jump to navigation

Primul Tratat de Pace Documentat in Istorie 01/04/2009

Posted by Theophyle in 1, Carte Antica.
Tags: , , , ,
trackback

Actul prezentat mai jos este primul tratat de pace intre doua mari puteri din istoria omenirii, interesant de mentionat ca acest tratat contine toate elementele diplomatiei moderne. Tratatul este cunoscut si ca “Tratatul de la Kadesh” si  a fost redactat in ambele limbi si in cuneiformele Hitite si in Heroglifele Egiptene, bineinteles fiecare versiune lingvistica vine sa preaslaveasca conducatorul respective, aducand laude intelepciunii si curajului conducatorului respective, fiind prezentat ca adevaratul conciliator. Analizand textele tratatelor ai impresia ca nimic nu s-a schimbat in Orientul Mijlociu in afara intelepciunii conducatorilor, cei contemporani sunt mai tampiti si intransigenti decat cei antici.

Puteti citi si comenta articolul pe platforma Politeia World

Anunțuri

Comentarii

1. anonymus - 01/04/2009

Este vorba cumva de batalia de la Kadesh? 😀

2. tibi - 01/04/2009

Eu la postarea asta o sa tac si o sa ascult, incercind sa si invat cite ceva… 🙂

3. bibliophyle - 01/04/2009

@anounymus
este vorba de un tratat facut cu mult dupa aceasta batalie care a fost in anul al 8-lea lui Ramses II, tratatul este in anul 21 al domniei lui cu faratele regelui care la scos „fraier” pe marele Ramses, si probabil cu 10 ani dupa ce i-au fugit „Apiru” 🙂

4. anonymus - 01/04/2009

Am inteles. Presupun ca nu se stiu prea multe despre batalie… 🙂

Apropo, oare pe unde au ajuns acei Apiru/Habiru? :d

5. bibliophyle - 01/04/2009

@tibi, care este importanta postari:

1. din punctul de vedere al Romaniei, hititi sunt probabil stramosi oamenilor care au fost desemnati culturile Dudesti si Calarasi III, adica o parte din Istoria Romaniei care este imbacsita cu protrocronismul daco-roman

2. arama din care faceau bronzul este originara din minele Romane care impreuna cu cele caucaziene sunt primele din lume.

3. Etnogeneza Hititilor este legata de teritoriul Ro, cu aprox 1500 de ani inaintea Dacilor.

4. Cucuteni nu este cea mai importanta cultura neolitica din Ro, avem la dunare si la Cris culuri ma evoluate. Avem Dudesti I-II si calarasi I-III,
probabil Calarasi ii-iii sunt hitite

6. bibliophyle - 01/04/2009

@anonymous
sunt trei ipoteze in Etnogeneza Israelita, una di ele vorbeste de tiburi nomadice numite Shasu sau Apiru (depinde in ce perioada citesti si unde) care probabil sunt stramosi evreilor. Ei au venit inpreuna cu alte triburi semite numite Hiksosh, dupa ce Hiksoshi au fost izgoniti, Apiru au ramas ca niste „partizani”, facand zile amare Egiptenilor pana la un anumit timp cand au gasit un loc sa se aseze 😆

7. tibi - 01/04/2009

Teofil

Habar nu aveam. In cazul acesta, chiar RUSINE ! 👿

8. bibliophyle - 01/04/2009

@tibi, nu este vorba de generatia noastra, noi am trait in comunism si asta este, vorbim la generatiile noi care au dreptul la cultura si adevar.

9. bibliophyle - 01/04/2009

@anonymous
Documentatia la chestia asta poti gasi in scrisorile de la tel Amarna in care vei gasi multe lucruri interesante studiilor tale, toate apartinand perioadei lui Akaneton au fost traduse si publicate, majoritate sunt pe net 🙂

10. tibi - 01/04/2009

Teofil

Cu ministri ca a’boulenitzei si a’ bramburica ? EXCLUS.

Asta e si ideea : sa tzina ‘bizonii’ in intuneric si sa-i manipuleze in voie.

11. anonymus - 01/04/2009

Le voi cauta, bineinteles, numai sa termin cu „chestiile oficiale”. 😀

Legat de Hatitit, sunt acelasi popor cu cel mentionat in Geneza 23, cel care i-a vandut lui Avraham pestera Macpela?

12. bibliophyle - 01/04/2009

@anonymous
daca ai citit postarea de pe celalat blog sti ce s-a intamplat cu ei, au migrat spre sud si sau asezat in Canaan.

Ei sunt acelasi popor care pana la urma au devenit „evrei”, aduti aminte de Uriah sotzul Batshevei (mama lui Solomon) care a fost trimis la moarte de respectivul rege, care a dorit-o pe nevast-sa, cum il chema pe Uriah?, Uriah ha-Heti (adica Uriah hititul). la universitate nu v-au inavatat ca Biblia este si Istorie 🙂

13. anonymus - 01/04/2009

Da, ma gandeam, vroiam sa fiu sigur. 🙂

Stiu ca e si istorie, orice poveste se contruieste pe lucruri existente, altfel nu are credibilitate.

Pe langa multe alte lucruri, aici intra si povestea biblica a cetatii Ninive, care se credea a fi o inventie, pana a fost descoperita.

14. bibliophyle - 01/04/2009

@anonymous
Biblia nu este sinonima cu un manual de istorie are insa niste subiecte pe care noi astia de ne ocupam cu lucrurile vechi le numim „leads”, care ne indreapta cateodata spre lucruri interesante, care la inceput sunt speculative si cu timpul devin istorie 🙂

15. anonymus - 01/04/2009

Da, si e un document a carui studiu cred ca aduce rezultate frumoase si o satisfactie pe masura, nu conteaza ca e istorie, antropologie, lingvistica, mitologie, etc… 🙂

16. anonymus - 01/04/2009

Da, si e un document al carui studiu cred ca aduce rezultate frumoase si o satisfactie pe masura, nu conteaza ca e istorie, antropologie, lingvistica, mitologie, etc… 🙂

17. bibliophyle - 01/04/2009

@anonymous
mai bine dublu decat de loc 🙂

18. anonymus - 01/04/2009

😀 Am apasat butonul, apoi am vrut doar sa corectez ceva si am dat stop, dar cred ca deja a trimis informatia!! 🙂 Nu se poate sterge unu din cele doua comentarii? 😀

19. bibliophyle - 01/04/2009

am sa sterg, desi nu e este o problema 😆

20. tibi - 01/04/2009

Teofil

Nu cumva in zona aia din Turcia s-a dus logodnica lui Culianu la un moment dat ? Nu acolo i-a trimis Culianu inelul acela cu smarald ?

21. tibi - 01/04/2009

Ma refer la santierul arheologic de ‘o suta de ani’. 🙂

22. bibliophyle - 01/04/2009

@tibi
cred ca da 🙂

23. tibi - 01/04/2009

Am gasit cartea lui Ted. O re-citesc si itzi spun eu … 🙂 .
Si tot acolo cred ca gasesc eu o chestie … care mi-a trecut prin cap in urma cu citeva zile … 🙂 .

24. bibliophyle - 01/04/2009

@tibi,
cateodata o carte recitita pare altfel, si eu am obiceiul 🙂

25. bibliophyle - 01/04/2009

ma duc sa-mi plimb putin catelusa (drepturile ei sunt sfinte), ma intorc intr-o jumatate, spe sa mai vorbim 😆

26. tibi - 01/04/2009

@Teofil

Am mai spus : eu recitesc intotdeauna cartzile care mi se par importante. Intotdeauna la re-lectura gasesc sensuri care la prima citire mi-au scapat … Acum recitesc „Cea mai frumoasa itorie a fericirii” / Art, care completeaza in mod fericit 🙂 cartea cealalta : ” Cea mai frumoasa istorie a lui Dumnezeu”.

27. tibi - 01/04/2009

Teofil

Asculta bine ce te invatza Shakira. 🙂

Stie ea ce stie ! Ia d’acilisa un exemplu :

28. tibi - 01/04/2009

ok

noapte buna !

29. anonymus - 01/04/2009

Stiati ca Shakira, Salma Hayek si Keanu Reeves, pe langa altii, sunt de origine libaneza? 🙂

30. bibliophyle - 01/04/2009

@tibi
a mea este muuuuuuuuult mai frumoasa 😆

31. bibliophyle - 01/04/2009

@@anonymous
sa fie sanatosi 😆
catzelusa mea este din Ro 100%

32. bibliophyle - 01/04/2009

@ all, mutzumesc mult pentru prezenta, maine avem alte doua postari interesante, suntetzi invitati 😆

Noapte buna si sa visati bine 😆

33. anonymus - 02/04/2009

Sa fim toti sanatosi, vorbim maine. 🙂

Noapte buna!

34. maya - 02/04/2009

Bună seara şi bună să vă fie inima!
😆

Am ceva de muncă 😆 şi am mai puţin timp liber,dar totuşi am citit materialele şi comentariile;excelente ca de obicei şi unele şi altele.

Ce ştiu despre hittiţi:
(cam puţin şi nici nu ştiu dacă ştiu bine 🙄 😦 😦 )

În timpul mileniului al III lea îen şi al II lea îen popoare din stepele situate în nordul Pontului Euxin migrează în valuri succesive (ca urmare a creşterii demografice) spre Asia Mică. Între ei se aflau şi hittiţii,care în mileniul al II lea îen migrează spre V/S-V Asiei Mici,unde ocupă podişul Anatoliei,unde au creat Regatul Hittit.

Hittiţii ar fi distrus una din cetăţile Troia pe la anul 2150 îen.
Faptul că au fost parte a primului tratat de pace din lume,am citit într-o carte despre istoria Egiptului.

35. bibliophyle - 02/04/2009

@maya,
salut buna seara,
da a existat a o migratie din balcan spre anatolia, da Hititi au trait pe teritoriul RO (cel putin o parte din triburie lor), au distrus mai multe cetati in Anatolia, nimic sigur despre troia, si restul este corect 🙂

36. maya - 02/04/2009

Theo-Phyl
😆
Servus!
Măcar ştiu cît de cît cu ce se „mănîncă mămăliga”! 😆

37. bibliophyle - 02/04/2009

@maya, cum sa nu sti 🙂 cu branza sau sarmale sau cu o saramura de crap 😆

38. maya - 02/04/2009

Theo-Phyl
😆
Sau cu un papricaş de pui! 😆


Sorry comments are closed for this entry

%d blogeri au apreciat asta: