jump to navigation

Mircea Eliade – Literatura 3 din 3 26/03/2009

Posted by Theophyle in 1, Carte Contemporana (sec. 20-21).
Tags: ,
trackback

Trebuie sa recunosc ca nu consider “Maitreyi” drept cel mai bun roman de dragoste al literaturii romanesti, nici macar unul din primele cinci. Am hotarat totusi sa-l prezint cititorului ca un fel de preludiu la articolele numite  de mine “Profesorul Mircea Eliade”, pe care-l voi publica in continuare. Alternativa ar fi fost “Noaptea de Sanziene”, care este un roman mult mai bun, poate cel mai bun, dar o cronica a cartii  lipsita de mitologie romaneasca ar fi lipsit recenzia de niste “finetzuri” care trebuiesc amintite. Problema este ca nu-mi plac (dar chiar deloc) analizele lui Mircea Eliade legate de eposurile Daco-Romane atat de rasuflate si de propagate in prostie inconstienta de protocronismul romanesc. Cred cu convingere ca etnogeneza  Romana este mult mai frumoasa si mai majestuoasa decat “scaparile doctrinare” la care a contribuit si Maestrul  Eliade. Asa ca mai bine nu. Vom discuta deci despre “Maitreyi”

Puteti citi articolul si comenta pe Politeia World

Anunțuri

Comentarii

1. tibi - 26/03/2009

servus

EH, tineretze , tineretze, visai pere malaietze si-tzi luai pe spinare betze 🙂 !

Am citit aceasta frumoasa poveste de dragoste cind eram cam de virsta domnisoarei Maitreyi. Cred ca n-ar strica reluata acum, si privita cu ochii mintzii de acum.

TKS Teofil pentru frumoasa si buna re-aducere aminte …

2. bibliophyle - 26/03/2009

@tibi, ti-am spus sunt si eu intr-o incursie sentimentala 🙂

3. tibi - 26/03/2009

Teofile

Incursia si excursia sentimentala este necesara permanent.

Numai asa itzi potzi demonstra ca inca nu te-ai uscat sufleteste sau, Doamne fereste nu ai murit spiritual.

Cita vreme avem sufletul tinar sintem vii iar tineretzea se stie ca nu poate trai fara de iubire. 🙂 NU ?

4. bibliophyle - 26/03/2009

@tibi,
ai dreptate, niciodata nu am sa traiesc fara iubire. Nu pot scrie fara, si daca nu scriu eu nu mai pot exista 🙂

5. tibi - 26/03/2009

Am facut o dracie si am pierdut un coment ??? !!!

Reiau : (pe scurt )

Am fost azi la Kilipirim si am plecat cu mina goala. 50 la suta dintre exponate sint de trei si cinci lei, vechituri nevandabile ramase prin depozite.
Hasefer nu a venit, iar Humanitas de exemplu, din 30 de titluri Eliade a venit cu trei.

Vorbim o leaca mai pe seara . Bine ? 🙂

6. bibliophyle - 26/03/2009

@Tibi, bineinteles 🙂

7. tibi - 26/03/2009

vezi pe tvr cultural fosta sefa a ICR din Izrael 🙂

8. tibi - 26/03/2009

despre Tora etc …

9. tibi - 26/03/2009

I-am semnalat lui #gabilutza o carte scrisa de aceasta doamna, Madeea Axinciuc 🙂 . „Profetul si oglinda fermecata … ” 🙂

10. bibliophyle - 26/03/2009

@tibi, Gabilutza este intr-un mic concediu, sper ca se odihneste cu spor 🙂

11. tibi - 26/03/2009

Bine o mai duc unii ! Brava lor !!! 🙂

urmaresti emisiunea ?

12. bibliophyle - 26/03/2009

@tibi, da 🙂

13. tibi - 26/03/2009

Deci ??

Este doamna Madeea Axinciuc demna de atentzia cercului nostru de studiu intensive ??? 😆 😆 😆 🙄 😳

14. bibliophyle - 26/03/2009

@tibi,
este o doamna culta, serioasa si o vom lua in considerare 😆

15. tibi - 26/03/2009

Teofile

Daca am intzeles bine, ai luat cartea „Cea mai frumoasa istorie a lui Dumnezeu „. Cum o apreciezi ?

16. bibliophyle - 26/03/2009

@tibi,
am inceput-o ieri si sunt aproape de sfarsit, cred ca este exact tipul de carte necesar pentru popularizarea unor subiecte „spinoase”. Este extrem de placuta 🙂

17. tibi - 26/03/2009

Mie aceasta carte mi-a deschis ochii in multe privintze.

Mai stii cind ma plingeam ca mare parte dintre termenii culturii ebraice imi eraqu necunoscutzi si deci il citeam cu greutate pe Moshe ?

Ei bine, acum sint mult mai lamurit.
In sfirsit am intzeles si eu ce este Talmudul de exemplu si care este diferentza de abordare a lui Dumnezeu din punct de vedere crestin in raport cu modul ebraic de abordare a lui Dumnezeu.

Si cred ca in sfirsit am intzeles mai multe si despre Iisus.

18. bibliophyle - 26/03/2009

@tibi, exact la asta m-am referit „probleme spinoase” explicate delicat si placut, fara antagonizme. 🙂

19. tibi - 26/03/2009

Avem disperata nevoie de astfel de cartzi „de popularizare” , mai ales dupa ‘desertul rosu comunist’ de ateizare fortzata si de spalare a creierelor accelerata.

Profit de ocazie si mai semnalez o carticica 🙂 : „Cea mai frumoasa istorie a fericirii”. Este tot o carte ivita la confluenta ideilor a trei autori diferitzi, respectiv Andre Comte-Asponville , Jean Delumeau si Arlette Farge, o subtila parcurgere a sensului vietzii din punct de vedere teleologic (cred eu), parcurs care viziteaza o buna parte dintre ginditorii de prim ordin, fie ei filozofi sau teologi.

Am bolduit acel autor pentru ca il cunosc, am mai citit citeva lucrari scrise de el, publicate la Polirom. Lucrari pe care eu le creditez drept foarte bune.

20. tibi - 26/03/2009

Erata

Andre Comte – Sponville

21. bibliophyle - 26/03/2009

@tibi,
cand eram in state si tu ai semnalat pe Florescu, primul lucru cand m-am intors este sa cumpar/citesc cartea (formidabila), acum cateva zile ai semnalat „Cea mai frumoasa istorie a lui Dumnezeu” (foarte buna), i-mi place ce citesti si recomanzi. 🙂

22. tibi - 26/03/2009

Pai daca tot ma lauzi si tu si @nora si @maya , o sa ma mai dau rotund si de acum inainte 😆 ! O sa ploua cu recomandari de la mine ! 😆 ! Ce mai tura-vura, cred ca ma apuc sa-tzi fac si concurentza pina la urma, mai stii 😀 🙂 😀 !!!

23. bibliophyle - 26/03/2009

@tibi, da Doamne sa am cat mai multa concurenta in Romania, da Doamne 1000 de bloguri cu acelasi subiecte si continut 🙂

24. tibi - 26/03/2009

@Teofil

Serios vorbind, chiar ca ar fi bine sa cresca numarul de bloguri frumoase ca al tau si ca al doamnei @nora.

Cred ca or mai fi da’ cine stie pe unde or fi??? ca toata lumea tolocaneste la nesfirsit politica, politica, si iar si iar si iar politica.

25. bibliophyle - 26/03/2009

@tibi, povestea asta cu politica pe bloguri este deja un fel de psihoterapie de grup. Fiecare injura pe cineva sau uni pe alti. Proteste virtuale intr-o lume adevarata este probabil ceva care arata spre ce loc se indreapta lumea 🙂

26. tibi - 26/03/2009

Teofil

De la un moment dat, subiectele revenind ciclic, incepi si te repetzi la nesfirsit. Deci care este rostul ?

27. bibliophyle - 26/03/2009

@tibi, miza nu exista. Bloagele in Ro sunt absolut ineficiente in transmisia de mesaj.

28. tibi - 26/03/2009

Cu citeva exceptzii desigur 🙂 cum ar fi blogul doamnei Nora, blogul domnului gabilutza, blogul domnului Dan Selaru si nu mai enumar pentru ca nici eu nu ma invrednicesc sa le vizitez. De unde atita timp ?

Ca la lectura clasica facuta cu cartea in brate nu renunt nicicum 🙂 !

29. bibliophyle - 26/03/2009

@tibi, tre’ sa fi metodologic. Eu i-mi impart ziua in 2 parti. Citit si scris, repect programul cu sfintenie 🙂

30. bibliophyle - 26/03/2009

bineintzeles cititul include si bloguri 🙂

31. tibi - 26/03/2009

Teofil

dezordonat am fost o viatza intreaga, dezordonat sint si asa voi ramine 🙂 .
Exact ce am chef, aia fac.
Citesc cu predilectzie dimineatza pentru ca atunci pricep ceva mai repejor, citesc in medie cam 6-7 ore/zi.
Incep cite doua trei cartzi simultan si citesc in functzie de cheful de moment.
Cartzile cu care m-am cam pacalit le parcurg repejor, dar nu am lasat neterminata nici-o carte niciodata.
Cartile care chiar au un mesaj le reiau la creion, iar cartzile de amuzament le citesc uneori si seara.

De trei luni mi-am impus sa nu mai intru pe blog dimineatza, PENTRU CA OBSERVASEM CA IMI DADUSE PESTE CAP TOT PROGRAMUL !
Devenisem dependent !!! Nu mai faceam decit sa pindesc pe blog si sa vad cu cine sa ma mai contrazic. ! 🙂 Dar, GATA ! Cred ca m-am lecuit 😆

32. bibliophyle - 26/03/2009

@tibi,
bravo in chestia cu lecuitul de blogaraie aiurea. Cat despe metoda ta de lucru este buna atat timp cat esti multumit cu cat parcurgi, si dac nu-ti faci planuri este si mai bine 🙂

33. tibi - 26/03/2009

@Teofil

Nu e metoda de lucru, e o metoda de rasfatz 🙂 . Am mai spus chestia asta : pentru mine lectura este un mod de a trai, este un fel de viatza. Parsursul il aleg de regula din trimiterile pe care le gasesc in cartzi.
Dau un exemplu :am ajuns la Culianu, prin el la Moshe, etcetera, mai urmaresc recomandarile din „Idei in dialog” si primesc saptaminal oferte de la Polirom, Humanitas, Herald. Plus cele citeva tirguri anuale de carte.

E de ajuns 😆 ??? pentru un amator ? 🙂

34. bibliophyle - 26/03/2009

@tibi, tu nu esti amator 😆 Tu esti un cititor profesionist. Numai citiorul profesionist face lectura asociativa 🙂 vorbesc serios

35. tibi - 26/03/2009

bine Teofil

cum spui tu : sint cel mai mare amator dintre profesionisti. 😀

36. bibliophyle - 26/03/2009

@tibi, nu spun eu. Crede-ma exista teorii stintifice ale „cititului” 😆

37. bibliophyle - 26/03/2009

@tibi,
exista doua feluri de lecturare Orizontal si vertical. Lecturarea orizontala este pentru crearea unei opinii si cea verticala pentru a o definitiva

38. noradamian - 26/03/2009

bibliophyle, tibi,

salut!

🙂

39. tibi - 26/03/2009

OK TKS pentru apreciere, chiar ma simt magfulit 🙂 .

Bon !

Am citit si blogul celalalt, am ramas uluit de frumusetzea muzicii pe care am gasit-o pe yuotube prin linck-ul acela pus de tine ( pe care l-am adaugat la favorite 🙂 ) si tot astept sa vina @fini si sa isi dea o parere de profesionist. 🙂 !

40. tibi - 26/03/2009

erata

magulit 🙂

41. bibliophyle - 26/03/2009

spre exemplu daca eu am o ipoteza caut pro si con printre carti in acelasi subiect (orizontal) , daca am gasit sustinere aprofundez ingustand cat se poate de mult subiectul, asta inseamna verical (adancime). Este o metoda pe care mari autori o folosesc pentru a obtine eruditie (in nici un caz nu este vorba de mine, este vorba de metoda) 🙂

42. noradamian - 26/03/2009

Bine ar fi sa existe cat mai multe bloguri dintr-acestea, ca niste insulite de lumina! 🙂

43. noradamian - 26/03/2009

bibliophyle,

eu nu-mi dau seama cum citesc, cred ca si pe diagonala, uneori 🙂

44. tibi - 26/03/2009

servus nora 🙂

45. bibliophyle - 26/03/2009

@salut nora, ne facem si noi treaba 🙂

46. bibliophyle - 26/03/2009

una din marile probleme ale scolii romanesti este ca nu invata copii cum sa invete 😦

47. bibliophyle - 26/03/2009

primul lucru pe care-l fac intr-un curs cu „verzisori”, le explic cum trebuie de invatat. 🙂

48. noradamian - 26/03/2009

„Maitreyi”! Nu stiu daca as mai reciti-o, acuma, dar felul in care ai prezentat-o mi-a readus emotia lecturii la 18-20 de ani 🙂

49. bibliophyle - 26/03/2009

@nora, sper ca ti-a placut prezentare. mie imi place sa prezint si „umbrele” unei carti 🙂

50. noradamian - 26/03/2009

Asa e , bibliophyle, instinctul asta( ca e aproape un instinct) de a indopa copiii cu informatie, e foarte inradacinat si greu de scos, cu orice reforma! Fiindca si profesorii, la randul lor sunt rezultatul unui invatamant de acelasi tip! De aici suferinta mare pentru analiza, sinteza si, mai ales, pentru creativitate…

51. bibliophyle - 26/03/2009

@tibi, nora. @fini este pe subiectul „asteniei” am rugat-o sa se alature aici 😆

52. noradamian - 26/03/2009

tocmai asta e, bibiophyle,
ai prezentat-o „stereo”! Si, intr-un fel, creativ, ai inviat-o 🙂

53. tibi - 26/03/2009

@nora

o veche vorba spune ca nu potzi sa traversezi de doua ori ACELASI fluviu ! (am uitat cui apartzine citatul). 🙂

Mie imi place sa cred ca si cu cele mai frumoase cartzi este la fel : la re-lectura gasesti sensuri pe care la inceput nici nu le banuiai ! 🙂

54. noradamian - 26/03/2009

As fi avut si eu de spus ceva pe subiectul „astenie”, am preferat sa retin ce scrii acolo! 🙂

55. bibliophyle - 26/03/2009

@nora, am vrut ca cititorul potential sa inteleaga circumstantele reale 🙂

56. noradamian - 26/03/2009

tibi,
acelea-s carti fundamentale, de care te legi si din cand in cand simti nevoia sa le revezi… 🙂

57. bibliophyle - 26/03/2009

@nora, intreaba de ce nu. Am avut o chestie neplacuta, pt asta am scris postul cu astenia. Nici nu va dati seama cat este de reala 😦

58. noradamian - 26/03/2009

si ai reusit, bibliophyle, sincer, mi-a placut 🙂

59. noradamian - 26/03/2009

Mi-am dat seama aseara, cand i-ai spus lui tibi ca esti frant de oboseala!
🙂

60. bibliophyle - 26/03/2009

@tibi, si eu reau lecturi. cate odata gasesti alte sensuri. Un parfum bun nu se evapora, devine o parte din mirosul corpului 🙂

61. noradamian - 26/03/2009

Acuma-mi dau seama ca as avea nevoie de un plus de serotonina 😀

62. tibi - 26/03/2009

@nora

adevarul este ca #Teofil si-a dat seama ca EU eram fint de oboseala 😆 !!!

63. noradamian - 26/03/2009

tibi,

sa ne mai spui din cand in cand, asa cum ai facut-o si ieri, de carti pe care fie ca le reiei, fie ca le descoperi. E important 🙂

64. noradamian - 26/03/2009

tibi,
😀

65. bibliophyle - 26/03/2009

@Nora, o tableta de ciocolata amaruie +55% + ajuta, sa nu vorbim de un pahar de vin rosu sec, bun 🙂

66. noradamian - 26/03/2009

bibliophyle,

m-ai nimerit! Imi place ciocolata neagra-neagra si vinul rosu! 🙂

67. tibi - 26/03/2009

Nora

deja am recidivat, astazi cu : “Cea mai frumoasa istorie a fericirii”. Este tot o carte ivita la confluenta ideilor a trei autori diferitzi, respectiv Andre Comte-Asponville , Jean Delumeau si Arlette Farge, o subtila parcurgere a sensului vietzii din punct de vedere teleologic (cred eu), parcurs care viziteaza o buna parte dintre ginditorii de prim ordin, fie ei filozofi sau teologi. ”
Tot la editura ART.

🙂

68. bibliophyle - 26/03/2009

@nora, ai vrut serotonina, nu ? incearca + ceva melodic si este aproape OK

69. fini - 26/03/2009

Salve populi!

Am ajuns cu ceva întârziere. Ar trebui să vă citesc prima dată, dar durează.
Vezi ce păţeşte bietul om care vine la spartul târgului?
V-am postat şi eu două link-uri. Primul să-l ascultaţi mâine sau când vreţi voi, înlinişte.
Al doilea link este o glumă şi vă rog să îl deschideţi însera asta, ca să vă duceţi la culcare zâmbind.

70. bibliophyle - 26/03/2009

@fini, ai avut timp sa citesti despre Muzica Vechiului Testament ? 🙂

71. fini - 26/03/2009

Nora,

în seara asta primeşti pilula de seroronină la tine în Grădina de hârtie

72. noradamian - 26/03/2009

tibi,
notat! 🙂

bibliophyle,

fini imi face tratament muzical, pe bune! Are un simt aparte de a ghici ce melodie e potrivita, uneori si dupa postari. Sau dupa tonul comentariilor mele. E ceva deosebit! 🙂

73. noradamian - 26/03/2009

fini, vorbesti de „lup”… 😆

74. noradamian - 26/03/2009

Am vazut si linkurile lui TheoPhyl, de la „astenie” si pe ale tale, fini 🙂
Cate ceva in seara asta, restul maine 😀

75. tibi - 26/03/2009

servus fini 🙂

M-am prapadit de ris cu ‘pianistu’ play-back 😀 !

76. fini - 26/03/2009

NUUUUUUU!

nici nu am trecut pe acolo! Ce treabă am în noaptea asta? Să citesc şi să nu-ţi ascult sfatul Bibliophyl. Stau acum cu voi. Nici nu mă duc să văd, că nu mă mai întorc.
Trebuie să fiu liniştită. Să citesc şi să mă bucur.
Voi lăsa ţi câte o postare, sau poate o întrebare.

77. tibi - 26/03/2009

iar Grieg Piano Concerto

ascult chiar acum ! TKS 🙂 !!!

78. fini - 26/03/2009

Mi-am recitit „postum” postările de aici şi văd că greşelile le suflu ca şi Chloris florile.
Îmi pare bine că vă place şi contribuţia mea.

79. bibliophyle - 26/03/2009

Fetelor ascultai Pyyutimurile, pe linkul care-l aveti pe celalalt (cand aveti timp) blog, sunt foarte frumoase

80. tibi - 26/03/2009

@Teofil

eu am ascultat citeva si repet, sint ULUIT ! O sa le iau mai pe indelete simbata sau duminica 🙂

81. fini - 26/03/2009

Oameni buni,
la tema Eliade, eu sunt mic, nu ştiu aproape nimic. Am să vă citesc şi am să pun naiba mâna pe catre, că aşa nu se mai poate.

82. noradamian - 26/03/2009

fini,
😀

83. bibliophyle - 26/03/2009

@tibi sunt si in Romana scrise de Goldfaden, le caut, le gasesc eu 🙂

84. fini - 26/03/2009

Trebuie să fug puţin până în Grădină la Nora. Revin.

85. bibliophyle - 26/03/2009

@fini, las’ draga ca tu sti muzica. Ne complementam 😆

86. bibliophyle - 26/03/2009

fini 😆

87. noradamian - 26/03/2009

tibi, fini,

ne facem timp special pentru muzica speciala.
De fapt ne trebuie timp, mult mai mult, pentru citit, scris, pentru toate…
🙂

88. tibi - 26/03/2009

@fini

totzi, dar absolut totzi oamenii de geniu, literatzi, filozofi sau orice altceva, iubesc muzica. Stii de ce ? Pentru ca muzica este cheia sferelor ceresti, iar acolo, nu au acces decit muzicienii ! Exemplu ? Bach. (cred eu).

89. bibliophyle - 26/03/2009

@nora, le facem noi pe tote – fara grija 😆

90. bibliophyle - 26/03/2009

@tibi, muzica este singura limba cu adevarat universala 🙂

91. noradamian - 26/03/2009

tibi,

fini iubeste muzica in general, e profesionista dar are un simt artistic deosebit ( se vede si din cum comenteaza pictura, fotografiile). Iubeste diferite genuri muzicale si compozitori, dar primul e Bach!

92. noradamian - 26/03/2009

Muzica are intrare libera-n suflet! E legata, probabil, de un fel de inteligenta legata de spirit, de sentimente 🙂

93. bibliophyle - 26/03/2009

@nora, sa fim seiosi. Cine nu iubeste Bach!

94. noradamian - 26/03/2009

Si eu, bibliophyle, dar am avut preferinte romantice o vreme, inainte de Bach: Chopin, Beethoven… La deplina apreciere a lui Bach am ajuns mai tarziu… 🙂

95. bibliophyle - 26/03/2009

@nora, muzica este singurul lucru pe care un bolnav in coma de gr III poate sa-l auda. este fact medical 🙂

96. bibliophyle - 26/03/2009

Chopin iti mangaie inima, placcccccccce mult 😆

97. noradamian - 26/03/2009

bibliophyle,
n-am stiut! Extraordinar!!

98. noradamian - 26/03/2009

Nu va mai fi niciodata un „compozitor al pianului”cu atata armonie, pasiune, dulceata si emotie ca Chopin! 🙂

99. fini - 26/03/2009

Ce îţi place la Chopin, Bibliophile?
Am avut o periodaă (pe la 25 de ani) când ascultam Concertul nr 1 până la saturaţie. Anul acesta parcă am înnebunit cu Fantezia-impromptu.

100. noradamian - 26/03/2009

Dar chestiunea asta cu auzitul muzicii de bolnavi in coma profunda e tulburatoare!

101. bibliophyle - 26/03/2009

@nora sincretism slavo-latin, ce poate sa fie mai sentimental 🙂

102. tibi - 26/03/2009

@nora

@fini

@Teofil

eu sint pur si simplu captivat de muzica de orga clasica; pot sa o ascult ore in sir, fara sa ma satur. Nu am o educatzie muzicala care sa depaseasca cadrul scolar obisnuit. Doar o afinitate pe care eu nu mi-o explic si nici nu incerc. Pur si simplu, sint vrajit cind ascult orga. 🙂

103. bibliophyle - 26/03/2009

Concertul nr 1 Revolutionary Étude (Op. 10, No. 12), Minute Waltz (Op. 64, No. 1), si aproape totul 🙂

104. noradamian - 26/03/2009

fini,
e greu de spus ce e mai atractiv de ascultat la Chopin! Dar din fiecare categorie(sonate, nocturne, balade, mazurci, valsuri,impromptu, concerte) sunt unele care parca-ti raman mai tare in memorie… 🙂

105. bibliophyle - 26/03/2009

@fini, bineinteles nocturnele si mazurcile

106. fini - 26/03/2009

Tibi,

pentru că Nora a amintit în postarea de la Thor şi de Einstein, trebuie spus de aplecarea lui pentru studiul viorii.

107. noradamian - 26/03/2009

Noapte buna!

Pe maine!
😀

108. bibliophyle - 26/03/2009

@tibi, ai dreptate orga este un instrument divin, atat de „majestuos”

109. noradamian - 26/03/2009

Multi oameni de stiinta, in special matematicieni, au o afinitate neobisnuita pentru muzica 🙂

110. noradamian - 26/03/2009

Inca odata
Noapte buna! 🙂

111. bibliophyle - 26/03/2009

@nora, intr-un fel muzica este matematica 🙂

112. tibi - 26/03/2009

fini

Daca Einstein s-ar fi ocupat ceva mai serios de vioara, poate ca lumea asta ar fi fost mai frumoasa decit E 🙂 . gresesc ?

113. fini - 26/03/2009

Bibliophile,

uite, ştiu că o să-ţi placă.
Chopin sună dumnezeieşte si la vioară

114. fini - 26/03/2009

115. tibi - 26/03/2009

noapte buna @nora

sic, dar eu, am ascultat deja, cele trei frumoase tangouri din frumoasa ta gradina 🙂 !

116. bibliophyle - 26/03/2009

@nora o noapte buna si linistita 🙂

117. bibliophyle - 26/03/2009

#fini, multumesc mult, chiar esti dragutza 🙂

118. fini - 27/03/2009

Bibliophyl.

muzica chiar este matematică., dacă o priveşti ştiinţific. Chiar şi practic.
Ce faci cu formulele ritmice fără simţul matematic? Formulele ritmice sunt ca o ţesătură care îmbracă o piesă.

119. fini - 27/03/2009

Uite Bibliophile,

piesa câştigă mult,aşa cum spune Menuhin, prin puritatea interpretării acestui copil

120. bibliophyle - 27/03/2009

@fini, bineinteles orice piesa in care exista variabile si o relatie intre ele, este matematica 🙂

121. tibi - 27/03/2009

nocturna la vioara domnisoarei Sarah Chang ! SUPERB ! 🙂

tks @fini.

@ALL

noapte buna frumoasa, linistita si odihnitoare ! 🙂

122. bibliophyle - 27/03/2009

@fini, cu sau fara piesa este superba 😆

123. bibliophyle - 27/03/2009

@noapte buna, tibi – inca o seara frumoasa 😆

124. fini - 27/03/2009

Am căutat şi interpretarea asta. Faceţi comparatie ce înseamnă câţiva ani de viţă în plus

125. bibliophyle - 27/03/2009

@fini, multzumesc – sa vedem 🙂

126. tibi - 27/03/2009

@Teofil

doamnele au infrumusetzat SI aceasta seara minunata.
Eu ma simt ca un profitor al gingasiei dumnealor … 😳

Noapte buna ! 🙂

127. bibliophyle - 27/03/2009

@tibi, noapte buna. bineinteles ca ai dreptate 😆

128. fini - 27/03/2009

Doamne, uite cât este ceasul! Şi eu vă ţin cu ghirozana mea.
Eu mai dau o raită şi apoi mă duc să savurez postarea lui Theo-phil.
Somn uşor!

129. bibliophyle - 27/03/2009

@fini, somn usor si multumim frumos pt. muzica 😆

130. bibliophyle - 27/03/2009

@all, noapte buna 🙂

131. tibi - 27/03/2009

Teofil

uite ce a vrut sa spuna doamna #fini cu ‘ghirozama’ :

BACH !!!

132. bibliophyle - 27/03/2009

@merci tibi, noapte buna 😆

133. Elena Agachi - 27/03/2009

Buna ziua! Trei lucruri, la cronica despre Eliade…
1. In modul de redactare pe care il ai, sunt probleme de folosire a genitivului substantivelor…
2. Nu e , practic, o cronica, ci o prezentare, nu aduci nimic nou. As sugera, pentru orice idee de cronica, sa ajungi macar la clasica exegeza a lui N.Manolescu, Jocurile Maitreyiei, din vol Arca lui Noe.
3. Nu stiu daca a incerca sa desfiintezi pe Eliade e lucrul cel mai igienic cu putinta. Are un cor intreg de detractori, unul in plus sau in minus nu mai conteaza…
Cu prietenie, Elena

134. bibliophyle - 27/03/2009

@ Elena Agachi
stimata domnisoara. Nu prea vad rostul unei explicati, totusi:
1. sunt multumit de felul cum scriu.
2. nici nu am dorit sa aduc ceva nou. Am dorit sa aduc aminte de existenta lui. Lucru elegant din partea mea.
3. nimeni nu poate sa-l desfinteze pe Eliade.
4 Cand o sa cresti mare o sa intelegi mai bine ca oameni au defecte si nimeni un este zeu.
5. cand l-am cunoscut pe Eliade si am lucrat cu el tu nici macar nu ai fost programata 🙂
6. sa cresti mare si desteapta 😆

135. Elena Agachi - 27/03/2009

Sunt cat se poate de incantataca ati lucrat cu Eliade. Tonul dumneavoastra insa, adresat UNUI MIC, MINIABIL CITITOR nu are darul sa ma convinga… raman la parerea mea mititica, pe care nu ati combatut-o.
„Problema este ca nu-mi plac (dar chiar deloc) analizele lui Mircea Eliade legate de eposurile Daco-Romane atat de rasuflate si de propagate in prostie inconstienta de protocronismul Romanesc. Cred cu convingere ca etnogeneza Romana este mult mai frumosa si mai majestoasa decat minciunile la care a contribuit si Maestrul Eliade.”
Nu stiu cat de „programata”am fost eu sau nu, dar l-am citit cat de cat pe Eliade, nu ma laud ca l-am si inteles. Punctul meu de vedere (cuprins intr-o carte in curs de aparitie) vinde dinspre zona poeticii prozei, il pot oricand argumenta, dar nu vreau nicio polemica pe aceasta tema. Doar am semnalat cate ceva. Puteati alege sa nu-mi raspundeti, sa-mi raspundeti pe mail sau sa aduceti alte argumente. Ati ales sa ma jigniti, si, stiti, nu ma impresioneaza asta de fel. Cu prietenie!

136. bibliophyle - 27/03/2009

@ Elena Agachi

1. Daca punctele 4 si 6 sunt jignitoare, atunci eu chiar nu mai cunosc sensul cuvintelor. Nu le-am rostit cu paternalism, cinism sau rautate ci cu simpatie din toata inima.

2. Urez mult succes carti dumneavoastra si voi fi primul care o va cumpara.

3. Iubesc din tot sufletul oamenii tineri cu pareri independente. Fac ce pot sa educ astfel de oameni de multa vreme.

4. Agresivitate este un fenomen „al varstei”, l-am cunoscut si eu, stiti? 😆

5. Nu am cenzurat niciodata nici un om si am luptat in todeauna impotriva cenzuri. si nici nu am refuzat dialogul.

6. Va urez (fara pic de cinism) sa cititi si sa scrieti multe lucruri de valoare.

6. Va invit sa cititi postarile viitoare despre „Prof. Mircea Eliade”

7. Inca un sfat (tot fara… … …) adoptati o metodica mai impaciutoare, contrarul ar putea fi drastic din punctul dumneavoastra de vedere.

137. noradamian - 27/03/2009

Elena Agachi,

in prezentarea sa care, spuneti, „n-a adus nimic nou” si „l-a desfiintat” pe Eliade, bibliophyle m-a facut sa caut, cu renascuta curiozitate, Nopti la Serampore, Nouăsprezece trandafiri, Maitreyi si tot ce mai aveam prin biblioteca personala! Dupa cate stiu, si alti vizitatori ai acestui blog…
A, si inca ceva:
.Nu corecta partenerilor de conversatie greseli gramaticale si de pronuntare. [Marcus Aurelius]

Fara nici un gand polemic(nu mi-as permite) 🙂

138. 1bibliophyle - 27/03/2009

@nora,
Varsta bat-o vina, varsta 😆

Traim vreumuri interesante, politetea si blandetzea devin cinism si rautate, automat. 🙂

139. noradamian - 27/03/2009

bibliophyle,

adevarat, exista un fel de iritare in aer 🙂

140. bibliophyle - 27/03/2009

@nora,

pacat ca nu intelege diferenta intre cronica literara si OpEd, am fost trimis la Manolescu :), de parca eu ma ocup de critica 😆

pacat ca tineri nu deschid si ei niste jurnale de specialitate, si presa literara a noastra nici macar nu incearca un demers explicativ. Asta este asta facem, tipic Romanesc. „CU ASTA DEFILAM„, nu ?

141. noradamian - 27/03/2009

bibliophyle,

eu continui să urmăresc cu interes prezentarea de cărţi şi de autori de pe acest blog, in modul in care o faci ,nu e numai documentata,explicată, dar e şi originala si atractiva. In folosul lecturii, dialogului, libertatii de opinie…
Iubitoare de poezie fiind, pe de alta parte, cred ca poetica prozei despre care vorbeste Elena Agachi o sa ne atraga. Asteptam!
🙂

142. bibliophyle - 27/03/2009

@nora, bineintzeles. sa vedem si noi despre ce este vorba 😆

143. tibi - 27/03/2009

Seara buna

TUTUROR

🙂

Adevarul este ca eu, astept cu viu interes, urmatoarele postari ale @ Elena Agachi !
Servus Elena ! 🙂

Poate ca un punct de vedere diferit, nu ar strica …

144. bibliophyle - 27/03/2009

@tibi, salut 😆

145. tibi - 27/03/2009

Salut !

Si daca # Elena doreste sa intre in ‘vorba’ cu noi, cred ca ar trebui sa o invitam la tema curenta. Unde daca nu ma insel, putem discuta liber si off topic. DA ? 🙂

146. Elena Agachi - 28/03/2009

Ok! Tineretea…
…acum vorbiti de pare ca ati avea, fiecare, 100 de ani! si asa de ar fi, si tot tinerete se numeste! Nu mai sunt de mult studenta, mi-ar fi placut sa fie asta…TINERETEA… Ce Dumnezeu e tineretea?
E un fel de stare, ma simt bine cu ea… Eu am intrat sa va citesc cu deschidere, nu vreau sa demonstrez nimic, am citit „cronica literara”…am luat-o asa… In rest…stii, ma gandeam…ce e, de fapt important cu adevarat? SA SPUI CEVA SI ACEST CEVA SA FIE CITIT DE CINEVA! Altminteri, la ce bun? ma simt onorata sa va scriu. Numele meu este real. E si asta o nebunie…aceea a numelui real… va vorbesc asemeni unui orb…nu va vad…va vorbesc, totusi. Lipsa mea de reverenta, daca asta e, sa o scuzati.

147. bibliophyle - 28/03/2009

@Elena,

Creatia este un dialog nesfarsit. Cartile sunt scrise de scriitori dar sunt „facute” de cititori”. 30 de ani nu am scris in limba mea materna, crede-ma revenirea mea a fost (si este) dureroasa, dar este inevitabila, pentru ca voi sunteti eu si eu sunteti voi.

Iubesc poporul meu nespus de mult, si fac ce pot si cum pot pentru o promovare culturala necesara noua si generatiilor urmatoare, altfel nu mi-as pierde timpul. Trebuie sa punem punct si sa o luam de la capat.

Inceputul trebuie sa fie cu o spovedanie culturala. Iisus a spus „Adevarul elibereaza”, tot ce fac este sa-mi declar adevarurile mele chiar daca sunt cateodata deranjante.

Eu sunt prin exprimarile mele extrem de simplu si nemetaforic daca urez cuiva ceva chiar doresc intradevar ceeace urez. Sper sa continuam aceasta conversatie utila mie pentru o mai buna intelegere a generatiei tale, si poate cu o utilitate pentru tine pe un drum foate greu si anevoios pe care ti-l doresti 🙂

148. elenaagachi - 28/03/2009

Iti multumesc si apreciez efortul acesta!!! Este absolut necesar!
Ieri, fata mea a implinit 18 ani… Azi o serbam… De indata ce voi fi mai libera, voi citi mai multe posturi ale tale, ale generatiei voastre pe care o iubim si o respectam! oriunde v-ati afla…

149. bibliophyle - 28/03/2009

@elena,
la multi ani copilului si multa fericire si impliniri 🙂

P.S. Tradare, tradare dar sa stim si noi ! 😆

150. elenaagachi - 28/03/2009

Multumiri!!!

151. noradamian - 28/03/2009

elenaagachi,
salut!
🙂

152. noradamian - 28/03/2009

La multi ani copilului si viata buna si frumoasa!

😀

153. Elena Agachi - 29/03/2009

Va multumesc, va doresc numai bine si numai bune!


Sorry comments are closed for this entry

%d blogeri au apreciat asta: