jump to navigation

Ziarul de Duminica 11 Aprilie 09 12/04/2009

Posted by Theophyle in 1, Ziarul de Duminica.
trackback

In sfarsit ne intoarcem sa distribuim “Ziarul de Duminica”. Am reusit sa aranjam un sistem de distributie decent, care permite anonimatul adreselor de mail particulare ale cititorilor si distribuirea rapida fara  nevoia de folosire a “Bcc”, care nu era in nici un caz suficienta pentru  protejarea adreselor de mail. Daca cineva din cititori “abonati” nu a primit  fisierul PDF cu ziarul curent, rugam un comentariu pe bibliophyle.wordpress.com  sub aceasta postare. Toata distributia se va face din baza de date a blogului personal. Cei care-l primesc deja nu sunt obligati sa o faca.  Acest numar este unul “provizoriu”, el contine mult material scris cu o grafica insa nesatisfacatoare din punctul meu de vedere. Sper la o grafica mult mai buna in numerele viitoare, inclusiv o revenire la formatul consacrat.

101-1

In numarul curent tratez doua subiecte importante, primul este bineinteles politica coloniala a Rusiei fata de Basarabia si Tarile Romane pana la jaful din 1812. Al doilea subiect care a necesitat o intensiva documentare a fost candidatura Printului Radu Duda la alegerile prezidentiale. Am analizat si biografia Domnului Mircea Geoana, la care ne vom intoarce cu mai multe amanunte in numerele urmatoare. Bineinteles am vorbit si despre Dl. Crin Antonescu, mai precis am vorbit despre lipsa unei biografi care sa-l pota face viabil intr-o cursa prezidentiala. Daca cineva dintre cititorii mostri crede ca sunt cu ceva impotriva Dlui. Antonescu, greseste, sunt absolut transparent. Omul nu are insa o biografie la nici macar jumatatea biografiei lui Geoana.  Am cautat cu seriozitate dovezile unor activitati parlamentare sau publice si nu am gasit nimic inafara de discurs. Intr-o perioada de 13 ani (1996-2008)  trebuia sa gasim ceva totusi- nu am gasit nimic. Solicitam cititorilor cu pozitionari diverite de cele ale noastre, pareri serioase si argumentate  pe care le vom publica fara nici o problema. Un ultim subiect tratat amanuntit a fost legat de centenarul marelui Ionesco si problemele ivite intre autoritatile “intelectuale” din Romania si Doamna Marie-France Ionesco, fica  defunctului marelui autor. Urez tuturora o lecturare placuta si un Paste / Florii fericite.

Comentarii

1. tibi - 12/04/2009

Salut 🙂

Revenirea ‘ziarului’ !

Seara buna

TUTOROR 🙂

2. bibliophyle - 12/04/2009

@tibi, salut florii fericite 🙂

3. tibi - 12/04/2009

Teofil

Nu stiu altzii cum sint, dar eu astazi am avut o zi ‘plina’ de „florii” 😀

4. bibliophyle - 12/04/2009

@tibi, da Domne in fiecare zi 😆

5. tibi - 12/04/2009

Am citit si ziarul, drept e ca l-am citit mai pe la orele de dupa-amiaza, nu l-am citit ‘aplecat’ pentru ca, subiectele propuse sint pe cit de necesare, pe atit de dificil de ‘digerat’ intr-o zi ca asta … Cel putzin din punctul meu de vedere …

Sigur ca le voi relua mai temeinic in zilele urmatoare. 🙂

6. noradamian - 12/04/2009

Salut bibliophyle, tibi!

Ma bucur de revenirea ziarului!
😀

Am vazut o singura piesa de Ionescu, la teatru In 1998 vara, „Lectia” la Paris (Theatre de la Huchette, Montaparnasse ) unde se mai joaca si „Cantareata cheala”, ambele de mai bine de 50 de ani fara intrerupere…
🙂
In rest, doar la TV, sau citite… 🙂

7. tibi - 12/04/2009

Eh, Teofil

Da Domnul in fiecare zi, numa’ ca ‘moderatzia’ e la indemina noastra 🙂 !

Atunci cind E. 🙂 Azi … 🙂

8. bibliophyle - 12/04/2009

@tibi, sigur zilele de sarbatoare sunt „dificile”

In alta ordine de idei. Ieri la piesa Geoffrey Rush (Regele Bérenger) a fost ENORM, Susan Sarandon (Regina Marguerita) a venit la serviciu. 😦

9. tibi - 12/04/2009

servus nora 🙂

10. bibliophyle - 12/04/2009

@nora,
nu am fost niciodata in sala respectiva. Dar de la intrare parca intri intr-un templu, impune respectul spectatorului 🙂 asa cum am scris pe theo-phyl, a fost construit cand la teatru se mergea „Black-Tie”

11. tibi - 12/04/2009

Teofil

imi pare rau ca Suzan te-a dezamagit, dar stii cum e in teatru : acelasi actor poate sa faca acelasi rol , in aceeasi piesa, in aceeasi stagiune, UN PERSONAJ URIAS sau un PERSONAJ NEGLIJABIL … 😦

Nu e ca in productzia cine’ unde aceeasi scena se poate relua ori de cite ori este nevoie, pina cind iese bine; la cinema, spectatorul este cumva ‘pacalit’ ! In teatru, NU este posibil asa ceva …

12. bibliophyle - 12/04/2009

@tibi,
Ea a fost buna, poate asteptarile mele au fost mai mari decat trebuiau sa fie 🙂

13. tibi - 12/04/2009

Teofil

Nu stiu ce sa spun… Cel putzin tu ai avut ‘privilegiul’ de a o vedea in direct! Chiar si acest prilej, din punctul meu de vedere este un lucru notabil.

14. bibliophyle - 12/04/2009

@tibi
Fata mea cea marea mi-a cumparat 6 bilete la 6 piese diferite. A hotarat sa ma „culturalizeze”, in fiecare Sambata am o alta piesa 😆

15. bibliophyle - 12/04/2009

cand povestesc ca Ro. un bilet la teatru costa 10-12 USD nimeni nu ma crede 🙂

16. tibi - 12/04/2009

Teofil

In Romania biletele costa nimica toata pentru ca si la 20 de ani de la stim noi ce, teatrele sint in continuare conduse de politruci culturali si intzesate de actori care au fost ‘mari’ pentru ca altora nu li s-a dat atentzie …

Nici nu mai amintesc de faptul ca ministerul culturii ( si cultelor -parca ) se ocupa de ‘sponsorizari’ , in loc sa se ocupe de crearea unui climat cultural adecvat …

17. bibliophyle - 12/04/2009

@tibi
Toata lume ma intreaba din ce traiesc actorii, si sa sti ca teatrul-repertuar aproape a disparut din lumea occidentala. Ro. poate fi considerata o rezervatie culturala pe cale de disparitie

18. tibi - 12/04/2009

Teofil

„fata ta cea mare a hotarit sa te culturalizeze” :mrgreen: !

Asta e postarea postarilor acestui blog, de cind l-ai infinntzat si pina acum ! 😛 😀 😆

Sper sa si reuseasca 🙂 🙂 🙂

19. tibi - 12/04/2009

Teofil

Serios vorbind, NU cred ca e treaba lu’ nea Costica din dealul fara ripa, sa sposorizeze prin impozitele pe cale le plateste, fenomenul cultural, la care el nu are acces pentru ca invatzamintul in care este format, l-a transformat intr-un soi de leguma manelistica.

20. bibliophyle - 12/04/2009

@tibi, bineintzeles ca nu. omul care vrea plateste, asta este viata intr-o economie de piata

21. tibi - 12/04/2009

Teofil

Am vazut astazi, intr-un interviu, ca o actritza foarte noua,si care debordeaza de talent, a afirmat : ” da-mi 30 de mii de Euro si joc in rolul propus”.
Nu intru in amanunte.
Fata asta, chiar STIE ca talentul ei trebuie rasplatit.
NU printr-un salariu care sa vina de la stat ci, de la PRODUCATORUL care se incumeta sa propuna publicului cunoscator ceva, pentru care publicul este dispus sa plateasca !

Actritza se numeste Maria Dinulescu. CHAPEAU !

22. bibliophyle - 12/04/2009

@tibi,
asta este un cutit cu tais dublu, daca numai producatorii se vor ocupa de teatru o sa primim Fast-food cultural, si asta nu este bine. Un teatru national trebuie sponsorizat. atat

23. tibi - 12/04/2009

Teofil

Eu nu stiui. Intreb : in state, cum sustzine guvernul cultura ? 🙄

24. bibliophyle - 12/04/2009

@tibi
raspunsul este afirmativ. Exista programe culturale care se numesc k10, habar nu am de ce care finantzeaza „cultura” la cine nu-si poate permite un bilet de teatru.

adevaratul ajutor este primit prin autoritatile locale care sunt interesate de turismul cultural. exemplul este municipalitatea NY care cheltuieste zecii de milioane de usd pentru cultura in oras

25. bibliophyle - 12/04/2009

@tibi,
cel mai important ajutor este prin scutirile de taxe pe care firmele care investesc in proiecte culturale le primesc. cateodata patronii prefera sa stie unde se duc banii lor decat sa-i dea la fisc (numit si groapa comuna a neputintzei)

26. bibliophyle - 12/04/2009

diferentza intr Bloomberg (primarul NY) si Oprescu este de ani-lumina. El ii cedeaza lui Oprescu locul in Guiness pr cel mai mare carnat din lume

27. tibi - 12/04/2009

Teofil

Indraznesc sa spun, ca ma confirmi : Are vreun actor SALARIU de la stat ??? Cred ca NU !

Faptul ca un teatru, sau alta forma de cultura este incurajata SI sustzinuta, in state, este altceva decit felia de buget care merge la noi catre fenomenul cultural cu titlu de ‘mita’ pentru o buna parte dintre actantzii de pe scena culturala.
Sau daca nu e mita, este un soi de ‘ajutor social’ !

La noi, scutirile de taxe pentru patronii care ar dori sa sustzina INDIFERENT CE, sint infime : 2 la suta. Deci ?

28. bibliophyle - 12/04/2009

@tibi,
actorii sunt deobicei de doua feluri. sau fac parte dintr-un colectiv (trupa) si ei lucreaza in acest colectiv impartind intr-un anumit fel ceeace casiga trupa, sau a doua varianta este free-lancer care este „coordonat” de un impresar sau o firma de impresariat, si atnci lucreaza (sau mor de foame) pe baza de contract.

in orice caz majoritatea (inclusiv starurile) sunt membri de sindicat, foate puternic. Seful acual al sindicatului, este (sper sa nu ma insel) sotzul lui Sarandon, Matt Robins

29. tibi - 12/04/2009

Teofil

am ‘furat’ din ‘gradina’ chestia asta :
Musai sa o ascultzi !

http://verbiaj.blogspot.com/2009/04/surpraiz.html

30. tibi - 12/04/2009

Sotzul doamnei Sarandon se numeste (daca nu ma insel) Tim 🙂

Dar tot nu mi-ai raspuns : exista actori care sint platitzi de catre STAT ??? in state, prin intermediul unui soi de ‘minister al culturii’ ???

31. bibliophyle - 12/04/2009

@tibi,
ai treptate, este tim, nu nu cred ca exista asa ceva, adica actori pltiti de stat :, „gagica” este extraordinaaaaaaaaara”

32. tibi - 12/04/2009

Teofil

Deci 🙂 selectzie naturala a valorilor, NU posturi caldicele, adevarate sinecuri, numai in virtutea faptului ca niste oameni, au capatat statut de ‘oameni de cultura’ , ori auto-proclamatzi, ori catzaratzi pe scene prin tot soiul de ‘ cumetrii’ . 🙂

Vad ca ne intzelegem ! 😀

33. bibliophyle - 12/04/2009

😆

34. bibliophyle - 12/04/2009

nu am spus nici un moment ca nu trebuie sa fie asa 🙂

35. bibliophyle - 12/04/2009

@ all,
Ok, o seara placuta la toata lume, mai vorbim 😆

36. tibi - 12/04/2009

Teofil

nu-tzi pierde ziua de acolo, numai ca sa ne fii noua in preajma. 🙂

Oricum este in afara de orice indoiala, faptul ca ne esti aproape si sintem linga tine. Bine ? 🙂

Eu acum astept o convorbire din tzara aia mare din nordul ‘statelor’ . 🙂

Sigur ca m nai vorbim !

37. fini - 12/04/2009

Licu,

🙂

38. tibi - 12/04/2009

Licu

hai in gradina ca Teofilu pleca 🙂

39. Elena Agachi - 13/04/2009

As putea sa ma abonez si eu la Ziarul de Duminica?

40. Alex - 13/04/2009

Abia astept sa primesc din nou ziarul.

Multumiri.

a

41. maya - 13/04/2009

Bună seara şi bună să vă fie inima!
😆

42. maya - 13/04/2009

Theo-Phyl

Mă bucur de reapariţia ziarului! 🙂
L-am citit cu mare plăcere!
Mulţumesc!

43. bibliophyle - 13/04/2009

@maya Servus si sarbatoare fericita,
si eu ma bucur, crede-ma 🙂

Postare Noua in 5 minute (asa a zis tibi ca trebuie sa anunt 🙂 )

44. maya - 13/04/2009

Postez aici ceva puţin ce ştiu despre mandeeni,deoarece nu am reuşit să postez la I Read About!
😆
Despre mandeeni am citit într-o carte scrisă de Georges Ory acum 1000 de ani! Hi!
Evanghelia după Luca este singura care conţine povestirea despre naşterea lui Ioan Botezătorul şi „marchează” încercarea reuşită de a face din Ioan un profet evereu.”Intervenţia” divină are loc în cursul celei de a şasea lună a sarcinii Elisabetei.
Duhul sfînt care l-a „însufleţit” pe Ioan a fost „puterea lui Ilie”.
Ioan numit şi „Răsăritul cel de Sus” anunţă botezul cu foc pe care îl va face Hristos,adică sfîrşitul lumii prin foc.După scrierile mandeene a fost ridicat la cer.

