jump to navigation

Mănăstirea Zografu, Sf. Gheorghe si G.Galaction 21/04/2009

Posted by Theophyle in 1, Carte Contemporana (sec. 20-21).
Tags: , , , ,
trackback

Situată în partea de NV a Muntelui Athos, la o oră de mers pe jos de la ţărmul mării, Mănăstirea Zografu ocupă locul al nouălea între mănăstirile athonite. Potrivit tradiţiei, mănăstirea a fost înfiinţată în sec. al X-lea de fraţii Moise, Aaron şi Ioan, monahi originari din Ohrida. Faptul că mănăstirea a fost închinată Sfântului Gheorghe, se datoreşte unei minuni: după terminarea construcţiei, monahii nu se puteau hotărî ce sfânt să-şi ia ca ocrotitor. Unul dorea ca Maica Domnului să le călăuzească mănăstirea, altul îl voia pe Sfântul Nicolae, iar al treilea se gândea la Sfântul Gheorghe. Neajungând la nicio înţelegere, au decis să lase această alegere în seama lui Dumnezeu.

Articolul poate fi citit integral pe situl Politeia World

Comentarii

1. dumitruagachi - 21/04/2009

Hristos a inviat si seara buna!

În revista Rost, editia electronica, nr. 18/2004, am intilnit, citata de ierodiacon Leontie, o afirmatie a lui Uspensky (pe care nu am reusit sa o verific, cred că e important si contextul in care ea apare), prin urmare o iau in consideratie ca atare, e chiar magulitoare: „nici un popor nu a copleşit Muntele Athos cu atâtea binefaceri ca poporul român”.

2. bibliophyle - 22/04/2009

@dumitruagachi,

Adevarat a inviat!

Avea dreptate Leontie secole intregi cand nimeni nu a avut grija de ei in special dupa caderea Constantinopolului, Tarile Romanesti au mentinut cat de cat manastirea. Eu am vizitat manastirea in 1999 si am vazut cu ochii mei ce au facut. Ceeace nu se stie in public este despre superba biblioteca pe care au, sper ca incendiul nefast care a avut loc acolo acum vreun an jumate nu a atins aceasta biblioteca.

3. Elena Agachi - 22/04/2009

Hristos a inviat, Teofil! Ma uitam la chiliile de Zografu… cata simplitate si cata smerenie. Am sa vreau sa fac, prin peregrinarile noastre (destule!!!) fotografii ale chiliilor termopanate de pe la noi! Uneori, adevarate palate! Lucrurile se indreapta catre o revolta a simturilor: vizitezi manastirile si compatimesti bietul asezamant vechi, sufocat, saracu, de o biserica noua, cu totul neinspirat pozitionata, ce-l ascunde in loc sa-l puna in valoare si de de imensul de prost gust al chiliilor, inspirate din viloaiele omului simplu (la cap!)…

4. bibliophyle - 22/04/2009

@Elena
Adevarat a inviat!

Biserica este o reflexie a societatii si viceversa. Cine vrea sa intelega dedicatie, moralitate absoluta si sfintenie, ar fi bine sa o caute inafara vitrinelor eclzieastice. Bisericele ortodoxe nu zgarie cerul cu clopotnitele sfidatoare, ele il mangaie cu arhitectura lor rotunda si molcoma. 🙂

5. dumitruagachi - 22/04/2009

Hristos a inviat! Va supun atentiei un text despre biserica Manastirii Popauti din Botosani, insotit de imagini interioare si exterioare. Sper sa-l gasiti interesant si, poate, lungimea lui sau eventuale carente sa nu-l faca de necitit.

6. tibi - 22/04/2009

Adevarat a inviat !

dumitruagachi & Elena Agachi

Va intreb din pura curiozitate : avetzi vreo legatura cu postarea de pe blogul domnei # Nora Damian ? Respectiv :

” […] întregului, perseverenţa şi flexibilitatea, ne pot ajuta în orientarea corectă.” (Restauraţia după restauraţie) (Ulian, Clopotniţă la Almaş) De pe blogul unui savant (“Teofil”), profesor la […]” ????

7. elena agachi - 22/04/2009

Eu asa am inteles…poate ca am inteles eu aiurea… Legatura e ca am facut o selectie pe blogul meu. Intre textele selectate de mine, un fragment la doamnei Nora Damian.
http://elenaagachi.wordpress.com/2009/04/22/colectia-mea-de-texte-i/
De ce intrebati?

8. elena agachi - 22/04/2009
9. tibi - 22/04/2009

Elena

asa dupa cum deja am spus, am intrebat din pura curiozitate.
Si blogul dumneavoastra cit si blogul domnului dumitru mi se ce par excelente !

10. tibi - 22/04/2009

elena

tocmai esti solicitata in ‘gradina’ de catre domna #fini 🙂 !

11. tibi - 22/04/2009

noapte buna
TUTUROR !

12. tibi - 23/04/2009

Teofil

Dumnezeu este ubicuu.

Bisericile, sint numai conctructe umane care nu pot reprezenta decit (palid), imaginea ‘umanului’ despre ‘divinitate’ .

Diferentzele de arhitectura in plan uman, reprezentind divinul, ale ‘asezamintelor’ Domnului , nu reprezinta altceva decit imaginarul de moment al unei societatzi umane, indiferent care ar fi aceea, intr-un anumit moment.

Probabil ca de aici , rezulta multitudinea arhitecturala a edificiilor inchinate si destinate – de catre om- , lui Dumnezeu.

Maretzia catedralelor catolice, arata destul de clar semetzia comanditarilor si a constructorilor, lor.

Blindetzea si molcomia bisericilor romanesti, probabil ca exprima supusenia in fatza unor vicisitudinilor vremurilor … ale unor comanditari autohtoni …

13. fini - 23/04/2009

Nicolae Iorga scrie în „Istoria românilor în chipuri şi icoane”:

„Prapurile, steagurile cu vârfuri de aramă, în chip de cruce, sunt lucrate şi ele numai în fir, precum sunt acele două ce se păstrează până astăzi la Athos, steaguri ale Sfântului Gheorghe luptătorul, călcând balaurul în picioarele calului sau tronând în liniştea biruinţii sale”.
Iorga consideră că praporul de la Athos este cel mai vechi din cele care s-au mai păstrat.

14. fini - 23/04/2009

23 aprilie – Sf. MARE MUCENIC GHEORGHE, Purtătorul de biruinţă.

„La mulţi ani!” tuturor celor care poartă numele GHEORGHE.

Eu mă voi reculege cu gândul la blândul meu bunic.

15. fini - 23/04/2009

Bibliophyl,

postând aşa frumos despre mânăstirea Zografu şi aducând descrierea lui Gala Galaction este ca şi când aş fi fost acolo. Au dispărut frustrările.

16. dumitruagachi - 23/04/2009

Hristos a inviat. Ceea ce spune Tibi este inspirat si corect. („Blindetzea si molcomia bisericilor romanesti, probabil ca exprima supusenia in fatza vicisitudinilor vremurilor … ale unor comanditari autohtoni …”)

Stefan cel Mare a lasat marturii de mare smerenie, iar, mai ales, Rares isi face un tzel din a subsuma pictura exterioara smereniei si inchinarii, chiar daca scopul militant, prin modelul biruintzei cu ajutor divin, se regaseste in compozitzia Asediul Constantinopolului; Sorin Dumitrescu „vede” altfel scena si leaga aceasta compozitie de textul „Plingerea lui Ivan Peresvetov”, textul marturisind despre vocatzia smereniei lui Rares… Sunt multe de spus, poate voi reusi cindva sa dezvolt…

17. Elena Agachi - 23/04/2009

Teofil? V-am suparat cumva??

18. fini - 23/04/2009

Lunga domnie a lui Ştefan cel Mare a însemnat pentru Moldova pe lângă afirmarea pe plan economic, politic , militar şi înfolrirea fără precedent a cuturii şi artei.
Icoanele donate de domnitor şi aparţinătorii din familie la Athos, au fost create de artişti străini.
Este atribuită epocii lui Ştefan cel Mare „Hodighitria” şi „Soborul Cuvioaselor şi Dreptelor” de la Agapia. Ele fiind considerate modele pentru zugravii moldoveni. Culorile sunt mai vii, mai puternice decât în icoanele de până acum, influenţate de şcoala cretană sau rusească.

19. fini - 23/04/2009

Elena te salut.

Theo-Phyl cred că mai doarmne la ora asta.

Revin mai târziu.

20. bibliophyle - 23/04/2009

salut la toata lumea 🙂

21. bibliophyle - 23/04/2009

@fini, salut ai avut toata dreptatea.
mai doarme si omul cateodata 😆

22. bibliophyle - 23/04/2009

@elena, nu draga mea de m-as supara? Buna ziua 🙂

23. bibliophyle - 23/04/2009

“La mulţi ani!” tuturor celor care poartă numele GHEORGHE

24. bibliophyle - 23/04/2009

@ dumitruagachi
Superba postare, daca aveti posibititatea as dori sa o public, inclusiv cateva poze in „Ziarul de Duminica”, dati-mi OK daca doriti 🙂

25. tibi - 23/04/2009

salut la toata lumea 🙂

salut si domnului ‘somnoros’ 🙂

26. bibliophyle - 23/04/2009

@tibi salut (cu putina intarziere 🙂 )

bineintzeles, ca este ubicuu :).

Cat despre biserici, temple, pagode, moschei si sinagogi (de toate felurile) sunt marea mea slabiciune. Arta sacra este una din cele mai formidabile reprezentari ai imaginatiei umane. de la picturile lui Leonardo si pana la Alhambra si Taj Maha nimic nu poate fi mai sublim 😆

27. tibi - 23/04/2009

Teofil

Intr-o postare de a mea mai veche, itzi spuneam ceva despre componenta culturala a tuturor calatoriilor mele, atit in tara cit si mai nou, in afara; la biserici ma refeream IN PRIMUL RIND ! Nu scap nimic pe unde ma duc ! Si pe locul doi desigur, se afla bucataria locului ! Impac in felul asta si vazutele si nevazutele 🙂

Cind am fost prima data la Putna, am ‘mas’ la o batrinica din sat; cind m-a intrebat ce sa ne faca de mincare pentru cina, i-am cerut sa ne dea EXACT! ce pregatise pentru ea insasi …

La care doamna a zis : aaaaa pai voi sintetzi ‘oameni usori’ !
Adica cum ? m-am sumetzit eu ??? Om cu ‘bani’ deh 🙂 !
Iar dumneaei : pai draga domnule, musafirii mei sint de regula oameni cu pretentzii ! Da’ itzi spun eu dumitale, ca tare prosti mai sint ! Bors ca cela pe care vi l-am dat eu, n-or papa ei niciodata in viatzaa lor …

Si asa a si fost !

Dar de la Putna, cea mai impresionanta amintire o am de la meditatzie unui calogar nici tinar nici batrin, care cu ochii in zare, pe-nserat, privea cerul si nu stiu cum, dar parca se simtzea in jurul sau prezentza divinitatzii !

28. bibliophyle - 23/04/2009

@tibi, cred ca mi-ai povestit intamplarea. Nu cred ca este greu sa gasesti divinitatea in jurul Bucovinei 🙂

29. tibi - 23/04/2009

Intimplarea cu calugarul, poate. Da’ aia cu cina, nu prea cred. : bors, scrob, mamaliga cu brinza unt si cu smintina si cu vinisor racit in fintina !

D I V I N !!! Pur si simplu, DIVIN !

30. bibliophyle - 23/04/2009

@Tibi
Si cum a fost Vinisorul 🙂

31. tibi - 23/04/2009

Teofil

cam asa : mai vreaaaaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuu 🙂 !

32. bibliophyle - 23/04/2009

@tibi,
ai vizitat toate manastirile din Bucovina?, care ti-a placut cel mai mult? 🙂

33. tibi - 23/04/2009

nu le-am vazut chiar pe toate, dar cred ca Dragomirna. Locul ales este extrem de inspirat : in curba ulitzei care mie mi-a sugerat faptul ca spre Dumnezeu ajungi musai dupa meandre, iar delusorul pe care este construita arata ca drumul spre divinitate este neaparat ascendent. Iar din curte ai privelistea lumii, pastorita de Dumnezeu. Ceea ce-tzi spun acum, este rodul amintirii mele de he he he … cam jumatatea virstei mele 🙂

34. tibi - 23/04/2009

apropo

pauza de masa 🙂

35. tibi - 23/04/2009

pauza de masa 🙂

36. bibliophyle - 23/04/2009

@tibi, pofta buna 🙂

37. Elena Agachi - 23/04/2009

BUNA SEARA TUTUROR…! Tibi, aseara nu am mai stat… cer scuze doamnei Fini… As dori sa aflu, daca nu-s prea deplasata, adresa dvs de blog, Tibi.
Teofil, am fost ieri cu ai mei la Bogdana (Radauti), e absolut superba… Cred ca Dumitru stie a vorbi mai bine despre, eu doar gust Spiritul Locului respectiv. As dori sa va spun ca Ziarul de Duminica a juns, in varianta printata, in cancelaria Colegiului meu. E foarte apreciat. Cu drag,

38. maya - 23/04/2009

Bună seara şi bună să vă fie inima!
😆

39. bibliophyle - 23/04/2009

@maya, servus
ti-am lasat raspuns pe Paleografai despre Hiksosi 🙂

40. maya - 23/04/2009

Tuturor celor „aşa tineri şi Gheorghe” 🙂

La mulţi ani cu sănătate că-i mai bună decît toate!

41. tibi - 23/04/2009

seara buna maya

🙂

seara buna elena

🙂

n-am io’ atitea de mult de spus, incit sa-mi fac blog; imi dau si io’ ca parerea pe la cei mai vrednici decit mine.

42. bibliophyle - 23/04/2009

@Elena salut, pune o vorba buna lui Dumitru, vreau sa publica in ziaruyl urmator linkul http://dumitruagachi.wordpress.com/2009/04/22/biserica-popauti-%E2%80%93-sinteza-si-inovatie-220409/

Avem multi cititori (in special in Strainatate) varstici care primesc ziarul imprimat de la copii sau nepoti, cred ca ar face multa placere 🙂

43. Elena Agachi - 23/04/2009

Tibi, pana la urma … nu e tarziu! Aveti pareri foarte interesante.
Teofil, am dat elevilor mei de a Xi a sa conspecteze, la Universala, despre Dante de pe blogul dumneavoastra!

44. bibliophyle - 23/04/2009

@ELENA
am citit recent o carte care este necesara fiecarui om care lucreaza cu tanara generatie. Este o colectie de conferinte ale lui Umberto Eco despre carti si literatura se numeste in Romaneste „Memoria Vegetala„, si maine am sa o prezint pe blog. ESTE FENOMENALA ! 🙂

45. bibliophyle - 23/04/2009

@elena,
MULTUMESC 🙂

46. dumitruagachi - 23/04/2009

Hristos a inviat si seara buna ! Marti dupa amiaza (21.04) am facut impreuna cu Elena o calatorie la Putna. Acolo am participat la vecernie. Una de o „calitate” cum putine slujbe la care am participat a atins-o. Voci de calugari foarte bune la strana si in altar. Nu pareau a fi prea multi calugari in biserica, apoi, cind preotul a iesit si a adus in fata altarului Sf. Evanghelie spre adorare, „din pereti” naosul s-a umplut de calugari, dintre care unii batrani, ajutati de ucenicii lor, parca participasera extatic la slujba si la acel moment au „coborit” pentru inchinare…
Cit priveste articolul despre Popauti, sunt onorat sa stiu ca doriti sa-l publicati, e OK !

47. bibliophyle - 23/04/2009

@Dumitru,
ieri am primit un mail de la nepotul unui roman in varsta de 81 de ani, care mi-a povestit cum citeste el „ziarul nostru”. Am hotarat ca trebuie sa-l bucuram pe el si pe alti care nu au posibilitatea (poate) sa navigheze pe internet. Multzumesc 🙂

48. Elena Agachi - 23/04/2009

Imi place mult Eco…Nu am „Memoria vegetala”. Cu siguranta sunt un prof nonconformist… Nu prea e de mine sistemul nostru comunist. Nu vreau sa par lipsita de smerenie, dar , de multe ori, mi-e jena de conditia mea de prof in Roamania. Asta e! fatalite!
PS Dumitru e la Iasi, eu sunt la Bt. De asta doua bloguri!

49. dumitruagachi - 23/04/2009

Cu multa placere, este emotionant ce spuneti…

50. dumitruagachi - 23/04/2009

Acum Elena e in fata unui computer in Botosani iar eu in Iasi unde lucrez.

51. bibliophyle - 23/04/2009

@ Dumitru toti suntem „virtual” impreuna 😆

52. bibliophyle - 23/04/2009

@Elena este o „carte” superba. Daca as fi fost profesor de literatura as citi o „conferinta” pe luna. El imparte „memoria” omenirii la cea minerala (antica) scrisa in argila, cea vegetala scrisa pe papirus, hartie etc. Si considera ca omenirea se intoarece la cea minerala (din cauza siliconului din calculatoare). Totul este imprimat in memoria animala cea a noastra. El considera cartile drept „batranii tribului” zilelor noaste :lol:. Maine am sa povestesc mai mult 🙂

53. Elena Agachi - 23/04/2009

Superb!

54. bibliophyle - 23/04/2009

@Elena,
Cartea a fost tiparita la editura RAO si tradusa de Anamaria Gebaila 🙂

55. maya - 23/04/2009

elena
😆

56. maya - 23/04/2009

dumitru
😆

57. maya - 23/04/2009

tibi
😆

58. maya - 23/04/2009

Hristos a înviat!
Servustok! 🙂

59. bibliophyle - 23/04/2009

@maya,
Servus inca odata 😆

60. maya - 23/04/2009

Theo-Phyl
😆
Servus!

61. maya - 23/04/2009

ÎN Căutarea FERICIRII

« “Eu sînt minunea lumii”, spunea ieri trandafirul.

“Cine-ar avea curajul să-mi facă vreo durere?”

Cînta privighetoarea şi repeta zefirul:

“O zi de fericire un an de lacrimi cere.” »

(Omar Khayyam)

62. Elena Agachi - 23/04/2009

Maya, va sarut!

63. Elena Agachi - 23/04/2009

Pentru ca imi place vocea extrem de calda pe care o aveti, pentru ca nu vreau sa va tin prea mult, va invit sa sa ascultati aceasta melodie! Cu drag!
http://elenaagachi.wordpress.com/2008/08/03/tacerea-lucrurilor-simple/

64. maya - 23/04/2009

Sfîntul Grigore Palamas spunea că isihastul ce a depăşit individualitatea atingînd noaptea supra-luminoasă,prin aceasta realizîndu-se unirea cea de neconceput cu Doamne,Doamne,este el însuşi Lumină şi vede Lumina cu Lumină.

Pentru isihaşti Lumina harului este inteligibilă,dar nu în sens propriu,deoarece ea este mai presus de minte. Ea se „iveşte” în minte numai prin puterea Duhului,în momentul în care încetează orice „activitate”/lucrare a minţii.

Părintele Stăniloaie spunea că Doamne,Doamne nu numai că e ca „fiinţă” invizibilă şi inaccesibilă simţurilor noastre,dar este mai presus şi de această invizibilitate şi inaccesibilitate.

Doamne,Doamne este „un Vîrf” dincolo de toate vîrfurile gîndite şi negîndite.

Mănăstirea este locul în care mai mult ca şi oriunde, ochiul duhovnicesc interior,merge spre „întîlnirea” cu Lumina din Lumină,filtrîndu-şi lumina sufletului prin Ochiul Inimii.

Isihasmul -cale ezoterică a ortodoxiei,care ca şi orice altă cale ezoterică nu poate fi limitată în timp şi spaţiu.

Erudiţii moderni îl consideră un curent mistic dez. în special la Muntele Athos.
Sfîntul Grigore Palamas a fost cel care „l-a promovat” în sec. XIV.

65. maya - 23/04/2009

elena
🙂
Mulţumesc pentru link!

Am citit undeva o replică care mi-a plăcut foarte,foarte mult:(parafrazez)
să fugi de maestrul spiritual căruia nu-i place să danseze! 🙂

66. noradamian - 23/04/2009

Elena, maya, bibliophyle, dumitru, tibi,
va salut cu drag, va citesc cu incantare!

😀

67. bibliophyle - 23/04/2009

@nora, salut 😆

68. noradamian - 23/04/2009

maya,

ai intuit bine spunand ca-ti place replica „să fugi de maestrul spiritual căruia nu-i place să danseze!” Unul din modelele comunicarii se cheama „dans”!
😀

69. maya - 23/04/2009

nora
😆
Servus şi toate cele bune!

70. noradamian - 23/04/2009

bibliophyle,

acuma am sosit de pe drumuri, sunt in urma cu treburile, cu cititul, cu comentariile 😀

71. noradamian - 23/04/2009

maya,

😀

72. bibliophyle - 23/04/2009

@nor, sper ca esti bine 😆

73. maya - 23/04/2009

nora

Dansul- armonia trupului şi a sufletului în cînt de „alăută”!

74. fini - 23/04/2009

Salut, salut cu voioşie pe toată lumea!

75. noradamian - 23/04/2009

la cele spuse despre dans se potriveste bine si propozitia pe care am preluat-o de pe blogul elenei:
„Dansul poate fi terapia noastră împotriva îmbătrînirii, împotiva scindării şi a uitării, dansul ajută Fiinţa eternă din noi să se trezească şi să umble…” 😀

76. maya - 23/04/2009

nora
🙂
acuma am sosit de pe drumuri, sunt in urma cu treburile, cu cititul, cu comentariile 😀

Na,că nu-i bai! Mă bucur „să te văd”! 🙂

77. noradamian - 23/04/2009

bibliophyle,

sunt… 😀

78. maya - 23/04/2009

fini
😆
Servus!

79. bibliophyle - 23/04/2009

@fini, buna seara a fost trimis ziarul si a fost primit 😆

80. noradamian - 23/04/2009

maya
si eu ma bucur că vă intalnesc aici!

😀

81. noradamian - 23/04/2009

fini, salut voios! 😀

82. fini - 23/04/2009

Elena, nu-ţi mai fă probleme. Tu adresează-te când poţi Eu nu sunt o mimoză.
Îţi mai spun ceva în şoaptă: Bibliophyl când se supără nu-şi pune frunză la gură.
Stai liniştită aici.

83. maya - 23/04/2009
84. fini - 23/04/2009

Bibliophyl,

te salut şi eu. Doamne, ce râde emoticonul tău.
Bine că am fost pe fază ca să o liniştesc pe Elena

85. noradamian - 23/04/2009

maya,
ai venit cu cadoul potrivit! Şi deosebit 😀

86. maya - 23/04/2009

Danseaza cu mine
de Cezara Stanca [Iris ]

Danseaza cu mine,danseaza,
Pasii ii stim,ii stim pe dinafara,
Stringe-ma-n brate,stringe-ma tare,
Pina ma doare.
Vreau sa ma doara.
Zdrobeste-mi asteptarile de pieptul tau,
Sa ma preling lichida in amiaza
In palmele tale pe mijlocul meu,
Danseaza cu mine.
Danseaza.
Dezbraca-ma de gindurile toate,
Exfoliaza-mi din iris orice privire
Si dezlipeste-mi sentimentele de trup
Ca pe un rod care-i prea greu
Pentru un ram atit de subtire,
Descheie-mi iubirea de la git,
Ca pe un nasture ce aiureaza,
Danseaza cu mine,danseaza.
Da-mi jos ruginita rotula ce vint Imi rastoarna spre glezne
Si-nfipti pe jumatate in pamint,
Danseaza cu mine prin bezne.
Dezbraca-ma de soarta ca de un blestem,
Luminile din gene ude,bea-le,
Goleste-ma de cintul care mai pulseaza
Si desfrunzeste-ma de vise si petale,
Danseaza cu mine,danseaza.
Dezbraca-ma de tot ce sint,
Despride-mi din trup fiece raza
Si stoarce-ma de ploi si de cuvint
Dansind cu mine.
Danseaza.
Aduna-mi din coapsa rodul nerodit
Fatal,prin tine,niciodata,
Si sa dansam.
E tot ce conteaza.
Danseaza cu mine,danseaza.
Si-astfel,eliberata de toate si usoara,
Din miinile tale care-ncep sa ma doara,
Din palmele tale doar abur ramasa curind,
Respira-ma,sa ma asez in lutul tau
Ca intr-un giulgiu scump,dansind.

87. fini - 23/04/2009

Bibliophyl, mulţumesc mult, mă bucur 😆

88. fini - 23/04/2009

Nora,

este tot mai bine 🙂

89. maya - 23/04/2009
90. dumitruagachi - 23/04/2009

Doamnelor, domnilor,
ma simt onorat sa va dedic un text, apoi o sa pun si ilustratia, dar acum nu mai pot…
http://dumitruagachi.wordpress.com/2009/04/23/cosula-lui-mateias-si-iorga-230409/

91. elena agachi - 23/04/2009

Nora, multumesc! Fini, e cald aicea la tine…cum spune poetul…
Despre supararile lui Teofil, am luat cunostinta! Pe viu! (Hi!) Acum doar aburii ametitori ai prieteniei, ai Dansatorului!

92. maya - 23/04/2009
93. fini - 23/04/2009

Maya, eşti o culegătoare neobosită de versuri primăvăratice. Astăzi eşti năvalnică.
Îmi amintesc de un citat frumos din „Sonetele” lui Shakespeare pe care ni l-ai adus:
„De te-a ales femeii să-i dai trupul,
A mea să fie mierea şi-al ei stupul.”
Aveam şi eu pus semn la Sonetul 20. E frumos şi 21.Deosebit este 15.

94. tibi - 23/04/2009

Hristos a inviat ! 🙂

nora
fini
elena
dumitru
Teofil

maya

daca tot umbli la casa sufletului meu – si al nostru – cu Leonard Cohen, desi sint in templul snookerului – Sheffield – 🙂 cu Ronnie – pentru cunoscatori – 🙂 incerc sa va ofer un Cohen cit de cit la tema :

Hallelujah – Leonard Cohen

95. dumitruagachi - 23/04/2009

Daca e O Sullivan deschid acum TV!

96. tibi - 23/04/2009

@ dumitru

El E 🙂 !

97. fini - 23/04/2009

Mayaaaaaa!

Eu voi posta peste vreo oră Cezaria Evora în Grădina Norei. Nu ştiu ce să fac, sunt 13 cântece să le împart în două zile sau în trei.

98. bibliophyle - 23/04/2009

@tibi
e ceva pe internet?

99. bibliophyle - 23/04/2009

@fini
nu mai mult de 2 linkuri pe postare – platforma face probleme la mai multe 🙂

100. maya - 23/04/2009

fini
😆

101. maya - 23/04/2009

tibi
😆

Tuturor, 🙂
Gregorian and Sarah Brightman – Moment of Peace
http://www.trilulilu.ro/folkforever/f019381a79478a

102. tibi - 23/04/2009

Teofile

E posibil sa fie ceva pe eurosport, dar nu sint sigur …

103. fini - 23/04/2009

Tibi,

servus. Mare pişichier mai eşti Mulţumesc pentru vestea cu snookerul!
Bate Roni la Allen ca la fasole. E 2-2.
A început Meguire- Burnett. Pariez pe Meguire.
Eu cu blogăritul ăsta era să scap snookerul.
Duminică e Moto GP!!!!!!
Ai făcut o faptă bună anunţându-mă. 🙂
Inseamnă că duminică este finala. O să stau cu ochii cât strachina să mă uit. 😯

104. bibliophyle - 23/04/2009

@tibi,
Multzam 😆

105. bibliophyle - 23/04/2009

@tibi, florin este si el pasionat? 🙂

106. fini - 23/04/2009

Bibliophyl,

mulţumesc.
Mă duc să le aranjez în ordine.

107. tibi - 23/04/2009

maya

😆

Gregorian si Sarah … TKS !

108. tibi - 23/04/2009

fini

chiar ca sint un d’ala cum spui tu, maaaaaaaaare 😆

109. maya - 23/04/2009

Al Pacino. Scent of woman (Parfum de femeie)
http://www.trilulilu.ro/rodka/339e09bb5d3e2b

110. tibi - 23/04/2009

Teofil

Florin nu-mi calca pe nici-un fel de urme … aaaa … vizibil 🙂

Citeste cartzile pe care le citesc eu, asa, mai pe tacute … iar cu sporturile n’are prea mare legatura, in afara de faptul ca licean fiind, a invatzat neste ‘martziale’ ca sa nu-l mai supere colegii … 😀

E dedicat ‘cifrelor’ si incearca sa devina poliglot ! Atita tot ! 🙂

111. maya - 23/04/2009
112. maya - 23/04/2009

nora
😆
elena
😆
fini
😆
dumitru
😆
tibi
😆
Theo-Phyl
😆

Noapte bună/o zi bună în continuare! 🙂
Îngeraşii să vă aibă în pază! 🙂

113. maya - 23/04/2009

tibi
😆

Pentru Florin 😆 şi toate cele bune!

114. maya - 23/04/2009

Kutia Shakira
😆

115. tibi - 23/04/2009

maya

Doamne sfinte, Luminate
Varsa-tzi marea bunatate
Peste noi, ai tai copii;
In putere ne-ntareste
De greseli Tu ne fereste
Sprijin vesnic sa ne fii.

Amin !

noapte buna ! 🙂

116. maya - 23/04/2009

Înger,îngeraşul meu
Roagă-te lui Dumnezeu
Pentru sufleţelul meu
Şi al prietenilor mei!
Că-s bunuţi şi cu temei! 🙂

117. bibliophyle - 23/04/2009

@maya 😆

118. tibi - 23/04/2009

fini,fini

Uite cum il denigrezi tu pe Ronnie 🙂 :

condus cu 2/0 , revine si conduce cu trei la doi 🙂 !

119. bibliophyle - 23/04/2009

@maya, noapte buna 😆

120. tibi - 23/04/2009

Teofil

Vroiam sa te intreb ceva :

Iisus pe cruce, in momentul sau de maxima slabiciune – omeneasca – spune : Dumnezeul meu pentru ce m-ai parasit .

Dar exact asa incepe si psaltul 21 din NT – psalmii lui David – .

Se poate face vreo legatura ? 🙄

121. tibi - 23/04/2009

of, erata : psalmul !

122. bibliophyle - 23/04/2009

@tibi,
Da tibi, exista o legatura si una importanta. Interpretarea care a fost data la ceeace a spus Iisus, nu a fost corecta. Nu a fost o „slabiciune” a lui Iisus ci confirmarea unei traditii antice, pastrate pana in zilele noastre. In ultima clipa de viata se spune „Asculta-ma Doamne”, asta a spus Iisus. Nimic mai mult sau mai putin. NU a fost nici o „slabiciune” a fost confirmarea unei traditii antice, neinteleasa de primi crestini care nu au cunoscut-o.

123. tibi - 23/04/2009

Teofil

Daca am intzeles eu bine, sint destui teologi care interpreteaza acest ultim discurs – pastrind proportziile -al lui Iisus, ca pe o slabiciune omeneasca, numai in virtutea faptului ca pe acea cruce NU putea sa moara fiul lui Dumnezeu ci, FIUL OMULUI.

Mie imi vine sa cred pur si simplu ca in acel moment, Iisus, bun cunoscator al sfintelor scripturi, recita un psalm bine inradacinat in constiintza religioasa a oricarui evreu cit de cit scolit – se stie ca NU exista evrei analfabetzi – ; iar Iisus nu era numai scolit, era chiar ceva mult mai mult de atit : fiu al lui Dumnezeu fiind, era chiar purtatorul sfintelor indemnuri Dumnezeiesti. Gresesc ?

124. Elena Agachi - 23/04/2009

Noapte buna tuturor!! Dumnezeule, de ce m-ai parasit? Omul christic isi capata constiinta de sine!

125. bibliophyle - 23/04/2009

@tibi
Una din marile probleme in intelegerea traditiilor legate de Iisus, este deconectarea lor de legatura social-religioasa a lui Iisus. Cine a scris ceeace a fost scris sub titlul de invataturi=gospel=evanghelii nu intodeuna a inteles contextul religios dintre invatatura-comportament. Iisus deconectat de traditiile VT si religiei Lui nu poate fi inteles cu adevarat, din punct de vedere religios. El poate fi inteles uman, universal si social, dar nu religios. Pentru o intelegere adevarat trebuie intelesa legatura Lui la traditia ebraica. Noi acestia care-L cautam si iubim pe Iisus am organizat un institut numit Jesus Seminar in care sunt membri 180 de academici din toata lumea si incercam sa gasim ceeace poate fi gasit.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jesus_Seminar

126. bibliophyle - 23/04/2009

@Elena, Noapte buna. Cred ca lucrurile pot fi vazute si altfel si interpretate alfel. 🙂 Omul christic, nu prea a fost intzeles 🙂

127. tibi - 23/04/2009

noapte buna elena

ne mai citim si miine. bine ? 🙂

128. tibi - 23/04/2009

Teofil

Problema mea NU este sa recunosc faptul ca atit Iisus cit si Apostolii sai au fost evrei pina la capat. Asta este cit se poate de clar !

Iisus a spus : eu nu am venit sa stric legea, ci sa o plinesc ! (citez din memorie, deci, aproximativ) .

Am invatzat inclusiv faptul ca, pentru evrei, Dumnezeu poate avea multiple interpretari, niciuna EXACTA ! pentru a evita idolatrizarea. Un Dumnezeu DEFINITIV bagat intr-o intzelegere DEFINITIVA strict umana, n’ar mai fi transcendent …

Eu ma refer la natura duala a lui Hristos, OM si DUMNEZEU deopotriva.
Dumnezeu nu putea sa moara pe cruce, dar, fiul lui Dumnezeu putea sa ia asupara Sa pacatele omenirii NUMAI murind ca fiu al OMULUI, asa cum el insusi s-a declarat in multiple cazuri descrise abundent in NT.

Referintzele indicate de tine acum, vor astepta pina miine ca acum, engleza mea e si mai precara ca de obicei … 🙂

129. bibliophyle - 23/04/2009

@tibi, maine avem o postare de carte FOARTE interesanta si placuta. 🙂

130. bibliophyle - 24/04/2009

@ ALL,

vad ca lumea se duce la culcare. Urez tuturor o noapte buna si o zi luminoasa maine. Avem o postare frumoasa maine, aici si una la fel de frumoasa pe The-Phyl 😆

131. tibi - 24/04/2009

bon !

Teofil
O zi cu mare folos in continuare ! 🙂

ALL din Ro, noapte buna !

132. fini - 24/04/2009

Tibi,

m-ai înţeles greşit.
Eu sunt fan Ronni, de pe vremea când purta codiţă. Ăsta este „îngerul negru” al snooker-ului. E ambidextru şi este genial când vrea. L-am văzut jucând şi ca o cizmă.
Snookerul a mai avut un „înger alb”: Paul Hunter. Elegant, apropiat,cald şi frumos. Acum este înger………
Acum joacă Ding Junhui cu Stephen Hendry Ţin cu Hendry, dar dacă Ding are zi bună şi îşi stăpâneşte emoţiile……

133. fini - 24/04/2009

Re-Începe meciul „the Rocket” vs. Marck Allen. Care pe care?

„the Rocket”!!!!!!!


Sorry comments are closed for this entry

