jump to navigation

Pauza: Obscuris Vera Involvens 02/04/2009

Posted by Theophyle in 1, Antologii, Pauza.
trackback

In traducere aproximativa “Adevarul este Invaluit de Obscuritate”, este un mare citat preluat de la Francis Bacon, care la randul lui la preluat de la Virgil. Dupa cateva discutii pe blog si prin alte parti am ajuns la concluzia pe care o intuiam de mult, anume lipsa totala de documentatie de baza in invatamantul universitar romanesc. Dupa ce am cautat fara speranta traduceri din cateva texte fundamentale in diferite discipline cu tangenta clasica, si daca nu traduceri cel putin rezumate, sau cel putin liste bibliografice ale acestor texte si nu am gasit, am hotarat sa fac si eu din puţinul putinţei mele in acest domeniu. 

Trebuie sa recunosc ca pentru mine cartea este o nevoie existentiala, nu numai pentru a o citi ci si pentru o avea, sunt colectionar fara nici o speranta de lecuire. In ultimi 2o de ani am investit o parte importanta din veniturile mele in carti valoroase in special in editii facsimile al unor manuscrise sau editio princeps. In povetele intelepte al raposatului meu bunic a fost cel putin una pe care am respectat-o “sa-ti faci baietule din meserie nevasta si din indeletnicire iubovnica”

bacon

De duminica viitoare voi incepe sa postez pe blogul http://paleografia.wordpress.com/ o data pe saptamana un manuscris din colectia mea facsimila si voi discuta cu cititori (daca vor fi) despre acest manuscris. Majoritatea articolelor au fost publicate asa ca nu exista (din punctul meu de vedere) problema plagiatului, cele care inca nu au fost publicate vor fi postate cu audienta limitata (prin parola care va fi obtinuta prin e-mail direct) , adica vor avea acces numai oameni pe care îi cunosc. 
 
Postarile cu intrebari vor primi raspunsuri o data pe saptamana, si o data pe saptamana vom discuta daca ve-ti dori. Cu fiecare postare voi publica si o lista bibliografica relevanta la respectivul subiect. Vom discuta despre majoritatea textelor majore pe care le detin in facsimile si pe care le voi publica (fragmente, bineintzeles) su  care cuprind majoritatea Bibliilor Ebraice, Latine (Vulgatae) , Grecesti (Koine) sau manuscrisele de la Marea Moarte inclusiv cele care nu sunt originare la Qumran, Manuscrisele de la Nag Hammadi sau scrisorile de la Tel Amarna. Bineinteles vom discuta si depre Paleografie, va astept cu drag.

Cateva date suplimentare,  pe Bibliophyle au fot postate in 2 luni  – 73 de postari; pe Theo-Phyl au fost postate in 2 luni si jumatate 93 de postari si pe Theo-Phyl English intr-o luna 34 de postari. In total exact 200 de postari la un nivel satisfacator din punctul meu de vedere. Multumesc tuturor vizitatorilor

Comentarii

1. maya - 02/04/2009

Bună seara şi bună să vă fie inima!
😆

2. bibliophyle - 02/04/2009

@ Buna maya 🙂

3. noradamian - 02/04/2009

maya, bibliophyle,

salut!

🙂

4. gabilutza - 02/04/2009

@Buna seara! Felicitari pentru noua idee si „programul” sustinut de postari interesante.

As incerca sa dau un pic tonul in seara aceasta… dar nu am citit pe Bacon, ci mai mult, cate ceva despre el. Cum titlul este „Obscuris Vera Involvens”, sa incercam sa atacam ipoteza ca Bacon ar fi scris piesele lui Shakespeare?

( ca sa va inveselesc un pic, stiti ca numele e considerat francez Jacques-Pierre ) 🙂

5. maya - 02/04/2009

“Adevarul este Invaluit de Obscuritate”, este un mare citat preluat de la Francis Bacon.

Frumos citat dar şi adevărat!
Dar cred că dacă Adevărul nu ar fi „învăluit în Obscuritate”,oamenii nu l-ar căuta!

Iisus Hristor este Calea,Adevărul şi Viaţa,iar noi nu facem altceva decît prin natura noastră umană „să căutăm” şi să tindem spre EL.

Depinde de fiecare dintre noi măsura în care reuşim,important este însă faptul să încercăm şi să ne străduim.

6. bibliophyle - 02/04/2009

@salut nora, esti bine, am o groaz de material pt. tine 🙂 maine iti trimit

7. noradamian - 02/04/2009

Bibliophyle,

despre nivelul calitativ, al postarilor tale de pana cum, ce ramane de zis!
O minunatie!

😀

8. noradamian - 02/04/2009

Astept, bibliophyle, ce surpriza!

😀

9. bibliophyle - 02/04/2009

@gabilutza, salut
Bacon a fost un intelectual de exceptie, personal nu cred ca…, nu exista nici o dovada palbabila 🙂

10. gabilutza - 02/04/2009

@all , buna seara … ce coincidenta de postari simultane !

11. bibliophyle - 02/04/2009

@parerea mea singura piesa care poate fi „baconiana” este Macbeth

12. maya - 02/04/2009

Theo-Phyl
🙂
felicitări pentru cele 200 de postări, la mai mare şi la mai multe! 🙂
Mulţumesc! 🙂

Iar noul blog pe care ni-l prezinţi, va fii o adevărată încîntare pentru „minte,inimă şi literatură”! 🙂

13. maya - 02/04/2009

nora
😆
Servus!

14. maya - 02/04/2009

gabilutza
😆
Bună seara!

15. gabilutza - 02/04/2009

Bacon (1561-1626), Shakespeare (1564-1616). Existau niste speculatii, cred din sec. XIX, si probabil nefondate, despre un manuscris criptat al lui Bacon in care acesta marturisea ca ar fi compus si ceva comedii si tragedii … cu numele de Shakespeare. „Sonetele” lui, sau macar o parte, par uneori a fi adresate unui barbat !!! 😉 Ma scuzati pt. neseriozitate !

@maya buna seara!

@nora buna seara! multumesc pt. vizite. Am apreciat articolul dvs. „Mesterul Manole …” 🙂

16. noradamian - 02/04/2009

gabilutză,
salut!
🙂

17. noradamian - 02/04/2009

Gabilutza,

ma bucur… 😀

18. gabilutza - 02/04/2009

@ prefer sa-l citesc pe Bacon si pe Shakespeare, inainte de a face deductii si speculatii … 🙂

PS: Imi place mult Shakespeare!

19. bibliophyle - 02/04/2009

@gabilutza,
nu este neseriozitate, dar nu cred ca cineva poate scrie intr-un stil atat de diferit. Din punct de vedere al tratamentului tematic cei 2 sunt absolut necomaptibili in afara piesei pe care am amintit-o. Cat despre sonete, asta poate, pentru ca deobicei versurile si lirica in general sunt o chestie de „mood” 😆

20. noradamian - 02/04/2009

Cum am ajuns mai tarziu la postarea ta precedenta, bibliophyle, iti spun acuma ca ceeace spui acolo m-a dus gandul la obeliscuri!
Unul din ele, cel de la Vatican, fiind luat din Egipt! Gresesc?
🙂

21. bibliophyle - 02/04/2009

@nora, nu gresesti de loc, este din karnak

22. maya - 02/04/2009

gabilutza

Bacon (1561-1626), Shakespeare (1564-1616)

Am văzut la Discovery un documentar în care se acredita ideea/ipoteza conform căruia Bacon (1561-1626) = Shakespeare (1564-1616).

Nu ştiu (desigur) dacă este adevărat,dar ca şi ipoteză de „lucru” a fost interesant!

23. anonymus - 02/04/2009

Salut,

Felicitari pentru activitatea si postarile de pana acum, sunt profesioniste si foarte folositoare. 🙂

Abia astept noul blog, imi propuneam si eu pe viitor sa caut textele biblice de baza (XXL, Codex Vaticanus, Vulgata, Qumran MSS, etc), se pare ca nu mai am de asteptat asa de mult. 😀

Sa speram ca asa se vor revigora putin studiile biblice in tarisoara noastra! 😛

24. gabilutza - 02/04/2009

@nora

Iar cel de pe Champs Elysees e tot de acolo, adus de Napoleon!

25. bibliophyle - 02/04/2009

@draga anonymous
am vazut curicula voastra, este foarte slaba (cu parere de rau) iti spun si voi sunteti considerati cea mai buna universitate din tara 😦 mare pacat omule mare 😦

26. bibliophyle - 02/04/2009

@Gabilutza,
secolele 18-19 au fost din cele mai barbare din punctul asta de vedere din istoria omeniri

27. anonymus - 02/04/2009

@anonymus

Nu v-am spus? 😀
Asta e situatia, ne adaptam, ce sa facem? 😐

28. anonymus - 02/04/2009

@anonymus

Mai bine mai putin decat deloc.

29. bibliophyle - 02/04/2009

@anonymus
nu stiu daca adptarea este metoda, voi studenti nu puteti sa vorbiti cu decanatul in chestiile de curicula ?

30. noradamian - 02/04/2009

gabilutza,

acela adus, probabil, după Abukir si dezlegarea hieroglifelor de catre Champolion, e un trofeu perfect acordat cu personalitatea cuceritoare a lui până la cer a lui Bonaparte…

31. noradamian - 02/04/2009

am bagat si ceva cuvintele-n plus 🙂 scuze!

32. maya - 02/04/2009

Pentru că „mintenaş” cîntă cucu’ 😆 şi mîine merg la lucru’
cu părere de rău,trebuie să vă „părăsesc”! 😦

Noapte bună,vise frumoase şi îngeraşii să vă aibă în pază! 🙂

33. maya - 02/04/2009

nora
😆

34. maya - 02/04/2009

gabilutza
😆

35. bibliophyle - 02/04/2009

@nora

Champollion a cunoscut 14 limbi 🙂

36. maya - 02/04/2009

Theo-Phyl
😆

37. maya - 02/04/2009

Kutia Shakira
😆

38. gabilutza - 02/04/2009

@maya – noapte buna!

39. bibliophyle - 02/04/2009

@maya
noapte buna 🙂

40. anonymus - 02/04/2009

@Theo-phyle

Putem vorbi, dar nu stiu ce s-ar rezolva. Cartile si personalul sunt in limita $$$, asta cred eu ca e problema. 😀

Eu incerc sa vad partea plina a paharului, dar nu scap din vedere o comparatie cu alte locuri behutz la’arets.

Si sa nu uitam ca studiile acestea sunt marginale aici, la capitole mai importante pt romani sunt de asemenea probleme.

41. anonymus - 02/04/2009

@maya

Noapte buna. 🙂

42. maya - 02/04/2009

Tuturor,noapte bună!

Doamne,îndură-Te spre noi!

43. bibliophyle - 02/04/2009

@anonymus
este vorba de TOATE studiile clasice si nu numai cele semite, absolut toate

44. gabilutza - 02/04/2009

@all.

Va doresc si eu tuturor NOAPTE BUNA!

Somn usor!

45. maya - 02/04/2009

Foarte,foarte important! 😆 😆 😆

A venit şi la noi……Zîna PRIMĂVERII! 🙂

46. bibliophyle - 02/04/2009

@Gabilutza
noapte buna 🙂

47. anonymus - 02/04/2009

@ Theo-phyle

Da, inteleg, si se stie acest lucru, cred ca exista emisiunea dl Patapievici „Idei in dialog” pe youtube unde discuta cu regretatul dl Gh. Ceausescu, si vorbesc despre acesta carenta a studiilor clasice, dar si despre neatragtivitatea lor astazi. Literele le-ati verificat?

48. anonymus - 02/04/2009

@ Gabilutza

Noapte buna. 🙂

49. bibliophyle - 02/04/2009

@anonimous,
da si ei stau la fel de prost, poate si mai prost. Au noroc in Buc. cu niste profesori foarte buni 🙂 care fac tot ce pot, dar probabil nu ajuta 🙂

50. noradamian - 02/04/2009

bibliophyle, 14 limbi + hieroglifele egiptene 🙂

51. bibliophyle - 02/04/2009

#nora eu stiu 9 si am ajuns la ele dupa 40, el a a stiut inainte de 20 😆

52. noradamian - 02/04/2009

maya,

Zîna primaverii a dat o ploaie buna pe aici, ca vara, aproape asa ca de maine o sa-nfrunzeasca/infloreasca repede toate… 😀

53. noradamian - 02/04/2009

bibliophyle, multe limbi, orizont mare!

Stiu si eu vreo două, dar stau destul de modest la capitolul asta… 🙂

54. noradamian - 02/04/2009

Noapte buna!

😀

55. bibliophyle - 02/04/2009

@nora,
nu ai incotro in meseria mea, inafara daca le stie pe alea vechi aste noi sunt o jucarie 😆

56. anonymus - 02/04/2009

@ Theo-phyle

Eu sunt de parere ca atata vreme cat nu exista persoane inzestrate cu o „memorie de mandarin”, cum a fost Champollion si altii, studiile clasice isi continua evolutia in ritmul lor. 🙂

Avem si aici destul de citit pana sa iesim la alte institutii si biblioteci… 😀

57. bibliophyle - 02/04/2009

@anonymus
in State studiile pt. BA sunt ushurele, adevaratele studii sunt de la Master in sus :), acole se face carte

58. anonymus - 02/04/2009

@ Theo-phyle

La noi e invers. :))))

E bine de stiut acest lucru, cine vrea sa plece acolo cred ca trebuie sa se pregateasca temeinic pe domeniul lui. Nu mai vorbim de SAT si TOEFL. 😀

59. bibliophyle - 02/04/2009

@anonimous, bineintzeles 😆
cum stai cu teza 🙂

60. anonymus - 02/04/2009

@ Theo-phyle

Stau bine, deocamdata mai recitesc lucrurile importante. In curand ar trebui sa incep redactarea… 😀
Toda raba „od pa”am bishvil et ha-sfarim.
La capitolul acesta nu prea aveam surse bune. 🙂

61. bibliophyle - 02/04/2009

daca ai nevoie de ajutor, trimite intrebarile si vad eu cum sa te ajut 🙂

62. anonymus - 02/04/2009

@ Theo-phyle

Bineinteles, ma gandesc la intrebari, dar nu vreau sa fac un „overflow” de intrebari… :)))

Acum mi-am dat seama ca veti prezenta si Nag Hammadi MSS plus Tel el-Amarna, de abia astept postarile. Ma pun la punct cu istoricul si informatiile de baza probabil ca imi lipsesc. 😀

63. bibliophyle - 02/04/2009

@anonymous, bravo bine faci,
ok la toata lume, noapte buna, bineintzeles daca doriti sa discutati nici o problema, eu insa ma duc sa-mi scot catzelusa la plimbare 🙂

64. anonymus - 02/04/2009

Noapte buna tuturor. 🙂


Sorry comments are closed for this entry