În „Copilul divin” -zeu creator al cărui locaş este apa,el îi spune eremitului:
„Eu sînt strămoşul tău fiinţa primordială care dă viaţa,omul primordial”

După Genza Rba -zeul Manda Haije vine pe malul Iordanului sub forma unui copil de 3 ani şi 1 zi,unde Ioan îşi exercita misiunea de 42 de ani.

Pentru Ioan, Manda Haije este „numele viitorului care trebuie să vină”, a lui Mana (spirit) care trebuie relevat.

Ioan cere zeului să-l boteze,dar Manda îl previne pe Ioan că botezul pe care i-l dă este salvarea prin moarte a ceea ce este pămîntean.

Ioan acceptă moartea pentru a cunoaşte „marele fruct al Luminii,apa de unde ţîşneşte focul viu al vieţii”!

Copilul divin îi retrage lui Ioan veşmîntul de carne şi sînge pentru a-l acoperi cu veşmîntul splendorii şi a-i aşeza pe cap turbanul de lumină.

45. bibliophyle - 13/04/2009

@maya Te-am citi si pe Theo-Phyl :), cat despre Georges Ory 😦

46. maya - 13/04/2009

Theo-Phyl
😆
Servus!
Sărbători fericite şi ţie!

Mă bucur la fel de mult şi pentru faptul că ai fost la aşa un spectacol de gală ca şi cel la care ne-ai invitat şi pe noi prin intermediul blolgului.

Mulţumesc şi pentru aceasta.

Deoarece am sărbătorit 2 sărbători într-una, îs cam obosită! 😆 😆 😆

47. maya - 13/04/2009

Eugen Ionescu – Ruga

Un mic soare, Doamne,
Pentru sufletul meu.
Doamne, eu sunt o frunză,
Eu sunt o nucă,
Sunt un broscoi speriat,
Sunt o vrabie rănită.
Mi-au furat toate cuiburile.
M-au ajuns toate praştiile.
Doamne mic, ridica-mă,
Şi fă-mă fericit.
Ca pe boii cu coarne nevinovate,
Ca pe câinii cu ochii de îngeri,
Ca pe nenuferi,
Ca pietrele prietenele.

48. maya - 13/04/2009

Eugen Ionescu – Balada
I

A fost un pitic.
Era prost
Si peltic.
Cu fraţi buni
Gărgăuni
Rătăcea
Prin văgăuni.
Făcea pipi
Într-o lalea
Si locuia
Într-o stea.
Se răstea
Cu-n vârf de ac
La furnică
Si gândac.
Când misca
Nu se ştia
Dacă-i nasul,
Dacă-i pasul.

II

O, nătâng pitic,
Faptură de nimic,
Cum de ti-a plăcut
Fata trestioara,
Gura ei de mac,
Şoldul ca un arc,
Când tu te-ai ştiut
Fiinţă de ocară?
O, pitic nebun
Fata e în turn.
Îl strivi
Cu degetul mic
Şi-l ascunse
În buric.

49. maya - 13/04/2009

Eugen Ionescu – Florile
Florile culese în pahare plâng
Si visând la fluturi, la livezi cu soare
Florile culese în pahare mor.

Tristele potire picură-aşa jalnic
Pete de lumină.
Lunca toata crede ca sunt doar petale.
Numai eu ştiu însă că sunt lacrimi grele,
Sfărmături de suflet.

Un bondar le-aduce veşti de la surori.
Creşte nostalgia veştedelor flori.

Florile culese, florile de câmp
Mor de nostalgie, mor visând la fluturi,
La livezi, la soare.

50. bibliophyle - 13/04/2009

@maya, draga le ai pe toate la indemana, super postari la comentarii 😆

Postare noua Breaking News dragostea lui Dante pentru Beatrice 😆

51. maya - 13/04/2009

Theo-Phyl
😆
Să trăiţi,am înţeles!
Cînd l-am cotit pe Ory nu aveam internet şi acum m-am uitat să văd ce scrie despre el.NU am găsit numai titlul unei cărţi!

Cred că engleza E de vină! 🙄 😆

52. maya - 13/04/2009

Scuze: 😆
Cînd l-am citit pe Ory 😆

53. bibliophyle - 13/04/2009

🙂

54. skorpion - 19/04/2009

dar unde este Ziarul de Duminica, ca nu-l gasesc?

55. bibliophyle - 19/04/2009

@skorpion ti-am trimis acum pe mail 🙂


Sorry comments are closed for this entry

