jump to navigation

O cautam pe Magdalena 09/03/2009

Posted by Theophyle in 1, Carte Biblica, Carte Contemporana (sec. 20-21).
Tags: , , ,
trackback

magdala-map2Ieri dupa cele doua postari despre Magdalena, mi-am recitit notitele pe care le-am facut intre prima si ultima redactare a carti. Magdalena este doar un capitol in cartea mea (inca nepublicata ) “Eroi si Ticalosi in Crestinatatea Antica” (numele original in Engleza – Heroes and Villains in the Ancient Christianity). Am hotarat sa va impartasesc si voua povestea din spatele povesti despre Mgdalena. Dupa ce am terminat prima ciorna a carti am plecat sa-mi vizitez eroii la ei acasa. Povestea lui Mgadalena incepe pe o terasa luminoasa din cartierul Carmel in Haifa. Pe drumul care coboara de pe muntele Carmel spre portul Haifa, drum numit poetic Via Maris, locuiesc doi prieteni si colegi pe care i-am cunoscut cand au fost profesori-vizitatori (Visiting Professors) la universitatea cu care colaborez. El Arheolog si Profesor de Istorie, specializat in Istoria Bizantului ea Profesor de Istorie Mesopotamiana, el Evreu practicant, ea Luterana practicanta, casatoriti  de 12 ani (azi 16) doi copii un baietel, Danel  (nu Daniel) de 10 ani (respectiv 14) si o fetita, Miri  (Miriam, Maria) atunci de 7 ani (azi 11). El, Efi de la Efraim, ea Hella de la Helena, el Israelian, ea Daneza. Inca un oaspete inedit la mica noastra agapa profesionala, Padre Stefano, calugar Franciscan care sapa in Migdala orasul  Magdalenei, prieten bun cu Efi care la invitat pentru micul nostru colloquium. Padre Stefano este originar din Bari, este istoric si arheolog de profesie, continua la Migdala sapaturile incepute in anii 70 de ilustri Franciscani Padre Virgilio Corbo si Padre Stanislao Loffreda. Am hotarat de comun acord sa discutam in Ebraica singura limba comuna pe care toti o stapaneam mai bine, Padre Stefano nu se simte atat de comod in  Engleza. Tema discutiei a fost bineinteles Maria Magdalena, adoua zi urmand ca Padre Stefano sa ma insoteasca la Migdala la situl arheologic inchis, (out of season) pentru a ma introduce si a-mi permite niste intrebari despre locul cu pricina.

magdala

A existat un consens total intre toti in privinta importantei istorice si teologice a Magdalenei. Maria Magdalena este prezenta in toate cele 4 Evangheli Canonice, este prima care-l intalneste pe Iisus dupa Inviere. Incercam sa realizam varsta si statutul social al Magdalenei inainte de al intalni pe Iisus. Efi impreuna cu mine gandim ca ea ar fi trebuit sa fie ori divortata ori vaduva, Hella credem ca nu avem nici o proba. Padre Stefano nu vrea sa speculeze. In Noul Testament femeile sunt sau mamele cuiva sau sotiile cuiva, sau surorile cuiva (Maria Maica Domnului, Maria Sora lui Lazar, Maria sotia lui Cleopas, Maria mama lui Iose…etc) . Aceasta particularizare face parte din obiceiul pamntului. Singura care nu este al cuiva ci este denumita dupa locul din care provine este Magdalena.  Maria nu poate fi fecioara, daca ar fi fost, Iisus nu i-ar fi dat voie sa-l insoteasca, daca ar fi fost ea trebuia sa ramana si sa-si intemeieze o familie, Iisus era Evreu el cunostea datinile si le respecta.  Fara doar si poate Magdalena se bucura de un statut social, avea avere si era independenta, ea a procurat pe banii ei toate uleiurile si parfurile necesare unsului lui Iisus, este vorba de multi bani pe timpul ala (ca si azi de altfel).  Aici si Padre Stefano este de acord, din sapaturile orasului reiese ca locul era unul bogat si infloritor din punct de vedere Economic.  Am vorbit ore despre Magdalena (6 casete de o ora fiecare). Ne-am despartit spre dimineata, ma-am intors la Hotel si Padre Stefano a plecat sa se pregateasca pentru calatoria noastra matinala la Magdala. Nu amdormit in acea noapte, am ascultat inca o data discutia si mi-am transcris notitele. La 7.30 a venit masina cu care am iesit la Magdala. Drumul a fost frumos, nu prea cald o zi de Mai frumoasa. Am ajuns la Magdala spre ora 13. Despre vizita la Magdalena intr-o postare viitoare, O harta si cateva poze din Magdala ca sa va introduca in atmosfera.

Comentarii

1. noradamian - 09/03/2009

bibliophyle,

o relatare atractiva, inedita pe un subiect care devine tot mai interesant…
🙂

2. bibliophyle - 09/03/2009

@nora
nu pot sa scriu toata povestea dintr-o data, crede-ma insa ca a fost un roman 🙂

3. tibi - 09/03/2009

seara buna

🙂

Nu am intzeles de ce Magdalena nu putea sa fie in suita lui Iisus daca ar fi fost fecioara.

4. bibliophyle - 09/03/2009

@tibi,
salut. Dupa cum sti, sunt doua mari porunci, una este de a-ti respecta parinti, si nici un parinte nu va lasa copilul sa iasa in lume fara a fi major (pe vreme acea dupa maritis). Al doile lucru este chestia cu „urmasii”, o femei trebuia sa faca copii. Numai dupa divort sau moartea sotului era libera sa faca ce doreste daca i-si permitea economic, de nu era obligata sa traiasca cu familia sotului.

5. tibi - 09/03/2009

Bun, Multzumesc.

Am intzeles ca o parete dintre ‘comentatori’ inclina sa creada ca Magdalena era prostituata, alta parte inclina sa creada ca era casatorita in secret cu Iisus, mai ales ca daca am intzeles bine, un evreu, o data ce trecea de 22 de ani, (parca) era obligat sa se insoare.

Deci ? ce parere ai ? Oare cum stau lucrurile ? Oare cite taine or mai fi ascunse prin biblioteca Vaticanului ???

6. tibi - 09/03/2009

nu parete ci o PARTE dintre …

7. bibliophyle - 09/03/2009

@tibi,
Basme….Basme

Crestinismul a mostenit de la Iudaism celibatul. Daca vrei sau ai o tinta (sfanta) in viata si familia poate sa nu-ti permita sa ajungi la aceasta tinta, aveai posibilitate sa juri celibat pentru viata sau o perioada. O data pe an de Yom Kipur aveai posibilitatea sa jertfesti un cocos (se intampla si astazi) si sa-ti retragi juramantul (de celibat). Iisus a jurat celibatul din sfintenie. Chestia cu Magdalena castorita lui Iisus este o porcarie de nu se vede. Nu a fost si nu exista nici urma de dovada, nici macar speculativa.

Chestia cu prostitutia Magdalenei, care este total respinsa de Crestinismul Ortodox si care o considera pe Magdalena drept Apostol. Acum totul deriva dintr-o confuzie intre ea si Maria din Betania, sora lui Lazarus, care nici ea nu a fost prostituata, dar a fost „pacatoasa” (penitenta).

8. tibi - 09/03/2009

Cam asa credeam si eu.

Ramine chestia cu arhivele Vaticanului. Eu sint convins ca acolo exista multe documente care nu sint date publicarii din varii motive, cu precadere teologice, dar nu numai.

9. noradamian - 09/03/2009

bibliophyle,

„Chestia cu Magdalena castorita lui Iisus este o porcarie de nu se vede. Nu a fost si nu exista nici urma de dovada, nici macar speculativa”

Sustin. E o chestiune de cunoastere, de respect, de bun simt.

Iar a face literatura ieftină pe seama patrimoniului religios, mi se pare abominabil. Nici macar ateismul nu poate fi invocat drept scuza.

10. noradamian - 09/03/2009

salut, tibi!

🙂

11. tibi - 09/03/2009

servus, nora

🙂

Nu am crezut nici macar o singura secunda povestile mizerabile tzesute in jurul Magdalenei. Mai ales ca periodic se reiau astfel de teme legate in special (sau simultan) cu atacurile la adresa crestinismului. Din ce in ce mai des, din pacate.

12. bibliophyle - 09/03/2009

@tibi
nici macar nu sti cat o singura litera poate schimba o interpretare intreaga. de exemplu in originalul Latin a lui Ioan (Ev.) este scris „peccatrix” (pacatosa) in sensul ca toti suntem pacatosi schimbarea in „meretrix”, inseamna deja prostituata. pe baza lui Ioan 8, a fost scris scris un comentariu medieval care se numeste „Pericope Adulterae” pe care eu l-am facut praf in Jurnalul Pontifical din 2003, care se ocupa tocmai cu chestia asta. Din nefericire jurnalul este publicat numai in latina si toate articolele sunt in latina. asa ca i-ti dai seama cate milioane 😆 de cititori au 🙂

13. tibi - 09/03/2009

@Teofil

Chiar ca imi dau seama 😆

14. tibi - 09/03/2009

off topic

de la tirgul de carte, am cumparat inclusiv o carticica mica si dragutzica de Ray Bradbury – Omul ilustrat . 🙂 Am citit-o dimineatza la foc automat !

In junetze am citit o groaza de lit. SF si postarea ta cu Asimov, mi-a redeschis apetitu’ 🙂 .

15. bibliophyle - 09/03/2009

@tibi,
eu citesc SF cand vreau sa fac o pauza. Pt mine SF-ul bun este un stimulent si energizant. Am sa public niste carti superbe recent traduse, care sunt pur si simplu capodopere 🙂

16. maya - 09/03/2009

Bună seara şi bună să vă fie inima!
😆

17. tibi - 09/03/2009

servus

@maya

😆

18. maya - 09/03/2009

Mi-a plăcut „O căutam pe Magdalena”!

„Căutarea” savuros descrisă,experienţa inedită!

19. maya - 09/03/2009

tibi
😆

20. bibliophyle - 09/03/2009

@maya,
sarut mana ilustra domnita 😆

21. maya - 09/03/2009

Nu mai ţin minte 😦 în care carte am citit că Maria din Magdala s-ar fi născut în anul 3 en. Nu ştiu dacă este corect anul naşterii şi în discuţia noastră de acum, nici nu cred că este relevant.

Şi eu cred că fie a fost văduvă, fie divorţată în momentul în care l-a întîlnit pe Iisus.

22. maya - 09/03/2009

Theo-Phyl
😆
Servus! 😆

23. bibliophyle - 09/03/2009

@maya,
maine aveti continuarea si aici si pe Theo_Phyle, cu miresmele Templului, care o sa fie super 😆

24. maya - 09/03/2009

Şi eu sînt de părerea că la Vatican şi nu numai există manuscrise,cărţi vechi care nu sînt făcute publice. (încă)

Motivul:conţin „secrete” pentru care omenirea nu este încă pregătită spiritual

Ştiu că biblioteca de la Vatican se întinde pe vreo 60 (?) de km şi deşi nu ştiu latina,alte limbi vechi. 😦 tare mi-ar plăcea să merg „un pic” acolo.

25. gabilutza - 09/03/2009

@Buna Seara doamnelor si domnilor. @maya,@nora, @tibi, @Theo-phyl

Cer scuze, nu am mai putut reveni aseara. Intotdeauna ziua de Luni e putin mai stresanta la mine.

@Theo-Phyl am reusit sa citesc exceptionalul articol de pe blogul @Theo.
Cel de acum promite si el 🙂 Iar de cel in engleza inca nu m-am apucat, ceea ce trebuie sa remarc e cursivitatea stilului, e foarte usor si placut de citit engleza dvs.

🙂

26. maya - 09/03/2009

Theo-Phyl

după cum am scris şi dincolo, subiectul este foarte interesant!
Tema este scrisă cu umor,parcă şi văd scena. 😆

Pe de altă parte,te felicit că ai obţinut finanţarea pentru proiect. 🙂

27. bibliophyle - 09/03/2009

maya, nu ai sansa, eu am facut post-doc acolo si mi-au dat acces cu taraita, asta este, suntem „tineri” avem timp 😆

28. tibi - 09/03/2009

Seara buna
@gabilutza

29. maya - 09/03/2009

gabilutza
😆
Bună seara!

30. bibliophyle - 09/03/2009

@gabilutza, buna seara
am marele noroc sa ma folpsesc de limbi „invatate”, asa ca i-mi dau seama cat de greu este cititorului care nu este nativ intr-o limba sa citeasca in limba respectiva. 🙂 crede-ma problema mea este Romana 🙂

31. maya - 09/03/2009

Theo-Phyl

ştiu că nu am nici o şansă 😦 dar asta nu înseamnă că nu am voie să visez! 🙂
Face bine (la ten 😆 ) şi nici nu costă nimic! 😆

32. gabilutza - 09/03/2009

@Theo-Phyl … deocamdata stapaniti bine „suspensul” , chiar si in lb. romana! 😉

@Maya – o seara buna @Tibi – hello

33. bibliophyle - 09/03/2009

@maya
😆
place chestia cu tenul 🙂

34. gabilutza - 09/03/2009

@all , ma scuzati – ma cufund in textul in engleza si revin … deja s-au pus cateva intrebari aici ce niciodata nu mi-au trecut prin minte 🙂

35. maya - 09/03/2009

„o singura litera poate schimba o interpretare intreagă”

Aşa este şi odată „intrată” o idee în „capul şi mintea oamenilor” este foarte greu de schimbat o părere/opinie.

Cred că aici şi Biserica are partea ei de vină! (:

36. maya - 09/03/2009

gabilutza
😆
o seară bună!

37. bibliophyle - 09/03/2009

#maya
Majoritatea preotilor sunt functionari, vin la locul de munca pt. salariu 😦

38. maya - 09/03/2009

Majoritatea preotilor sunt functionari, vin la locul de munca pt. salariu 😦

Tocmai (şi) aici este problema!
De fapt corect ar fii fost:

Majoritatea preotilor sunt functionari, vin la locul de munca ŞI pt. salariu 😦

39. bibliophyle - 09/03/2009

maya 😆

40. maya - 09/03/2009

sau corect este:

Majoritatea preotilor sunt functionari, vin la locul de munca NUMAI/ŞI pt. salariu 😦

41. tibi - 09/03/2009

vad ca am semanat o samintza de discordie cu biblioteca Vaticanului 😦

Depasim momentu ? 🙂

42. gabilutza - 09/03/2009

Exista di cate un preot interesant de care Theo-phyl a vorbit, el vine la orice slujba , dar prezent prin toate varstele omenirii 😉 NH IX.1

43. bibliophyle - 09/03/2009

@maya,
cateva minute cu Kutia Shaki si ma intorc 😆

44. maya - 09/03/2009

Din fericire există şi preoţi /călugări cu har,dar pe care TREBUIE să-i cauţi!Mult!
Există totuşi momente în viaţă în care fie mergi tu spre ei,fie vin ei spre tine.

45. maya - 09/03/2009

gabilutza
🙂
Aşa este!
Trebuie numai conştientizat acest fapt!

46. maya - 09/03/2009

tibi

nu ai provocat nici o „problemă” cu Vaticanul;curiozitatea este de vină! 😆

47. maya - 09/03/2009

Să revin la Maria din Magdala,de care după cum spuneam şi aseară îmi place foarte,foarte mult! 🙂

O consider o femeie deosebită!Inteligentă,frumoasă, „iniţiată” şi cu „credinţă mare”!

48. gabilutza - 09/03/2009

@Am reusit sa mai citesc din comentarii si ipotezele despre Maria.

In Evanghelia dupa Filip, NH II.3 ( Nag Hamandi II , 3, 55 ) „jurnalistul, sau paparazii cum vreti sa-l numim , e destul de indiscret „Pe Maria Magdalena Mantuitorul o iubea mai mult decat pe toti discipolii SI O SARUTA PE BUZE ADESEA.”

Uneori putem privi realitatea si sa vedem probabil altceva. Pentru mine Sarutul acela trebuie sa semnifice totusi intimitatea spirituala, nu carnala, sau amandoua, daca e sa fiu sincer !

49. maya - 09/03/2009

gabilutza

„Pe Maria Magdalena Mantuitorul o iubea mai mult decat pe toti discipolii SI O SARUTA PE BUZE ADESEA.”

Acesta este fraza poate cea mai contestată şi cea care lasă loc la foarte multe interpretări.

Chiar dacă semnifică atît intimitatea spirituală şi cea carnală.după părea mea,acest lucru NU schimbă nimic din părerea mea despre Maria din Magdala.

50. gabilutza - 09/03/2009

Daca , cumva, pe undeva, mesajul Lui contine si un COD de comportament?

E o scuturare a inertiei, incercarea noastra de a controla experientele celorlalti si lumea in general, creeaza aceasta tensiune a decriptarii cand, de fapt, e vorba de o stare de destindere, de Bucurie … in care acest gest nu are neaparat conotatie provocatoare…

51. maya - 09/03/2009

Contrar poziţiei misogine a „redactorilor” din acele timpuri 🙂 a doua Epistolă a lui Ioan debutează astfel:
„Presbiterul către aleasa Doamnă şi copiii săi”

„Doamna” = mare iniţiată,poate chiar Maria din Magdala
„copiii săi” = discipoli

52. maya - 09/03/2009

gabilutza

Daca , cumva, pe undeva, mesajul Lui contine si un COD de comportament?

şi eu cred că de fapt mesajul este şi un COD de comportament

53. gabilutza - 09/03/2009

@maya

Sa traduce asa oare ? „Ne pierdem timpul considerandu-ne naturali fiind totusi artificiali”.

54. maya - 09/03/2009

Matei:”Mîntuitorul o cunoaşte foarte bine.De aceea o iubeşte mai mult decît pe noi”!

M.Eckhart comentînd acest pasaj al sărutului spunea că este „sărutul dumnezeirii” şi că are semnificaţia transmiterii unei iniţieri. (ca şi la cavalerii templieri)

55. gabilutza - 09/03/2009

Aveam eu o preferinta pentru un citat biblic folosit de kierkegaard ( el traducea „Bunul raspuns e ca un sarut.”)

In versiunea ortodoxa
Pildele lui Solomon 24.26
Buzele sărută pe cei ce dau răspunsuri drepte.

Poate theo-Phyl ne spune cum e in versiunea mai apropiata de original.

56. maya - 09/03/2009

gabilutza

Sa traduce asa oare ? “Ne pierdem timpul considerandu-ne naturali fiind totusi artificiali”.

fără „ne pierdem timpul”
Iisus şi Maria din Magdala erau „avansaţi” pentru acele timpuri,iar societate misogină a acelor timpuri NU putea să dea acestui gest numai o conotaţie carnală.

Sărutul pe lîngă spiritualitate cere sentiment,cere „rezonanţă”,cere iubire.Iubirea propovăduită de El.
Iubirea adevărată este spirituală.

57. maya - 09/03/2009

“Bunul raspuns e ca un sarut.”)

foarte frumos!

58. bibliophyle - 09/03/2009

O faceti mult mai complicat decat a fost. Societatea in care au trait avea reguli extrem de diferite decat comentatori medievali si le puteau inchipui. M.Eckhart a vorbit prosti exact ca majoritatea celor care au fost inainte sau dupa el. sarutul pe gura nu era erotic era o dovada al onestitati. se numeste Mehalek Nefesh, adica impartasim suflet, nu are nici o legatura cu sexul.

59. gabilutza - 09/03/2009

Cine vorbeste de sex Theo-Phyl? Era cat se poate de pur. La tibetani ar fi trebuit sa-si atinga nasurile. 🙂 E adevarat ca Eckhart a spus destule prostii, oare stim noi exact tot ce a spus? Dar oricum privitorul de astazi vede DIN SPATIUL SAU DE JOACA.

60. maya - 09/03/2009

În textele gnostice în locul noţiunii de păcat şi căinţă Iisus vorbea de iluzie şi iluminare.

Iluminarea era dată de Marea Zeiţă numită Maha Maya (Marea Iluzie)

Pavel foloseşte noţiunea de gnoză sub forma EPIGNOZE (a recunoaşte,a scruta,
a supune discernămîntului)

61. maya - 09/03/2009

Theo-Phyl
😆
Poftim! Ce vorbim noi şi ce înţelegi tu! 😆
Cine vorbea aici de sex? 😦 Ce legătură are un sărut cu sexul? 🙄
😆

62. gabilutza - 09/03/2009

Sa citam din ereziile lui Eckhart? Cele imputate in martie 1329? Sau mai putem adauga si de la noi? ( se pare ca Eckhart nu a avut un biograf, harnic, care sa consemneze totul , ca pentru Thomas de Acquino de exemplu.)

63. bibliophyle - 09/03/2009

Oameni Buni
ca sa poti intelege un comportament social trebuie sa cunosti conventiile sociale ale societati respective. Cand Marcu sau Matei sau Luca transmit inavatamintele lui Iisus ei o fac prin „filtrul” lor cultural, care nu este identic cu al lui Iisus sau Mgdalena. Este clar de ce Magdalena a fost cea mai apropiata si intzlegatoare. Iisus si ea faceau parte din aceasi societate. Pavel si tot ce a fost dupa el NU.

64. tibi - 09/03/2009

Dragelor si Dragilor

De-ascultat v-am ascultat
MULTE AM MAI INVATZAT
dar ma tem ca s-nnoptat
si e vremea de culcat;
miine iara de sculat
cele treburi de-abordat
poate si de rezolvat.
Eu merg binishor in pat.

😆

noapte buna
TUTUROR

65. maya - 09/03/2009

„E adevarat ca Eckhart a spus destule prostii”

fiecare dintre noi mai spune şi prostioare 😆 😆 😆

ideea E să le spui cît mai rar 😆

66. gabilutza - 09/03/2009

@noapte buna Tibi.

Iaca, Theo-Phyl s-a suparat … si nu stim exact de ce. Am fost politicos conversand cu musafirii dumnealui, pana s-a aerisit …

67. maya - 09/03/2009

😆
tibi

68. maya - 09/03/2009

😆
gabilutza

69. maya - 10/03/2009

😆
Theo -Phyl

70. bibliophyle - 10/03/2009

@Gabilutza,
Fiecare are afinitatile lui si este normal sa fie asa. Eckhart nu a inteles Crestinismul lui Iisus. Nici macar nu pot sa definesc ce fel de Crestinism el a inteles, in nici un caz, Crestinism Apostolic. Asta nu inseamna nimic despre el sau teoriile lui, singurul lucru care este clar ca ele nu au fost Ortodoxe din punctul meu de vedere. Ortodox in sensul cuvantului 🙂

71. bibliophyle - 10/03/2009

@all
Nu sunt suparat pe nimeni va iubesc pe toti 😆
Fiecare traieste cu parerile lui. 😆

72. maya - 10/03/2009

Noapte bună şi îngeraşii să vă aibă în pază!
😆
Vise roz bombon cu picăţele puţin mov!
😆
Mintenaş cîntă cucu’
Mîine (azi) merg la lucru’

73. bibliophyle - 10/03/2009

@ tibi,
noapte buna 😆

74. maya - 10/03/2009

Kutiuş Shakira
(alint)
😆

75. gabilutza - 10/03/2009

@maya – Noapte buna

@Theo-Phyl

Nu are nimeni pareri fixe aici. Eckhart a fost atat de dificil inteles, ca l-au confiscat fel de fel. In AGRO DOMINICO aveau dreptate sa-l acuze : punctul 6, de ex: „cel ce blasfema pe Dumnezeu lauda pe Dumnezeu”. Dar din modul in care intorcea el intelesurile, se putea gasi, pana si acestei propozitii ADEVARATUL SENS in rostirea lui Eckhart.

76. gabilutza - 10/03/2009

Greseala este uneori sa folosesti paradoxul (si inversiunea) pentru cei ce nu sunt pregatiti sa-l foloseasca. Curajul in limbaj trezeste uneori si el pe adormiti. Cateva imagini mai „puternice” utilizeaza orice mistic.

77. bibliophyle - 10/03/2009

@Gabilutza
Curajul in limbaj nu intodeauna inseamna intelegere. Cea mai apropiata intelegere a doctrinelor „adevarate” a lui Iisus le vei regasi la bisericile estice, Copta, Etiopiana sau Maronita, Siriaca, (Asiriana), ei au pastrat flacara transmisa in Bizant si Ortodoxia Balcanica inclusiv cea Romana.
Vrem nu vrem exista o mare departare intre teologi Vestici si invataturile originale.

78. gabilutza - 10/03/2009

Sunt de acord cu faptul ca teoriile dominicanului cu pricina, nu au fost Ortodoxe. Mie mi-a facut o impresie cumva de intelectual incapatanat care incearca sa-si impuna „erorile” , dar ideea de a impune o mistica „directa” va influienta nu acolo unde ne asteptam , in teologie, ci in filosofie si chiar gandirea libera a sec. XIX.

79. gabilutza - 10/03/2009

Ar fi atatea de spus despre INTELEGERE!

Ce ofera doctrina adevarata e constanta si coerenta intelegerii. Dar Intelegerea inseamna si sa apreciezi.

80. gabilutza - 10/03/2009

Nu vreau sa va retin si monopolizez seara.

Eroarea tuturor misticilor e ca incearca sa reflecteze si formuleze in idei obisnuite, despre lucruri ce le-a aflat intr-o alta stare.

Sunt discutii ce leaga dar nu rodesc, ca pomii, decat cand le vine timpul sa dea roada. ( spunea frumos M.Vulcanescu).

SUnt fragil ca intotdeauna. Va doresc o seara buna! Am apreciat articolele de astazi, sper sa ne surprindeti si maine, si tot asa…

🙂

81. bibliophyle - 10/03/2009

gabilutza
inca o data multumesc si o noapte buna 😆


Sorry comments are closed for this entry

