jump to navigation

Similitudini Jurnalistice: Patrick Poivre d’Arvor 12/05/2009

Posted by Theophyle in Jurnalism.
Tags: , ,
trackback

Patrick Poivre d’Arvor / PPDA s-a nascut in 20 septembrie 1947 la Reims, avand o sora si un frate. In  1962, trece bacalaureaul la 15 ani numai si devine tata mai tarziu casatorindu-se cu mama copilului sau.  Tot in anii aceia scrie primul sau best-seller.   El povesteste despre aceste lucruri in cartea sa ”Copiii primei comuniuni”(Les enfants de l’aube), care va fi best-seller-ul cel mai important din bibliografia sa.  Dorind sa devina diplomat, Patrick Poivre d’Arvor obtine o licenta in drept de la universitatea din Reims, apoi intra la Institutul de Studii Politice din Bordeaux, obtinand o diploma in limbi orientale, cu specializarea in sarbo-croata. In1970, se hotaraste in sfarsit sa urmeze profesia de journalist si intra la 22 de ani la Centrul de formare a jurnalistilor din Paris. Cariera lui PPDA incepe in 1971. Laureat al Concursului “Trimis special” (« Envoyé Spécial ») al France Inter, este angajat la France Inter ca journalist pentru stirile diminetii si pentru revista presei, devenind un mare reporter si militant giscardien. Odata cu sosirea lui  Valéry Giscard d’Estaing la ‘Elysée, perspective noi i s-au deschis. Patrick Poivre d’Arvor intra la  Antenne 2 unde devine seful serviciului de politica interna, apoi sef al serviciului politic, economic si social, apoi prezentator-ancora al unei emisiuni de televiziune.

103-1

In 1976, Jean-Pierre Elkabbach l-a ales pentru a deveni redactor sef adjunct la jurnalul televizat de la ora 20 al Antenei 2, pe care il va prezenta impreuna cu Christine Ockrent pana in 1983.  In 1983, PPDA va parasi Antena 2 pentru un talk shaw pe Canal+ pana in 1986, cand revine la Antena 2 pentru emisiunea “A la folie pas de tout”. La privatizarea canalului tv., obtine prezentarea jurnalului de la ora 20 pe TF1 de luni pana joi. Intre 1988 – 1999 va prezenta  emisiunea literara “Ex-Libris”. Din 1999 va prezenta emisiunea “Vol de nuit”, aducand pe platou scriitori politici si de fictiune.

El insusi scriitor, PPDA este autorul a 30 de lucrari literare si a fost in fruntea audientelor de multi ani, anuntand ca se va retrage de la prezentarea jurnalului televizat al TF1 dupa Campania prezidentiala din 2012, dorind sa se consacre carierei de scriitor sau vietii politice. Dar, nu intotdeauna dorintele se implinesc cand vrea omul.

Cel mai familiar journalist din Franta a fost concediat in 10 iulie 2008 si inlocuit cu Laurence Ferrari. Cea mai mare controversa din cariera sa a fost un interviu fals pe care (a spus ca) l-a luat lui Fidel Castro, Presedintele Cubei, si difuzat in 16 decembrie 1991.

Se spune ca Presedintele Sarkozy a facut lobby pe langa prietenul sau miliardar Martin Bouygues, proprietarul TF1, pentru promovarea lui Ferrari, 42 de ani, cu care s-a intalnit de cateva ori, inainte de cunostinta cu Carla Bruni (intlniri relatate pe larg de presa de scandal din Franta). Abilitatile profesionale ale jurnalistei nu sunt puse la indoiala, dar promovarea sa a fost interpretata de ziarele franceze ca o revolutie “Sarko-prieteneasca” la TF1.  Poivre d’Arvor, care a prezentat emisiunea 21 de ani a scazut in rating cu 12 luni inainte de concediere. De asemenea a fost criticat intr-o carte recenta “Doamna, Domnule, Buna seara” de un journalist anonim ca fiind lenes, arogant si favorizand centrul-dreapta politicii. Cu tot favoritismul de centru-dreapta, PPDA a reusit sa-l enerveze pe Presedintele Sarkozy.

Imediat dupa alegerea ca presedinte al Frantei, Poivre d’Arvor l-a intrebat intr-un interviu daca se simte cateodata ca un “baietel in curtea de joaca a baietilor mari”( „little boy in the big boys’ playground”). M. Sarkozy, de inaltime 5ft 5in si sensibil despre aceasta, i-a raspuns: „It’s very nice of you to present things in that way, M. Poivre d’Arvor.”  (“Este foarte amabil sa prezentati lucrurile in felul acesta, domnule Poivre d’Arvor”).

Un deputat din partidul Presedintelui Sarkozy, Uniunea pentru o Miscare Populara (UMP) a sugerat ca schimbarile din show-ul televizat de la TF1 au fost de natura “psihologica” si nu legate de prietenie, politica sau pica.  Poivre d’Arvor a fost asociat si apropiat de era Presedintilor François Mitterrand si Jacques Chirac, deputatul afirmand: “ Atata timp cat PPDA prezinta stirile in fiecare seara, aveai impresia ca nimic nu s-a schimbat in Franta. Iar Presedintele Sarkozy este hotarit ca toate sa se schimbe”.

Postat de @demeter

Comentarii

1. tibi - 12/05/2009

servus

demeter
Teofil
& ALL

🙂

2. bibliophyle - 12/05/2009

@tibi, salut 🙂
@demeter inca nu a ajuns, vine ea mai tarziu 🙂

3. noradamian - 12/05/2009

servus demeter, bibliophyle, tibi!

😀

4. bibliophyle - 12/05/2009

@salut nora, la multi ani si multe postari. Nu am intrat la tine pt ca nu am putut sa fiu primul postator, si dupa aia, au venit altii 🙂

din nefericire nu intodeauna prietenii prietenilor mei pot fi si prietenii mei 😦

5. noradamian - 12/05/2009

Demeter,

jurnalistii, chiar cei mai faimosi, raman legati de numele unor figuri politice
(in sens bun sau rau, mai rar neutru)

Perenitatea e oarecum in contradictie cu specia jurnalismului.
E adevarat ca vîrfurile breslei deobicei sunt si scriitori.

6. tibi - 12/05/2009

Teofil

salut

Adica daca am intzeles eu bine, pe domnu’ jurnalist oricit de eminent ar fi fost, il cam dadura ‘ticalosii’ afara ??? Sau n-am cetit eu atent ???

7. noradamian - 12/05/2009

bibliophyle,

multumesc,

inteleg 😦 🙂

8. maya - 12/05/2009

Buna seara si buna sa va fie inima!
😆

9. demeter - 12/05/2009

salut la toata lumea, servus
Tibi,
Ticalosii aceia i-au facut vant (din ceea ce am citit eu din ziarele franceze) pentru ca in primul rand ii scazuse ratingul

10. bibliophyle - 12/05/2009

@nora, maine este ziua dedicata pentru a sfarsi – „in sfarsit” treaba pt tine 🙂

11. maya - 12/05/2009

nora
😆

Gradinii de hirtie i-am „dedicat” o poezie pe care am „plantat-o” si acolo!
Scuza stingacia!

Printre lacrimi amare
ce scalda un cosh,

aruncat d-un poet
ce-si cinta iubirea,
un ghem de hirtie
isi aminti
de vremea cind
era….gradina.

Zimbi si-un gind
dansa un vals in minte,
samintza iar va rasari
cind in pamint
amintirea-i va invinge.

12. tibi - 12/05/2009

servus

maya 🙂

Si multzumesc pentru poze; sorry da’ io’s o leaca mai lenes la scris … 😦

13. bibliophyle - 12/05/2009

@maya, servus 😆

14. maya - 12/05/2009

demeter
😆
Theo-Phyl
😆
tibi
😆
@all
😆
Servus!

15. demeter - 12/05/2009

servus Maya
Kutya Shaki este foarte bine merci, hamaie de zor pe unde se duce

16. tibi - 12/05/2009

servus demeter

aha ! adica la rating IOC o iei din loc ! 😀 . am priceput.

17. maya - 12/05/2009

demeter
😆
Kutia Shaki este fericita! Ma bucur pentru ea! 😆

18. maya - 12/05/2009

tibi
😆

Nu-i nici un bai! Ma bucur daca ti-au placut! 🙂

19. demeter - 12/05/2009

Maya, Shaky e fericita daca este cu noi…asa ne iubeste ea si ne apara. Pe dusmani ii linge pana ii omoara
Tibi,
la francezi comme a la guerre…la noi e mai complicat.

20. noradamian - 12/05/2009

maya,
inca odata servus si TKS!(formula faina, imprumutata de la tibi :))

21. noradamian - 12/05/2009

bibliophyle,

ce coincidenta!
Exact la „sarbatorire”
Ma bucur 😆

22. bibliophyle - 12/05/2009

@nora, he-he nimic nu este intamplator 😆

23. maya - 12/05/2009

Theo-Phyl
😆
Chiar asa,nimic NU este intimplator!

24. noradamian - 12/05/2009

maya, bibliophyle,

In ultimul timp observ tot mai frecvent lucrul asta!… 😀

25. tibi - 12/05/2009

demeter

am intzeles ca Teofil nu credea ca nu stiu ce jurnalisti de pe nu stiu unde nu stiu ce ar putea patzi sau NU !

Indiferent despre ce e vorba, sint de partea TA ! 😀

26. bibliophyle - 12/05/2009

@nora. totul este un puzzle urias alcatuit din bucatzele pe care suntem ajutati sa le gasim 🙂

27. demeter - 12/05/2009

Tibi,
Asa e Teofil, cu dreptatea absoluta…realitatea il bate…Dar MULTAM FAIN pentru ca esti de partea mea…dar, el si cu mine suntem totuna

28. tibi - 12/05/2009

demeter

am vazut si eu ca Teofil uneori se mai si inseala; dar, din politetze nu-l mai contrazic ! :mrgreen:

dar despre tine sint SIGUR ca ai dreptate 🙂

29. maya - 12/05/2009

Nimic nu este intimplator si nimeni nu este egal cu numeni 😆

Daca,

Nimeni nu este egal cu nimeni si toata lumea este egala cu toata lumea,
inseamna ca 😆

nimeni = nimeni

nimeni – nimeni = 0

nimeni+ nimeni = 2

sau

nimeni > nimeni

nimeni – nimeni > 0

Rezulta de aici,

nimeni – nimeni = 0 sau nimeni – nimeni > 0

deci 😆

0 > 0
😆

daca 0 > 0 si 2 nimeni valoreaza totusi ceva, realitatea este iluzorue oricum am calculat 🙄

Si daca este iluzorie, romanii traind intr-o mare iluzie (maya) au speranta iluzorie a marii lor sanse iluzorii. 🙂

Of.of,mai,mai! Totul e Iluzie! 😆

30. maya - 12/05/2009

nora
😆

Insemna ca ai intrat in clubul celor care formeaza „MASA CRITICA”!

Si asta e de bine! 🙂

31. demeter - 12/05/2009

Maya, logica o las in seama lui Teofil…eu am trairi…intuitie
Tibi, sa traiesti maica…Teofil nu se inseala on the long run…Depinde de caracterul fiecaruia pe care il intalneste…Ce mai face sora ta?

32. noradamian - 12/05/2009

bibliophyle,

eu imi imaginam acest puzzle ca o opera gata realizată in planul careia fiecare are libertatea de a alege un fir personal prin care se poate integra in ceea ce numim destin…

33. tibi - 12/05/2009

demeter

bineintzeles ca eu glumesc 🙂 .
sora mea e bine ;multzumesc de intrebare.

34. bibliophyle - 12/05/2009

@nora, maine o sa am pe blogul celalt o postare in care vorbesc despre Imaginatie ca amprenta personala (nu exista doi oameni cu un imaginar identic), si totusi imaginatia noastra este aproape teleghidata, cum si ce vezi tu maine 🙂

35. noradamian - 12/05/2009

maya,
„intamplarile” au totdeauna un rost, asa e!

demeter,
intuitia ne ajuta sa deslusim rostul, sa-l intelegem …

🙂

36. maya - 12/05/2009

tibi
😆

Uite ce am gasit! 🙂

Poezia TIBI MARE
de Octavian Goga

Atatia ani isi strecurara convoiul lor pierdut de clipe
Din ziua cand ne despartiram de soapta-ti ademenitoare,
Si azi acelasi demon bate deasupra noastra din aripe,
Pagana patima flamanda tot mai salbatica ne doare…
Curand iar vom veni la tine striviti de vechea-mbratisare
Sa oglindim acelasi vifor in larga-ntindere albastra,
Si sa-ntrebam un val, sa spuie: ce e mai sfanta si mai mare,
E vesnicia ta de unde, ori e eternitatea noastra?

37. noradamian - 12/05/2009

bibliophyle!… Intuitia 😀

Abia astept!

38. demeter - 12/05/2009

Tibi,

sper ca iti plac postarile mele…

39. demeter - 12/05/2009

Maya,
superba poezia
Nora,
Intuitia se aplica foarte bine cand ai experienta

40. tibi - 12/05/2009

maya

multzumesc fain pentru poezea 🙂

41. maya - 12/05/2009

nora
🙂
Masa critica este formata din numarul oamenilor conshtientzi de coincidentzele din viatza lor.

Aceste coincidentze apar ca si predestinate,programate, ca si cum viatza ne-ar fi condusa de o Fortza (inexplicabila).

Experientza induce un mister,ca si cum un fleash ne-ar strapunge existentza;
odata acest lucru trait,incercam sa retraim experientza.

42. tibi - 12/05/2009

demeter

sigur ca-mi plac si sigur ca o sa si postez la ele; tacerea mea, a avut alte motive …

43. maya - 12/05/2009

demeter

se spune ca Intuitia este Ingerul nostru pazitor! 🙂

44. demeter - 12/05/2009

Maya,
Ai trasaturi ale SUFLETULUI UNIVERSAL. Nimeni nu poate sa-ti fie dusman
🙂

45. maya - 12/05/2009

tibi
😆

Ma bucur ca ti-a placut! Am gasit-o zilele trecute,citind niste versuri scrise de Octavian Goga.

46. demeter - 12/05/2009

Maya,
Depinde pe care umar sta acel inger….:)

47. maya - 12/05/2009

demeter
🙂

48. demeter - 12/05/2009

Tibi,
“Dimineţile nu au uşi, nu au
ferestre, nu au nimic, mi-ar trebui
totuşi ceva, să găsesc în cutia de scrisori
un bilet despre mine, sau un abonament de metrou
ca să ies de aici, sau carnetul meu de cecuri
în alb, sau măcar o daltă subţire
ca un desfăcător argintat de conserve
cu care să deschid o scoică
fără să mă rănesc”

49. bibliophyle - 12/05/2009

maya, Demeter face referire la o lucrare de-a mea in care eu vorbesc despre sufletul universal care se formeaza ca prundisul unui rau cand multa apa involburata il modeleaza 🙂

50. maya - 12/05/2009

demeter
Depinde pe care umar sta acel inger….:)

Cred ca Ingerul nostru pazitor „sta” pe umarul de care avem nevoie!
El stie! 🙂

Important este sa stim si noi ca este acolo………el ne ajuta oricum,iar rugaciunea noastra NU este decit un act necesar de smerenie.

51. maya - 12/05/2009

Theo-Phyl

trebuie sa ne aretzi si aceasta lucrare! 🙂

52. demeter - 12/05/2009

53. tibi - 12/05/2009

demeter

ANCA MIZUMSKI : D !!!

54. demeter - 12/05/2009

Tibi, adevar graiesti…era o postare mai veche de-a ta si am vazut ca ti-a placut 🙂

55. tibi - 12/05/2009

demeter

Imi place poezia in general; din pacate, TOT mai rar ma delectez cu … 😦

56. bibliophyle - 12/05/2009

@maya, lucrurile sunt simple. Un suflet se cizeleaza din trairi complicate, din durere cateodata se naste bucuria, din bucurie cu atat mai mult. Daca reusesti sa treci pragul amaraciuni devi un suflet UNIVERSAL 🙂

57. maya - 12/05/2009

demeter
🙂
superba melodie!

58. demeter - 12/05/2009

Tibi,
Ca sa te inveselesti citeste-l pe Pastorel sau pe Minulescu… 🙂

59. maya - 12/05/2009

M-am uitat la vizita Papei Benedict la Ierusalim!

60. maya - 12/05/2009

dolce pontes – Lagrima

61. tibi - 12/05/2009

demeter

Cum ai ghicit ??? Astia di sint – printre – preferatzii mei !!! 🙂

62. demeter - 12/05/2009

Maya,
Ma bucur ca ti-a placut, dar seful nu ne lasa cu alte melodii…numai una de fiecare…Si seful are intotdeauna dreptate.

63. demeter - 12/05/2009

Maya, Bravos….superba

64. maya - 12/05/2009

demeter
🙂
Sefu’ este sef! 😆

65. demeter - 12/05/2009

Tibi, Ma bucur ca avem gusturi comune…Pe Pastorel l-am admirat intotdeauna, ca si pe Ionel, frate-sau de altfel. Dar, Pastorel avea o replica isteata si caustica ce ma unge pe suflet.

66. maya - 12/05/2009

O poezie ce imi place tare mult!

Rugăciune

Octavian Goga
Rătăcitor, cu ochii tulburi,
Cu trupul istovit de cale,
Eu cad neputincios, stăpâne,
În faţa strălucirii tale.
În drum mi se desfac prăpăstii,
Şi-n negură se-mbracă zarea,
Eu în genunchi spre tine caut:
Părinte,-orânduie-mi cărarea!

În pieptul zbuciumat de doruri
Eu simt ispitele cum sapă,
Cum vor să-mi tulbure izvorul
Din care sufletul s-adapă.
Din valul lumii lor mă smulge
Şi cu povaţa ta-nţeleaptă,
În veci spre cei rămaşi în urmă,
Tu, Doamne, văzul meu îndreaptă.

Dezleagă minţii mele taina
Şi legea farmecelor firii,
Sădeşte-n braţul meu de-a pururi
Tăria urii şi-a iubirii.
Dă-mi cântecul şi dă-mi lumina
Şi zvonul firii-ndrăgostite,
Dă-i raza soarelui de vară
Pleoapei mele ostenite.

Alungă patimile mele,
Pe veci strigarea lor o frânge,
Şi de durerea altor inimi
Învaţă-mă pe mine-a plânge.
Nu rostul meu, de-a pururi pradă
Ursitei maştere şi rele,
Ci jalea unei lumi, părinte,
Să plângă-n lacrimile mele.

Dă-mi tot amarul, toată truda
Atâtor doruri fără leacuri,
Dă-mi viforul în care urlă
Şi gem robiile de veacuri.
De mult gem umiliţii-n umbră,
Cu umeri gârbovi de povară…
Durerea lor înfricoşată
În inimă tu mi-o coboară.

În suflet seamănă-mi furtună,
Să-l simt în matca-i cum se zbate,
Cum tot amarul se revarsă
Pe strunele înfiorate;
Şi cum sub bolta lui aprinsă,
În smalţ de fulgere albastre,
Încheagă-şi glasul de aramă:
Cântarea pătimirii noastre.

67. demeter - 12/05/2009

Maya, Si in papuci, seful are intotdeauna dreptate,. 🙂

68. bibliophyle - 12/05/2009

Aiurea in tramvai. Eu am ultimul cuvant in casa: DA scumpo 😆

69. tibi - 12/05/2009

Teofil

Sper ca macar vorbesti la fel de apasat cum scrii !

:mrgreen:

70. demeter - 12/05/2009

Tibi,
Vocea lui un tunet este, ce rasuna peste vai. Vezi „Apus de soare”. Kutya Shaki o ia la goana, Noroc ca nu incape sub pat.

71. maya - 12/05/2009

Incepe Eurovision!
Bafta Elena!

Hai Romania! 😆

72. tibi - 12/05/2009

🙂 🙂 🙂

73. bibliophyle - 12/05/2009

@maya, ce bafta draga, e premiul Nobel? Ti-am spus ca tu esti buna cu toate ganganile.

74. demeter - 12/05/2009

Tibi
L’Infinito

>> Giacomo Leopardi <<

I always loved this solitary hill,
This hedge as well, which takes so large a share
Of the far-flung horizon from my view;
But seated here, in contemplation lost,
My thought discovers vaster space beyond
Supernal silence and unfathomed peace;
Almost I am afraid; then, since I hear
The murmur of the wind among the leaves,
I match that infinite calm unto this sound
And with my mind embrace eternity,
The vivid, speaking present and dead past;
In such immensity my spirit drowns,
And sweet to me is shipwreck in this sea.

75. tibi - 12/05/2009

Nici io’ nu ma uit la ‘vizionu’ ala.

In afara de ABBA nu tzin minte ca vre-un cistigator sa fi fost cine stie ce mare artist. Poate ma insel dar, votu’ ala e chiar idiot de-a binelea si se fac aranjamente aproape pe fatza !

76. demeter - 12/05/2009

Tibi,
ne-a placut ABBA imens la amandoi. Vad ca au facut si un film recent „Mamma mia”

77. maya - 12/05/2009

tibi

am invatzat si eu „mai multe ferestre” la calculator! 😆
Pina acum nu am stiut! 😆

78. bibliophyle - 12/05/2009

Am si eu dreptul la una 🙂

79. maya - 12/05/2009

Theo-Phyl

Sefu-i sef! 😆

Mama mia! Super!

80. tibi - 12/05/2009

demeter

ABBA si Boney M ne-au leganat pe acorduri fine tinereatzea mea si a tiberiusei … 🙂 Plus altzii dar nu-i mai amintesc acum sa nu nedreptatzesc vreunul … 🙂 Era vremea cind muzica se cinta de catre ‘muzicieni’ nu de catre ‘muzicantzi’ … 🙂 Era vremea cind nimeni nui trisha : nici artistii, nici publicul. Artistii foloseau ‘CD’-ul numai pentru supra-impresie auto muzicala ( acelasi artist cinta pe doua voci ) – nici pomeneala de „fake” – iar publicul venea la spectacol imbracat frumos si aplauda cuviincios … 🙂

81. bibliophyle - 12/05/2009

@maya, ce sef eu nici macar nu sunt de la sindicat 🙂

82. maya - 12/05/2009

tibi
😆

Oama (adica eu) cit traieshte invatza!

La tine am vazut ca faci asha,dar mi-a fost jena sa te intreb! 😆

83. tibi - 12/05/2009

maya

ai vazut ce simplu E ??? 🙂

84. demeter - 12/05/2009

Tibi,
Mare dreptate ai. Sa stii ca mie imi placea si muzica lautareasca…cea originala, nu manele. Un tambal, un acordeon, o scripca, un clarinet, un violoncel si eventual o voce ragusita dadeau un farmec ce s-a pierdut

85. maya - 12/05/2009

Theo-Phyl
😆
Esti in „sindicatul” oamenilor fara sindicat! 😆

86. bibliophyle - 12/05/2009

@maya, nu vrea sa platesc cotizatie de pomana, ma reprezint singur, evantual prin kutia Shaki 😆

87. tibi - 12/05/2009

demeter

Sigur ca ‘lautareasca’ era parte importanta a festinului muzical ! Ca si romantza ! Genuri muzicale STRICT autentice cu adevarat !

Manele ??? Bleah 😦 . Pai nu aveau ‘facaturile’ loc. 🙂

88. bibliophyle - 12/05/2009

@ ALL, salutari prin mail de la @gabilutza 😆

89. demeter - 12/05/2009

La o carciumioara, la sosea (putea fi si intr-o padurice, langa Bucuresti, ) la un must (bere)(toi de tuica) , o pastrama de berbecut si cu o vioara la ureche. Ce vremuri…..Parca vorbim de SF

90. gabilutza - 12/05/2009

@buna seara! all (demeter, nora, maya, tibi, teofil, …). 🙂

Imi scuzati timiditatea. Mi-am dorit sa-mi fac simtita prezenta pe articolele d-nei Demeter, nu am reusit pana acum. Nu sunt foarte atent in ultimul timp la aventura jurnalistica de pe aici (in Franta). d’Arvor pierduse din audienta, nu face parte din categoria jurnalistilor f f indrazneti din hexagon.

Insa Ferrari nu a reusit sa refaca/innoiasca mai nimic pe TF1.

91. maya - 12/05/2009

Theo-Phyl

chiar ma intrebam ce mai face gabilutza! 😆

cit despre reprezentare 😆 😆 absolut de acord cu tine!

cu plata de pomana, 😦 tot de acord!

92. maya - 12/05/2009

gabilutza
😆

Ma bucur sa „te vad”! 😆

93. demeter - 12/05/2009

Gabilutza, Buna seara. Te rog (asa cum indraznesc eu) sa-mi spui direct demeter. Bine ai revenit. Am dorit sa dau un exemplu si din jurnalistii de pe continent (vor urma si altii), nu numai din America.

94. gabilutza - 12/05/2009

@maya … 🙂

@demeter … nu stiu cand ati fost ultima oara in Romania, dar la Iasi, pe langa plopii fara sot, mai exista „La trei sarmale” si se mai canta inca … 🙂

95. tibi - 12/05/2009

servus gabiluta 🙂

timiditate ??? pe blogul lui Teofil ??? 🙄

96. demeter - 12/05/2009

Gabilutza,
„La trei sarmale” am fost ultima data acum vreo 10 ani, dar nu prea se manca…se bea cafea, un sprit si se asculta (sau vorbea) muzica buna. Dar nu stiu ce mai este…

97. gabilutza - 12/05/2009

@demeter

Imi pare rau, nu am urmarit jurnalistii americani, cred ca cei francezi sunt destul de buni, nu se exagereaza ca acum 10 ani, dar emisiunile au continut si ritm. Binenteles ca aici, o mare audienta o au, incredibil, in continuare, interviurile „croisée” ale presedintelui sau liderilor guvernului.

98. demeter - 12/05/2009

Gabilutza,
In Moldova se suguieste…oamenii erau altfel la Iasi…nu uita ca Iasul a reprezentat o pepiniera de actori pentru Teatrul National din Bucuresti.

99. demeter - 12/05/2009

Gabilutza,
Nu prea avem cum sa urmarim direct show=urile din Franta, dar PPDA a facut rating destul de multi ani si este considerat o valoare, cel putin pe partea aceasta a Oceanului.

100. gabilutza - 12/05/2009

@buna tibi! scuze ca nu am intervenit de atata timp … am citit insa cam tot ce ai spus ! 🙂 🙂 🙂

@demeter … poate in vara dau o fuga la Iasi si va spun cum stau lucrurile, desi … cand esti acasa nu prea mai ajungi si la … carciumi. Teatrul e incurajat iarasi in Iasi , tocmai au gazduit un festival …

101. maya - 12/05/2009

Am vazut-o pe Elena la Eurovision! A fost dragutza si a cintat bine! 🙂
Zic si eu,nu dau cu parul!

Asa ca merg si eu la „nani,nani”!

O zi buna in continuare!
demeter
😆
Theo-Phyl
😆
Kutia Shakira
😆

Noapte buna,vise frumoase si colorate!
tibi
😆
gabilutza
😆
nora
😆
@all

Ingerashii sa va aiba in paza!

102. gabilutza - 12/05/2009

PPDA este buna, i s-au dedicat multe emisiuni (pana si fiica sa Dorothee i-a facut un portret surpriza la tv.) , viata lui e destul de cunoscuta, refuza si va continua sa refuze cred eu inca multe oferte ale televiziunilor concurente.

103. demeter - 12/05/2009

Gabilutza,
Nu stiu cat de incurajat este teatrul din Iasi, dar stiu ca Teatrul national de acolo este in reparatii de foarte multi ani si nu se intrevede un sfarsit la reparatii.

104. bibliophyle - 12/05/2009

@Maya, noapte bunicica si vise frumoase 🙂

105. gabilutza - 12/05/2009

@maya – noapte buna, vise placute!

106. demeter - 12/05/2009

Maya,
Kutya Shaky zice ham-ham, noapte bunicica si cer senin

107. gabilutza - 12/05/2009

@demeter,

Teatrul iesean – aveti dreptate, – acum doi ani era in reparatii, imi amintesc bine o aventura traita in culise … in una din salile mici, la o piesa scrisa de un sud-american. 🙂 Nu stiu daca reparatiile s-au terminat. Si muzeul din Palat e inchis, si Trei Ierahii sunt sigilati … se restaureaza monumentele, doar ca dureaza nitel cam mult pe plaiurile noastre ! 🙂

108. demeter - 12/05/2009

Gabilutza,
Din nefericire, in Ro. toate proiectele culturale, ca si cele din infrastructura merg cu viteza melcului…incet, incetisor, mai pe loc

109. gabilutza - 12/05/2009

@demeter

Francezii m-au impresionat de la inceput in privinta organizarii si seriozitatii proiectelor, nu am invatat de la ei doar „le savoir vivre”.

Am fost placut impresionat de un spectacol, anul trecut, la Unesco, al Teatrului Odeon din Bucuresti. O maniera insolita pt. mine.

110. bibliophyle - 12/05/2009

@gabilutza in alta ordine de idei, cum merge presa scrisa in Fr. in zilele astea 🙂

111. demeter - 12/05/2009

Gabilutza,
Imi pare rau, dar nu sunt familiarizata cu spectacolele Teatrului Odeon, ci numai cu cele ale Teatrul National din Bucuresti, unde avem prieteni de o viata.

112. gabilutza - 12/05/2009

@bibliophyle … nu mai citesc atat de mult, am un prieten editor de reviste care are mari , mari probleme sa-si continue activitatea.

Se citeste Le Figaro, Le monde , Le canard enchainé , acum cativa ani eu preferam „Libération”.

Presa gratuita atrage multa lume si binenteles … ziarele online.

113. gabilutza - 12/05/2009

@demeter

Un spectacol Odeon mai insolit, unde nu se pronunta binenteles nici un cuvant, doar se danseaza gasiti aici:

http://www.teatrul-odeon.ro/eng/spectacole/premiere/dgray.htm

114. bibliophyle - 12/05/2009

@gabilutza, cam la fel ca peste tot. E BINE. Sa invetze minte ca nu ai voie sa scri gunoie. Cat despre Odeon am vazut acum vreo 6 ani ultima piesa acolo. Cred ca era Alchimistul, cu Marius Stanescu, care mi-a placut 🙂

115. gabilutza - 12/05/2009

@bibliophyle

Cel mai credibil si „necrutator” ziar a ramas in continuare „Le canard enchainé”. Eu nu-l gasesc chiar savuros !

116. demeter - 12/05/2009

Gabilutza,
Ar fi interesant sa vad Portretul lui Dorian Gray dansat…o experienta. Ce parere ai despre Dan Puric?

117. gabilutza - 12/05/2009

Pt. evenimente recente pariziene, cred ca voi merge sa vad „Cuvântul progres suna cumplit de fals în gura mamei mele” de Matei Vişniec.

Ma gandeam sa postez un articol „ludic” despre piesele lui Visniec.

118. gabilutza - 12/05/2009

@demeter

Pe Dan Puric l-am ascultat la inceputul lui 2008, cand a inceput „cruciada” sa publica. Am citit si cartile lui, si la inceput am fost placut surprins si entuziasmat. Cand discursul sau a devenit „repetitiv” am inceput si eu sa ezit … acum sunt mai retinut, inca nu sunt dezamagit.

119. bibliophyle - 12/05/2009

Le canard, a fost intodeauna o sursa perfecta pentru tot ce se intampla pe „coridoarele puterii”

Cat despre Visniac, pacat de timp 😦

120. gabilutza - 12/05/2009

@tibi – stie el de ce!

Multumesc.

ma intreb daca sa aprob sau nu ? sunt un cenzor nemilos !

121. bibliophyle - 12/05/2009

@gabilutza,
Dan Puric este clascic pentru eseul lui Eco Ur-fascism. 😆

122. bibliophyle - 12/05/2009

m-am referit la exemplu semnificativ 😦

123. demeter - 12/05/2009

Gabilutza,
M-am referit la Puric, actorul, apropos de Dulcineea, cea frumos analizata in articolul de pe blogul tau, nu la autorul de carte si alte pozne.

124. gabilutza - 12/05/2009

@demeter

Pe Dan Puric ca actor l-am vazut doar in clipuri pe yahoo. Nu rezonez intotdeauna … Are sensibilitate.

@Theo-phyl fascism provine din -fascinatum ?

125. bibliophyle - 13/05/2009

Nu Fascism provine din Fascia (nuielele care erau legate in Fascia) si reprezentau puterea tribunilor in Republica Romana 😆

126. tibi - 13/05/2009

Noapte buna

TUTUROR

127. bibliophyle - 13/05/2009

@tibi 🙂 noapte buna

128. demeter - 13/05/2009

Tibi,
Noapte bunicica si ‘sa traiesti bine”, cum zice sefu’

129. gabilutza - 13/05/2009

@bibliophile

ok. eu nu sunt tare in latina. Tot un fel de „fascinus” si fascismul asta! 😉

130. gabilutza - 13/05/2009

@tibi, noapte buna. Am acceptat. Vezi si tu cum zburzi de acum. Esti considerat persoana de incredere !

Vise frumoase!

PS: Trebuie sa-mi trimiti niste sfaturi ca sunt la Roma de pe 18 iunie. 🙂

131. bibliophyle - 13/05/2009

@gabilutza cred ca eseul lui Eco este unul extrem de important si merita citit. Din nefericire ultima carte a lui Puric este exact despre ce vorbeste Eco. In ultimul ZDD l-am pus ca Anexa in Engleza. 🙂

132. gabilutza - 13/05/2009

@all

Ma voi retrage si eu acum la „culcare”. Mi-a facut placere, va doresc articole cat mai interesante pt. zilele urmatoare.

🙂

133. bibliophyle - 13/05/2009

@gabilutza, placerea a fost a mea si esti binevenit intodeuna (direct sau indirect) 🙂

134. demeter - 13/05/2009

Gabilutza, Bonne nuit et merci

135. bibliophyle - 13/05/2009

@all – noapte buna/ o zi buna la toata lume. Maine avem cateva postari interesante pe TOATE blogurile 😆

136. gabilutza - 13/05/2009

Acum am vazut comentul : „Cat despre Visniac, pacat de timp. ” 😦 Inca unul pe lista neagra ? Nu sunt deloc un fan. Eu am citit cate ceva de el, selectiv. Acum chiar voi scrie articolul, ca provocare! Ce voi alege ? cred ca ar merge la categoria „Daena” : „Frumoasa călătorie a urşilor panda povestită de un saxofonist care avea o iubită la Frankfurt”. Doar timp sa am!

( PS: Stiu ca Tibi se va bucura! 🙂 )

137. bibliophyle - 13/05/2009

@gabilutza. Nu am nimic cu Visniac. Singurul lucru care deranjaza este MODA. Un autor, regizor sau interpret nu are voie sa se incovoaie sa se prefaca. Daca este ceva de platit profesional, plateste, si vei fi tinut minte ca un om care nu se incovoie. MODA nu este nimic decat MODA, adica ceva vremelnic. Sic Transit Gloria Mundi 😆

138. tibi - 13/05/2009

gabilutza

primesc provocarea de la ora 00, 11. 🙂

NU dau sfaturi,dar nici nu prea primesc … 🙂

ps. la ps 🙂 nu stiu de ce crezi ca ma voi bucura, dar astept postarea … 🙂 Sper sa ai timp.


Sorry comments are closed for this entry

