Harald , care probabil ocupa nisa ezoterica cu traduceri fara de copyright ale unor autori destul de indoielnici, si ale caror carti le cumpar numai ca dictionare pentru a vedea corespondentul romanesc in terminologia mea de specialiatate, au hotarat ca deoarece este criza nu trebuie platite taxe, asa ca nu dau bonuri de casa la cartile cumparate (cel putin ieri nu s-a intamplat). Am cumparat bine la “Corint”, am cumparat bine si mult la “Nemira”, am cumparat putin si prost (din punctul de vedere al preturilor) la “Polirom”. Nu am cumparat nimic la “Humanitas” (numai Demeter a cumparat o carte). Am cumparat cu placere la “Art” , mi-a parut rau ca nu am gasit mai mult (oameni chiar foarte simpatici). Am cumparat cu neplacere la “Harald”.

 Cartile pe care le-am cumparat: In afara de recomandarile lui Cristi Patrasconiu pe care contez intotdeuna (puteti, conta si voi):

Iisus din Nazaret / Jacques Schlosser ; trad. si note: Elena Zamfirescu ; pref.: Zoe Petre. – pret – mai mic decat un pachet de tigari. Jacques Schlosser este un exeget, profesor la Universitatea din Strasbourg – Université Marc Bloch (teologie catolica). Este unul din cei mai proeminenti cunoscatori in viata lui Iisus si Noul Testament. Corint.

O lectie de Istorie cu Fernand Braudel, este o carte despre Fernand Braudel  (1902 – 1985) care a fost unul dintre istoricii străluciţi care au marcat curentul cunoscut drept Şcoala de la „Annales”. Tot la un pret mai mic decat un pachet de tigari. Corint

Oamenii Cartii / Gerldine Brooks – Carte pe care am recenzat-o pe acest blog in versiunea engleza, am cumparat-o si in traducerea romaneasca , pentru placerea de a reciti cateva fragmente in limba romana. Corint.

Karen Armstrong / O scurta istorie a Mitului – Nu-mi place Armstrong (chiar de loc) in special pentru ca scrie despre ceea ce ea nu intelege, am cumparat cartea numai sa-i pot vedea “neintelegerile”. Fosta calugarita catolica, care dupa ce a renuntat, a inceput sa scrie despre toti si toate in Crestinism, Judaism si Islam. In ultimul timp a intrat si in “politica eclesiastica” incercand sa formeze un consiliu format din Crestini, Evrei si Musulmani pentru o mai buna intelegere “Charter of Compassion,” aiureli cat cuprinde. Colega cu mine in “Jesus Seminar,” a scris o biografie aiuristica a lui Mahomed. O marea detractoare al lui Eliade. Vedem noi ce scrie si i-o ”aplicam.”Corint.

Dictionarul Explicativ al Limbii Romane de azi +cd de la Litera International. Pentru o imbunatatire personala a exprimarii personala. Pret foarte bun.

Eliade & Culianu / Dictionar al Religiilor – singura carte cumparata de la Polirom, pret prost, cu un discount pe care pot sa-l primesc la  librarie. Am cumparat-o pentru ca am dorit sa-i am pe Culianu si pe Eliade in ambele limbi (Engleza si Romana).  

Misterul Catedraleleor / Fulcanelli, magum opus a celui mai misterios si mai cunoscut alchimist modern. Probabil francez, probabil mare fizician, probabil a trait mai mult de 100 de ani. Cartea este o capodopera, pretul derizoriu (10 lei). Pentru mai multe date despre Fulcaneili si cartea lui, aici. Nemira.  

Dictionarul Cultural al Bibliei. Referinte iconografice, literare muzicale si cinemtografice. Nu cunosc autorii, cartea tradusa din franceza, ma bazez pe editura franceza (Edision Nathan) care are un mare prestigiu in acest fel de publicatii, pretul derizoriu (10 lei). Nemira.

Dimineata Magicienilor /  Louis Pauwels & Jacques Bergier – Roman realism-fantastic,   coproductie intre Louis Pauwels si Jacques Bergier primul jurnalist, al doilea inginer chimist, apropiati intr-un timp lui Fulcanelli. Ambii autori decedati, considerata de specialisti o carte interesanta, pretul derizoriu (10 lei). Nemira. 

Patruzeci de Secole de Esoterism / Gérald Messadié – Autorul jurnalist francez a fost redactorul unei publicatii care mi-a facut placere intodeauna (nu stiu daca mai exista, nu o mai citesc de cativa ani din cauza lipsei de timp). Autorul acronimului nemuritor Blurgs (for Balivernes lamentables à l’usage réservé des gogos), adica baliverne lamentabile destinate numai naivilor (prostanacilor). Pret piperat, discount mic. Nemira.

Catharii / Anne Brenon – Nu cunosc autoarea, m-a interesant subiectul. Nemira. 

Am mai cumparat 3 carti de la editura “scriitorilor morti de mult” pe post de dictionare, nu le numesc ca sa nu le fac publicitate. Despre ce a cumparat @demeter in postarea ei.

Anunțuri

Comentarii

1. tibi - 20/06/2009

salut
Teofil
🙂

Din tot ce ai enumerat aici, imi pare foarte rau ca am ratat intilnirea cu editura Corint, respectiv „Oamenii cartii” 😦 .

Totusi, mai e si miine o zi 🙂 . Poate recuperez.

Am intrebat la Nemira despre Culianu – eros si magie – ; habar nu aveau ca la ei se editase, drept e ca mai de multisor …

Am intrebat la Humanitas, despre Madeea Axinciuc – Profetul si oglinda fermacata – ; nu o mai au, inca de la bun inceput a avut un tiraj confidentzial; se asteapta in toamna o reditare …

2. bibliophyle - 20/06/2009

@tibi, zi si mie, nu am dreptate? 🙂 Astia nici macar nu stiu pe ce lume se afla 🙂

3. bibliophyle - 20/06/2009

@tibi, ai pe Blogul celalalt o postare care cred ca te intereseaza 😆

4. tibi - 20/06/2009

Teofil

Revin la o idee pe care am mai spus-o : Bookfest este din ce in ce mai putzin semnificativ, incepind cu anul in care a fost organizat de AER (Asociatzia Editorilor din Romania), sub patronajul domnului Liiceanu, in urma cu doi ani.
Anul trecut am avut senzatzia unei expozitzii de ‘produse’ nu de carte, iar in acest an am vazut IAR ca fenomenul cultural este pur si simplu marginal.
Nici nu ma mai mir. E limpede ca chestia asta este ‘programatica’ si nu vad sanse de redresare.
” Cultura ? Brrr! pericol mare ! ” este sintagma la ordinea zilei in Ro de astazi … 😦

5. bibliophyle - 20/06/2009

Vanghelizare totala, hm? 😆

6. tibi - 20/06/2009

Da Teofil

Am vazut si postarea de pe blogul celalalt.
Totusi. Nu intzeleg de ce de cite ori accesez acest blog, compu’ meu se blocheaza si tre’ sa dau restart, etcetera … Chestia asta NU se intimpla nici pe acest blog, nici pe Paleografia.

7. bibliophyle - 20/06/2009

@tibi, chiar nu stiu, am sa incerc sa rezolv probleme, esti singurul care spui ca ai probleme (poate ca alti nici nu vorbesc 😦 ) Rezolv eu fara grija 😆

8. tibi - 20/06/2009

Teofil

Mi se pare mie ca nici-un soi de ‘act cultural’ nu le poate ridika 🙂 ‘valul’ de pe ochii celor care nu numai ca nu pot, dar nici macar nu mai vor! sa conceapa ! ca sint in plina CECITATE !

Probabil ca este inutila lupta cu ‘spiritul GREGAR’ ! Ast E !

