jump to navigation

Mircea Eliade – Literatura 1 din 3 22/03/2009

Posted by Theophyle in 1, Carte Contemporana (sec. 20-21).
Tags: , ,
trackback

In literatura romana, Mircea Eliade are meritul de a fi creatorul romanului exotic. El este, de asemenea, cel mai reprezentativ autor de literatura fantastica. Nu pot insa in nici o conditie sa definesc usor ce-mi place (si i-mi place)  in literatura lui Eliade. Pot vorbi cu usurinta despre ceeace nu-mi place. Nu-mi plac romanele lui de tinereţe, simti  în ele o violenţă a tonului şi un machism intelectual cu care nu pot sa coabitez, limbajul si atitudinea eroilor seamana cu o obsesie continua  in cunoasterea de sine, incearcand sa-si ordoneze experientele traite, consemnindu-le fidel intr-un jurnal. Intodeauna incerc sa invat de la mai profesionisti decat mine.

Puteti citi articolul si comenta pe Politeia World

Comentarii

1. anonymus - 22/03/2009

Salut,

Din cate stiu eu, Gabriel nu inseamna „puterea lui Dumnezeu”, cum scrie aici (‏http://ro.wikipedia.org/wiki/Arhanghelul_Gabriel), ci „omul lui Dumnezeu”, din ebraicul ‏גֶבֶר‏ ‘gever’ = om, barbat. Nume legat de „putere” sunt Uziel, care inseamna „puterea lui Dumnezeu”, din ‘”uz’, si eventual Ezekiel, „Dumnezeu va intari”, din ‘hazak’.

Cum este corect, Bibliophyle?

2. bibliophyle - 22/03/2009

@anonymus
gresit nu gever ci gavar, verbul care poate fi tradus printre altele abtinere sau blandete, spre exemplu gavar al ha-ietzer, adica a invins (spiritual) o pasiune. din nefericire in Wiki conutatiile apartin Ebraicei moderne (limba sintetica din sec 19-lea). Ebraica Biblica este diferirta Uziel in traducere originala inseamna „curajul Domnului”,
multzumesc pt. Vizita 😆

3. bibliophyle - 22/03/2009

Ezekiel este de fapt yehezḳē’l care inseamna „domnul va intari”, va da puteri 🙂

4. anonymus - 23/03/2009

Salut,

Onoarea e doar de partea mea, un simplu student… 🙂 Stiu povestea cu construirea Ebraicii moderne, inca o mai studiez, pe cea Biblica nici nu am inceput-o. 😛

Multumesc de clarificari, sunt interesat de limbile si literaturile semitice si citesc cu interes articolele dumneavoastra.

Toate cele bune, drishat shalom!

5. bibliophyle - 23/03/2009

@anonymus
Daca vei avea nevoie de orice ajutor sau indrumare sau material suplimentar, emailul meu este publicat si te voi ajuta cum pot.
Onoarea este si a mea 🙂

6. anonymus - 23/03/2009

Salut,

Multumesc, voi apela cu placere la ajutorul acesta, evident, am nevoie de toate lucrurile amintite mai sus. Acum ar trebui sa imi fac ordine in subiecte, autori si carti. Vreau sa imi fac o lista de lecturi sistematice pentru preferintele mele, am incercat sa citesc si aleatoriu, dar cred ca daca vreau ceva serios, trebuie sa am o ordine… 🙂

Layla tov!

7. bibliophyle - 23/03/2009

@anonymus
lalayla tov, boker tov 🙂


Sorry comments are closed for this entry

