jump to navigation

Jurnalistii spatiului cosmic 20/05/2009

Posted by Theophyle in 1, Jurnalism.
Tags: ,
trackback

Howard Benedict

110-1Howard Benedict a fost cunoscut si ca “veteranul” reportajului spatiului. De asemenea a fost Directorul executiv al  Astronaut Scholarship Foundation (Fundatia burselor astronautice). La inceputurile programului spatial al SUA, Benedict a introdus generatii in explorarea spatiului cosmic, acoperind mai mult de 2.000 de misiuni si lansari de rachete, in calitatea de scriitor senior al spatiului, din partea  Associated Press. A transmis reportaje despre primele 65 de zboruri cu echipaj uman in spatiu, de la  misiunea Mercury cu  Alan Shepard  in 1961, pana la a 34-a misiune Space Shuttle in 1990.
„Viata profesionala a lui Howard Benedict a inregistrat programul spatial de la primele zile. Intotdeauna obiectiv si drept, reportajul sau a devenit un model pentru America si pentru lumea intreaga.” spunea fostul senator  John Glenn, care a fost si primul astronaut pe orbita pamantului. „Howard a devenit un prieten loial si minunat pentru mine si pentru toti astronautii.”
 Benedict a scris trei carti despre programul spatial: NASA: A Quarter Century of Space Achievement (NASA: Un sfert de secol de realizari) in 1984; NASA: The Journey Continues (NASA: Calatoria continua) in 1989; si At Home in Space (Acasa in spatiu)  in 1995, iar  in 1994 a fost co-autor la Moon Shot: The Inside Story of America’s Race to the Moon (Proiectul lunar: Povestea din interior a cursei americane catre luna) impreuna cu colegul  reporter Jay Barbree si astronautii Alan Shepard si Deke Slayton.

In 1992, Benedict a inceput sa inspire o noua generatie de jurnalisti prin bursele oferite in domeniul stiintei si ingineriei oferite de  Astronaut Scholarship Foundation (ASF). El s-a retras din functia de Director executiv in 2004, dar a continuat sa activeze in  Board of Directors.

Peste 200 de studenti au beneficiat de aceste burse, iar ASF a alocat peste 2 milioane de dolari programului. Benedict a murit in 1995 „Munca sa va supravietui deoarece noi continuam programele pe care el si astronautii Mercury le-au initiat” a spus astronautul Owen Garriott, Presedintele Fundatiei.

James Schefter

J110-2ames Schefter, decedat in 2001, a facut reportaje care au acoperit programul spatial American, incepand de la cursa pentru luna, publicand si cartea  The Race (Cursa). In prefata cartii sale, Schefter descrie un weekend in octombrie 1957 cand, ca adolescent in North Dakota, el si prietenii sai au ascultat stirile revolutionare ca Rusii au lansat primul satelit artificial. „Noi nu am vazut Sputnikul” scrie el, “dar oricat de incetosata aveam privirea, am vazut viitorul. Acel weekend ne-a schimbat vietile tuturora, asa cum s-a schimbat si lumea in care traim.” Sase ani mai tarziu, a inceput sa scrie despre programul spatial al SUA, ca tanar reporter la Houston Chronicle. In timpul misiunilor lunare, Schefter scria pentru jurnalele Time si Life, o slujba care-i dadea acces direct la astronauti si familiile acestora.  Munca sa, scria el mai tarziu, s-a ridicat  la “un bilet in primul rand la cursa spatiala si nimeni si nimic nu ma puteau clinti de acolo.”,

Un eveniment i-a dat dreptate, in timpul misiunii Apollo 13, cand s-a renuntat la misiunea lunara. Cand Jim Lovell a transmis  „Houston, we’ve had a problem,” (Houston, am avut o problema) Schefter a fost desemnat sa acopere criza de la Controlul Misiunii. Cateva minute mai tarziu scria primele reportaje transmise telephonic despre renuntarea la aselenizare. Schefter isi amintea ca slujba sa putea avea consecinte neasteptate. Cateva erau amuzante: “Am complotat in numeroase conspiratii de succes sa ducem diverse obiecte pe Luna”, scria el. Altele au fost extreme de neplacute.  Intr-o zi din 1964, Schefter a aflat de la editorul sau ca  astronautul incepator Ted Freeman a avut un accident mortal intr-un zbor de antrenament cu un jet. Cumva editorul aflase stirea de la seful lui Freeman, Deke Slayton, inainte ca accidentul sa fie facut public si chiar inainte ca Slayton s-o fi informat pe vaduva acestuia. Slayton i-a comunicat editorului sa-i spuna lui  Schefter ca se intalnesc in fata casei lui Freeman; Schefter ar fi facut interviul dupa ce Slayton ar fi vorbit cu Faith Freeman. Schefter a sosit la locul de intalnire fara sa-si dea seama ca Slayton intarzaia (dupa ce a vizitat locul accidentului, Slayton a decis ca are nevoie de o bautura inainte de intalnirea cu vaduva Freeman). Cand Schefter a batut la usa si  Faith Freeman a iesit, ea a realizat ce s-a intamplat, iar Schefter si-a dat seama prea tarziu ca devenise purtatorul de stiri ingrozitoare.
 
In anii 1970 Schefter a devenit scriitorul si editorul principal de la magazinul  Popular Science, acoperind pe langa misiuni spatiale, curse de automobile, computere si industria electronica. Printre ele se numara si dezvoltarea  Apple, a  Macintosh. In 1986, NASA l-a ales pe  Schefter printre cei 100 de finalisti in Programul Jurnalisti in Spatiu, care a fost amanat in urma dezastrului  Challenge. Schefter a fost co-autorul memoriilor indelung asteptate ale lui Chris Kraft, primul director de zbor al NASA si apoi seful tuturor operatiilor de zbor. “Flight: My Life in Mission Control” (Zborul: Viata mea in turnul de control al misiunii).

Frank Sietzen 

110-3In 2002, scriitorul si jurnalistul spatiului Frank Sietzen, Jr. a fost numit Presedintele Asociatiei Transportului in Spatiu ( the Space Transportation Association – STA).  Inainte de STA, Sietzen fusese Directorul pentru Comunicatii la Societatea Nationala a Spatiului ( the National Space Society) din Washington, DC, si de asemenea editorul sef al magazinului bi-lunar Ad Astra (Spre stele). Sietzen a scris reportaje despre misiunile spatiale pentru United Press International si are un editorial asupra politicii spatiale si transportului in spatiu, numita  Spacelift Washington la nasawatch.com web site. De asemenea, publica articole la magazinul Aerospace America, publicat de  American Institute of Aeronautics and Astronautics (Institutul American al Aeronauticii si Astronauticii).

In cariera sa de o viata, Sietzen a fost editorul Spatiului Tehnologic  la Space Business News, editor la  Military Space, si primul Sef de birou din Washington la  space.com Internet. Este autorul a trei carti pentru Pasha Publications, inclusiv: World Guide to Commercial Launch Vehicles (Ghidul lumii asupra vehicolelor spatiale comerciale), Space Station Freedom Program Guide, Guide to NASA Contracting si este autorul lui “ Apollo 11: America on the Moon” (Apollo 11: America pe Luna), publicat pentru a 25-a aniversare a primei aselenizari, in 1994. Sietzen a castigat nenumarate premii pentru reportajele si cartile sale 

Space Transportation Association are sediul in Arlington, Virginia si este o asociatie comerciala, care promoveaza dezvoltarea comerciala a transportului in spatiu.. Printre membrii sai se numara: Boeing Company, Lockheed Martin, Aerojet, ATK-Thiokol Propulsion, United Space Alliance, AGI, si Bigelow Aerospace.

Postat de @demeter

Comentarii

1. tibi - 20/05/2009

servus
TUTUROR

2. bibliophyle - 20/05/2009

@tibi servus 🙂

3. tibi - 20/05/2009

Ca de obicei , sint perfect paralel cu jurnalistii americani; dar imi place ceea ce citesc aici; despre prima generatzie de astronautzi, am citit in cartea „Daca soarele moare” de Orianna Falacci – carte mentzionata mai de mult, pe acest blog – 🙂 !

4. bibliophyle - 20/05/2009

@tibi
este o lume interesanta, care o pasioneaza pe @demeter, ea este inca mare increzatoare in explorarea spatiului cosmic 🙂

5. tibi - 20/05/2009

Teofil

Si eu am avut o perioada in care am citit destul de multisor despre cosmos si astronautzi, dar asta mai la inceput, cind inca mai era perioada ‘romantica’; acum, practic activitatea a intrat oarecum in ‘cotidian’ , in obisnuit.
E greu de facut pasul urmator si aici ma refer la calatoria spre o alta planeta; se pare ca organismului uman nu prea ii prieste imponderabilitatea; deci …
Am citit printre altele si cartea „la cinci minute dupa cosmos” , autori Prunariu si A. Stark, am fost expre’ la muzeul militar sa vad capsula si costumul spatial, dar m-am cam vindecat de chestia asta … 🙂

6. bibliophyle - 20/05/2009

@tibi,
personal sunt un mare iubitor de SF, cred ca am citit aproape tot ce marita citit in acest domeniu, un singur lucru mi-e greu sa cred ca noi avem vreo sansa sa ajungem undeva in viitoarea suta de ani. 🙂

7. tibi - 20/05/2009

Teofil

Si SF am citit la un moment dat pe saturate 🙂 . M-am lecuit siu de asta.

Nu stiu daca oamenii au nevoie sa ajunga undeva in urmatoarea suta de ani. Dar cred ca vor fi nevoitzi sa trimita robotzi in stare sa depisteze resurse care pe pamint, se vor cam termina. Nu stiu. Dar stiu ca de exemplu, daca fiecare fmilie a avut frigider in locul ‘racitorului’ 🙂 cu gheatza, se datoreaza SI activitatzii spatziale ! S-au dezvoltat niste tehnologii …

8. bibliophyle - 20/05/2009

@tibi,
parerea mea ca se vor baga sume serioase in NASA in urmatorii ani. nu cred ca oamenii relizeaza dar NASA, direct sau indirect (in special) este un angajator sau un angajator de angajatori enorm, la nivelul industriei auto

9. tibi - 20/05/2009

Teofil

bineintzeles ca ‘homu’ obisnuit nu pricepe ca NASA si in general industria astro-nautica este motorul ingineriei si al industriei; + plus experimentele bio’ despre care NU se prea vorbeste …

10. bibliophyle - 20/05/2009

@tibi,
direct si indirect NASA da o „paine” la vreo jumatate de milion de agaajati, asa ca sunt sigur ca pentru relansare vor fi pompati bani serosi, in sfarsit au inteles si in America ca banii se fac din productie si nu din jocurile cu bani 🙂

11. tibi - 20/05/2009

Teofil

Orianna, in cartea sa, spunea ca la inceput erau angrenatzi in aceasta activitate, vreo zece mii de oameni; acum, s-a ajuns la juma’ de milion; e limpede ca este in crestere si este limpede ca nu se baga banii acolo aiurea 🙂

12. tibi - 20/05/2009

Teofil

citesc regulat si celelalte doua bloguri dar, nu-mi dau cu parerea; prea nimic stiu despre paleografie si prea greu merge bloaga cealalta.
Pur si simplu, imi blocheaza compu. 😦

13. bibliophyle - 20/05/2009

@tibi,
NASA este contractor, care deruleaza cam 3-400 de proiecte in paralel. ceea ce fac, este coordonarea proiectului, proiectul se deruleaza in afara agentiei. Nici macar oamenii lor nu lucreaza la NASA, ei lucreaza la sub-contractorii lor 🙂

14. bibliophyle - 20/05/2009

@tibi,
citesti ce-ti plce si comentezi aici. Platforma pe celalat blog este dificila, insa am ff. multi viztatori acolo, pe care nu pot sa-i las balta trecand la o singura platforma, care are deja 3 bloguri atranate de ea 🙂

15. tibi - 20/05/2009

Teofil

off topic : sint pur si simplu fascinat de cartea lui Eco „Limitele interpretarii”; merge cam greu, citesc dimineatza, seara reiau o parte dintre termenii pe care nu-i cunosc, umblu pe google, ma lamuresc, reiau unele pasaje, dar tot greu merge. Ca sa nu mai spun ca dintre autorii mentzionatzi la bibliografie, am identificat numai 20 despre care am auzit cite ceva, iar dintre acestia, numai noua imi sint familiari in sensul ca am citit macar! o carte de unul dintre ei …

16. bibliophyle - 20/05/2009

@tibi,
este o carte mare lupta cu ea merita, cred ca curand am sa discut despre ea pe blog 🙂

17. tibi - 20/05/2009

Teofil

Moshe Idel mi-a oferit cirteva ‘chei’ prin care am intzeles o parte dintre lecturi; Culianu, mi-a mai oferit citeva; „cea mai frumoasa poveste despre Dumnezeu” mi-a lamurit destule despre relatzia dintre iudaism si crestinism; si acum Eco vine cu un ‘speraclu’ urias, care imi deschide alte perspective despre lectura ! 🙂 Superb !

18. bibliophyle - 20/05/2009

@tibi, vorbesti despre autori mari, Eco este insa o clasa aparte. ECO este un hiper cultural, adica aplica metoda anti-populista. Vrei sa ma intzelegi, atunci trebuie sa sti 1,2,3,4…..n

pentru al intelege pe Eco ai nevoie de pre-recuzita, nu intir direct in clasa 7, trebuie sa muncest pana acolo 🙂

19. tibi - 20/05/2009

Teofil

Parca am mai vorbit o data despre „misterioasa flacara a reginei Luana”. Cind am citit-o prima data atunci cind a aparut, n-am intzeles mare lucru; am reluat-o in urma cu citeva luni, si in sfirsit am intzeles ce este cu ea; acum, o privesc pur si simplu altfel. 🙂

Daca as fi incercat sa citesc „limitele” interpretarii in urma cu citziva ani, sint sigur ca o aruncam cit colo 🙂 . Dar acum … o sorb !

20. bibliophyle - 20/05/2009

draga tibi, bineintzeles tu ai trecut mult de atunci din punctul de vedere a informatiei pe care o detzi. La ECO ceea ce el numeste „Semioza hermetica” este de fapt un „aparatus” al analogiei fara de limite 😆

lucrurile se aseamana sau nu cititorul trebuie sa hotarasca daca da sau nu si cum isi aranjeaza el informatia 🙂

21. bibliophyle - 20/05/2009

tibi, tu si cu mine putem citi acelas lucru si sa intzelegem diferit, avand amandoi dreptate 🙂 asta este eco 😆

22. tibi - 20/05/2009

Teofil

daca nu ma insel, ai o postare despre Hermes Trimegistus; asa e ?

23. bibliophyle - 20/05/2009

hai sa facem un exercitiu.

A seamana cu B, B seamana cu C, Logic ar insemna ca A seamana cu C. NU SEMIOTIC, pentru ca poate A seamana cu B ALTFEL decat B seamana cu C, semiotica nu este logica este interpretativa, fara sfarsit 🙂

24. tibi - 20/05/2009

Teofil

Adica asta e interpretarea lui Eco 😆 : putem sa avem si eventual aceeasi parere … 🙂 . Dar, sigur ca da; interpretarea capata caracter ‘infinit’ hermetic, daca am intzeles eu, pina acum; ca mai am de ‘trudit’ la carte …

25. maya - 20/05/2009

Buna seara si buna sa va fie inima!
😆

26. tibi - 20/05/2009

Teofil

semioza : obiectul, semnul sau, si interpretul. 🙂

Fiecare ‘interpret’ cu bagajul sau de cunostintze anterioare, cu posibilitatzile sale de intzelegere actuala si cu modul in care relatzioneaza.

27. bibliophyle - 20/05/2009

@tibi asta este concluzia carti. cartea nu trebuie sa faca morala sau sa aiba vreun sens, ea trebuie sa fie un indreptar adica drumul este important 🙂

tibi ce sens are Biblia, doi oameni in lumea asta pot sa citeasca si sa povesteasca Biblia la fel?, eu nu cred 🙂 Biblia este un indreptar, drumul este important nu sensul cartii 🙂

28. maya - 20/05/2009

tibi, tu si cu mine putem citi acelas lucru si sa intzelegem diferit, avand amandoi dreptate 🙂 asta este eco 😆

iar eu sigur am sa inteleg diferit,asta neinsemnind ca voi avea dreptate!
😆

29. tibi - 20/05/2009

seara buna maya 🙂

Haaaaaaaaaaaaaai Lucescu !

30. bibliophyle - 20/05/2009

@maya, servus 🙂

31. maya - 20/05/2009

tibi
😆
Ma bucur sa te vad!

Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Lucescu! 😆

32. bibliophyle - 20/05/2009

tibi, cei mai cu lucescu?

33. bibliophyle - 20/05/2009

ati inebunit amandoi, romania joaca astazi?

34. tibi - 20/05/2009

maya

„iar eu sigur am sa inteleg diferit,asta neinsemnind ca voi avea dreptate!”

dar asta nu poate insemna AUTOMAT ca nu ai avea dreptate, chiar daca cineva, sa zicem Teofil, te contrazice 😀 😛 🙂

35. gabilutza - 20/05/2009

@demeter

Doream sa multumesc lui „Demeter” pt. acest articol, e unul din domeniile care ma pasioneaza si pe mine.

@maya, tibi, theophil – buna seara. discutia a debutat interesant. imi pare rau ca nu pot fi alaturi in seara aceasta. Am tinut sa apreciez articolul lui Demeter.

O seara placuta in continuare.

🙂

36. bibliophyle - 20/05/2009

cineva binevoieste sa-mi raspunda ce-i cu Lucescu?

37. tibi - 20/05/2009

Teofil

e finala UEFA !
Lucescu antreneaza pe Sahtior !
E primul roman care ajunge intr-o finala UEFA !

Haaaaaaaaaai Luceswcu ! 😆

38. bibliophyle - 20/05/2009

@gabilutza multumesc eu in locul lui demeter, femeia este la treaba astazi pana tarziu 😆

39. bibliophyle - 20/05/2009

aha, credeam ca e vorba de ala mic 🙂

40. tibi - 20/05/2009

seara buna
gabilutza

🙂

41. tibi - 20/05/2009

1/0 pentru Lucescu ! Cel mare desigur, ca ala mic … mai are 😀 !

42. maya - 20/05/2009

tibi

😆
Dreptatea mea este dreptatea mea;pina la proba contrarie tin la ea si-mi este draga! 😆

Dar printre atitea defecte,am o calitate;sint capabila sa renunt la „dreptatea mea”,daca aceasta in timp se dovedeste a fi „nedreapta’!

Interesant este ca nu m-am inselat in ce am crezut,ci mai degraba in cine am crezut!

1-0 Lucescu!Uraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! 😆

43. maya - 20/05/2009

Theo-Phyl
😆
Servus!

44. maya - 20/05/2009

gabilutza
😆
Servus!

45. maya - 20/05/2009

Theo-Phyl

Apropo de dreptate! 😆

Exista oare acest citat in Biblie? Eu asa am gasit mentionat intr-o carte! Nu mai retin cartea,dar mi-am notat citatul.

„Sint eclipsat de prosti,condus de hoti si toti imi zic „calmeaza-te,
relaxeaza-te,daca poti”!

Eu nu cred ca este de acolo,dar nici nu am verificat!
Stiu insa ca Iisus spunea ca nu este voie sa-i spui nimanui prost!

46. bibliophyle - 20/05/2009

@maya, inca odata servus 😆

47. maya - 20/05/2009

Theo-Phyl
😆
Naaa,servus! (ashe sa zice in Ardeal)

Sti cum latra ciinii in Ardeal? (eu intreb,eu raspund)
Naaaaaaa! Haaaaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!
😆

(1-1)

48. bibliophyle - 20/05/2009

@maya, nu cred ca exista un citat ca acesta exact, dar exista cateva asemanatoare in Eclesiast 🙂

49. bibliophyle - 20/05/2009

pacat,
sper sa cistige meciul 😦

50. maya - 20/05/2009

Theo-Phyl

deci exista!
Citatul am sa-l pastrez! Este extra -bun! 🙂

51. bibliophyle - 20/05/2009

@maya, aproape. Nu cu prosti si nu eclipsat, dar cu hoti 😆

52. maya - 20/05/2009

Paul Zarifopol,director la Revista Fundatiilor Regale,mare om de cultura si al carui exeget a fost Alexandru Paleologu spunea,citez aproximativ:ca
intelectualii au fabricat oricind religia si politica/comunismul s-a format si limpezit in capul unor intelectuali.

Intre religie si politica,intre religie si comunism distanta este foarte lunga,
chiar daca intre religie si politica este o interconditionalitate,iar intre religie si comunism aparent nu este nici o legatura.

Dar interconditionalitatea dintre religie si politica a facut posibil ca politicul sa transforme comunismul intr-o „religie”>

53. tibi - 20/05/2009

NU va lasatzi dusi in eroare de rezultatul actual !

E 1/1 pentru LUCESCU ! 😆

54. maya - 20/05/2009

Theo-Phyl

Ma gindeam eu ca nu poate aparea cuvintul „prosti”

55. maya - 20/05/2009

tibi
😆
E 1/1 pentru LUCESCU ! 😆

56. bibliophyle - 20/05/2009

@maya, sunt mari probleme de traducere, in ebraica veche Evel este chiar prostie, tradus insa ca desertaciune, de fapt evel este chiar prostie !

in eclesiast avem versetul evel avalim – traducerea este desertaciunea desertaciunilor, de fapt este chiar prostia prostilor 🙂

57. maya - 20/05/2009

Off topic!
tibi

Nashul vorbeste despre „vinzarea” de sashi si evrei 😦 de catre NC!
Contul „OV” – contul lui NC!
OV -operatiuni valutare- recuperare „sugerata din exterior”

58. tibi - 20/05/2009

maya

exista o carte foarte buna : „Religie si putere” scrisa de trei autori, din trei puncte de vedere oarecum diferite dar unitare in desfasurare, respectiv Gianpaolo Romanato, Mario G. Lombardo si Culianu, care examineaza problematica pusa de tine.

Intre religie si politica distantza nu e atit de mare pe cit credem, comunismul este un soi de ‘gnoza’ care promite ‘raiul AICI pe pamint, iar intelectualii care se simt de stinga habar nu au ce spun … 😦

Religia nu a fost ‘fabricata’ ci REVELATA. Parerea mea …

59. tibi - 20/05/2009

maya

nasul e inconstant 😦 !

De multe ori l-am banuit ca nu urmareste decit nivelul de audientza; 😦

Acum, ma uit la meci ! 😀

60. noradamian - 20/05/2009

maya, bibliophyle, gabilutza, tibi,

salut!

😀

61. bibliophyle - 20/05/2009

@nora, salut draga 😆

62. noradamian - 20/05/2009

Va urmaresc de catva timp,discutia, referirile la lecturi,
ca de obicei cu multe lucruri interesante 😀

63. noradamian - 20/05/2009

Hultanul a a vut o serie de fotografii cu expeditiile in cosmos. Unele imagini le-am vazut in premiera! Impresionante.
Pentru tine, bibliophyle, si pentru Demeter banuiesc ca erau toate cunoscute. 🙂

64. bibliophyle - 20/05/2009

cred ca eco depaseste lectura el este in primul rand ganditor si promotor de idei, merita citit desi este destul de dificil 🙂

65. tibi - 20/05/2009

salut nora

am uitat sa itzi spun, ca in ‘chiosc’ o sa amenajam si un ‘raft’ pe care sa troneze ‘titluri’. 🙂 Bine ?

66. bibliophyle - 20/05/2009

@nora, chiar nu. demeter le-a stiut pe majoritate lor, eu mai putin. Sunt un mare admirator a lui hultanul desi m a costat o pereche de ochelari destul de scumpi 😆

67. bibliophyle - 20/05/2009

nu stiu daca-ti amintesti la o postare pe blogul tau, hultanul a comentat ca trebuie sa ascultam ce spune poporul, desteptul de mine am incercat urcand-ma in tramvai de la Sebastian spre Unirii, a fost o cafteala intre gitani si controlori si ochelarii mei sau dus pe apa sambetei 😆

68. maya - 20/05/2009

Sintagma de Epoca de Aur ( imi dau si eu cu presupusul) cred ca ori a fost preluata din hinduism fie este o coincidenta (cam bizara spun eu totusi).

Acum omenirea este in Kali -Yuga (epoca neagra);Epoca de Aur ar fii epoca ce ar urma dupa depasirea acestei Kali-Yuga.

Comunismul prin introducerea conceptului de „om nou” a distrus (aproape) tot ce avea mai sfint omul in el. I-a distrus/murdarit/umilit sufletul si prin aceasta, legatura metafizica cu Creatorul. Acesta este cel mai mare RAU ce l-a facut comunismul!

Religia – daca imi amintesc eu bine si daca nu ma va corecta Theo-Phyl inseamna/deriva de la „a lega”. De cine? De Doamne,Doamne prin cel/cei carora Li s-a revelat! De la ei, a urmat comunicarea revelatiei si „trezirea”
la cei care sentimentul legaturii unice cu Divinitatea” exista.

Credinta o ai sau NU o ai! Cale de mijloc NU exista! Ca ea ti se poate revela intr-un anumit moment al vietii,este o alta discutie.

Revelatie………moment unic!

69. maya - 20/05/2009

nora
😆
Servus!

70. tibi - 20/05/2009

Teofil

Presupun ca ochelarii tai au costat mai putzin decit ochelarii lui mister telescop HUBBLE . 🙂

Si DA ! Hultanul are o colectzie de foto’ absolut SUPERBE ! Pacat ca nu il vizitam mai des. 😦 Cit despre comentarii … sint superbe! dar atit de rare …

71. bibliophyle - 20/05/2009

@tibi, eu il vizitez in fiecare zi 🙂

72. bibliophyle - 20/05/2009

are un blog superb, odihnitor in fatza scarbosenilor pe blogaraia romaneasca 🙂

73. maya - 20/05/2009

Theo-Phyl

Am auzit ca ar exista anumite „carti blestemate” fara referire la carti de magie sau ocultism!

Este adevarat!?

La Shakespeare ar exista o replica/replici ale lui Mackbett (am scris corect?)
care nu sint rostite pe scena!

74. bibliophyle - 20/05/2009

@maya, nu am auzit de asa ceva, Macbeth este o piesa grea si complicata, exista un fel de superstitie actoriceasca 🙂

75. tibi - 20/05/2009

Teofil

Spunea cineva, pe alt blog, mai demultisor, un lucru absolut extraordinar :

FERICE DE CEI CARE ISI CISTIGA TRAIUL DIN CITIT SI SCRIS …

Mare dreptate avea, si mare dreptate ARE !!! 🙂

Numa ca io’ cred, ca nu prea stia ce soi de TRUDA, presupune chestia asta …

76. bibliophyle - 20/05/2009

Tibi, chiar daca uneori painea este putina, ea este intodeuna dulce si satzioasa 🙂

77. noradamian - 20/05/2009

tibi,

un raft pentru titluri! Buna idee!!! 😀

78. noradamian - 20/05/2009

Sa-i rasfoim pe unii din cei care-si castiga painea din citit si scris… 🙂

79. noradamian - 20/05/2009

bibliophyle,

aia nu-s chiar „poporul”! Ai facut o confuzie pe care adesea o facem fiecare din noi! Ar putea deveni, insa, as vrea, dar nu stiu cum si cand… 😦 🙂

80. bibliophyle - 20/05/2009

@nora, eu chiar incep sa devin OPSIMIST, adica optimist pesimist 🙂

81. noradamian - 20/05/2009

bibliophyle,

pesimismele minore nu pot ingropa optimismul major… 😀

82. maya - 20/05/2009

Intr-un fel fiecare dintre noi sintem „jurnalisti” ai spatiului cosmic!

Masura in care scriem la/in in ziarul nostru,depinde de fiecare.Fie si numai daca din smerenie,ne rugam!

83. bibliophyle - 20/05/2009

@maya, ai dreptate 🙂

84. bibliophyle - 20/05/2009

@nora, fiecare zi cu ale ei 😆

85. maya - 20/05/2009

Banc de criza 😆
Ce gandesc un optimist si un pesimist despre criza economica mondiala?
Optimistul: Vai, vom ajunge cu totii sa cersim… 😦
Pesimistul: De la cine? 🙄

Sa fiu optimista? Sa fiu pesimista?
😆

86. maya - 20/05/2009

Lucescu 😦 😦 😦

87. bibliophyle - 20/05/2009

@maya, bun banc 😆

88. noradamian - 20/05/2009

maya 😆

89. maya - 20/05/2009

😆 😆 😆

Deviza „privat -particulara”: important este sa nu disperi!

90. noradamian - 20/05/2009

maya, estipusa pe glume-n seara asta! 😆

91. bibliophyle - 20/05/2009

@maya, mda dar din cand in cand chiar iti vine sa dai cateva palme 🙂

92. maya - 20/05/2009

nora
😆
Un fel de haz de necaz!

93. bibliophyle - 20/05/2009

@maya, hai lasa ca stiu eu ca o sa fie bine la toti oamenii de bine 🙂 am pile la locurile sus-puse 😆

94. maya - 20/05/2009

Theo-Phyl
mda dar din cand in cand chiar iti vine sa dai cateva palme 🙂

daca numai iti vine,atunci nu-i bai;in rest „te obtzi” (te abtzi) 😆
mai repede ne abtinem cind trebuie sa ne „dam noua palme”

95. bibliophyle - 20/05/2009

@maya, suflet bun, nu primim noi fara sa ne dam singuri ? 😦

96. tibi - 20/05/2009

hai oameni buni ! lasatzi pesimismul deoparte ! E 2/1 pentru Lucescu ! 😆

97. maya - 20/05/2009

Theo-Phyl
am pile la locurile sus-puse 😆

Doamne ajuta-ti! 🙂

98. maya - 20/05/2009

Lucescu 2-1!!!!
😆
Uraaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

99. bibliophyle - 21/05/2009

@All trebuie sa va las, astazi demeter face cinste 😆 asa ca tre’ sa o iau din loc,

multzumesc pentru placutele ore, dar datoria este datorie 😆

va rog sa va simtiti ca acasa, tibi lasa si tu o postare cum sa terminat meciul 😆

100. tibi - 21/05/2009

Teofil

pai e simplu : ORICIT vrea demeter vs Teofil ! 🙂

101. maya - 21/05/2009

Theo-Phyl

nu primim noi fara sa ne dam singuri ? 😦

Ba da!
Si ma vad cu „dreapta vedere”!

Cite fire de iarba cresc pina apare o floare si totusi rupem floarea! 😦

102. maya - 21/05/2009

Vangelis-Alpha

103. maya - 21/05/2009
104. maya - 21/05/2009

Theo-Phyl
😆
O zi placuta in continuare!

105. noradamian - 21/05/2009

Potrivit ultimul video-live, maya!
Superb!

Noapte buna,
vise placute!
😀

106. maya - 21/05/2009

Nicolae Labiş

Odă soarelui

Te naşti din plasma zării cu limpezimi de-albuş,
Ne dai în semicicluri lumina ta prin rază –
Mă entuziasmează sublimul tău urcuş,
Căderea ta în hăuri adânc mă întristează.

Când urci, adapi pământul cu sângele-ţi ceresc,
Ucizi fără de milă bacterii ucigaşe.

Dar când cobori sub zare, piticii se fălesc
Cu umbre pieritoare, dar mari, dar uriaşe.

107. maya - 21/05/2009

nora
😆
Nopate buna,vise frumoase si colorate!
Ingerasii sa te aiba in paza! 🙂

108. maya - 21/05/2009

Lucescu 2-1! 🙂
Uraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Felicitari Mircea Lucescu! 🙂 🙂 🙂

109. maya - 21/05/2009

Octavian Goga
Noapte

Nemărginită bolt-a nopţii,
Deschide tainica ta carte
Şi-ascultă-mi glasul zbuciumării
Neputincioase şi deşarte.
Doar mila ta n-o să se stingă
Când două mâini tremurătoare
Îşi împreun’ nevolnicia
În chip de rugă şi iertare.

Azi ţintele de nestemate
Culege-le din cingătoare,
Căci ochii stelelor mă mustră,
Şi plânsul stelelor mă doare.
Azi orice picur de lumină
Din faţa ta îmbujorată
În ţintirimul larg al minţii
O cruce proaspătă-mi arată.

Le văd şireag… şi mă cutremur,
Şi fiecare clipă-mi pare
O fărmitură ce se smulge
Ca dintr-un cântec de pierzare.
Simt mintea dezgropându-şi morţii,
Căzând la fiecare groapă,
Şi jalea trecerii eterne
Mi-apasă plumbul pe pleoapă.

Când tu mi-aprinzi în mii de facle
Senina dragostei dovadă,
Înfiorându-se-n adâncuri,
Plâng ochii osândiţi să vadă.
Aducerea-aminte vine,
Şi din oglinda-i blestemată
Învie rostul celor duse…
Iar eu ascult ce-a fost odată…

O lume-şi desfăcea-nainte-mi
Comoara tainelor bogată,
Zvâcnea eternul ei cutremur
Sub tâmpla mea înfierbântată.
O patimă-mi robise ochii
Cu strălucirea ei păgână
Şi mă smulgea cu braţ de vifor
Din valul lumii de ţărână.

Simţeam fiorii-ndrăgostirii,
Măreaţa-mbrăţişare mută,
Când în amurg târziu de vară
Pământ şi boltă se sărută.
Şi-n smalţul pulberii de rouă,
Ce strălucea pe câmp, măruntă
Părea că firea-i hărăzeşte
Nădejdii mele dar de nuntă.

Eu mi-am zidit în nori altarul,
Şi inima, smerita roabă,
Îngenuncheată-n umilire,
Jertfea curata ei podoabă…
Azi nu mai este… Şi mă doare
Când vraja razelor senine
Aprinde-o candelă de veghe
Într-o biserică-n ruine…

Azi fulgerele mele-s stinse
Şi moarte-s zâmbetele toate
Şi nu va mai rodi nisipul
Din biata mea pustietate.
În lanţ de neguri şi uitare
Aş vrea amarul meu să-l ferec…
Nemărginită bolt-a nopţii,
Îmbracă-ţi haina de-ntunerec!

Aruncă vălul tău de umbră
Pe toate farmecele firii
Şi-ngroapă-n adâncimi de ape
Ispitele îndrăgostirii.
Pe scânteierile de rouă
Şi peste câmpul nins de floare,
O beznă grea, ca giulgiul morţii,
Să cearnă pace-adormitoare.

Când glasul tinereţii moarte
Şi-al viselor înfrigurate,
Rătăcitor, fără repaos,
La poarta sufletului bate,
Eu, învălit în întuneric,
Să-nchid zăvorul de la poartă,
Şi nici o stea să nu mai vadă
Singurătatea mea deşartă.

110. tibi - 21/05/2009

BON

noapte buna
TUTUROR

🙂

111. maya - 21/05/2009

tibi
😆
Noapte buna!
Mos Ene,atirna vise pe gene!

Ingerasii sa te aiba in paza! 🙂

112. tibi - 21/05/2009

maya, maya draga maya

Mai mult imi place acum, Oda decit Goga !

„Mă entuziasmează sublimul tău urcuş, 🙂
Căderea ta în hăuri adânc mă întristează.” 😦

Pliiiiiiz, fii bucuroasa ! 🙂 Bine ????

113. maya - 21/05/2009

tibi
😆
Bine!
Si miine e o zi! 🙂
(Adica azi)!

Noapte buna!Vise colorate si frumoase!

114. maya - 21/05/2009

Doamne indura-Te spre noi!

115. tibi - 21/05/2009

🙂

116. fini - 21/05/2009

„Arta zburdă, liberă, precum caii” Elena Agachi

„LA MULŢI ANI!” Elena

117. elena agachi - 21/05/2009

Va multumesc, Fini!

118. maya - 21/05/2009

Buna ziua si buna sa va fie inima!
😆

La multi ani Elena! Tot binele si toata iubirea din lume!
Un tango si un trandafir! 🙂

119. bibliophyle - 21/05/2009

@all
MULTA SANATATE NOROC SI FERICIRE TUTUROR ELENELOR SI TUTUROR CONSTANTINILOR 😆

120. bibliophyle - 21/05/2009

postare noua 🙂


Sorry comments are closed for this entry