9. bibliophyle - 20/06/2009

@tibi, poate ai dreptate… si atunci, ce facem? ne vedem de treaba? 😦

10. tibi - 20/06/2009

Teofil

Cred ca am mai spus chestia asta o data : tu stii mai bine decit altzii, printre care ma includ, faptul ca ‘istoria’ nu este o ‘chestie’ raportata la ‘individual’.
Oamenii raportatzi la sintagma „les idiotes” , cei care nu au acces la configurarea ‘treburilor cetatzii’ , au nevoie de ‘mituri’ ! 😦

Daca vanghelie satisface nevoia lor de reprezentavitivitate, in acest moment, nu vad cum poate fi combatuta ‘sfinta lor prostie’ …

Ce putem face noi, cei care nu ne impacam, nicicum, cu aceasta stare de lucruri ? Habar-nu-am !

Stiu precis ca ‘bucatzica’ mea de viatza nu a fost destinata ‘schimbarii’ , ci contemplarii … 🙂 Bleah ! Ce sa contemplu ?

11. bibliophyle - 20/06/2009

@tibi, atunci contemplam si ne vedem de lucrurile care ne intereseaza pe noi acum si lasam generatiilor urmatoare sa rezolve problema 😦

12. tibi - 20/06/2009

Teofil

Simt cumva ca intram in ‘filosofie ‘existentzialista’ si nu ma simt in stare sa argumentez modul meu simplu de a vedea lucrurile. 🙂

Nu sunt adept al ‘fatalismului’; am vazut recent, sa americanii au expediat doua rachete catre luna, fara echipaj uman, care vor pregati probabil, prima colonie lunara in 2020. Nu stiu; presupun !

La chestia asta incerc eu sa ma raportez, daca este sa vorbim despre generatziile urmatoare …

Si, DA! intre timp, eu imi vad linistit de lecturile mele … 🙂

13. bibliophyle - 20/06/2009

@tibi, nu poti sa schimbi ce nu se vrea schimbat. In engleza se spune ca „obiceiurile mor greu”, o societate care a fost bazata timp de aprope 2 generatii pe o minciuna gogonata si care si-a desenat un model de viata absurd este greu de schimbat, asta este. traba tinerilor de astzi sa aiba grija ca viata copiilor lor sa nu fie ratata 🙂

14. maya - 20/06/2009

Buna seara si buna sa va fie inima!
😆

15. maya - 20/06/2009

Dar ce-i cu atita tristete la voi? 😦

16. maya - 20/06/2009

Am citit ce ati cumparat – fericitilor! 😆

17. bibliophyle - 20/06/2009

@maya, servus 🙂

18. maya - 20/06/2009

Istoria este povestea mea,povestea lui,povestea voastra,povestea lor!
😆

19. maya - 20/06/2009

Theo-Phyl
😆
Servus!
Voi cu cititul,eu cu dulceata de capsuni! 😆
Avantaj serviciu! Sau avantaj Nastase! 😆

20. bibliophyle - 20/06/2009

@maya, oameni, traduc, tiparesc si vand ceea ce nu intzeleg, adica o sa inceapa sa vanda carti la kilogram 😦 am intrebat acolo „un sef” care este felul in care ei hotarasc ce si cum sa intre intr-un proiect. Exact ca la targul de oii sau vaci 😆

21. maya - 20/06/2009

Virsta „medie” a umanitatii (actuale) este de 13 ani,asa ca pina la 18 ani nu mai este asa de mult! 😆

22. bibliophyle - 20/06/2009

@maya, avantaj dulceata de capsuni 😆

23. maya - 20/06/2009

Theo-Phyl
😆
Nu ride te rog 😆 de vaci; in unele parti este sfinta,iar de oi ce sa mai spun? „Mioarita laie,laie bucalaie”! 😆

24. bibliophyle - 20/06/2009

@maya, nu rad de saracele animale, rad de noi 🙂

25. maya - 20/06/2009

Theo-Phyl
😆 avantaj dulceata de capsuni 😆

Si ce buna a iesit…………of,of,mai,mai! Bravo „Mishule”! 😆
Adica eu sint Mishu! Sper ca ai observat ca ma laud singura! 😆

26. bibliophyle - 20/06/2009

@maya, ce gogosi misto ies umplute cu dulceatza de capsuni 8)

27. maya - 20/06/2009

Theo-Phyl

Da asa este! Cit despre clatite ce sa mai spun! 😆

28. maya - 20/06/2009

Theo-Phyl

cit despre „rid de noi” am „stabilit” deja ca fiecare se naste la momentul/in tara/in familia care TREBUIE pentru Marele Plan!

Eu sint contemporana cu tine fie si numai ca sa iti scriu despre dulceata facuta din capsuni autohtone si ecologice! 😆

29. bibliophyle - 20/06/2009

@maya draga, si eu sunt contemporan tie ca sa-mi placa aceste gogosi, extrem de nesanatoase cu o ecologica si sanatoasa dulceata de capsuni 😆

30. maya - 20/06/2009

Theo-Phyl

Apropo de Miorita – amintesc numai acum ca sint prea „surmenata” de la dulceata de capsuni 😆

La cabiri exista mitul fratelui ucis de celalalt/ceilalti 2 ca si in Miorita ?
(ai vazut ca intreb 😆 )

31. maya - 20/06/2009

Theo-Phyl
😆

32. bibliophyle - 20/06/2009

@maya, fraticidul este o poveste veche cat lumea de la cain si Abel si mult inainte, intre Osiris si Onan – nu exista civilizatie fara mitul fraticid 🙂

33. maya - 20/06/2009

Apropo de istorie; fiecare perioada istorica are sentimente si ginduri proprii ale oamenilor dint acea epoca; istoria nu este numai o evolutie tehnologica ea este si evolutia gindirii.

Ca sa inteleem realitatea prezenta sigur ca trebuie sa intelegem realitatea celor care au existat inaintea noastra.

Daca de exemplu Platon credea in existenta Atlantidei si a Lemuriei de ce astazi aceasta ipoteza este aproape unanim „refuzata”?

34. bibliophyle - 20/06/2009

@maya,

gandirea omeneasca a evoluat extrem de putin, numai „decorul” s-a schimbat. Povestea lui Plato cu Atlantis, este ffff. complicata. Majoritatea cercetatorilor moderni o considera astazi o metafora sociala, asa ca am ramas cam la fel, tehnologia ne obliga sa ne comportam diferit, nimic altceva 🙂

35. maya - 20/06/2009

Tudor Gheorghe – Romania

36. maya - 20/06/2009

Cargo- Ploaia

37. maya - 20/06/2009

Theo-Phyl

Crezi ca a existat Atlantida si Lemuria?
Eu cred! 🙂

38. bibliophyle - 20/06/2009

@maya, multzam 🙂

39. bibliophyle - 20/06/2009

maya, tu poti sa crezi eu nu. Avem criterii de judecata complet diferite. Eu am fost „educat”/ „invatat” intr-un sens in care au loc numai dovezile palbabile, sau experimentele care pot fi controlate si repetate. Asta se numeste stiinta, maya – pacat dar asta este adevarul 🙂

40. bibliophyle - 20/06/2009

Maya, serios – gandeste ce s-ar fi intamplat daca constructorii de poduri lucrau dupa intuitie sau cercetatori in industria farmaceutica aveau incredere in medicina egipteana,cum crezi ca ar arata lumea astazi 😆

41. maya - 20/06/2009

Theo-Phyl
😆
Cu placere! La noi ploua!

Voroveshti ca in frumosul „mai Ardeal,Ardeal”! 😆
Da’ nu-i bai! Io n’o sa ma supar, da ii musai sa vorovasc ca domnii aia mari si cu carte!Multa! 😆
Ca amu’ o sa sa rida aia mari din capitala de mine si ma fac provinciala! 😆
Si io mi rushine! 😆

42. bibliophyle - 20/06/2009

@maya, de ce sa-ti fie rusine – ai opiniile tale si tu ca un ingeras vorbesti cu inima. Eu sunt raul care nu pot vorbi cu inima . Eu am fost „dresat” sa gandesc altfel. Norocul tau este ca pe tine nu te-a dresat nimeni, tu ai ramas floare de padure si eu sunt o urzica cultivata in sera 😆

43. maya - 20/06/2009

Theo-Phyl

de cine crezi ca va fii reprezentata omenirea la o (posibila) intilnire oficiala cu alte civilizatii! (daca crezi ca ele exista -bineinteles):
1 de o civilizatie puternic spiritualizata
2 de o civilizatie puternic tehnolocizata
3 de o civilizatie medie? (adica un pic si de acolo si de aici)

44. maya - 20/06/2009

Theo-Phyl
:lo: 😆 😆

45. bibliophyle - 20/06/2009

@maya, sper la fel ca Hawking ca nu ne vom intalni niciodata cu un acest fel de civilizatie, pentru ca intalnirea are sanse sa fie dezastruasa pentru noi 😦 si dace ne vom inatlni ar trebui sa fie una „civilizatie puternic tehnolocizata”

46. bibliophyle - 20/06/2009

@maya, gandeste ce s-a intamplat pe planeta noastra cand o civilizatie mai puternica a intalnit una mai slaba, a distrus-o sau a subjugat-o 😦

47. maya - 20/06/2009

Theo-Phyl

deci crezi in existenta altor civilizatii – asta inteleg!

dar daca sigur sint cu mult inaintea noastra din punct de vedere tehnologic poate ca ceea ce le lipseste este „inima”!

Si poate ca de aceea „ne cauta” – pentru ca in rest ce sa faca cu niste „amariti de paminteni”?

Intr-o lume in care tot al 6 lea om moare de foame,nu sintem oare acum proprii nostrii „devoratori”?

48. maya - 20/06/2009

Si daca OFICIAL ne vom intilni cu „ei” cine ii va reprezenta pe paminteni:
SUA,Japonia,Marea Britanie,Germania,Franta (tehnica)
sau
Tibetul si ortodoxia (spiritualitate)
sau
media dintre aceste doua?

49. bibliophyle - 20/06/2009

@maya, poveste nu se pune exact asa. Dece spanioli i-au exterminat pe maiasi, sau americani pe indieni? – PENTRU RESURSE.

Nimeni nu calatoreste in univers aiurea, nici macar NASA 🙂 Nu stiu de unde sunt datele cu 6 mor de foame. Simplu, logic ar trebui sa nu se inmulteasca. Daca operezi ILOGIC, rezultatul va fi intodeuna LOGIC. Nu vrei sa-ti controlezi inmultirea fata de resurse, atunci vei fi oprit sa te inmultzesti. Punct.

50. bibliophyle - 20/06/2009

@maya, politicieni 🙂

51. maya - 20/06/2009

Theo-Phyl

Doamne,Doamne stia ce hram purtam si ne-a dat 2 legi ca sa le respectam:
1. iubeste pe unicul Dumnezeu
2. iubeste pe apropele tau

In medie, la cei 13 ani pe care ii are omenirea cred ca nu reuseste sa respecte nici una din aceste legi.

Omenirea nu este nici copil, ca sa iubeasca neconditionat pe orisicine si nu este nici adult ca sa inteleaga faptul ca unde „dragoste nu e nimic nu e”!

La 13 ani te crezi „buricul pamintului” si crezi ca „tot ce zboara se maninca”- asa ca important este sa nu disperi si sa nu te enervezi pentru ca faci riduri! 😆 😆 😆

52. bibliophyle - 20/06/2009

@maya, eu numai am 13 ani, cat despre riduri am cat cuprinde si nu ma deranjeaza de loc 🙂

53. maya - 20/06/2009

Theo-Phyl

Nu stiu de unde sunt datele cu 6 mor de foame – am auzit la tv – datele sint oficiale!

„simplu, logic ar trebui sa nu se inmulteasca” – „inmultiti-va” (!!!????)

cica dacii erau 1 milion,in jur de 1859 in Ardeal traiau circa 3 milioane,in
Moldova circa 2,5 milioane,in Tara Romaneasca 2. (am o carte cu aceste date)

am ajuns la 22 milioane si acum ne „destructuram”: si numeric si spiritual

Richard Dawchins vorbea de existenta unei „gene egoiste” in strucrura umana – parca numita Mema- elementul cel mai subtil la nivel de cuvint

o parte a acestui element subtil l-am pierdut si parca noi oamneii ne-am pierdut „esenta”din cuvint

parca tot mai goale sint cuvintele de „esenta” lor

si gol + gol = gol ( nu de la footbal 😆 )

54. bibliophyle - 20/06/2009

@maya, Richard Dawkins a fost, este si va fi intodeuna un idiot. Oameni trebuie sa se inmultzeasca – proportional cu resursele pe care le au la dispozitie. In nici un caz exponential 🙂

55. maya - 20/06/2009

Iisus din Nazaret / Jacques Schlosser

eu am „ISUS” Jacques Duquesne – Editura Humanitas/1994
Prefata: Petru Cretia

si
Fecioara Maria – de Michael Jordan

56. bibliophyle - 20/06/2009

@maya, nu cunosc acesti autori

57. maya - 20/06/2009

Theo-Phyl
eu numai am 13 ani, cat despre riduri am cat cuprinde si nu ma deranjeaza de loc 🙂

dar ceva multiplu de 13 ani, ai? 😆

cit despre riduri cred ca nu sint nici de la nervi,nici de la virsta ci de la „sint”! 😆
sa fii tu sanatos,bucuros si fericit ca atunci o sa fie si dinsele – adica ridurile- sanatoase 😆

atita bai sa fie in lumea asta! 😆 ca atunci sigur extraterestrii ne „infiaza” si nu ne extermina! 😆

58. bibliophyle - 20/06/2009

@maya, ridurie mele s-au format intodeuna din zambete 🙂 triplu maya si nitzel 🙂

59. maya - 21/06/2009

Isus de J.Duquesne seria Religie – – cel mai rasunator succes editorial francez al anului 1994/scrisa sub indrumarea parintelui Francois Refoule exeget de reputatie mondiala

Fecioara MARIA – Michael Jordan – editura Elit/2004 – Prefata autorul-
Capitolul I incepe cu:
„multi din cei care au imbratisat credinta intru Fiul,ridica temple in numele mamei” Leonardo da Vinci
(am cartile in fata asa ca am copiat motto-ul 😆 )

60. bibliophyle - 21/06/2009

@maya 😆

61. maya - 21/06/2009

Theo-Phyl

ridurie mele s-au format intodeuna din zambete 🙂

esti un fericit si un „rasfatat” lucru pe care ti-l doresc inca 100 de ani de acum inainte si fara „reparatii capitale”! 🙂

Ma bucur pentru tine! 🙂 🙂 🙂

Si acum Noapte buna,vise placute,colorate si ingerasii sa te aiba in paza!
🙂
Doamne indura-Te spre noi!
🙂

62. bibliophyle - 21/06/2009

@maya, citeste pe Paleografia „Képes krónika” 🙂

63. bibliophyle - 21/06/2009

@maya, noapte buna si vise placute 🙂

64. maya - 21/06/2009

Leonardo da Vinci, este alaturi de Pitagora, Moise,Amenhotep,Dalai Lama, Papa Ioan Paul al II lea una din personalitatile mele preferate!

Ioan = Dumnezeu este milos (?)
De aceea exista atitia Ioni (pozitivi) 😆 in Romania?

Noapte buna;se aude un filfiit usor de aripi de ingeras! 🙂
Sa te aiba in grija!

Doamne ocroteste-i pe romani,oriunde se afla ei! 🙂

65. tibi - 21/06/2009

servus
TUTUROR
🙂
Postare noua ? 🙄

Evident : e pe tzeava ! NU ? 🙂

66. demeter - 21/06/2009

Buna seara, Tibi
Munceshte Seful…. eu citesc

67. tibi - 21/06/2009

seara buna demeter

Cred ca ai marea sansa de a fi in preajma singurului sef, care munceste in Romanica noastra draga … 🙂 .

68. demeter - 21/06/2009

Tibi, Imi inchipui ca si tu munceshti. Si oricum eu imi scriu amintirile de la Bookfest, conform ordinului. Ce sa fac? Oricum rar imi plac cartile de amintiri, dar cea a lui Alan Alda ti-o recomand cu caldura, desi nu s-a efectuat nici o reducere (ca sa nu spun ca banda pe care s-au lipit foile nu prea are lipici si zboara hartia – tipografia nu stiu a cui e, dar pacat de autor)

69. tibi - 21/06/2009

demeter

Am spus ceva mai demutishor, ca eu nu cumpar cartzi decit in masura in care le si citesc. Biblioteca mea de amator in lectura, cuprinde ceva mai mult de vreo 1300 de titluri, si tot creste 🙂 ! Nu am mostenit nimic.

Sigur ca as vrea sa citesc si cartea domnului Alda, numai ca se pare ca va trebui sa mai astepte … Am acum 16 titluri pe care de abia astept sa le descifrez si eventual sa le tilcuiesc. 🙂

ps. despre cit si ce muncesc eu … parca am mai vorbit o data. NU ? 🙂

70. demeter - 21/06/2009

Tibi,
Si sa citesti este o munca. Iar eu vorbeam despre ce facem noi. Felicitari pentru biblioteca. Totusi, Alan Alda este de citit. Incepe asa: „Mama n-a incercat sa-l injunghie pe tata decat cand eu aveam sase ani.”

71. tibi - 21/06/2009

Draga doamna demeter

nu am nici cea mai mica intentzie sa intru intr-un soi de spirala contradictorie cu tine. 🙂
Stiu ca pierd din start.
Totusi … pentru mine a citi este o maxima placere, nu o munca; este aproape un viciu 🙂 !

Nu stiu cind, dar sigur voi ajunge si la cartea lui Alan Alda.

72. demeter - 21/06/2009

Tibi, nu-i bai, suntem niste viciosi de carte toti pe aici. Pentru mine si Theo viata nu prea are sens fara carti, ar fi numai o existenta.

73. tibi - 21/06/2009

demeter

sigur ca nu-i bai ! 🙂 Viciosi ai cartzii fiind, ne traim viatza intr-un soi de existentza mirifica: plina de mituri 🙂 !
Mituri pe care le traim pe viu, desi se pare ca numai in ‘imaginarul’ nostru. 🙂

Totusi indraznesc sa fac o mica diferentziere intre ‘viatza’ si ‘existentza’ : vie este si planta, si animalutzul nostru de companie sau nu, dar existentza este , cred eu, rezervata celor care pot sa o si cuantifice. NU ?

74. demeter - 21/06/2009

Tibi,
Ma provoci. Este taman invers. Existenta este pt. restul, viata este pt. oameni.

75. tibi - 21/06/2009

demeter

Departe de mine ideea de a provoca.

Pur si simplu, incerc sa-mi dau cu parerea : consider ca viabile sunt toate modurile de manifestare a ceea ce denumim pe scurt, ‘viatza’ , desi inca nu s-a putut da o definitzie satisfacatoare a acestui fenomen, pe de o parte, si pe de alta parte, cred eu, ca ‘existentza’ este un concept ceva mai evoluat, rezervat celor care chiar sunt in stare sa-l conceptualizeze.

Platon de exemplu, nu mai traieste decit la nivel conceptual, pentru ca mai exista indivizi in stare sa-l reaminteasca, pe cind despre ciinele lui Schopenhauer, nu mai vorbeste aproape nimeni, pentru ca nu are de ce.

Si apropo : cind Schopenhauer se supara pe bietul catzel, il apostrofa in mod definitiv jignitor, din punctul sau de vedere : ” OMULE” ! 🙂

76. demeter - 21/06/2009

Tibi,
Din punct de vedere filozofic, pozitia dintre vitae si existentia este destul de complicata. Totusi, majoritatea filozofilor considera vitae drept un atribut uman, si existentia este totum naturalis .

77. bibliophyle - 21/06/2009

@tibi salut – v-ati gasit despre ce sa discutati. de 3000 de ani sute de filozofi inca nu au reusit sa elucideze chestia, 🙂 in orice caz imi place dialogul 😆

78. tibi - 21/06/2009

demeter

Este reconfortant pentru mine sa parcurg si alt mod de a vedea lucrurile.
Nu ma retrag in conceptul meu despre, fie si numai pentru ca nu ma pot ‘osifica’ in ideile mele confirmate, sau NU ! 🙂

Eu nu afirm nimik ! Eu, incerc numai sa discut ! Bine ? 🙂

Hai, te rog, nu te supara si tu pe mine, ca mai mult decit pot eu sa o fac, nimeni nu este in stare … 🙂

79. tibi - 21/06/2009

Teofil

Te rog sa-mi risipesti o nedumerire : cum este corect sa ortografiem ?

-filosofie de la philo-sofia ( iubirea de intzelepciune ) ?

sau

-filozofie de la philo- zofos ( pare ca zofos are conotatzii -negative ) ?

80. bibliophyle - 21/06/2009

@tibi, nu sunt eu omul sa-ti dea raspunsul despre cum este corect in limba romana 🙂 DEX-ul spune filozofie.

la origine este combinatia dintre doua cuvinte koine philein şi sophia – adica φιλοσοφια FILOSOFIA / PHILOSOPHIA

81. tibi - 21/06/2009

🙂

noapte buna
TUTUROR

82. bibliophyle - 21/06/2009

Ai dreptate ZOPHOS (Zofos) este INTUNECAT in Dorica Cretana. dar la filosophia nu ese vorba de ZOFIA/ZOPHOS ci Sofia = intelepciune 🙂

83. bibliophyle - 21/06/2009

@tibi, noapte buna si vise placute 😆

84. demeter - 21/06/2009

Tibi,
Noapte bunicica!

85. tibi - 21/06/2009

TKS

Pentru raspuns

Teofil

Nu stiu de ce, dar eu cred ca mai degraba ortografierea fireasca este ‘filosofia’ nu ‘filozofia’.

Dex-ul nostru ne joaca din pacate prea multe feste, coordonat fiind de catre cei care inca nu pot sa faca deosebirea dintre ‘sunt’ sau ‘sânt’.

Ei, sînt !

86. bibliophyle - 21/06/2009

@tibi, pt. limba romana eu sunt total dependent de parerile voastre, adica ale lui @demeter si ale tale 🙂

87. -X- - 22/06/2009

Am aflat citeva titluri de carti noi si am citit citeva comentarii interesante …

Referitor la spanioli si la civilizatia Maya inclin sa cred ca i-au distrus nu pentru resurse ci pentru ca au fost pur si simplu speriati de informatiile din textele lor.

Vechile civilizatii detineau adevaruri pe care fizicienii lumii moderne le-au descoperit dupa al doilea razboi mondial.

Ceea ce imi displace la tirgurile de carte din Romania este acel soi de rigiditate nejustificata si lipsa de flexibilitate. ‘Oamenii de la standuri’, cu foarte mici exceptii, se cred foarte interesanti si raspund din virful buzelor la intrebarile puse …
Ma rog, parerea mea personala 🙂

88. bibliophyle - 22/06/2009

@x
Nu sunt expert in civilizatia maya, deci nu cunosc exact de ce, si cum au disparut. Sigur este ca aceasta „intalnire” nu a fost benefica pentru ei. Cat desprea altele, cred ca aveti dreptate 🙂

multzumesc pentru vizita 😆


Sorry comments are closed for this entry

%d blogeri au apreciat asta: