jump to navigation

Ziarul de Duminica Paştilor – 19 Aprilie 2009 19/04/2009

Posted by Theophyle in 1, Ziarul de Duminica.
trackback

Sarbatori fericite tuturor, celor care cred,  celor care inca nu cred si celor care cred ca niciodata nu vor crede.

Ziarul in Duminica aceasta este pasnic, nu am scris nimic “politic” in afara protestului meu in fata taxei pauşale  impusa de marii “economisti”  Videanu & Pogea. Aceasta taxa este o taxa feudala, in care autoritatile, daca nu mai pot jumuli gaina o taie pur si simplu. Impertinenta lui Pogea care a declarat ca daca cineva nu poate plati 500 de euro sa inchida afacerea este de negandit intr-o economie normala. Intr-o lume care se zbate sa creeze locuri de munca, Pogea doreste sa le desfinteze.

promo-7

In ziarul din aceasta Duminica avem un articol care ne prezinta cam “in ce lume traim”, bineinteles la modul general fara nici un fel de aluzii politicianiste, avem un articol despre tragedia Basarabeana si o alta Transnistriana, avem niste stiri internationale, si avem o discutie despre o carte noua a Profesorului american de origine romana Andrei Codrescu scrisa in engleza si in proces de aparitie si in Romania. Personajul cartii este Tristan Ţara, singurul român (pana acum) care a creat un curent artistic mondial. Am scris putin si despre Ţara si despre Dada. Am primit cu placere 3 piese superbe de la Nora si Elena care mi-au permis sa le public, aveti si adresele de blog ale acestor superbe doamne ale limbii romane. Mi-am permis si cateva explicatii despre traditiile religioase legate de Pasti in crezuri diferite. Veti putea vedea si cateva splendori ale traditiilor Crestinismului Copt, despre care am avut cateva postari recente. Inca o data Sarbatori Fericite si numai de bine.

Comentarii

1. skorpion - 19/04/2009

buna seara,

va inteleg revolta legata de taxa pogea. dar va intreb: intr-o tara normala (sa zicem germania), va puteti imagina ca exista 200.000 de firme care „traiesc” de 5-10-15 ani si totusi niciodata, dar niciodata nu au varsat macar o deutsche Mark, acum 1 Euro la stat? va imaginati asa ceva? Eu NU!
sau
va intreb altceva: vi se pare normal, ca desi au trecut 20 (douazeci) de ani de la 1989, inca exista sute de mii de companii care isi platesc angajatii inca la negru? partial! adica in mina primesti o suma, pentru care salariul brut este trecut pe cartea de munca, iar diferenta de salariu net o primesti la negru?
vi se pare normal?
mie NU!
Este anormal fata de angajati
(atit cei tineri angajati cu salariul minim pe economie, cit si fata de cei in virsta care curind intra/ies la pensie)

dar si fata de alte companii care isi platesc angajatii la vedere si deci contribuie in mod corespunzator la bugetul de stat.
Concurenta neloiala, practic, intre firme…

si acum ma duc s-o citesc pe Nora! dar nu numai….
🙂

2. skorpion - 19/04/2009

Ziarul de Duminica va fi citit de unul care crede ca niciodata nu va crede
🙂

3. bibliophyle - 19/04/2009

@skorpion, buna seara. Avand in vedere „declaratia” de la a doua postare, nu incep cu traditionalele urari de Pasti. Cu privire la taxa-pogea

1. nu am avut niciodata vreo firma, sunt un anti-talent in afaceri si nici nu am simtit vreo tragere de inima pentru ele.
2. am cativa prieteni care au avut firme in Ro. care au fost „maltratati” pana si-au luat picioarele.
3. ultimul a inchis firma saptamana trecuta si a concediat 27 de muncitori, pentru ca numai putea sa traiasca intr-un sistem fiscal feudal pe timp de criza.
4. intr-un stat de drept cine nu plateste taxe si este prins TREBUIE sa meraga la puscarie.
5 intr-un intr-un stat de drept nu pot fi aplicate „amenzi” oamenilor cinstiti
6. Taxe paushale in afaceri sunt FEUDALE si nu-si au locul intr-un stat de drept.
7. Am aceleasi simpati politice ce ale dumneavoastra (sper), totusi cred (pentru ca am dovezi clare), ca unul este oportunist fara scrupule si al doilea idiot incompetent.
8. „Shefu” stie exact ce pramatie este unul din ei 🙂

gata cu politica 😆

4. bibliophyle - 19/04/2009

@skorpion
am trimis ziarul pe mail 😆

5. tibi - 19/04/2009

Seara buna ! 🙂

TUTUROR !

Cer scuze dar, la acest soi de discutzii, astazi NU ma bag … 🙂

Poate miine ! 🙂 !

6. tibi - 19/04/2009

Cer ingaduintza sa va reamintesc faptul ca macar astazi, ar trebui sa estompam micutzele noastre controverse, indiferent pe ce tema s-ar derula …

Hristos a inviat ! draqgilor … 🙂

7. tibi - 19/04/2009

OK ! 🙂
probabil ca mai vb. sau ne mai citim si miine ! 🙂

noapte buna

TUTUROR !

🙂

8. noradamian - 19/04/2009

bibliophyle, tibi, skorpion,

Hristos a inviat!!

🙂

9. tibi - 19/04/2009

ADEVARAT A INVIAT !

nora 🙂

10. bibliophyle - 19/04/2009

@ – Salut pe toata lume. sper ca ati primit ziarul de duminica 🙂

11. skorpion - 19/04/2009

buna seara,

abia acum mi-am dat seama ca am dat o adresa de email mai rar accesata de mine si deci in acest moment pot sa confirm cu multumiri primirea Ziarului de Duminica.

Intrucit si miine voi fi liber, sper sa apuc sa-l rasfoiesc.
Anyhow multumesc frumos

si

gute Nacht!
🙂

12. skorpion - 19/04/2009

Nu m-am putut abtine si am rasfoit Ziarul.
Excelent! Felicitari!
Pe Andrei Condrescu l-am citit ani de zile in Dilema, apoi Dilema Veche…

M-a socat cifra de 800 milioane chinezi ca fiind din clasa mijlocie; asa sa fie? atit de multi? incredibil….

despre Obama – am fost convins ca mai devreme sau mai tirziu va fi atacat in mod necrutator; nu l-am sustinut deloc pe obama, apreciind ca a fost a eroare din partea cetatenilor SUA de a-l alege….

scuze, tibi,
🙂

13. bibliophyle - 20/04/2009

@ Skorpion salut,
Multumesc pentru felicitari.

Da si eu am fost socat de acest numar. China este insa tara „numerelor mari.” Din obisnuinta (deformatie profesionala) eu citez sursele, de data aceasta nu am facut-o, o fac acum. In anul 2000 „clasa mijlocie” chineza numara 430 de milioane in 8 ani a fost dublata in 2030 aceasta clasa mijlocie va ajunge 1.3-1.4 miliarde. Daca citesti engleza ai jos un link al universitati UPEN.

http://knowledge.wharton.upenn.edu/article.cfm?articleid=2011

14. bibliophyle - 20/04/2009

@skorpion in chineza clasa mijlocie se numeste „zhong chan” care se poate traduce proprietarii mici sau proprietatea mica, dar se poate traduce si „oamenii multumiti” :). gata noapte buna / buna dimineatza 😆

15. bibliophyle - 20/04/2009
16. skorpion - 20/04/2009

buna dimineata,

din alt punct de vedere m-a socat cifra de 800 milioane. Cind zici 800 milioane, inseamna ca aceasta cifra reprezinta 61.5 % din populatia Chinei. Peste 61% reprezinta „middle class”? Aici a fost uimirea mea.
Cit la suta reprezinta asa zisa „middle class” in Romania in procente???
oare cit?

citind apoi articolul indicat la ora 8.36, calculul se schimba putin, exact pe criteriul ideii de „middle class”,

BNP vorbeste de 50 milioane in 2002 = > cca 3.85 % din populatie;
100 milioane in 2010 => cca 7.7 %, ajungind la 25% in 2010 (?)..

in fine nu conteaza….
in schimb, alt aspect: cind aceasta middle class va constientiza ce forta politica reprezinta in tara lor capitalisto-comunista, atunci sa te tii, frate….Nostradamus va fi fost copil mic cu previziunile lui privind pericolul galben…
🙂

17. dumitruagachi - 20/04/2009

Hristos a inviat ! Va semnalez cu modestie un text de-al meu publicat anul trecut pe blog-ul Elenei. As fi incintat sa-l consideratzi un omagiu intelectual pentru ceea ce ne oferitzi, foarte interesant, pe aceste blog-uri. http://dumitruagachi.wordpress.com/2009/04/20/ingerul-200409/

18. maya - 20/04/2009

Bună dimineaţa şi bună să vă fie inima!
😆
Hristos a Înviat!

19. maya - 20/04/2009

Theo-Phyl

Mulţumesc pentru acest nou număr al Ziarului de Duminică!
L-am „răsfoit” din scoarţă în scoarţă”! 🙂

20. maya - 20/04/2009

Andrei Codrescu:

„Nu vreau să mă cunoască oamenii de rând, că dacă mă cunosc, două lucruri groaznice se întâmplă: mă îmbogaţesc, fiindcă or să-mi cumpere toate cărţile şi
eu nu vreau, pentru că nu aş şti cum să mă port dacă aş fi bogat. Daca aş avea mai mult de 500 de dolari la un moment dat, caracterul meu s-ar transforma în ceva rău”

Frumos! Orice alt comentariu este de prisos!

21. maya - 20/04/2009

Andrei Codrescu

trăim
între atâtea sfârşituri
terminale
finaluri
e o minune că nu ne dăm duhul
în fiecare minut
miracolul este cum continuăm
să rămânem printre rămăşiţele
altora
să ne purtăma
în continuare interesul curiozitatea
pasiunea sfâşiată
mici motoare peticite
mările sunt furioase, da,
barca noastră-i spartă
şi totuşi vom atinge rhodosul

odată

din nou tinerele minţi
iau drumul aspru
al conştiinţei de sine
pavat cu mastodonţi
gânduri greoaie
poticnind către casă
în trupuri mai subţiri
din nou fug umbrele
de la naşterea electricităţii
numai tu poţi să decizi
să deplângi
ce trăia dincolo de
haloul lumânărilor
sau să admiţi ceea ce vezi
acel lucru stângaci

oh iubire oh drum tovarăş
din nou o să ne punem pe navigat
în direcţia stângăciilor
de unde începusem –
până se inventează
ultravioletele de fiecare zi
multe lucruri
care nu se află aici
stau îndulcite doar de dorinţă
oh fantomă
un sultan te-a croit pentru sex.

poem de ziua ta

şi ce să-ţi iau
de ziua ta
1.7 acri cu un eleşteu sau
pantofi cu paiete sau
tratamente la clinici de frumuseţe?
ouă la pat, ai spus
vreau să-mi faci ouă prăjite
aşa cum ştii tu să le faci
pufoase –
aşa că te-ai sculat înaintea mea
şi în schimb
mi-ai făcut tu cafea
şi n-am apucat
să-ţi aduc ouăle la pat
şi războiul se dădea la televizor
şi era yom kippur
dar eu ştiu că ceea ce vrei
cu adevărat e o ramă de pat
care să răstoarne patul într-un vapor
în care să poţi citi vaporos o carte
în timp ce vom naviga prin secolul
colţuros din faţa noastră
fii cuminte, iubito,
magellan te iubeşte

vizita fiului meu

vorbesc cu fiu-miu
îi spun că nu
vreau să văd
brăţările fermecate
ale tracilor să le citesc
inscripţiile
misterioase
deşi dacii
au fost strămoşii
românilor şi eu
poate că printr-un
proces metempsihotic
le-aş fi putut descifra
şi nu am spus
nu vreau
să pedalez o oră
pe lacul din parcul
oraşului dar poate
că aş vrea să fac un
sport cândva nu acum
şi am trecut în revistă
toate sporturile pe care
aş putea să le fac şi m-am
decis împotriva tenisului
handbalului, badmintonului
sau alergatului pentru că
ucid tipi de vârsta mea
chiar anul acesta prietenul meu
tom dent a murit
jucând tenis şi poate
aş fi vrut să înot şi fiul meu
mi-a spus că poţi face orice sport
relaxat şi eu
i-am spus hai să jucăm şah
şi când am ajuns
acasă la mine i-am spus
nu astăzi, poate
altă dată sunt
un bătrân îngrozitor şi
trăsnit dar fiul meu
mi-a spus tandru poate
altă dată şi poate mâine
vom traduce poezii
din spaniolă
despre cât de grea
e viaţa şi eu cred că aceste poezii
sunt despre bătrâni nesuferiţi dar
sper să fie despre bucurie

bătrânul şarpe chibzuieşte

Dumnezeule! Ce simptome sunt astea? Nemiloasă
Sincronizare urmată de pură tâmpenie de ce eu?
Şarpele îşi înghite coada sau e gata s-o facă şi
E surprins să afle cât de bătrână a ajuns coada lui
Dar chiar când şi-o înghite mai speră
Să şi-o găsească pe cea veche strălucitoarea
tânără coadă
Pe care obişnuia s-o roadă în orele când se plictisea
În clasă. Aceasta nu poate să fie una şi aceeaşi
coadă aşa că
Poate mai bine să n-o înghită chiar dacă e într-o
Dispoziţie de înghiţit cozi şi ştie doar
Prea bine că după asta nu va mai fi nici pic de şarpe
Aşa că asta trebuie să fie o glumă cosmică pusă la cale
De prieteni şi dispăruţi ori lucrul acesta
într-o formă mai subtilă
Se întâmplă mereu şi e doar o rutină ca şerpii
de peste tot
Să dispară sub presiunea
Sincronizării Ce îl face pe el să fie un altfel de şarpe?
Şi pura tâmpenie e făcută să-l extenueze
Îndeajuns pentru a se gândi la lucrul acesta O şarpe

Eşti ca o curea lungă caraghioasă lacomă şi stupidă!

În româneşte de Carmen Firan

22. maya - 20/04/2009

Andrei Codrescu – mă bucur că am făcut „cunoştinţă” cu el!

Face parte din categoria oamenilor care cu mîna pe inimă pot afirma -„mă văd cu dreapta vedere”. Acesta înseamnă har şi smerenie!

23. maya - 20/04/2009

Mi-a plăcut şi materialul norei damian şi cel al Elenei!
Felicitări amîndurora! 🙂 🙂 🙂

24. maya - 20/04/2009

Obama şi Blogherii!

Preşedintele USA ori l-a citit pe Andrei Pleşu,(în legătură cu acest subiect) ori cohorta de jurnalişti români care sînt împotriva blogheritului!

Sau ţinînd cont de diferenţa „fiţelor” orare se uită la Reali -ŢAŢA tv şi Suratele tv!

Viceversa NU „se ezistă” pentru că numai România este ţara unde totul este posibil! 🙂 USA este numai ţara tuturor posibilităţilor! 😦

25. maya - 20/04/2009

Rugăciunea este smerenie!

Se pare că lumea civilizată nu este suficient de smerită pentru a se „ruga” pentru Basarabia,pentru Moldova de peste Prut!

Din păcate,şi mulţi dintre români! 😦 😦 😦

După ce a „fost înfiată” cu forţa, sora cea mică Basarabia, îşi întinde (se pare) degeaba mîinile spre (fosta) familia ei dragă.

„Nistrule apă vioară,face-te-ai iară cerneală/să te torn în călimară”!

Legaţi la mîini de propria noastră neputinţă,întoarcem capul spre mai marii lumii, ştergîndu-ne pe furiş lacrima din colţul genei. 😦

26. noradamian - 20/04/2009

bibliophyle, maya, tibi, skorpion, dumitru agachi,

salut!

🙂

27. noradamian - 20/04/2009

bibliophyle,

stiam cate ceva despre Tristan Tzara! Nu stiam de amploarea dadaismului! Pe lista dadaistilor figureaza destule personalitati din marea galerie a artistilor lumii… 😀

28. noradamian - 20/04/2009

maya,

salut!
Multumesc!

😀

29. noradamian - 20/04/2009

maya,

deosebite stihuri! Imi place stilul lui Andrei Codrescu! 🙂

30. noradamian - 20/04/2009

Dumitru Agachi,

„Transparenţa angelică este calitatea desăvârşit zugrăvită la îngerul Coşulei” Am vizitat blogul, postare si am gasit foarte potrivita aceasta caracterizare …

31. noradamian - 20/04/2009

maya,

„România este ţara unde totul este posibil! 🙂 USA este numai ţara tuturor posibilităţilor! :(” Cu asta ai spus esentialul!

Si, intr-adevar, nici Romania nici statele puternice ale lumii nu sunt nici serite, nici prea interesate de soarta Moldovei si nu par catusi de putin sa puna pret pe rugaciune… 😦

32. maya - 20/04/2009

„Împărăţia lui Dumnezeu” este reaitatea spirituală supremă prezentă în experienţele din viaţa noastră;este domnia lui Doamne,Doamne în experienţa fiecărui suflet.

„Împărăţia lui Dumnezeu” este o relaţie personală între Dumnezeu şi om.

Iisus Hristos a fost primul care „a experimentat” întreaga semnificaţie a domniei lui Dumnezeu.

Misiunea Lui a fost aceea de a conduce alţi oameni/de a conduce pe fiecare dintre noi, la aceiaşi experimentare a domniei lui Dumnezeu. Ca şi Fiu ascultător prin excelenţă, Iisus „a cuprins” Împărăţia în propria Sa persoană.

Gîndirea lui Iisus a trecut direct de la situaţia imediată la ordinea eternă,care se află dincolo de întreaga istorie.

Pentru Iisus „Împărăţia” a fost deja realizată în cer.”Împărăţia”L-a adus pe Iisus cu ea. Iisus este mesajul pe care Împărăţia ni l-a trimis,iar moartea Sa a creat o comunitate „răscumpărată”.

Adevăratul Israel este mai degrabă spirit decît carne ,iar „rămăşiţa” credincioasă nu este un popor separat;este un popor spiritual unde deosebirea nu se bazează pe naţionalitate,religie sau rasă,ci pe credinţă.

Relaţia spirituală activă şi efectivă dintre Împărăţia lui Dumnezeu şi „rămăşiţa” credincioasă a fost adusă/transmisă/ întărită de către Iisus Hristos.

Iisus Hristos a afirmat că „vizita” divină se află în curs de desfăşurare,că Doamne,Doamne îşi vizitează deja poporul.

Iisus Hristos a afirmat că domnia lui Doamne,Doamne poate fi acceptată de cei simpli şi de cei care sînt ca şi copiii. Supunere faţă de domnia lui Dumnezeu,
prin ascultare complectă ca şi un copil,încredere şi receptivitate aceasta ne.-a cerut Iisus Hristos.

În schimb,Iisus Hristos ne-a adus şi ne-a promis domnia lui Dumnezeu prin „supunerea” faţă de o nouă etică,o nouă Lege, etica Iubirii,Legea Iubirii!

33. maya - 20/04/2009

nora
😆
Servus!
Hristos a Înviat!
Frumos material! Apreciez tare,tare mult uşurinţa cu care te exprimi,precum şi FRUMUSEŢEA gîndurilor şi ideilor tale!
Felicitări! 🙂

34. maya - 20/04/2009

dumitru agachi
🙂
Hristos a Înviat!

Absolut superb!

“cuvintele de lumină “Hristos a înviat !”, chipul zugrăvit al Îngerului”!!!

35. maya - 20/04/2009

skorpion
😆
Servus!
Mă bucur „să te văd”!

Toate cele bune din frumosul „măi Ardeal, Ardeal”! 🙂
NU uita, că ” Transilvania-i un imn”! 🙂
Dar sînt sigură de faptul că nu ai uitat şi nu ai să uiţi acest lucru niciodată!

36. maya - 20/04/2009

Off topic! Scuze! 😆
Egiptul =Ţara oamenilor Roşii
Menes a fos primul rege al Egiptului (după decăderea Atlantidei?)
Calendarul cel mai exact stabilit în Egipt datează din anul 4245 îen şi se bazează pe apariţia la orizont a stelei Sirius.

Totuşi sînt mulţi istorici care susţin că civilizaţia egipteană ar fii debutat cel puţin acum10.000 de ani -12.000 de ani.

La Mycene (ar) există o piatră pe care scrie că egiptenii sînt fiii lui Thot,care ar fii fost preot egiptean în Atlantida.

Imhotep cel mai mare arhitect şi medic al Egiptului a construit piramida de la Saqqarah acum 5000 de ani;se spune că solul de acolo ar fi avut puteri tămăduitoare şi că subsolul piramidei era brăzdat de galerii subpămîntene.
Mastaba regală se află pe axa vericală .

Piramida ar fii un emiţător şi un condensator de energii care se propagă de-a lungul axelor de forţă începînd cu vîrful,pentru a se acumula apoi în pătratul de bază unde se află mastaba.

Energiile au origine cosmică dar au o manifestare subterană prin efectul exerci-
-tat de reflectarea lor asupra straturilor izolante ale pămîntului. Se pare că dimensiunile ideale ar fii:12/21/14m .

„Cavităţile” sînt supuse acţiunii unor unde neutralizante numite „verde negativ”
sau Vidul biologic.

La piramida lui Keops camera regelui se află la 1/3 din înălţimea piramidei,
intrarea ,la nord. Se realiza un fel de „mumificare naturală”,camera fiind folosită şi ca şi loc de meditaţie.

Djedul -stîlp de lemn sau piatră preistorică,celebrat mai ales la Memfis era ptr. iniţiaţi simbolul coloanei vertebrale prin care trece prana hinduşilor şi a lui Kundalini,care conduce forţa cosmică ce „duce” şi direcţionează spre sus forţele telurice şi undele „nocive”. Djedul avea rolul să le neutralizeze.
Se pare că Imhotep ar fii descoperit secretul „cavoului vid”!

Globul pămîntesc se comportă faţă de vînturile solare exact ca şi cavităţile piramidelor,datorită cîmpului său magnetic,care stă ca şi o”platoşă” în apărarea vieţii de pe Pămînt.

La piramide efectul este similar,anumite unde „se plimbă” pe feţele ei,fără a pătrunde cavitatea centrală a piramidei. Imhotep,iniţiaţii, cunoşteau acum 5000 de ani acest lucru.

Robert Bouval -inginer belgian susţine în „Misterul Orion” că cele 3 piramide de la Gizeh sînt poziţionate după cele 3 stele ale Centurii lui ORION, iar Calea Lactee avea forma Nilului.
Centura constelaţiei sacre a lui Osiris îl reprezenta pe zeul Osiris.

Bouval a calculat că ultima dată cînd stelele Centurii Orion s-au „reflectat” precum într-o oglindă în poziţia piramidelor a fost în jurul anului 10500 îen.
Piramidele au fost ridicate în 2500 îen, dar „proiectarea” lor ar fii fost făcută în 10500 îen.

Anul 2500 îen a fost anul în care datorită fenomenului de precesie a echinocţiilor,Constelaţia Orion a ajuns într-o „poziţie” care reflecta perfect platoul Gizeh.

Osiris a „intrat” în casa lui pămîntească,adică în piramida.

Piramida ar fii un receptor al energiei pămîntului,iar Camera Regelui o cutie de rezonanţă.
Numitorul comun al tuturor miturilor din antichitate este ideea de moară a stelelor. (Caleea Lactee) „Moara” reprezintă precesiunea echinocţiilor ce este mişcarea aparent retrogradă a punctului primăvăratec(constelaţia în care soarele răsare la echinocţiul de primăvară)printre constelaţii.
Echinocţiile se „mişcă” încet,în cerc,retrograd,de la constelaţie la alta în 26.000 de ani. Anticii cunoşteau ciclul,căruia îi acordau o mare importanţă religioasă.
Sfîrşitul fiecăei ere,era/aducea o „catastrofă”!.

Precesiunea echinoxurilor se spune că a fost descoperită în 134 îen de către astronomul grec Hipparthus. În urmă cu 13.000 de ani, 1/2 ciclului reprezenta anul 10500 îen.

37. bibliophyle - 20/04/2009

@ ALL Buna ziua si Multa Lumina si fericire tuturor

Postari noi aici si pe Theo-phyl 😆

38. bibliophyle - 20/04/2009

@dumitruagachi, multumesc, am citi foarte, foarte frumos 🙂

@ maya, salut sper ca esti bine. tre sa citesc tot ce ai posta, vorbim in cateva minute 🙂

@ nora salut, fiecare zi cu nautatile ei, nu? 😆

39. dumitruagachi - 20/04/2009

Va multumesc doamnelor Nora Damian şi Maya, domnule Teofil pentru gindurile dumneavoastra. Ce se intimpla aici, pe aceste bloguri, e un veritabil simpozion, in intelesul propriu al termenului, o scurta expunere, citiva vorbitori si mult, surprinzator de mult public care se tot aduna…

40. bibliophyle - 20/04/2009

@dumitruagachi
In sfarsit va prind „live” in primul rand – Hristos a inviat!! in afara de asta am citit blogul domniei voastre, interesant cu multe lucruri frumoase. sper ca ne vom bucura impreuna cu cititorii „Ziarului de Duminica” de cateva din frumoasele peisaje pe care le fotografiati (numi daca doriti sa publicati) 😆

41. dumitruagachi - 20/04/2009

Adevarat a inviat! Nu e nici un impediment in ce ma priveste, alegeti dumneavoastra ce considerati de interes sau ca se potriveste contextelor.

42. bibliophyle - 20/04/2009

Dumitru,
Multumesc, vreau sa incep o serie despre Bizant, daca aveti interioare/exterioare a bisericilor din N.Moldovei sau Bucovina as putea ilustra cateva postari relevante despre Biznt dupa Bizant (Iorga) 😆

43. dumitruagachi - 20/04/2009

O sa caut in arhiva mea „iconografica” imaginile bisericilor din perioada de apogeu a picturii medievale moldovenesti, de altfel caracterizate printr-un program iconografic relativ unitar iar cel exterior unic in lume. O sa le postez pe blog in zilele urmatoare. Programul iconografiei spatiului interior a fost stabilit si urmat, cu mici variatii, in ultima parte a domniei lui Stefan cel Mare (dupa 1490), iar cel exterior in vremea lui Petru Rares. Doar biserica Manastirii Risca, ctitoria episcopului de Roman, Macarie, cronicarul, s-a abatut de la constantele picturii murale exterioare, din subtile considerente teologice, la fel, mai tirziu, biserica Manastirii Sucevita s-a dovedit o sinteză teologica noua, in special la interior, dar cu destule aspecte surprinzatoare si la exterior.

44. bibliophyle - 20/04/2009

@dumitru,
multumesc sper sa ne fie de folos. Poate ca oamenii vor realiza putin din bogatia spirituala si culturala parte, din „averea” mostenita de acest popor 🙂


Sorry comments are closed for this entry

