jump to navigation

Amicus Dante – Inca Puţin 14/04/2009

Posted by Theophyle in 1, Carte Medievala.
trackback

In multe gânduri merg vorbind de Zeu  – Versuri din Vita nuova în traducerea luiAlin Puscas

în multe gânduri merg vorbind de Zeu:
neîncetat schimbarea lor mã cere,
unul mã vrea întru a lui putere;
cellalt smintire-mi spune cã-i mereu;

altul sperând, o mângâiere-mi poartã,
altul plângând îmi dã suspine multe;
de milã doar se înteleg sã-asculte,
cutremurarea-n inimã li-i poartã.

Nu stiu din care, adevãr sã iau,
as vrea sã spun, dar nu stiu ce, pe sleau:
astfel sunt amoroasã rãtãcire.

Sã mã-nteleg dacã as vrea cu toate,
ar fi sã chem pe doamna Pietate,
dusmanca-mi, scut sã mi se facã-n fire

Plângeti amanti, când Zeul chiar a plâns – Versuri din Vita nuova în traducerea lui Alin Puscas

Plângeti, amanti, când Zeul chiar a plâns,
vãzând ce tânguiri îl întâmplarã.
Amor, aude doamne chemând strâns
milã, din ochi dând plângerea afarã.

Josnica moarte, într-o sfântã stare
a aruncat cruda ei stãruintã
si-a prãpãdit chiar lauda-n fiintã,
în nobilã femeie cinstitoare.

Laudã-i da Amor în al sãu cânt:
si l-am vãzut asa-n carne si oase,
deasupra moartei forme gratioase,

în lacrimi, si la cer priviri ducând
spre sufletul trãind acolo blând,
ce doamnã-a fost si chip voios purtase.

Comentarii

1. tibi - 14/04/2009

WaW ! Vorba lui skorpion : iepurasul chiar EXISTA ! 🙂

2. bibliophyle - 14/04/2009

@tibi, cat pot dau. Pentru asta avem blog sa ne fie bine 🙂 Nu este nici cu program si nici cu ceas sau fisa de cadre 😆

3. tibi - 14/04/2009

Teofil

🙂

bine zici, bine gasesti ! Vorba adinca moncher ! 🙂

4. fini - 14/04/2009

Eu vă las. Sunt obosită.
Nici nu ştiu cum să vă salut acum.
Bibliophyl, o zi reuşită de acum înainte îţi doresc.
Tibi, un somn uşor!

5. tibi - 14/04/2009

FINI

nici noi nu cred ca mai stam prea mult.

Noapte buna ! 🙂

6. bibliophyle - 14/04/2009

@Fini, Noapte buna 😆

7. bibliophyle - 14/04/2009

@tibi, am citit versurile in Engleza. Traducerea in L. Romana este excelenta 🙂

8. tibi - 14/04/2009

Teofil

iubesc poezia si cred ca stii lucrul acesta. Am serioase probleme cind citesc poezie tradusa, pentru ca stiu ce probleme insurmontabile pun temele traduse dintr-o limba in alta, chiar si la un text obisnuit, in proza; sau , chiar PROZAICE !; dar la poezie … problemele sint mult mai mari.

Cred ca va trebui sa citesc miine ceva mai atent, ca sa-mi dau cu parerea … 🙂

Hai ca nu te mai retzin 🙂 ! Ne mai citim si miine NU ? 🙂

9. bibliophyle - 14/04/2009

@tibi, noapte buna pentru tine, eu cu ale mele
Noapte Buna Romania 😆

10. tibi - 14/04/2009

O zi fructuoasa in continuare Teofil, prietene 🙂 !

11. Elena Agachi - 14/04/2009

Teofil, excelente postarile noi!!! Sarbatori fericite!!!
http://elenaagachi.wordpress.com/2009/04/14/sarbatori-fericite-2/

12. fini - 15/04/2009

Elena,

mi-ai făcut o surpriză frumoasă prezentându-l pe VASILE DORU ULIAN.
Lumina, sau mai bine spus luminile sunt pentru mine „centrul” din tablourile pictorului. În primul tablou te şochează plăcut lumina care explodează din coroana, corola( spune-i cum vrei) pomului. Privind şi tablourile 3, 5, 6 tot luminile sunt cele care dezvăluie optimismul, speranţa şi căldura sufletească a pictorului.
Regret că nu am ştiut de el până acum.

13. elenaagachi - 15/04/2009

Am fost plecati toata ziua la munte! Ma bucur ca va plac, Teofil, tablourile lui Ulian… E BUN! A fost coleg de generatie si de lucru cu Bernea… E bun, dar foarte modest… Oricum, pe net nu a iesit pana acum, cand l-am scos noi. L-am cunoscut acum cativa ani intr-o tabara de creatie , la Ipotesti. De atunci il iubim si, pe cat putem si noi, incercam sa cumparam cate o panza. Se bucura, pentru ca are putine panze, si e fericit ca le stie la noi sau, si la noi… Stiti, un pictor isi incredinteaza panzele-copii… Cu atat mai mult, cu cat Ulian nu are urmasi. Si-a organizat singur expozitia si e dator inca pt pliante… va dati seama …bogatasii nu ionvestesc in arta… de regula ei investesc in ceea ce noi numim „viloaie”… Iar saraci ca noi nu-si pot permite arta, sau prea multa arta. Asa ca din asta nu putem iesi… Am sa preiau commentul vostru sa-l lipesc la mine pe blog…Cu simpatie!

14. elenaagachi - 15/04/2009

Scuze, Fini… ITI MULTUMESC PENTRU APRECIERI!!!

15. bibliophyle - 15/04/2009

@elena, este un pictor de exceptie. are o expresivitate uluitoare. a fost o surpriza extrem de placuta, multzumesc 😆

16. bibliophyle - 15/04/2009

@elena, este bine ca sustineti un pictor pe care-l iubiti. Cat despre bogatasi, ei sunt asa cum sunt. Banii nu cumpara bun simtz 😆


Sorry comments are closed for this entry

