jump to navigation

Ziarul de Duminica – 26 Aprilie 2009 26/04/2009

Posted by Theophyle in 1, Ziarul de Duminica.
Tags: ,
trackback

Inca cateva minute inca un Ziar de Dumnica va ajunge la casutele de e-mail ale abonatilor. Ziarul de maine este unul mai politic decat de cel precedent, sper ca voi reusi totusi sa mentin acelasi discurs civilizat pe care l-am avut pana astazi. Cateva rugaminti, postarile politice nefiind admise pe blogurile pe care le pastoresc sunt totusi binevenite pe mailul ziarului. TOATE comentariile vor fi publicate in ziarul de saptamana viitoare. Singurele neacceptate sunt cele injurioase sau xenofobe. Ziarul de maine incepe cu o pagina de comentarii referitoare la numarul precedent. Aveti pagina editorialului meu, care se ocupa de fenomenul caraghios numit de mine “Obamizarea” României, in care incerc sa inteleg cum fiecare politician ciudat devine in zilele noastre un “Obama” mioritic. Vom discuta si despre cateva fantome al tranzitiei care se perinda pe la “trusturile” media incercand sa ne vanda marfa expirata din ani 90.

promo

Un loc de cinste ocupa  reprezentantii (potentiali) ai Romaniei la Brussels, o sa vedem o poveste despre o perioada in care Italieni au fost…Romani, si vom urmari ce a insemnat Regaliatea pentru Romania, cand Regele se numea  Carol I si era print din nastere si inca unul Prusac.   Avem si cateva articole cu caracter istoric si bineinteles o contributie superba de la colegii Nora Damian si Dumitru  Agachi. Acest ziar are si un supliment Umberto Eco, din nefericire in limba Engleza (am explicat pe blog de ce). Avem si un Calendar Religios si un articol la capitolul Arta.   O lectura placuta! 

Comentarii

1. un tanar de stanga - 26/04/2009

Regalitatea in Romania este un subiect fabulos si consider gresit ca din suparari recente si indreptatite sa stergem cu buretele toate lucrurile bune.
La subiectul Carol I vreau sa readuc aminte civilitatea si democratia venita odata cu principele german.

Iata o amintire a lui C Bacalbasa din timpul razboiului din 1877:

Ofiterii rusi erau minunati de ceeace vedeau in Romania. Erau minunati cind vedeau cum printul Carol circula liber prin multime, fara un singur jandarm in spatele sau…cum presa este libera chiar in timp de razboi… cum trebile publice se dezbateau intr-un parlament in care toata lumea guvernamentali si opozanti puteau vorbi in deplina libertate.
Mai tirziu un ministru rus a spus ca mai de graba Rusia s-ar fi dispensat de razboiul victorios in contra turcilor decit sa-l cistige cu pretul otravei (ideile liberale) aduse de armatele rusesti din Romania.

Constantin Bacalbasa- Bucurestii de Altadata

Nota:

Zamfir Arbure- in vol. In exil, Craiova 1898 observa ca ofiterii rusi au golit din Graeve & Szollossy in doua saptamini toate cartile in franceza si rusa interzise in Rusia: “aviditatea muscalilor de a se adapa la izvorul cuvintului tiparit, liber de orice cenzura. Gemneralul Drenteln interveni pe linga guvernul roman, cerind sa se interzica librarilor de a vinde carti rusesti oprite de cenzura ruseasca. La aceasta cerere a sefului militar rus din Bucuresti, guvernul liberal (nn. atentie, liberalii aceia erau liberi de Moscova ) a raspuns ca nu poate interzice nimic deoarece, dupa Constitutiune , cuvintul tiparit e liber in Romania dar ca autoritatea rusa poate lesne sa ordone supusilor sai de a nu cumpara carti interzise. “

2. maya - 26/04/2009

Buna ziua si buna sa va fie inima!
😆
Oarecum off topic! Pacat ca engleza E de vina
!Cite fire de iarba cresc,pina apare o floare………

Lumea FIZICA cea mai densa LUME,care in toate cele trei stari de agregare este formata din substante chimice derivate din componentii chimici ai Pamintului. Cu aceasta „materie” sint construite toate formele mineralelor,
plantelor,animalelor si oamenilor.

Muntele sau norul ce „danseaza” deasupra lui,clorofila din vegetale,singele animalului,pinza paianjenului,aripa fluturelui,petala tranfafirului,aerul ce il respiram sau apa atit de necesara vietii,toate,dar absolut toate sint compuse din aceiasi materie chimica.

Ce face totusi ca aceiasi materie chimica sa fie produsa si reprodusa in atit de multe si variate forme? Este Spiritul Unic Universal,este Creatorul care printr-un impuls spiritual a modelat materia chimica a Pamintului.

Cind o forma fizica nu mai este „utilizabila ca si mijloc de expresie a Spiritului Universal,fortele chimice o dezintegreaza,ca materia fizica sa se poata „intoarce” la starea ei primordiala si sa serveasca la „constructia” unei noi forme.

Viata,Spiritul care „modeleaza” forma dupa imaginea sa proprie,este dinstinct fata de materia pe care o foloseste,asa cum un scriitor este „aparte” si independent de rindurile „asezate” intr-o carte. Ele pre-exista intr/o lume imperciptibila noua si sint „inregistrate” in memoria naturii/universului.
Toate evenimentele din trecute/prezente/viitoare sint „inregistrate” ca si o imagine care nu „se sterge” in memoria universala.

Ferigile usiase din copilaria Pamintului si-au lasat amprenta in huila ce zace in strafundurile lui,purtind spre noi memoria si imaginea acelor timpuri.

Mineralul,vegetalui nu au un corp al dorintei (sentimente,dorinte,emotii) distinct:ele sint patrunse numai de corpul dorintei planetar. Cind spargem o piatra,ea nu simte nimic,dar Spiritul Pamintului se resimte si sufera,iar cind smulgem o floare cu radacina cu tot,din pamint, Spiritul Pamintului plinge. 😦

Pamintul nostru,frumoasa Planeta A;lbastra este un corp VIU, sensibil si spiritualizat.

Noi nu intrebam nici o floare daca vrea sa rasara sau sa infloreasca,pe un animal daca vrea sa vineze sau nu;toate sint sub dominatia spiritului -grup de care apartin.

Vegetalul are o „stare de constiinta” care corespunde unui somn fara vise,
animalele domestice superioare (ciinele,pisica,calul) vad obiectele din jurul lor oarecum ca si noi,in timp ce celelalte animale au o „constiinta interna cu imagine „comparabila cu starea de vis la om. Mineralele sint intr-o stare profunda de inconstienta, analoga letargiei.

Spiritul -grup al vegetalului se gaseste in centrul Pamintului,de unde emana curenti ce radiaza in toate directiile,pina la scoarta Pamintului,pe care o depasesc,urmind tulpina plantelor sau trunchiul copacilor.

In dansul curentilor ce patrund vegetalul din adincurile pamintului,memoria ancestrala a paradisului pierdut transpare in FRUMUSETE, vis transpus in real de RAZELE vesnice ale Luminii si a Iubirii spirituale.

Omul si-a „taiat”aripile si a ramas aici, jos, inlantuit si tacut.Aspiratiile lui nerealizate il tin captiv,il macina si il rod,asemeni vulturului care i-a devorat lui Prometeu ficatul.

3. maya - 26/04/2009

Am citit toate materilale:excelente si fara sa fiu in situatia „era sa aveti o scama”,chiar exceptionale!

Felicitari Theo-Phyl,nora si damian! 🙂 🙂 🙂

4. maya - 26/04/2009

nora
🙂
Hubrienii 😦 😦 😦 – total de acord cu tine!

Pacatul este incalcarea Legii!!!
Cite pacate au acesti hubrieni din moment ce clipa de clipa „incalca” legea si Legea?
Intrebare retorica! 😦

5. maya - 26/04/2009

Dumitru
🙂
Scuze pentru faptul ca te-am botezat! Iti sint datoare cu un miel! 😆
Foarte frumos materialul tau:felicitari inca o data.

Manastirile,frescele ce le impodobesc reprezinta istoria pictata a spiritualitatii romanesti,in speta a spiritualitatii ortodoxe.

In lungul drum al devenirii de sine,frescele sint imaginea constructie spirituale
a poporului roman, asezat NU intimplator pe acest frumos „picioar de plai”.

Revelatia acestei spiritualitati este sansa noastra de devenire. Manastirile „stiu” asta,iar frescele lor ne reamintesc acest lucru;numai sa avem curajul de a „ne rupe” de obscurul cotidian si sa ne intoarcem ochii si sufletul catre ele.

6. maya - 26/04/2009

Pe Regele Carol I il consider „cel mai mare roman”! 🙂

Despre Radu Duda,articolul spune totul!

7. bibliophyle - 26/04/2009

@All – Salut pe toata lumea 🙂

8. bibliophyle - 26/04/2009

@un tanar de stanga
Extrem de interesant, nu am stiut. Pana la urma Carol I este totusi parintele Romnaiei moderne. De la Carol al II si pana astazi din put in groapa. 🙂

9. bibliophyle - 26/04/2009

@Maya, Salut 😆

10. un tanar de stanga - 26/04/2009

@bibliophile
Presimt ca voi fi gica contra cind ajungeti la Carol al II lea. Este la moda sa fie bestelit de toata lumea incepind de la tatal sau- Ferdinand Intregitorul dar regele playboy a facut ce nu a facut nimeni pe pamint romanesc pentru dezvoltarea culturii iar viziunea sa politica foarte clara a fost cu mult deasupra regilor din timpul sau. Parerea mea 🙂

11. bibliophyle - 26/04/2009

@TDS
Cred ca nu. Fundatia Carol al-II a „dat” de mancare multor intelectuali si a sprijinit cultura romaneasca cum nimeni nu a facut-o inainte lui si dupa el. Ca fost el o „canalie” asta este alta chestie. „Fundatiile Regale” au fost uitate si „Lupeasca” a fost bagat la inaintare. Nu cred ca vom avea contraverse, sper ca „eu fac” Istorie adevarata si nu contrafacuta 😆

12. maya - 26/04/2009

Buna ziua si buna sa va fie inima!
😆

13. maya - 26/04/2009

Theo-Phyl
😆

14. un tanar de stanga - 26/04/2009

Ma cam asteptam sa aud asta de la un bibliofil. 🙂
Personal cind vreau sa imi fac o placere iau la rasfoit enciclopediile realizate in timpul lui C Caraiman si nu in ultimul rand Marea Enciclopedie Agricola in 5 volume. Incomparabile ! El a fost un fel de Edward al VIII lea si a domnit intr-un deceniu (30-40) extrem de negru pentru Europa

15. maya - 26/04/2009

un tanar de stanga spune:
😆
Regalitatea in Romania este un subiect fabulos si consider gresit ca din suparari recente si indreptatite sa stergem cu buretele toate lucrurile bune.

Absolut de acord cu tine! 🙂

16. bibliophyle - 26/04/2009

@maya Salut 🙂

17. bibliophyle - 26/04/2009

@TDS
Nimeni nu este perfect. Totul este o chestie de „timing” cu 50 de ani mai devreme ar fi fost judecat altfel. Am „multe” (nu suficiente 🙂 )carti care au fost tiparite de fundatie, si crede-ma nici vorba de acelasi nivel in zilele noaste 😦

18. un tanar de stanga - 26/04/2009

Buna Maya
🙂

19. maya - 26/04/2009

Carol I,Ferdinand,Regina Elisabeta, Regina Maria au fost fauritorii Romaniei moderne!
Au iubit Romania mai mult decit multi romani!

Onoarea,munca,spiritul de sacrificiu,responsabilitatea ,efortul neprecupetit,
dar mai ales simtul datoriei au fost cuvintele lor de ordine.
Nu ii idealizez,dar fara ei tara nu ar fi fost niciodata „Romania dodoloatza”!

Am fost/sint pasionata de istoria regalitatii din Romania:am citit memoriile lui
Carol I,Ferdinand,Carol al II lea,ale Reginei Maria,Printul Nicolae,principesa Ileana Regele Mihai,etc.

Povestea vietii mele cartea scrisa de Regina Maria este un regal!

Carol I numit si Acvila Neagra a fost piatra pe care s-a „ridicat” statul roman modern.

Sa le fim vesnic recunoscatori! 🙂

20. maya - 26/04/2009

un tanar de stanga spune:
😆
Servus!

21. bibliophyle - 26/04/2009

@maya, esti o romantica fara de pereche.

Istoria nu este exact romantica si majoritatea oamenilor despre care vorbesti (in afara lui Carol I) au fost mediocrii din toate punctele de vedere inclusiv cel moral. Maya acei oameni au fost doar oameni, nimic mai mult. Nu prea au merite, dar nici nu au facut mari „pocinoage”. Ultimul din ei a fost si cel mai mediocru si probabil el o sa ingroape „dinastia”. 😆

22. un tanar de stanga - 26/04/2009

Asa este Maya
Am copilarit avind ca vecini o familie virstnica de ofiteri ai caror parinti venisera din Germania (ofiteri si ingineri de cai ferate) adusi de Carol I
In casa lor (ei nu spuneau prea multe – era regimul comunist cel mai dur atunci) am simtit ceva din atmosfera acelei Romanii. Daca te plimbi putin prin Bucuresti vezi cladiri remarcabile facute in numai 10 ani si pina in 1900 pe timpul lui CarolI+vizirul : Palatul postelor , CEC-ul, Tribunalul si altele doar pe Calea Victoriei iar in tara podul de la Cernavoda, docurile din Braila si numai stiu cite altele in doar 10 ani pe vremea cind Caragiale mergea la Gambrinus.

23. noradamian - 26/04/2009

bibliophyle, maya, TDS,
salut!

>

24. bibliophyle - 26/04/2009

@nora, Salut 😆

25. noradamian - 26/04/2009

bibliophyle,

un numar cu surprize placute si de asta data… 🙂

26. noradamian - 26/04/2009

TDS,

tocmai din pricina rolului ei de necontestat in faurirea Romaniei moderne(Carol intai si Ferdinand, sau, mai bine zis, regina Maria)
e pacat de acest epilog jenant!

27. un tanar de stanga - 26/04/2009

Buna Nora
Si Maya , ceva interesant : Imi amintesc ca am citit acum vreo 10 ani cartea unui jurnalist englez (imi scapa numele ) vizitind Bulgaria la 1900. Acolo fiind invitat la o familie din protipendada doamna, ca sa arate ca intradevar sunt o familie foarte buna i-a spus englezului: Si iarna noi mergem la Bucuresti la teatru ! Bucurestiul fiind pentru bulgari cum este Viena pentru romani .

28. maya - 26/04/2009

Theo-Phyl
😆
Repet! Il consider pe Carol I cel mai mare roman!

Ion I.C.Bratianu,care i-a stat alaturi si lui Carol I si lui Ferdinand spunea:
„Norma esentiala care trebuie sa stapineasca preocuparile omului de stat roman este intarirea statului si a neamului sau….credinta nestramutata in soarta si fortele acestui popor”.

Mediocrii sau nu,au lasat ceva in urma lor Romania Mare! Dupa ei ce a urmat? Stim cu totii! Faptul ca nu au facut mari pocinoage este cea mai mare calitate
a lor,fata de lungul sir de pocinoage care a urmat de la ei pina in zilele noastre.

Urmasii lor la cirma tarii (nu m,a refer numai la monarhie) NU au nici macar scuza ca au fost/sint straini.

Stiu ca esti republican, 😆 dar ce E drept E sfint si trebuie recunoscut. Aici este vorba de a recunoaste punctual meritul unor oameni,care NU intimplator au fost Regii Romaniei!

Ai uitat?Nimic NU este intimplator in lumea asta! 🙂

29. bibliophyle - 26/04/2009

@nora multzumesc, sa vezi numarul viitor 😆

30. maya - 26/04/2009

nora
😆
Servus!

31. noradamian - 26/04/2009

maya,

si eu, fiind (inca) romantică (probabil)iî vad pe primii doi regi si reginele lor ca fiind demni de recunoastere si recunostinta…
„Povestea vietii mele” o carte placuta, deosebita…
😀

32. noradamian - 26/04/2009

bibliophyle,

il astept de pe acum, sa stii 😆

33. noradamian - 26/04/2009

maya,

buna sa-ti fie tot mereu inima, cum te stim… 😀

34. maya - 26/04/2009

Momentul Radu Duda este un moment in istoria Casei Regale a Romaniei si nu discut aici oportunitatea/nu a candidaturii sale la presedentia tarii.

Aprecierile sint punctuale,iar derapajele Casei Regale nu ma pot determina sa nu recunosc marele aport adus de ea la faurirea Romaniei moderne.

A lua in bloc,intrega istorie a Casei Regale,fara nuantarile cuvenite,este la fel cum spun de exemplu italienii ca toti romanii sint gipsy (Kingh) sau hoti.

35. bibliophyle - 26/04/2009

Dragi mei nu stiu cat de mari au fost ei, stiu numai cat de pigmei au devenit cei de astazi (fara a fi nostalgic) 🙂

36. noradamian - 26/04/2009

Superficialitatea politica, spiritul gregar dovedit de aceasta „obamizare” damboviteana, o maimutarire jalnica in stil vanghelie car mananca bani si ne produce tot mai mult dezgust…
Sa speram ca, macar, reusim sa le punem oglinda-n fata „hubrienilor”
😆

37. bibliophyle - 26/04/2009

@nora,
daca tot am vorbit de Fundatiile Regale, acum avem Fundatiile lui Vanghelie :). Meritul este 100% al nostru pt. ca acceptam astfel de lucruri 🙂

38. noradamian - 26/04/2009

bibliophyle,

aicea e parerea de rau! Ca recenta „metamorfoza” datorata cuplului duda+margareta, nu ne mai lasa loc nici pentru o urma de nostalgie!
Cat timp era restrictionat de conducerea postcomunista de dupa ’89, aveam un mare respect si o deosebita dorinta de a-i vedea revenind!
Felul in care, insa, si-au facut loc prin Duda, arata ca „scoala securitatii” a reusit sa-i distruga, ca imagine, „prin ei insisi” 😦

39. noradamian - 26/04/2009

bibliophyle,
trebuie sa tinem cont ca vanghelie a facut-o ministru al invatamantului pe distinsa d-na Cati 😆

40. noradamian - 26/04/2009

maya,

sper ca in viitor, totusi, istoria sa recunoasca cu onestitate si acuratete ce a insemnat regalitateain faurirea statului roman modern. Bineinteles ca va avea si regele Mihai acolo locul lui cu tot ce a insemnat Casa Regala in acest timp.

41. bibliophyle - 26/04/2009

@nora,
Tre sa spun ca eu sund profund Republican, si MAJORITATEA monarhiilor actuale au devenit „mizerii”. Sa fie santaosi acesti oameni numiti „casa regala a Romaniei” si sa ramana ce au fost din 40 pana astazi, o umbra intr-un desen ingalbenit de vreme

42. maya - 26/04/2009

Theo-Phyl
😆
Dragi mei nu stiu cat de mari au fost ei, stiu numai cat de pigmei au devenit cei de astazi (fara a fi nostalgic) 🙂

Istoria acestei natii este un amestec eterogen de momente de innaltare si pigmetism 😆

Ne-a fost dat ca ideea de constiinta nationala,demnitate nationala, de egalitate suverana a Romaniei cu toate celelalte state indiferent de marime sa „ne fie implementate” de Regi „straini” ca neam si limba. Dar in timp inima si sufletul lor a batut alaturi de romani,alaturi de Romania si pentru Romania.

IICBratianu spunea ca numai poporul roman trebuie sa dispuna de puterile economice ale tarii,iar tara sa nu fie un vechil al altora si uite unde am ajuns in anul de gratie 2009.

„Prin noi insine” dupa cum spunea Bratianu a devenit- prin ei insine,pentru ei insine si pentru altii insine-! 😦
Iar la aceasta au contribuit din plin,”dragii” lui urmasi de astazi-modernul PNL!
😦

43. bibliophyle - 26/04/2009

@maya sunt de acord cu tine la asta:

„Ne-a fost dat ca ideea de constiinta nationala,demnitate nationala, de egalitate suverana a Romaniei cu toate celelalte state indiferent de marime sa “ne fie implementate” de Regi “straini” ca neam si limba.”

asta in schimb nu-si are locul intr-un discurs istoric:

„Dar in timp inima si sufletul lor a batut alaturi de romani,alaturi de Romania si pentru Romania.” AIUREA

Pentru ca NU ESTE ASA – Eu am VAZUT si alte documente din care nu prea clar este cum batea inima lor.

Idealizarea este un lucru PERICULOS maya, exista un mare pericol ca urmand aceasta cale sa-l scoatem pe „Ceasca” peste 100 de ani mare erou.

Fara romantica in Istorie. O parte din ei si-au facut datoria o alta nu.

44. noradamian - 26/04/2009

bibliophyle, maya,

prin comparatie cu cei pe care i-am vazut preluand puterea dupa ’89, regele Mihai mi se parea cu totul special! Stiind si adevarul istoric despre
regalitatea din Romania, sigur ca am idealizat „monarhia”!
Apoi am vazut ca statele europene cu monarhii constitutionale par mai traditionaliste si mai stabile, ba chiar ca nivelul de civilizatie e mai ridicat…
Sigur, n-am avut criterii, astea erau doar impresii.
Intre timp m-am mai lamurit cu Casele regale, sub diverse aspecte, dar altetei duda ii revine categoric raspunderea pentru daramarea completa a atasamentului, in general, pentru aceasta forma de conducere… 😦 🙂

45. maya - 26/04/2009

nora
🙂
Inima unui popor,sufletul unui popor este format din suma de inimi si suma de suflete!

Materia este numai o atela pentru evolutia noastra spirituala,dar se pare ca prea multi uita acest lucru.

46. dumitruagachi - 26/04/2009

Un salut simpatic tuturor, a la Caragiale, ca tot veni vorba. Mi-a placut si am meditat asupra textului prous de Maya, cel despre spiritul pamintului. Maya, multumesc totodata pentru aprecieri.
Teo-phyl multumesc pentru generoasa gazduire!
Discutia despre regalitatea romaneasca este binevenita; da sema despre o perioada istorica ocultata mult timp si ocultata si acum, cit din ignoranta, cit din obscure interese ca dreptatea istorica sa nu se poata edifica!
Cert e ca Romania era o tara libera, cultura era libera pina si in „dictatura regala”, era o formula politica de compromis, chiar calduta, in plina epoca a dictaturilor… Marturii formidabile asupra perioadei interbelice, sa-i spunem mai „tulbure”, se gasesc in jurnale, ca acelea ale lui Mihail Sebastian, Jeni Acterian si cite altele… Nu intimplator, prin sincronizarea civilizatiei si culturii romine la efervescenta timpului respectiv s-a ajuns ca un romin, Tara, sa dea un curent cu vocatie universala, dar ce pleiada de genii au adus Rominia in lume, din pacate, cu eticheta de scriitor, artist „francez de origine romana”!

47. noradamian - 26/04/2009

Pe scurt,

ar trebui sa-i spun ca datorita dumnealui am devenit pe deplin „republicana”
😆

48. noradamian - 26/04/2009

maya,

plus o suma de caractere 🙂

49. maya - 26/04/2009

Theo-Phyl
😆
Daca de reumatisme nu mai pot scapa,macar lasa-mi romantismele! 😆

50. noradamian - 26/04/2009

dumitru agachi,

felicitari pentru materialele scrise si pentru frescele superbe pe care le-am admirat in Jurnalul lui Theophyle!
😀

51. bibliophyle - 26/04/2009

@dumitru Salut,

avem noi romanii talentul de a ne „cameleoniza” cand ajungem intr-un „milieu” cosmopolit, pur si simplu nu ne simtim bine asa cum suntem 😦 Eu as fi putut deveni „altceva” foarte repede si foarte „desavarsit”, problema este cum simti, si ce faci cu asta 🙂

52. maya - 26/04/2009

dumitru
😆
Servus!
Inca o data felicitari pentru material! 🙂

Sorin Dumitrescu spunea ca moartea in icoane este proviziorie.Am meditat mult la aceste cuvinte ce la prima vedere aproape ca par de neinteles.

Dar daca omul a primit porunca sa devina chip al Chipului,(Sfintul Vasile cel Mare) pe acest lung drum al spiritului prin materie care este istoria,frescele si icoanele sint puncte de referinta spre care ar trebui sa ne intoarcem cu piosenie si cu smerenie.

53. noradamian - 26/04/2009

maya,

„Ce face totusi ca aceiasi materie chimica sa fie produsa si reprodusa in atit de multe si variate forme? Este Spiritul Unic Universal,este Creatorul care printr-un impuls spiritual a modelat materia chimica a Pamintului”

O minunata invitatie la meditatie 🙂

Sunt convinsa ca nici bibliophyle nu vrea sa renunti la romantism, maya… 😀

54. maya - 26/04/2009

Nimic NU ti se poate lua daca NU consimti si se pare ca noi, poporul am consimtit la foarte,foarte multe lucruri,chiar daca uneori in mod tacit.

A tacea si a nu reactiona este pina la urma o forma de acceptare,de consimtire.
Lumea este asa cum o vede ochiul nostru.

Daca ochiul tau este strimb,arunca-l spunea Iisus

Dar ochiul vede ceea ce ii dicteaza inima si sufletul, ceea ce ma determina sa cred ca inima si sufletul trebuie sa ni le purificam,dupa care ochiul nostru colectiv va vedea drumul pe care trebuie sa mergem.

Toata „lucrarea” sta in trezirea noastra spirituala. Datoram lucrul acesta copiilor nostri,nepotilor nostri,romanilor pentru care Romania insemna „acasa”.

Pentru noi,pentru ei trebuie sa mentinem acest „acasa” VIU !

55. noradamian - 26/04/2009

biblophyle,

e vorba si de o asociere a regalitatii cu insemnul Nihil Sine Deo!
Dupa ateismul comunist, monarhia parea multora o cale ideala si din acest motiv… Care, intre timp, a fost detronat(motivul!!) de realitate 😦 🙂

56. noradamian - 26/04/2009

maya,

trezirea spirituala colectiva, adica reintoarcerea la credinta, ar vindeca raul si neputintele natiei… Pentru asta ar trebui sa se atinga un numar suficient de mare de constiinte… Adica sa se depaseasca un punct critic! Nu stiu cand sau daca se va-ntampla acest lucru! Sper 😀

57. noradamian - 26/04/2009

Sper ca va fi… 😀

58. bibliophyle - 26/04/2009

@nora. Nu stiu cat Duda a fost antrenat la chestia cu Sine Deo 🙂

59. maya - 26/04/2009

nora
Pentru asta ar trebui sa se atinga un numar suficient de mare de constiinte… Adica sa se depaseasca un punct critic! Nu stiu cand sau

Absolut de acord cu tine,la care as mai adauga ca trebuie sa se atinga o masa critica.

Masa critica cred ca exista,ori de ceea ce avem mare nevoie acum este constientizarea unui ideal national si de cineva care sa ne ajute sa il atingem.

In rest,
speranta moare ultima si deviza familiei:important in viata este sa nu disperi!
😆

60. maya - 26/04/2009

nora

Ce face totusi ca aceiasi materie chimica sa fie produsa si reprodusa in atit de multe si variate forme? Este Spiritul Unic Universal,este Creatorul care printr-un impuls spiritual a modelat materia chimica a Pamintului

Din aceasta materie chimica a Pamintului facem si noi parte.Balonashe de Lumina incatushati in matricea formei noastre umane. Nu trebuie sa uitam acest lucru.NU trebuie sa ne uitam Lumina din noi.

Frumusetea inimii si a sufletului este dar si har,dar se si invata. Aici cred ca trebuie sa facem schimbarea,aici trebuie sa ne intoarcem, „la noi insine”.

Nu libertatea de expresie este problema ci libertatea de gindire:libertatea este o stare interioara. O ai sau NU o ai. Crezi sau NU crezi,iubesti sau NU iubesti.

NU exista cale de mijloc! 🙂

61. dumitruagachi - 26/04/2009

Stimata Nora Damian, a nu se crede ca schimbam galante aprecieri de salon, sunt sincer cind va incredintez ca mi-a placut articolul dumnevoastra, era de la sine inteles ce inseamna actuala „specie” de „animale politice”, insa nu-i numise cineva atit de inspirat, hubrienii… Cit priveste o sanatate perfecta, pare-se se gaseste la astronauti, prin urmare in cosmos, chiar si cel de apropape, nu pe pamint sau, cu atit mai putin, pe cel al patriei, la fel si denocratia, o fi pe o planeta indepartata…

62. noradamian - 26/04/2009

bibliophyle,
in ce-l priveste pe duda, Bleen, un blogger, a scris inspirat ” nihil sine pesedeo” 😆

63. noradamian - 26/04/2009

maya,

„constientizarea unui ideal national si de cineva care sa ne ajute sa il atingem” Tare doresc si eu lucrul asta…

Eu cred ca a pune de acord ceeace gandim cu ceea ce spunem si facem este cea mai mare problema! Si aici, intr-adevar, nu e cale de mijloc 🙂

64. bibliophyle - 26/04/2009

nihil sine pesedeo 😆
chiar inspirat 😆

65. fini - 26/04/2009

Prima postare a lui TDS mi-a reamintit de „Povestea unei coroane de oţel” de George Coşbuc, cartea cea mai dragă mie în perioada când aveam 12-13 ani. Am citit-o şi răscitit-o. Erau capitole care mă emoţionau până la lacrimi de câte ori le reciteam. Am avut-o în două ediţii diferite. Au dispărut, de parcă le-a înghiţit pământul. Eu sigur nu le-aş fi dat.
Cine poate să-mi spună dacă s-a mai reeditat în ultimii ani?

În ce priveşte „Fundaţiile Regale”, ce m-aş fi făcut la liceu fără volumele din rafturile bibliotecii bunicii? Uite, acum privesc la cotoarele celor două volume „Suflete moarte” de Nicolai Gogol.

66. maya - 26/04/2009

Un pic de romantism! 🙂 🙂 🙂

Fluturi sărutându-se
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
de Carmen Sylva

Cu gene-ncins-a ochii tăi
Cel ce-a creat din veci iubirea,
Iar ei sclipiri de soare-au prins
Şi-un fulger umed li-e privirea.

Cu drag eu genele-ţi ating
Cu genele-mi de tremur pline,
Din ochi clipesc aprins şi des –
Şi astfel te sărut pe tine.

Bătând din aripi, când ne sunt
Unite-aprinsele pleoape,
E parcă soarele-ar luci
Şi-ntr-însul ne-am uita de-aproape.

Atunci eu sorb în ochii mei
Privirea ta, şi mă-mpresoară
Scântei, un rău adânc de foc –
Iar genele mi se scoboară.

Se face noapte-n jurul meu!
Eu pier în stingerea clipirii,
Bătând din ostenite-aripi,
Topit de flacăra iubirii.

67. noradamian - 26/04/2009

dumitru agachi,

sanatatea democratica are niste limite pe pamant, asa este!
Prin comparatie, insa, cu grecii care condamnau cazurile grave(hubrienii) in stare sa pericliteze democratia din acel loc si acea vreme, la noi „hubrienii” se vad fauritorii si sustinatorii regimului democratic din aceasta tara…

68. bibliophyle - 26/04/2009

@fini, salut 🙂
nici intr-o suta de ani „pigmeii” nu vor reusi sa fac ceeace ce au facut fundatiile 🙂

69. maya - 26/04/2009

nora
🙂
Eu cred ca a pune de acord ceeace gandim cu ceea ce spunem si facem este cea mai mare problema! Si aici, intr-adevar, nu e cale de mijloc 🙂

De acord cu tine! Dar gindim pream mult si vorbim prea mult!
(limbaritza apocaliptica)

Munca innobileaza pe om,ori noi NU avem nevoie de nobili! 😆

70. noradamian - 26/04/2009

Frumoasa poezie, maya!
Eu am citit doar „Povestile pelesului” de Carmen Silva. M-a impresionat, insa, si istoria ei de regina venita din alta parte, daruirea, talentul si mai ales boala si moartea unicei lor fetite la varsta de patru ani… 😦

71. noradamian - 26/04/2009

Revin ceva mai tarziu 😀

72. bibliophyle - 26/04/2009

nora 😆

73. fini - 26/04/2009

Am avut un cult pentru Regina Maria. Poza ei, având coroana împodobită cu perle pe cap, a stat şi în vremuri grele pe un raft al bibliotecii noastre.
Despre ce se întâmplă acum în Casa Regală nu mai am putere să vorbesc.

74. maya - 26/04/2009

nora
😆

75. maya - 26/04/2009

fini
😆
Servus!

76. bibliophyle - 26/04/2009

@fini, nici noi numai avem putere. Dar trebuie 😆

77. maya - 26/04/2009

Theo-Phyl

Prin candidatura la presedentia tarii a lui Radu Duda de abia acum s-a realizat abdicarea Casei regale.Total si asumat.

Regele Mihai probabil si inlantuit de dragoste fata de fiica lui a consimtit la acest lucru! Nu stiu daca de buna voie si nesilit de nimeni!

78. fini - 26/04/2009

Bibliophyle, salut! 🙂

uite, ţin în mână volumul „Din viaţa majestăţei sale ELISABETA REGINA ROMANIEI de George Bengescu şi scrie mai jos: cu 45 figuri in text(este vorba de poze). Editată în 1906 de Editura Socec. Pe prima pagină apare „figura”(poza) reginei Elisabeta purtând un costum popular minunat.

79. maya - 26/04/2009

Testamentul reginei Maria:

“Tarii mele si Poporului meu, cand veti ceti aceste slove, Poporul meu, eu voi fi trecut pragul Tacerii vesnice, care ramane pentru noi o mare taina. Si totusi, din marea dragoste ce ti-am purtat-o, as dori ca vocea mea sa te mai ajunga inca odata, chiar de dincolo de linistea mormantului.

Abia implinisem 17 ani, cand am venit la tine; eram tanara si nestiutoare, insa foarte mandra de tara mea de bastina, si am imbratisat o noua nationalitate m-am straduit sa devin o buna Romanca. (…)

Nimeni nu e judecat pe drept cat traieste: abia dupa moarte este pomenit sau dat uitarii. Poate de mine va veti aminti deoarece v-am iubit cu toata puterea inimei mele si dragostea mea a fost puternica, plina de avant: mai tarziu a devenit rabdatoare, foarte rabdatoare. (…)

Te binecuvantez, iubita Romanie, tara bucuriilor si durerilor mele, frumoasa tara, care ai trait in inima mea si ale carei carari le-am cunoscut toate.

Frumoasa tara pe care am vazut-o intregita, a carei soarta mi-a fost ingaduit sa o vad implinita.

Fii tu vesnic imbelsugata, fii tu mare si plina de cinste, sa stai vesnic falnica printre natiuni, sa fii cinstita, iubita si priceputa.”

80. maya - 26/04/2009

fini
🙂
foto Regina Maria

81. bibliophyle - 26/04/2009

@ maya

Draga mea ce poveste este asta „drgoste de fica”, Carol I a exilat-o pe nevasta-sa din cauza lui Ferdinant si Vacareasca. DATORIA asta este singurul lucru care un monarh trebuie sa inteeaga 🙂

82. maya - 26/04/2009

fini
🙂
foto Regina Elisabeta

83. maya - 26/04/2009

Theo-Phyl
😆

Ferdinand si Elena Vacarescu! 😆

Datoria NU este numai apanajul regilor!
Datoria fata de tara este un act de onoare pentru orice conducator al unei tari,
fie el rege,presedinte,print sau sultan!

