jump to navigation

Søren Kierkegaard – Omul cu “Frică si cutremur” 25/05/2009

Posted by Theophyle in 1, Carte Moderna (sec 19-20).
Tags: , , , ,
trackback

Søren Kierkegaard (1813- 1855) este unul din cei mai influenti filozofi şi teologi crestini din secolul al XIX-lea. Concepţia filozofică a lui Kierkegaard este filozofia neputintei  omului de a-şi alege destinul. Se poate spune fara dubiu ca Søren Kierkegaard este “tatal” filozofiei existenţiale.  Studiază teologia intre anii 1830 şi 1840 la Universitatea din Copenhaga, susţinându-şi dizertaţia finală in iulie 1840 cu o teză despre ironia socratică. În acelaşi an, se logodeşte cu tânăra Regine Olsen, in vârstă de numai 18 ani. În octombrie 1841, din motive extrem de neclare, el rupe logodna. Pasiunea lui neimplinita fata de Regine Olsen il va chinui toata viata si va lasa urme adinci in gandirea lui filozofica si teologica.  Renunţă la intenţia de a se face pastor evanghelic, dedicându-se cu precădere filosofiei, şi pleacă la Berlin, pentru a audia cursurile lui Schelling.

Articolul poate fi citit si comentat  integral pe Politeia World

Comentarii

1. maya - 25/05/2009

Buna seara si buna sa va fie inima!
😆

2. bibliophyle - 25/05/2009

@maya, servus 😆

3. maya - 25/05/2009

Grele intrebari isi punea Kierkegaard!i

“resemnare infinita” – OBIECTUL DORINTEI este total inaccesibil
Dorinta – inseamna traire/actiune/motivare/implicare .

4. maya - 25/05/2009

Theo-Phyl
😆
Servus!

5. bibliophyle - 25/05/2009

@maya, omul este unul din cei mai buni si mai „adevarati” ganditori, din nefericire putini il cunosc (la noi) si este intradevar un mare pacat 😦

6. tibi - 25/05/2009

seara buna
maya
Teofil

🙂

7. bibliophyle - 25/05/2009

@tibi, salut 😆

8. maya - 25/05/2009

Theo-Phyl

Theo-Phyl

„A te resemna, in sens kierkegaardian, inseamna a renunta la aceasta lume, la placerile ei, stiind bine ca fericirea este neputinta de a trai in lume (in conformism cu ideologia) si putinta de a trai in credinta (in non-conformism cu ideologia).

Scopul vietii este experienta si nu fericirea.Experienta ne aduce aspecte care nu includ prin definitie numai fericirea. Daca nu ar exista raul nu am cunoaste binele.

Credinta este (din punctul meu de vedere) traire/participare/comuniune
transcedentala la nivel individual si interior.

Poate ca spun prostioare la ora asta! 🙂

9. maya - 25/05/2009

tibi
😆
Servus!

10. tibi - 25/05/2009

Iara sint in off side 🙂 .

Teofil

Eu desi am citit in viatza mea cite ceva, 🙂 la astfel de literatura – teologie/filosofie – am ajuns destul de tirziu; poate, ca nu prea tirziu ! Incerc sa recuperez ce (mai ) pot, dar este enorm de mult de citit.

In orice caz, eu sint foarte recunoscator pentru aceasta veritabila lectzie de istorie/teologie/filozofie + paleografie. Pe mine unul ma ajuta enorm si ma orienteaza. TKS 🙂 !

11. maya - 25/05/2009

Theo-Phyl

de auzit de el am auzit/referinte despre opera lui la alti autori

12. bibliophyle - 25/05/2009

@maya, tu nu spui „prostioare”, dar exact la asta se referea Kierkegaard, vezi te rog citatul meu

„Credinta este chiar acest paradox ca individualul ca individual e mai presus de universal si e justificat in fata acestuia, nu ca subordonat, ci ca supraordonat”,

Nu maya scopul vietii este fericirea, oricum o doresti tu sau o inchipui tu, experienta, ce-ti da experienta 🙂 poate o alta deziluzie 😦

13. bibliophyle - 25/05/2009

@tibi,
ce ce am dorit sa fac eu este in primul rand o incursiune in timp si spatiu.

Mi-am dorit sa pun pe masa cateva lucruri pe care eu le consider „canonul occidental” al meu personal. Daca din tot supermarketul asta cineva gaseste cateva lucruri interesante, cel putin sa zicem 10%, eu am fost „rasplatit” 🙂

14. maya - 25/05/2009

” A te resemna, in sens kierkegaardian, inseamna a renunta la aceasta lume, la placerile ei”

Femeia si barbatul va trebui sa renunte la mama sa,la tatal sau – de foarte multe ori mi-am pus intrebarea ce poate sa insemne acest lucru.

Renuntare la atasament?

Atasamentul inseamna indepartare de credinta totala/absoluta?
Daca da, atunci sigur ca resemnarea infinita este pasul spre credinta,iar „abandonul” infinit este credinta infinita.

15. bibliophyle - 25/05/2009

@maya, pentru asta NU trebuie sa ne resemnam 🙂

16. tibi - 25/05/2009

Teofil

Cred ca eu am reusit alea 10 % 🙂 !

Cu Eco am terminat. O sa fac o mica pauza de o zi ( am de gind sa citesc o carte de Dan Puric ) dupa care ma apuc de Culianu. Apoi … 🙂 om mai vedea !

17. maya - 25/05/2009

Theo-Phyl
” De asemenea, resemnarea infinita este pasul prin care omul poate sa ajunga la credinta, si nu credinta este pasul prin care omul ajunge la resemnare infinita.”

Resemnarea infinita =renuntare la placerile lumii = abandon in credinta;abandon in fericirea pe care ti-o aduce credinta.

Dar pentru a recunoaste fericirea pe care ti-o aduce credinta trebuie sa cunosti fericirea pe care ti-o aduc placerile lumii sau din contra nefericirile pe care ti le aduc ele.

18. bibliophyle - 25/05/2009

@maya, din punct de vedere teologic are dreptate 100% vezi Nicolae Steinhardt 🙂 este exact ce spune el in jurnal

19. bibliophyle - 25/05/2009

@tibi,
o sa fi foarte deziluzionat de Dan Puric. Din nefericire are un discurs problematic. Pseudo-religie, pseudo-patriotism…mult pseudo.

20. tibi - 25/05/2009

Teofil

Stiu de la tele cam ce si cum e cu Puric; cineva, care-l cam admira, mi-a facut cadou cele doua cartzi ale sale, si tre’ sa am ceva argumente cind va fi sa-l combat 🙂 .

21. bibliophyle - 25/05/2009

@tibi, atunci OK 😆

22. maya - 25/05/2009

„Individualul ca si individual este mai presus de universal si este justificat in fata acestuia.”

Poveste
a fost odata ca niciodata o picaturitza intr-un Ocean ce spunea ca nu exista Oceanul.

Frumoasa picaturitza valsa mingiiata de razele caldutze ale soarelui,iar prin pletele-i blonde vintul se juca vesel.

Incepu’ deodata sa cinte,iar glasul ei se revarsa peste ape:la,la,la,la!
Nu am nici un dubiu;la,la la!
Nu mi-am dat eu seama;la, la,la!
Eu sint mai frumoasa si mai importanta decit Oceanul!

La,la,la!

Dar deodata se auzi o Voce:”Picaturitza, tu te afli in mijlocul Iubirii mele!
Era Oceanul! 🙂

Dar picaturitza NU il auzi pe Ocean pentru ca era plina de iubire pentru un picaturoi! 🙂

Pentru a crede trebuie sa renunti la lume, si nu invers. Neputinta de a crede este tocmai aceasta confuzie dintre cele doua miscari: cand individualul confunda miscarea resemnarii infinite cu miscarea credintei, atunci apare necredinta; pot spune ca cred numai dupa ce am renuntat la lume. Dar ce inseamna a renunta la lume? A renunta la lume inseamna tocmai prima porunca din Decalog: “Eu sunt Domnul Dumnezeul tau. Sa nu ai alti dumnezei afara de mine, nici sa-ti faci chip cioplit, nici vreo infatisare a celor ce sunt sus in cer, sau jos pe pamant, sau in apa si sub pamant” (Deuteronom 5:6-8). Sa te resemnezi infinit inseamna sa nu faci din stiinta vreun Dumnezeu, sa nu faci din filozofie vreun Dumnezeu, sa nu faci din morala vreun Dumnezeu si nici din estetica sa nu faci vreun Dumnezeu. Dumnezeu este dincolo de orice criteriu, el este absolutul. La resemnarea infinita poate ajunge orice om ce nu vrea sa fie las si vrea sa fie liber. La credinta nu pot ajunge toti cei care ajung la resemnarea infinita, caci, pentru Kierkegaard, credinta e paradoxala, e absurdul, iar pentru aceasta omul trebuie sa aiba un “curaj paradoxal”, intrucat credinta nu se lasa gandita.

lorin Chilian “ZECE”

Zece intamplari ciudate si-o minune
Te-au adus in casa, zece
Zece pictori se tot mira
Cat esti de frumoasa

Zece zile trec absurd de nu stiu
Nu stiu cum, nu stiu pe unde, nu stiu
Zece vieti de-as sta cu tine
Tot ar fi putine

Doua stele, paralele,
Stele, lacrimi innodate si
Lumina de la ele
Pentru tine toate

Patru printi cu trei castele
Ape, lanturi fermecate si
Tot cerul peste ele
Pentru tine toate

Zece intamplari ciudate si-o minune
Te-au adus in casa, zece
Zece pictori se tot mira
Cat esti de frumoasa

Zece zile trec absurd de nu stiu
Nu stiu cum, nu stiu pe unde, nu stiu
Zece vieti de-as sta cu tine
Tot ar fi putine

Sapte zane, toate bune
Licurici, sperante-n noapte si
Piticii din poveste
Pentru tine toate

Noua magi in faptul serii
O potcoava sus departe, si
Comorile din suflet
Pentru tine toate

Zece intamplari ciudate si-o minune
Te-au adus in casa, zece
Zece pictori se tot mira
Cat esti de frumoasa

Zece zile trec absurd de nu stiu
Nu stiu cum, nu stiu pe unde, nu stiu
Zece vieti de-as sta cu tine
Tot ar fi putine

Trimite filmuletul pe:

* e-mail
* Digg
* del.icio.us
* Facebook
* Google
* Sphinn
* Mixx Pentru a crede trebuie sa renunti la lume, si nu invers. Neputinta de a crede este tocmai aceasta confuzie dintre cele doua miscari: cand individualul confunda miscarea resemnarii infinite cu miscarea credintei, atunci apare necredinta; pot spune ca cred numai dupa ce am renuntat la lume. Dar ce inseamna a renunta la lume? A renunta la lume inseamna tocmai prima porunca din Decalog: “Eu sunt Domnul Dumnezeul tau. Sa nu ai alti dumnezei afara de mine, nici sa-ti faci chip cioplit, nici vreo infatisare a celor ce sunt sus in cer, sau jos pe pamant, sau in apa si sub pamant” (Deuteronom 5:6-8). Sa te resemnezi infinit inseamna sa nu faci din stiinta vreun Dumnezeu, sa nu faci din filozofie vreun Dumnezeu, sa nu faci din morala vreun Dumnezeu si nici din estetica sa nu faci vreun Dumnezeu. Dumnezeu este dincolo de orice criteriu, el este absolutul. La resemnarea infinita poate ajunge orice om ce nu vrea sa fie las si vrea sa fie liber. La credinta nu pot ajunge toti cei care ajung la resemnarea infinita, caci, pentru Kierkegaard, credinta e paradoxala, e absurdul, iar pentru aceasta omul trebuie sa aiba un “curaj paradoxal”, intrucat credinta nu se lasa gandita.

lorin Chilian “ZECE”

Zece intamplari ciudate si-o minune
Te-au adus in casa, zece
Zece pictori se tot mira
Cat esti de frumoasa

Zece zile trec absurd de nu stiu
Nu stiu cum, nu stiu pe unde, nu stiu
Zece vieti de-as sta cu tine
Tot ar fi putine

Doua stele, paralele,
Stele, lacrimi innodate si
Lumina de la ele
Pentru tine toate

Patru printi cu trei castele
Ape, lanturi fermecate si
Tot cerul peste ele
Pentru tine toate

Zece intamplari ciudate si-o minune
Te-au adus in casa, zece
Zece pictori se tot mira
Cat esti de frumoasa

Zece zile trec absurd de nu stiu
Nu stiu cum, nu stiu pe unde, nu stiu
Zece vieti de-as sta cu tine
Tot ar fi putine

Sapte zane, toate bune
Licurici, sperante-n noapte si
Piticii din poveste
Pentru tine toate

Noua magi in faptul serii
O potcoava sus departe, si
Comorile din suflet
Pentru tine toate

Zece intamplari ciudate si-o minune
Te-au adus in casa, zece
Zece pictori se tot mira
Cat esti de frumoasa

Zece zile trec absurd de nu stiu
Nu stiu cum, nu stiu pe unde, nu stiu
Zece vieti de-as sta cu tine
Tot ar fi putine

Trimite filmuletul pe:

* e-mail
* Digg
* del.icio.us
* Facebook
* Google
* Sphinn
* Mixx “Credinta este chiar acest paradox ca individualul ca individual e mai presus de universal si e justificat in fata acestuia, nu ca subordonat, ci ca supraordonat”,“Credinta este chiar acest paradox ca individualul ca individual e mai presus de universal si e justificat in fata acestuia, nu ca subordonat, ci ca supraordonat”,

23. gabilutza - 25/05/2009

@buna seara , Maya, Tibi, Theo-Phyl … abia am ajuns, si abia am citit ultimul articol al lui Teofil cu noua sa propunere. Ma pot alatura si eu discutiei ?

24. bibliophyle - 25/05/2009

@gabilutza, salut 😆

25. maya - 25/05/2009

Theo-Phyl
😆
tibi
😆
Scuze! 😆 😆 😆

“Individualul ca si individual este mai presus de universal si este justificat in fata acestuia.”

Poveste! 😆
a fost odata ca niciodata o picaturitza intr-un Ocean ce spunea ca nu exista Oceanul.

Frumoasa picaturitza valsa mingiiata de razele caldutze ale soarelui,iar prin pletele-i blonde vintul se juca vesel.

Incepu’ deodata sa cinte,iar glasul ei se revarsa peste ape:la,la,la,la!
Nu am nici un dubiu;la,la la!
Nu mi-am dat eu seama;la, la,la!
Eu sint mai frumoasa si mai importanta decit Oceanul!

La,la,la!

Dar deodata se auzi o Voce:”Picaturitza, tu te afli in mijlocul Iubirii mele!
Era Oceanul! 🙂

Dar picaturitza NU il auzi pe Ocean pentru ca era plina de iubire pentru un picaturoi! 🙂

26. bibliophyle - 25/05/2009

@gabilutza, cum nu? esti binevenit 🙂

27. maya - 25/05/2009

Am vrut sa va fac „cadou” acesta poezie! 😆
Mostra de fericire! 😆

FLorin Chilian “ZECE”

Zece intamplari ciudate si-o minune
Te-au adus in casa, zece
Zece pictori se tot mira
Cat esti de frumoasa

Zece zile trec absurd de nu stiu
Nu stiu cum, nu stiu pe unde, nu stiu
Zece vieti de-as sta cu tine
Tot ar fi putine

Doua stele, paralele,
Stele, lacrimi innodate si
Lumina de la ele
Pentru tine toate

Patru printi cu trei castele
Ape, lanturi fermecate si
Tot cerul peste ele
Pentru tine toate

Zece intamplari ciudate si-o minune
Te-au adus in casa, zece
Zece pictori se tot mira
Cat esti de frumoasa

Zece zile trec absurd de nu stiu
Nu stiu cum, nu stiu pe unde, nu stiu
Zece vieti de-as sta cu tine
Tot ar fi putine

Sapte zane, toate bune
Licurici, sperante-n noapte si
Piticii din poveste
Pentru tine toate

Noua magi in faptul serii
O potcoava sus departe, si
Comorile din suflet
Pentru tine toate

Zece intamplari ciudate si-o minune
Te-au adus in casa, zece
Zece pictori se tot mira
Cat esti de frumoasa

Zece zile trec absurd de nu stiu
Nu stiu cum, nu stiu pe unde, nu stiu
Zece vieti de-as sta cu tine
Tot ar fi putine!

28. maya - 25/05/2009

gabilutza
😆
Servus!

29. gabilutza - 25/05/2009

Nici nu stiu de unde sa incep subiectul Kierkegaard. A influientat o multime de scriitori si filosofi: Ibsen, Gide (La porte etroite), Beridiaev, Gabriel Marcel, Jaspers, Heidegger … cine stie cati altii. L-am citit greu, cu rabdare, am revenit la el cu placere, „Boala de moarte” nu mi-a placut chiar asa de mult.

Din „Frica si cutremur” as adauga citatului lui Teofil

„Eu pot trai in felul meu, sunt fericit si multumit, dar aceasta fericire nu e aceea a credintei si , prin comparatie, e o FERCIRE NEFERICITA.”

30. bibliophyle - 25/05/2009

@gabilutza, Kierkegaard a fost iconoclastul suprem. Pentru el Dumnezeu a fost Absolutul. absolutul este considerat de el inafara sentimentelor umane. Fericit sau nu, asa a gandit el apropierea de absolut, prin tristetze. Exista cateva interpretari biblice ale lui Pavel, care credea ca omul are dreptul la fericire numai dupa Parusia 😦

31. gabilutza - 25/05/2009

@Tibi , scrie Teofil

„n acelaşi an, se logodeşte cu tânăra Regine Olsen, in vârstă de numai 18 ani. În octombrie 1841, din motive extrem de neclare, el rupe logodna”

Undeva , in „scrisoare catre lector”, K sub pseudonimul de Frater Taciturnus expune sentimentele rupturii sale de Regine Olsen (nu e neaparat personajul din „Jurnalul seducatorului”):

„El e interiorizat, ea nu poate fi
el e melancolic, ea are gust pentru viata,
el e in primul rand un ganditor, ea nu e absolut deloc.”

Tanara are rolul sa-l conduca pe K la acea criza care ii pune in discutie intreaga existenta, pana la radacinile ei cele mai profunde. Nu-l judec pentru asta, dar ma intreb de mult daca e optiunea justa!

32. tibi - 25/05/2009

salut

gabilutza; bine ai venit !

Vezi, d’aia mai tac io’ uneori : daca am ce sa citesc, la ce bun sa mai scriu eu despre… nimic ??? 🙂

33. maya - 25/05/2009

Theo-Phyl

Monahul Nicolae sounea: :”ii voi vorbi Mintuitorului ca de la un ovreu la un ovreu.Imi voi apara mintuirea”.

Superb! Superb juramint de credinta impletit cu „amintiri” din vremea cind nu renuntase la placerile lumii.

Umilitatea in fata Mintuitorului NU exclude demnitatea;recunoastere intrinseca a conditiei umane ce a cautat si in final a gasit transcendentul.

„Cred Doamne,ajuta necredintei mele” Marcu

34. bibliophyle - 25/05/2009

@maya, Monahul Nicolae NU afost NICIODATA EVREU. Pentru a fi evreu trebuie ca mama ta sa fie Evreica, mama lui nu a fost. Asa ca chestia cu evreul Nicolae Steinhardt, nu EXISTA 🙂

35. maya - 25/05/2009

gabilutza

Nu-l judec pentru asta, dar ma intreb de mult daca e optiunea justa!

Poate ca pentru noi NU este,pentru K a fost;sint convinsa ca NU a luat-o usor!Dar a luat-o si ce este cel mai important (cred) ca si-a asumat-0!

36. tibi - 25/05/2009

Gabilutza

Nu cred ca se poate trasa o regula nici in acest caz; fiecare isi traieste ‘trairile’ pe cont propriu. NU exista retzete, cred eu.

Dar ceva pot sa spun : cred ca o durere traita la distantza, este mai suportabila decit o durere traita in imediata proximitate. Si pina la urma, daca el era predispus catre sensurile adinci ale vietzii, iar ea nu prea, ce soi de ‘funie’ i-ar fi putut lega ? 🙄

37. gabilutza - 25/05/2009

Ma scuzati. Sper sa nu ma ambalez prea tare cu Kierkegaard. Mi-am propus sa nu-l mai vizitez cativa ani, dar … imi revine usor in memorie.

@teofil

da … zicea el, ca unii astazi, „nici o calitate umana chiar purtata la perfectiune, nu poate da IDEEA de DUMNEZEU.” ideea?

38. bibliophyle - 25/05/2009

vezi maya cum construim un mit, citez din WIKI (nu versiunea romana) in care nu scrie nimic ci din versiunea englza:

Nicolae Steinhardt was born in Pantelimon commune, near Bucharest, from a Jewish father and a Romanian mother

39. maya - 25/05/2009

Theo-Phyl

A fost si el o cooproductie ca si mine! 😆

Si pot sa-ti spun cu mina pe inima ca sint cind romanca – oshanca,cind unguroaica! Cind protestanta,cind greco-catolica!

Si nu imi aleg „dirijat” acest lucru;ele coexista de buna voie si nesilite de nimeni!

Deci,eu ce sint atunci? 😆 😆 😆

40. gabilutza - 25/05/2009

@Maya, Tibi

Teofil stie ca K. a sacrificat-o pe Regine Olsen si pentru ca utiliza foarte adesea postura, sau paradoxul lui Abraham pentru a defini si demonstra credinta, a facut o mica juxtapunere. 😦

41. bibliophyle - 25/05/2009

@gabilutza, dupa ADAM si EVA nu poate exista in nici un caz perfectiune umana. Singurul perfect a fost MESIA in ipostaza umana – fiul omului el este perfect 🙂

42. bibliophyle - 25/05/2009

@maya, sigur nu esti evreica 😆 Judaismul este extrem de stict in privinta matriarhatului 😆

43. bibliophyle - 26/05/2009

@all, trebuie sa va parasesc pt. cateva minute, o las pe demeter sa va spuna buna seara 🙂

44. demeter - 26/05/2009

Gabilutza, Maya, Tibi, Buna seara la toata lumea

45. maya - 26/05/2009

Theo-Phyl
😆
Dupa ultimele cercetari (se pare) ca toti avem si gene „de evrei”! 😆

46. maya - 26/05/2009

demeter
😆
Servus!

47. tibi - 26/05/2009

servus demeter 🙂

48. demeter - 26/05/2009

Servus, Maya
Nu toata lumea poate avea gene de evrei. Dar, se poate face un test genetic si se afla

49. gabilutza - 26/05/2009

@bibliophile

„singurul perfect a fost MESIA in ipostaza umana – fiul omului el este perfect :)” … da Kierkegaart imbraca asta in filosofie si spune, plat dupa parerea mea : „Hristos este paradoxul absolut”

50. gabilutza - 26/05/2009

@demeter … buna seara. ( Teofil a facut deja descrierea si raspandirea genetica intr-un articol) 🙂

51. demeter - 26/05/2009

Gabilutza,
Nu mai tin minte de ce spune autorul ca Hristos este paradoxul absolut. Prin ce anume?

52. demeter - 26/05/2009

Gabilutza
Tu esti mai la „curent” cu scrierile sefului decat mine. Dar, oricum in toata lumea sunt aprox. 6 milioane de evrei. Atat.

53. demeter - 26/05/2009

Tibi,
SERVUS

54. gabilutza - 26/05/2009

@demeter, Nu stiu cum sa traduc exact in „Miettes filosofice” – „Faramituri filosofice”, nu retin exact … caut acum … „suferinta crestinului e aceea ca pentru a se mantui, trebuie sa creada un PARADOX, un scandal, o absurditate”…

55. bibliophyle - 26/05/2009

@demeter, 6 in Israel in total sun 14 milioane 🙂

56. maya - 26/05/2009

gabilutza

Iisus Christos a subliniat relatia personala cu Doamne,Doamne;invatatura Lui este pesonala,relatia fiecaruia dintre noi cu Mintuitorul este personala.

57. bibliophyle - 26/05/2009

@maya, Iisus este DUMNEZEU 🙂

58. gabilutza - 26/05/2009

@maya

Toate ar fi perfecte daca am sti sa exprimam prin cuvinte, sentimente, sau orice altceva … relatia personala cu Hristos.

Nu mi-am propus sa fac comentarii sau discuta despre asta.

59. bibliophyle - 26/05/2009

@maya, cred ca trebuie sa vorbim de significatia TREIMII 🙂 Iisus pe pamant a fost fiul Omului, dupa Inviere el a devenit Divin 🙂

60. demeter - 26/05/2009

Gabilutza,
Ai gasit la ce paradox se referea?

61. demeter - 26/05/2009

Maya, Gabilutza,
Parerea mea este ca relatia cu SEFUL cel mare este absolut personala si nu se exprima in cuvinte, mesaje si alte chestii, de discutat cu alte persoane. Viziunile….altceva, depinde de autor…

62. demeter - 26/05/2009

Pentru toti, cu drag,

63. maya - 26/05/2009

Omul intelept este cel care urmeaza calea conventionala,in ceea ce experienta si traditia au dovedit a fi drumul corect.Secretul intelepciunii este detasarea fara abandonare.

Atunci cind renuntam la asteptarea unei „recompense” pentru virtute sau intelepciune,ne linistim,iar adevaratele noastre energii incep sa ne „inunde” sufletul.

Acceptam ceea ce este – NU exista alegere din acest punct de vedere.

Intelepciunea este mai buna decit prostia,dar nici un om nu este pina la urma mai bun decit altul,moartea „pindindu-ne” pe toti.

Toate sint desertaciune si trebuie sa privim viata in acest context.
Este „usa deschisa ” catre credinta si eternitate!

64. maya - 26/05/2009

Theo-Phyl
😆
dupa Inviere el a devenit Divin 🙂

„Parte” a Sfintei Treimi!

65. gabilutza - 26/05/2009

@demeter… imi puneti intrebari dificile la miezul noptii … eu nu sunt deloc filosof … exista multe criterii care pot orienta intr-un paradox… cred ca la Kierkegaard acesta il definea ca o ruptura existentiala… 🙂

66. maya - 26/05/2009
67. demeter - 26/05/2009

Maya,
Aceasta este poate ceea ce crezi tu. Dar daca ne gandim ca in final moartea ne asteapta, atunci la ce bun sa fim intelepti, sa citim, sa mirosim o floare, sa ne bucuram de o carte sau de un cuvant bun al unui prieten. …”nici un om nu este pina la urma mai bun decit altul” Nu cred asta, cum nu am crezut-o nici pana in ’90. Nu toti oamenii sunt egali din nici un punct de vedere.
De ce ar trebui sa asteptam o „recompensa” pentru ceea ce facem????
Si nici nu cred ca trebuie sa urmam o cale „conventionala” pentru a urma un „drum corect”. Ai mei parinti numara vreo 19 generatii „incaltate” si daca urmau un drum conventional eu nu existam asa cum sunt.

68. maya - 26/05/2009
69. gabilutza - 26/05/2009

@demeter … ne propuneti doar francezi ? Sa gasesc si una de la noi … sper ca nimeni nu o va compara cu o manea …

70. demeter - 26/05/2009

Gabilutza,
Sorry, pardon de intrebare, numai ca spuneai ca o sa cauti. Si te rog, ca intre prieteni, spune-mi tu. Apreciez din punctul acesta de vedere limba engleza, unde politetea se manifesta fara „dvs.”

71. demeter - 26/05/2009

Gabilutza,
Mare bucurie mi-ai facut (precis si lui Theo). L-am cunoscut si pe el si pe baietelul lui. Mare suflet. Ne plac lautarestile ingrozitor de mult.

72. maya - 26/05/2009

demeter

Buni sau rau toti sintem copii ai lui Dumnezeu! Din acest punct de vedere toti sintem egali si la fel de buni!Si EL ne iubeste la fel pe toti!

Nu m-am referit -la nici un om nu este mai bun decit altul-din punct de vedere social/cultural!

Din acest punct de vedere SIGUR ca NU sintem egali! 🙂

73. demeter - 26/05/2009

Gabilutza,
Urasc sincer manelele.

74. gabilutza - 26/05/2009

@all

Ma scuzati, trebuie sa ies … a inceput o furtuna aici si mi-am lasat o multime de chestii pe afara … 🙂

Va doresc o seara frumoasa, si o zi frumoasa.

@bibliophile … multumesc pt. alegerea subiectului

🙂

75. maya - 26/05/2009

Cadou! O Mare e TU! 🙂

76. maya - 26/05/2009
77. demeter - 26/05/2009

Maya,
Nu fii suparata pe mine, dar nu cred ca toti suntem buni in fata lui Dumnezeu. Asta este. Stirile de pe Protv International de la ora 5 o demonstreaza.

78. tibi - 26/05/2009

Vaaaaaaaai ! 🙂

Daca Soren a plecat destul de repejor, chiar trebuie sa ne gindim la prag ?

Sigur ca ne gindim, dar numai uneori ! 🙂

Si nu sint deloc de acord cu afirmatzia ca ‘aia’ ne pindeste 🙂 .

Serios vorbind, moartea face parte din viatza; din viatza care evolueaza.
Este pretzul pe care il platim pentru progres …Singura forma de imortalitate cunoscuta pe acest pamint, este aia a organismelor care se divid.

Alea chiar ca nu PREA mor … 🙂

79. demeter - 26/05/2009

Gabilutza,
Noapte buna si vise placute. Placut foarte mult postarea ta cu baietelul. Ingrozitor. Dar ce bine ai scris. Mare talent ai.

80. maya - 26/05/2009

O zi buna in continuare,
demeter,Theo-Phyl 😆

gabilutza, tibi, @all Noapte buna! 😆

Ingerasii sa va aiba in paza! 😆

Inger,ingerasul meu
roaga-Te lui Dumnezeu
pentru sufletelul meu……….
si al prietenilor mei!
NU ii uit nici pe dusmani
Viata lunga si multi ani 😆

81. demeter - 26/05/2009

Tibi, Esti pe sufletul meu. Asa gandesc si eu. Si nu ma las, si nu ma las.

82. demeter - 26/05/2009

Maya,
Noapte bunicica, somn usor si ingerii sa te sarute!

83. maya - 26/05/2009

gabilutza

🙂
din pacate NU pot sa-ti urmaresc „cadoul” 😦

84. maya - 26/05/2009

demeter
😆

85. maya - 26/05/2009

Doamne indura-Te spre noi!

86. bibliophyle - 26/05/2009

@tibi,
„Serios vorbind, moartea face parte din viatza; din viatza care evolueaza.”

dragul meu ai dreptate, din nefericire ea (moartea) este sfarsitul ei (vietii). dar fara grija nimeni nu moare niciodata, atat cat timp avem copii 🙂

87. tibi - 26/05/2009

demeter

🙂

Eu mi-am compus deja epitafu’ :

„Nu varsa lacrimi desarte,
copilule cu suflet senin…
Tata nu pleaca prea departe :
se duce DOAR, sa moara putzin” !

🙂

88. bibliophyle - 26/05/2009

@maya, noapte buna si multe vise placute 🙂

89. tibi - 26/05/2009

OK ! noapte buna

TUTUROR

🙂

Ne mai citim si miine !

90. demeter - 26/05/2009

Tibi,
e foarte frumos. Dar copiii sufera ingrozitor cand le mor parintii. Oricum este natural asa. Decat sa moara copiii inainte…asta este ingrozitor.

91. bibliophyle - 26/05/2009

@tibi, o noapte buna si muuulte vise frumoase 🙂

92. demeter - 26/05/2009

Tibi,
Noapte buna si vise placute!

93. tibi - 26/05/2009

Teofil

Fiecare dintre noi, nu este decit o mica particica din acest gigantic organism, care este omenirea creata de bunul Dumnezeu, stie El in ce scop.

Similar cu un organism oarecare, unde celule se nasc si mor, omenirea este compusa din mici celule care se nasc si mor. Adica, NOI ! 🙂

Parerea mea ! 🙂

94. bibliophyle - 26/05/2009

@tibi, ce idee grozava pentru o postare despre Gaia 😆

95. tibi - 26/05/2009

Stiu demeter, stiu

I-am spus lui Teofil ca am petrecut un prieten pe ultimul drum, recent.
Nu implinise 60. Dar mama sa, care are 82, era prezenta. 😦

GATA ! Pentru ieri/azi, este suficient …

Bine ? O zi buna va doresc in continuare … 🙂

Teofil

voi visa dar, stiu precis ca voi uita ce visez; rar tzin minte… 🙂

96. bibliophyle - 26/05/2009

@tibi, trebuie sa avem incredere in planul divin. Crede-ma nu exista nimic intamplator si totul este parte din giganticul Puzzle, pana si discutzia noastra azi si acum 🙂

97. tibi - 26/05/2009

Teofil

inca una si ma duc : am citit mai de multisor, o carte extraordina
” Inteligentza materiei” , cred ca autorul se cheama Petru Constantin Dulcan. Sper ca memoria nu imi joaca feste MACAR de aceasta data.
De acolo am luat niste idei.

Cred ca in urma cu vreo 7 ani, inca mai era directorul spitalului militar central Bucuresti.

98. bibliophyle - 26/05/2009

@tibi, nu cunosc cartea, dar exista o teorie extrem de impresionanta despre ceea ce ai amintit, am sa ma ocup de aceasta teorie si am sa pregatesc o postare, multzumesc ca mi-ai amintit 🙂

99. tibi - 26/05/2009

Teofil

🙂

Chiar noapte/zi buna

TUTUROR !

100. bibliophyle - 26/05/2009

@tibi, te las in pace, noapte buna 🙂


Sorry comments are closed for this entry