Pe de alta parte Stefan cel Mare de cite ori „a calcat pe de laturi”, 😆
apoi a cistigat in lupte,apoi a ridicat atitea manastiri si acum este si Sfint!

Un om este in final un amestec eterogen de bine si rau! Este drept ca totusi proportia conteaza! 😆

84. fini - 26/04/2009

Hei Maya, servus!

Iar începi cu versurile? Iar vii cu ispita? Iar mă tragi de limbă?Lansez şi eu ceva:

INCUNUNAREA STEAGULUI
Majestăţii sale Reginei

de Vasile Alecsandri

Biserica e plină de capete plecate.
Mulţimea-ngenunchiată ascultă lăcrimând
Pomelnicul cel jalnic de nume neuitate
A celor morţi în floare, stindardul apărând.

Stau faţă la serbare un Rege şi-o Regină.
Ş-un steag ce se înalţă, umbrind altarul sfânt.
El are multe zdrenţe, dar lui toţi se închină,
Căci e o moşte sacră, al Patriei veşmânt.

O! zdrenţe glorioase, victoria în lupte
Vă dete muşcătoare şi aprigi sărutări!
O! haină a României, atâtea poale rupte
Cuprind întreg poemul al ei neatârnări.

O! steag fii veşnic falnic cu Regele-mpreună.
Tu steaua României izbânditor o porţi.
Fii vesel,azi Regina îţi pune o cunună
De roze pentru vii, de lauri pentru morţi.

85. bibliophyle - 26/04/2009

@maya intre Stefan cel Mare si Carol I este o diferenta de 400 de ani si un continent 🙂

86. maya - 26/04/2009

Theo-Phyl
😆
Sa nu uitam faptul ca Carol I a venit in Romania,care daca imi aduc bine aminte s-a numit asa din 1864 in urma indepartarii de la domnie a lui AICuza,tradat de cea mai mare parte a celor care l-au asezat pe scaunul de domnie al celor 2 tarii romanesti.

Lupta dintre vechile familii bioeresti romanesti pentru scaunul de domnie a facut ca solutia de compromis sa fie aceea de aducere a unui print strain.

Deci tot neintelegerile noastre,tradarile noastre,duplicitatile noastre au facut ca printul Carol sa ajunga Rege in Romania.

Pentru a evita astfel de neintelegeri in viitor,in Constitutie a fost stipulata interzicerea casatolriei membrilor familiei regale cu persoane din Romania.

Acesta a fost moltivul pentru care Carol I a exilat-o pe Elisabeta din tara:Regina Elisabeta din punctul de vedere al Regelui a incalcat legea prin incuvintarea relatiei dintre Ferdinand si Elena Vacarescu.

Ori aiasta NU se poate Majestate! 😆 Asa i-a spus (parca) Petru Carp lui Carol I in momentul in care in consililu de coroana s/a discutat alianta militara in care sa intre Romania dupa inceperea primului razboi mondial.

87. maya - 26/04/2009

Scuze 😆 😆 😆

Sa nu uitam faptul ca Regele Carol I

88. fini - 26/04/2009

Maya,

eu parcă aş lăsa povestea de dragoste dintre Fredinanad şi Elena Văcărescu acolo unde au încastrat-o ei

89. maya - 26/04/2009

fini
🙂
frumoasa poezie!

Am citit ca Vasile Alecsandri era un frecvent invitat la Palat. Firea romantica a Reginei Elisabeta era in rezonanta cu cea a poetului.

Acestia jucau in fiecare sera biliard (m-a amuzat 😆 cind am citit si am incercat sa-mi imaginez scena),citeau poezii,cintau la pian.

Intr-o alta carte am citit si ca ar fii existat si o relatie de iubire intre cei doi!
Platonica sau nu,nu stiu! Sper sa le fi fost de bine! 🙂

Nu-mi permit sa judec pe nimeni!

Doamne,odihneste-i daca tot ii pomenim!

90. maya - 26/04/2009

Theo-Phyl
🙂
intre Stefan cel Mare si Carol I este o diferenta de 400 de ani si un continent 🙂

Carol I a domnit cu 1 an mai mult decit Stefan!
Avantaj! 😆

91. bibliophyle - 26/04/2009

@maya 😆
maine am sa prezint un mare „Roman – onorific”, care de fapt nu este deloc roman si totusi este cel mai mare istoric roman contemporan, care a scris nite carti epocale, din nefericire nu pe linia partidului lui Iliescu. Cartile au fost traduse dar au „disparut” de pe piata. Ai sa intzelgi si de ce rabdare pana maine 😆

92. maya - 26/04/2009

fini
🙂

Am citit o carte superba care daca imi aduc bine aminte se numea „Scrisori din scrinuri regale”. Interesant este faptul ca „mi-a disparut”! 😦

Cartea este o insiruire de scrisori apartinind diferitilor membri ai casei regale din perioada regelui Carol I. Printre ele si scrisori ale lui Ferdinand si ale Elenei in care isi marturiseau iubirea. Absolut superbe!

Iubirea E un lucru mare! Si frumos! Dar unele din cele mai mari iubiri au din nefericire un final trist!

93. fini - 26/04/2009

Maya,

tu eşti o fată sensibilă. Ce ţi-a venit azi cu poveştile astea de alcov?

94. maya - 26/04/2009

Theo-Phyl
😆

De abia astept! Sint sigura ca va fi interesant!

Intrebare intrebatoare si de baraj! 😆
Eu daca sint cooproductie, ce sint? 😆 Pot sa fiu roman? 😆 😆 😆

95. bibliophyle - 26/04/2009

@maya, uita-te la linkul asat sa vezi ce a fost ieri si ce am sa va povestesc in ZDD-ul de saptamana viitoare 😆
http://www.columbia.edu/cu/romanian/2009/schedule-conference-2009.html

96. maya - 26/04/2009

fini

aici nu este vorba de povesti de alcov,este vorba de Iubire! Pur si simplu!

Arata ca si Regii si Reginele Iubesc! Arata ca sentimentul Datoriei poate si uneori TREBUIE sa primeze in fata sentimentului de iubire!

Asta am vrut sa arat nu alcovul! 😦
Viata privat particulara a nimanui NU mai intereseaza! 😆

97. bibliophyle - 26/04/2009

@maya, fini vedeti ca nu importa und te afli, important este ce simti 😆
http://www.columbia.edu/cu/romanian/index.html

98. maya - 26/04/2009

Theo-Phyl
🙂
am vazut, am citit!

Demers important si necesar! De abia astept sa ne povestesti despre el!

Pe de alta parte prin intrega ta activitate sigur te inscri si tu in galeria marilor romani, fapt ce nu poate decit sa ma bucure si sa iti adresez felicitari! 🙂

Placerea si onoarea este de partea mea! 🙂

99. bibliophyle - 26/04/2009

@maya, nu sunt nici pe departe un „mare….”. Sunt un om mandru de locul in care m-am nascut si de ce am ALES sa fiu ceeace sunt 🙂

100. maya - 26/04/2009

Theo-Phyl
🙂
nu importa und te afli, important este ce simti 😆

Asa este! Important este ce simti! 🙂 Si ce te simti! 🙂
Sufeltul este locul unde fiecare dintre noi este cel adevarat! Te poti ascunde de toata lumea,dar de tine nu te poti ascunde!

Relatia cu radacinile neamului tau este o relatie unica pe care fiecare celula a sufletului o poarta spre si prin inima! 🙂

101. bibliophyle - 26/04/2009

@maya ai dreptate 100%

102. maya - 26/04/2009

Theo-Phyl
🙂
Sunt un om mandru de locul in care m-am nascut si de ce am ALES sa fiu ceeace sunt 🙂

Si ai toate motivele sa fii mindru! Alegerea este un act de mare maturitate!
Nu oricine are norocul/sansa/puterea de a alege!

Ma bucur pentru tine! 🙂

103. bibliophyle - 26/04/2009

@maya, toti avem putera de a alege. Cateodata trebuie sa platim alegerile noastre. Din experienta, MERITA 😆

104. maya - 26/04/2009

Theo-Phyl

spunea cineva (parafrazez) ca a fi adult inseamna a alege intre niste lucruri care nici unul NU este perfect!

Mare adevar,mare dilema! Dar vorba ta si „a cintecului”, MERITA! 😆

105. bibliophyle - 26/04/2009

@maya, fiecare cu „Drumul lui spre Damasc”, nu?

106. maya - 26/04/2009

Pentru ca mintenas cinta cucu’ si miine merg la lucru’ trebuie sa merg la somnic!
😆
Lombo-flombo inca „lucreaza”! 😦

Noapte buna,vise placute,colorate si ingerasii sa va aiba in paza! 🙂

107. bibliophyle - 26/04/2009

@maya noapte buna si vise placute 😆

108. maya - 26/04/2009

Theo-Phyl
😆
O zi frumoasa in continuare! 🙂

109. maya - 26/04/2009

Kutia Shakira
😆

110. maya - 26/04/2009

Salutari lui Huniad!
😆

111. bibliophyle - 26/04/2009

@maya, hau, hau 😆

112. maya - 26/04/2009

😆
nora

113. maya - 26/04/2009

😆
fini

114. maya - 26/04/2009

dumitru
😆

115. maya - 26/04/2009

Un tinar de stinga
😆

116. maya - 26/04/2009

@all
😆

117. maya - 26/04/2009

Acum citeva momente a fost un cutremur de 3,1 grade!

Doamne indura-Te spre noi!

118. bibliophyle - 26/04/2009

@all, Doamne ajuta

119. fini - 26/04/2009

Iertare,
am plecat puţin.

Maya, somn uşor!

120. fini - 26/04/2009

Bibliophyle,
pentru ce ai postat la ora 21,46 mă bucur. Stii bine că mai cunosc şi alte variante.
Locul lor unde este? Acolo? Aici?
Of, e greu de spus.

121. bibliophyle - 26/04/2009

@fini, locul lor este acolo unde se afla. Este important pt. viata lor si a noastra. stiu ca doare, dar nu avem incotro 🙂

122. bibliophyle - 26/04/2009

fini, trebuie sa facem tot posibilul sa-i lasam conectati de casa. Asta si fac 🙂

123. fini - 26/04/2009

Ştiu ,Bibliphyle, ştiu că locul lor e acolo. Doamne fereşte, ce ar face aici?!
Acolo mai sunt şi cei plecaţi mai demult, care-i mai unesc prin acţiunile lor. De aceea m-am bucurat când mi-ai spus că i-ai trimis „Ziarul”.

De fapt, eu m-am întors ca să-ţi doresc o zi bună în continuare.

124. bibliophyle - 26/04/2009

@fini, multzumesc – tie o noapte buna si multa sanatate 😆

125. Un tanar de stanga - 27/04/2009

@Bibliophyle
La remarca dvs privind „strainatatea” in cuget si simtiri a familiei domnitoare va reamintesc ca TOATE casele regale din Europa sunt STRAINE la origine (N.Dj) – cu exceptia Casei regale Iugoslave si care dupa cum extrem de bine scrie boier Djuvara , tocmai din cauza faptului ca a fost paminteana s-a ales praful de ea extrem de repede. Regele – sirb – nu a tratat in mod egal si pe ceilalti (croati etc).
Mai ales pentru Belgia Orientului luarea unei francize (franchise) 🙂 a fost benefica

@all – Churchill era dependent de droguri, Roosevelt era infirm si afemeiat.
toti au facut greseli politice, hai sa nu mai cautam nod in papura si nici sa idealizam. Personal ca om de buna credinta nu as culpabiliza atit pe batrinul rege Lear pentru nefericitele sale alegeri, cit as accentua cit de periculos ar fi Duda, Printul de Bel Bahlui daca ar accede la Presidentia Romaniei.


Sorry comments are closed for this entry

%d blogeri au apreciat asta: