jump to navigation

Omagial: Madame de Staël – Despre Germania 06/03/2009

Posted by Theophyle in 1, Carte Moderna (sec 19-20).
Tags: ,
trackback

Despre Doamna de Staël puteti citi intr-o schita biografica postata pe Theo-Phyl Omagial: Madame de Staël. In aceaste postare am sa incerc o analiza a carti ei considerata mai de toata lumea drept cea mai importanta din lucrarile ei. Cartea sufera de lipsa obiectivitati critice, profund anti-napoleonica (care in acea perioada era sinonim cu anti-francez) si aproape apologetica fata de literatura Germana. Carte staelnecker-smalla fost influentata de legatura probabil amoroasa a Doamnei de Staël cu literatul german August Wilhelm Schlegel unul din cei mai cunoscuti si proeminenti conducatori ai superbului si maleficului curent literar cunoscut drept  “Romantismul German”. Pentru picanterie, cartea a fost considerata de Napoleon drept un afront adus Frantei si toata prima editie (10 mii de carti) a fost confiscata. Generalul Jean Marie Savary pe atunci seful politiei imperiale (inlocuind pe  Joseph Fouché) a primit ordin direct de la Napoleon sa o expulzeze pe Doamna de Staël, nu inainte de ai confisca manuscrisele originale si toate notitele aferente. Savary militar de cariera, ofiter si gentleman, s-a lasat incuiat in dormitor de prietenul Doamnei de Staël, generalul Malet si permitand salvarea manuscrisului si a notitelor. Savary nu avea aptitudinile securiste al lui Fouché, care a fost un adevarat Plesita. In fine cartea a fost salvata si publicata in Anglia.

stael-on-germany-1-2

Cartea este divizata in patru sectiuni diferite. Prima parte examina geografia, orasele si institutiile Germane, analizand destul de amnuntit  obiceiurile si caracterul poprului German. Partea a doua a carti se ocupa de literatura, mai intai Engleza (partrea a II-a, capitolul 2)si dupa acea literatura Germana, incluzand lungi fragmente traduse in franceza. In partea a treia a carti, Doamna de Staël discuta de filozofia si etica Germana, comarand-o cu cea Engleza. Sectiunea finala, cea mai apologetica din toate, discuta despre religia (protestanta, Doamna de Staël a fost si ea protestanta) Germana. Cartea se termina cu un entuziasmant eleogiu al culturi Germane si superioritatea fata de cea Franceza. Daca nu luam in considerare ultima parte a carti, avem in fata un document critic literar de prima insemnatate. Cartea Doamnei de Staël este unul din putinele documente (cred ca este singular) care atesta literatura Germana in timpul razboaielor Napolioniene si inainte de prima unificare a Germaniei. Despre partea apologetica cu scriitura angelica fata de nemti, mie personal  mi-a facut placere, un popor care este instare sa acorde lui “Miki shpaga” legiunea de onoare nu merita mai mult.
 
Cartea este de citit (highly recommended) pentru meseriasi ai literaturi de toate felurile. Facultativa la toti ceilalti. Si aici ofer (gratis !) o placere bibliofila, printr-o scanare a editiei din 1814 in limba franceza.  (PDF)

Comentarii

1. tibi - 06/03/2009

servus

Omagiu meritat nimic de zis, numai ca au cam trecut citeva zeci de ani de cind citeam literatura asta minunata si am cam uitat-o 🙂 .

Da’ nu-i nimic! are cine sa ne traga de mineca la timp ! 😆

ps. bloaga cealalta tot nu pot sa o deschid, desi am incercat inclusiv prin google. Asta E !

2. bibliophyle - 06/03/2009

@buna tibi
iese pe mail spre tine 😆

3. tibi - 06/03/2009

Itzi dau batai de cap suplimentare de parca n-ai avea si asa destule de facut 😦 .

Multzumesc orisicum 🙂 !

4. bibliophyle - 06/03/2009

tibi fi serios, un om scrie ca sa fie citit nu?

5. tibi - 06/03/2009

Primit mailul, bucuros; citit mailul si mai bucuros. 😆

mersic frumos. 🙂

6. bibliophyle - 06/03/2009

😆

7. tibi - 06/03/2009

Off topic

Potzi sa imi spui parerea ta despre Plotin ?

Respectiv este un filozof cu tenta mistica, un soi de gnostic contradictoriu, un exaltat, sau CE ???

Precizez ca in acest moment parcurg o carticica subtzirica „Plotin sau simplitatea privirii” / Pierre Hadot / Polirom, si am impresia ca Hadot este atit de entuziasmat de Plotin, incit este greu de pus pret pe spusele sale.
Am biografia si formatzia intelectuala a lui Plotin, iar in carte sint citate numeroase din Eneade.

8. bibliophyle - 06/03/2009

Are de ce sa fie exaltat, plotin este un filozof de prima statura este intemetorul neo-Platonismului. Gnostici s-au cam folosit de filozofia lui. El este Platonist Pagan, punct

9. bibliophyle - 06/03/2009

Eneadele sunt de fapt o culegere care contine esenta filozofiei lui. De fapt tot ce stim despre el este de la Profiri, care a sintetizat tot materialul despre el inclusiv biografia lui.

10. maya - 06/03/2009

Bună seara şi bună să vă fie inima!
😆

11. bibliophyle - 06/03/2009

@ maya,
sarut mana 😆

12. tibi - 06/03/2009

OK, TKS !

Recunosc faptul ca eram intr-o oarecare dificultate, pentru ca citesc chestia asta DUPA gnozele lui Culianu si eram tentat sa vad cai verzi pe peretzi. 😆 Gnostici petse tot 🙂 .

Am fost si pe Vikipedia si am ramas perplex : acolo troneaza un portret al lui Plotin desi am citit ca acesta a refuzat indirjit sa se lase portretizat.

Bon . Deci Hadot are de ce sa fie entuziast. Cartea este oricum de toata frumusetzea, desi este prefatzata de Cristian Badilita. 🙂 . Tot entuziasmat !

13. tibi - 06/03/2009

servus @maya 😆

14. bibliophyle - 06/03/2009

filozofia lui este intr-un fel sincretica. el se folosete de motivul evresc al divinitati, dar constuieste o teza apropiata de trinitarismul crestin …

este interesant, mai tarziu gnostici sau folosit de teoria lui despre „Unul” adica divinitatate trancedentala 🙂

15. maya - 06/03/2009

Femeilor din viaţa voastră, 🙂
mame,soţii,fiice,prietene,colege,vecine,etc 🙂

tuturor Femeilor/ Mamelor care există pe această binecuvîntată Planetă albastră,”Regine” ale dăruirii de sine, pioniere ale civilizaţiei, mereu cu nobleţea şi fidelitatea în avangardă, numai Bucurie, Bunătate, Blîndeţe şi Iubire. 🙂

Forţa care se „exteriorizeză” cu scopul de a crea o altă fiinţă este Iubirea.

Maternitatea şi Feminitatea sînt Taine ale Creaţiei, sînt Energiile ei Dumnezeiesti,
fără de care nu ar exista frumuseţea, mîngîierea, tandreţea, gingăşia şi, de ce nu, 🙂 responsabilitatea faţa de ceilalti! ! 🙂

16. bibliophyle - 06/03/2009

@maya
tu crezi ca degeaba eu lucrez deja o saptamana la chestia cu Omagiala. Femeile sunt totul fata. Fara ele noi suntem niste ratati, desi putem ajunge la acelasi statut si cu ele impreuna, mai greu insa 😆

17. maya - 06/03/2009

Theo-Phyl
😆
Servus!

18. maya - 06/03/2009

tibi
😆
Servus!

19. maya - 06/03/2009

Theo-Phyl

Omagiala 🙂
Super!

20. bibliophyle - 06/03/2009

inca o o data, servus 😆

21. bibliophyle - 06/03/2009

Maya
mi-am propus sa scriu despre toate femeile pe care le-am iubit (spiritual 🙂 ). si o fac 😆

22. tibi - 06/03/2009

Am ‘cules’ citeva perle plotiniene din care simt nevoia sa va impartasesc una, adresata gnosticilor :

” Dumnezeu trebuie sa fie prezent in toate fapturile, indiferent cum ne inchipuim aceasta prezentza; lumea este asadar, parte din Dumnezeu.
Daca insa Dumnezeu ar lipsi din lume, atunci si din voi ar lipsi si n-ati mai putea spune nimic nici despre El, nici despre fiintzele care vin DUPA El.” ( II 9, 16, 24 )

23. bibliophyle - 06/03/2009

frumas citat, nu m-am ocupat de Plotin de ani de zile. Poate am sa ma intorc cu o citire rapida 🙂

24. maya - 06/03/2009

Să ne pregătim să ne încîntăm cu tot sufletul şi cu toată inima de Frumuseţea care se pregăteşte să se reverse pe Pămînt şi care deja se presimte in aer.

Adierea specială a Vîntului, felul în care stăluceşte Lumina,mugurii abia răsăriţi pe crengi, zîmbetul fiecărei zile este o invitaţie la Viaţă.

Prospeţimea şi candoarea magicului ghiocel să ne umple Inima cu strălucirea lor şi să îndrăznim să ne arătăm Frumuseţea!

Să fim asemeni curajosului ghiocel după cele mai grele ierni , ierni cu care (poate) ne provoacă şi pe noi Viaţa (cîteodată/pe unii)

25. tibi - 06/03/2009

Mai am una cred eu, splendida :

„Ma silesc sa inalt divinul din mine la divinul din Univers” ! 🙂

26. maya - 06/03/2009

Ps: scuze!
Mă „chinuie” talentul! 😆 😆 😆

27. bibliophyle - 06/03/2009

@maya; @tibi

ce inspiratie aveti asta seara. nu am ce zice, numai sa ascult 🙂

28. tibi - 06/03/2009

@Teofil

Si cum ramine atunci cu spusa Doamnei de Stael ? (aproximativ)

„Dragostea trupeasca nu se compara nici pe departe cu dragostea spirituala „? Hm??? 😆

29. maya - 06/03/2009

tibi
frumos citat!

30. bibliophyle - 06/03/2009

Draga tibi, eu citez, nu este interpretarea mea. As dori astazi sa vad o femeie cu forta ei de exprimare si cu adevarurile pe care le-a trait. Nu era simplu sa-l ai pe Napoleon inamic 🙂

31. bibliophyle - 06/03/2009

@tibi,
in afara de asta este ceva anormal in exprimarea ei 😆

32. maya - 06/03/2009

„Nu ştiţi că voi sînteţi Templul lui Dumnezeu ,şi că Duhul lui Dumnezeu locuieşte în voi” (Fapte)

„Templul lui Dumnezeu este sfînt şi aşa sînteţi şi voi” (Corintieni)

33. tibi - 06/03/2009

@maya

multzumesc ! 😳

Dar eu cred ca intreaga maretzie a naturii si splendoarea oricarei primaveri ar fi fara nici un rost pe lumea aceasta daca nu le potzi impartasi cu persoana iubita care la rindul ei, te iubeste.

Nici totzi ghioceii din lume si nici macar toate minunatziile din Univers, nu ar avea sens in absentza unei femei care sa le dea farmec cu gingasia sa.

🙂

34. maya - 06/03/2009

tibi
🙂
Absolut de acord cu tine!
De aceea Iubirea este un lucru Mare! 🙂

35. maya - 06/03/2009

“Ma silesc sa inalt divinul din mine la divinul din Univers” ! 🙂

Superb!

36. tibi - 06/03/2009

va pun o melodie dragutzica

🙂

37. maya - 06/03/2009

“Dragostea trupeasca nu se compara nici pe departe cu dragostea spirituala “? Hm???
🙄

Dragostea trupească nu apropie neaparat oamenii;ea este ca o lupă!
😆 😆 :ol:
Dacă este o problemă, lupa o face şi mai mare; 😦
Dacă există şi dragoste spirituală (sentiment) „apropierea” devine şi mai mare! 🙂

38. maya - 06/03/2009

La mulţi ani,gingaşă femeie!

39. maya - 06/03/2009

tibi

frumoasă melodie,drăguţel filmuleţ! 🙂

40. tibi - 06/03/2009

@maya draga

Madame de Stael a glumit 🙂 .

Da’ ia citeste „zisele” alea in cheie inversa si sa vezi ce bine suna ! 😆

Spiritul il domina pe OM nu trupul. Iar dragostea adevarata este desavirsita in completa uniune dintre iubitzi.
Iubirea pura este Dumnezeire adevarata !

41. maya - 06/03/2009

tibi
😆

42. maya - 06/03/2009

Alexandrina Hristov

43. tibi - 06/03/2009

Nichita Stănescu
–––––––––––––––––––––––––––
Cântec de dor

Mă culcasem lângă glasul tău.
Era tare bine acolo şi sânii tăi calzi îmi păstrau
tâmplele.

Nici nu-mi mai amintesc ce cântai.
Poate ceva despre crengile şi apele care ţi-au cutreierat
nopţile.
Sau poate copilăria ta care a murit
undeva, sub cuvinte.
Nici nu-mi mai amintesc ce cântai.

Mă jucam cu palmile în zulufii tăi.
Erau tare îndărătnici
şi tu nu mă mai băgai de seamă.

Nici nu-mi mai amintesc de ce plângeai.
Poate doar aşa, de tristeţea amurgurilor.
Ori poate de drag
şi de blândeţe.
Nu-mi mai amintesc de ce plângeai.

Mă culcasem lângă glasul tău şi te iubeam.

44. maya - 06/03/2009

tibi

„Madame de Stael a glumit” 🙂 .

Păi cu aşa ceva se glumeşte? 🙄 😆 😆 😆

45. maya - 06/03/2009

tibi
Iubirea pura este Dumnezeire adevarata !

Aici sînt de acord cu tine!

46. maya - 06/03/2009

tibi

frumoase versuri!

47. maya - 06/03/2009

Ileana Sărăroiu: Dar-ar naiba-n tine dragoste! 🙂 🙂 🙂
http://www.trilulilu.ro/cuoreblu50/d9101d73ae9540

48. tibi - 06/03/2009

@MAYA

faci tu ce faci si iar imi rupi sufletul in doua ! 🙂

Ai reusit cu „La multi ani gingasa femeie” ! TKS pentru.

Iar pe Alexandrina am descoperit-o intimplator si ma bucur enorm de cite ori ii aud glasul adevarat, strabatut de fiorul liminar al sinceritatzii artistice !!!

49. maya - 06/03/2009

Roby Lakatos – (George Boulanger – Avant de mourir)

!Greta Garbo -ascultînd acest cîntec!)

50. bibliophyle - 06/03/2009

aveti grija de un singur lucru. Nu mai mult de 2 linkuri intr-o singura postare 😆

51. maya - 06/03/2009

tibi
🙂
Margareta Pîslaru
http://www.trilulilu.ro/MihaelaPana/a2475116c4e48f

„Bade pălărie nouă
tu mi-ai rupt inima-n două”

52. maya - 06/03/2009

Theo-Phyl
🙂
Ai fost la plimbare cu Shakira?
Ce face? 🙂 Bucuroasă şi fericită! 🙂
Transmite-i un servus din partea mea! 🙂

53. bibliophyle - 06/03/2009

Shaki sta linga mine si rontaie un betisor de „sorci” uscat, fericita nevoie mare :lol”

54. maya - 06/03/2009

Theo-Phyl
„Shaki sta linga mine si rontaie un betisor de “sorci” uscat, fericita nevoie mare!

Drăguţa de ea! 🙂
„Înţelege” că eşti ocupat? (cu blogul)

55. tibi - 06/03/2009

Edith Piaf – Non je ne regrette rien

56. tibi - 07/03/2009

Heeeeeeeeeeeei 😆

La Multi Ani !

@maya 🙂

57. tibi - 07/03/2009

@Teofil

‘sorci’ sint betzigasele alea facute din carne uscata ? 🙄

58. maya - 07/03/2009

tibi
🙂
” Non je ne regrette rien”

59. maya - 07/03/2009

tibi
🙂

Mulţumesc foarte,foarte mult şi frumos! 🙂 🙂 🙂
Fac şi eu parte din „eternul feminin”! 🙂
Şi NU regret! 😆

60. bibliophyle - 07/03/2009

@tibi,
da sunt, greu de gasit, dar am surse speciale 🙂

61. maya - 07/03/2009

Toto Cutugno – Mama

62. maya - 07/03/2009

Anastasia Lazariuc -Mama
http://www.trilulilu.ro/mihaelaflorin/41ab2fd8d5a476

„Aş vrea să ierţi toate cîte n-am ştiut
Din vremea ce-a trecut,aş vrea să ierţi”!

63. tibi - 07/03/2009

maya

tu faci parte din „eternul INGERESC feminin” .

Esti un dar special al Domnului pe lumea aceasta !

Multi Ani cu sanatate si cu TOT ceea ce-tzi doresti tu de bine pe lume… 🙂

64. tibi - 07/03/2009

@Teofil

E clar ! Ai luat legatura cu „cafegiul” ! 😆

Maaaaaare pishicher mai esti moncher ! 🙂

65. maya - 07/03/2009

FAPTURA MAMEI

Uşoară, maică, uşoară,
C-ai putea să mergi călcînd
Pe seminţele ce zboară
Intre ceruri şi pămînt.
In priviri c-un fel de teamă,
Fericită totuşi eşti
Iarba ştie cum te cheamă,
Steaua ştie ce gîndeşti.

Grigore Vieru

66. maya - 07/03/2009

tibi
🙂
Mulţumesc din tot sufletul! 🙂

Tuturor femeilor din lume le doresc să fie iubite!Şi NU numai de 8 Martie!
La fel şi tuturor bărbaţilor de pe planeta albastră!
🙂

67. bibliophyle - 07/03/2009

@tibi,
pentru catzelusa mea only the best 😆

68. bibliophyle - 07/03/2009

@maya,
sunt draga mea sunt 🙂

69. maya - 07/03/2009

Eternul feminin ar putea fi simbolizat cu semnul infinitului 🙂

8 (Martie) = semnul infinitului pe verticală = spiritualitate

Mă gîndesc că nimic nu este întîmplător!

70. tibi - 07/03/2009

@maya

„Din iubire ne-am nascut
Pe masura iubirii am fost alcatuitzi
Dupa iubire tinjim.
Iubirii ne incredintzam.

Stii tu : Ibn ‘Arabî

🙂

71. maya - 07/03/2009

Mihai Eminescu Atât de fragedă…

Atât de fragedă, te-asameni
Cu floarea albă de cireş,
Şi ca un înger dintre oameni
În calea vieţii mele ieşi.

Abia atingi covorul moale,
Mătasa sună sub picior,
Şi de la creştet pân-în poale
Pluteşti ca visul de uşor.

Din încreţirea lungii rochii
Răsai ca marmura în loc –
S-atârnă sufletu-mi de ochii
Cei plini de lacrimi şi noroc.

O, vis ferice de iubire,
Mireasă blândă din poveşti,
Nu mai zâmbi! A ta zâmbire
Mi-arată cât de dulce eşti,

Cât poţi cu-a farmecului noapte
Să-ntuneci ochii mei pe veci,
Cu-a gurii tale calde şoapte,
Cu-mbrăţişări de braţe reci.

Deodată trece-o cugetare,
Un văl pe ochii tăi fierbinţi:
E-ntunecoasa renunţare,
E umbra dulcilor dorinţi.

Te duci, ş-am înţeles prea bine
Să nu mă ţin de pasul tău,
Pierdută vecinic pentru mine,
Mireasa sufletului meu!

Că te-am zărit e a mea vină
Şi vecinic n-o să mi-o mai iert,
Spăşi-voi visul de lumină
Tinzându-mi dreapta în deşert.

Ş-o să-mi răsai ca o icoană
A pururi verginei Marii,
Pe fruntea ta purtând coroană –
Unde te duci? Când o să vii?

72. maya - 07/03/2009

tibi
🙂
Ibn ‘Arabî

73. tibi - 07/03/2009

Nu draga @maya , nimic NU este intimplator pe lumea alcatuita de bunul Dumnezeu !
Fiecare grauncior de praf are destinatzia sa precisa, fiecare bataie de aripi a fluturilor stirneste boarea diafana de vint, fiecare imbobocire a fiecarei flori coloreaza cu splendoarea sa lumea aceasta, fiecare rasarit de soare ne incalzeste inimile noastre nesatzioase dupa infinitul iubirii, fiecare rasarit de luna ne trimite in lumea viselor noastre frumos orinduite, pe masura gratziei divine daruite noua, oamenilor, alcatuitzi dupa chipul si asemanarea Sa, in infinita sa iubire pentru desavirsirea lumii.

74. maya - 07/03/2009

tibi

Doamne,Doamne este Iubire şi trebuie (măcar) să încercăm să ne punem în „rezonanţă” cu EL, cu existenţa, cu datoria de a ne îndrăgosti de tot ce ne înconjoară.

Adevărata Viaţă,adevărata religie NU e decît Iubire,nemărginită şi nelimitată.

Să învăţăm acest lucru,chiar dacă este greu, în fiecare zi în fiecare oră,în fiecare clipă. Şi dacă NU reuşim întotdeauna să avem puterea de a ne ierta,pentru a avea apoi puterea de a îi ierta pe ceilalţi.

Numai aşa vom realiza că sîntem un grăunte de Lumină şi Iubire din Infinita Lui Iubire şi Lumină!

75. maya - 07/03/2009

Nivelul Iubirii din sufletul fiecăruia dintre noi este nivelul „contactului” cu Creatorul!

76. tibi - 07/03/2009

Asa este draga #maya !

Adevarata religie este iubirea insuflata noua de Cristos.
Iar iubirea fara de iertare nu este decit un biet cuvint. GOL !

77. maya - 07/03/2009

🙂
Pentru Madame de Stael

Mihai Eminescu – Atît de fragedă!

78. tibi - 07/03/2009

Maya

cred ca-l bagaram in ceatza de tot pe bunul #Teofil 🙂 cu delirul nostru mistico-poetic ! 😆

79. tibi - 07/03/2009

OF Doamne ! Mondial ! 🙂

80. maya - 07/03/2009

tibi
🙂
Sper că nu se supără pe noi! 😦

Dar pe de altă parte ştiu că este atît de îngăduitot şi de bun cu noi,că bistoş 😆 (sigur) ne iartă! 🙂

81. bibliophyle - 07/03/2009

DE ce, eu stau cumintzel si va citesc cu placere 😆

82. maya - 07/03/2009

tibi
🙂
Sper că nu se supără pe noi! 😦

Dar pe de altă parte ştiu că este atît de îngăduitor şi de bun cu noi,că bistoş 😆 (sigur) ne iartă! 🙂

83. bibliophyle - 07/03/2009

maya, eu va ascult, nu intodeauna am ce sa raspund, atunci tac si citesc, ce scrieti voi 🙂

84. maya - 07/03/2009

Theo-Phyl
😆

85. tibi - 07/03/2009

Mais bien sur draga #maya, of course si bineintzeles , desigur ! 🙂

Muuuulta rabdare are omul acesta !!! Rar asa ceva !!!

86. bibliophyle - 07/03/2009

maya
🙂 🙂 😆

87. tibi - 07/03/2009

bistoş ! 😆 bistoş !

88. bibliophyle - 07/03/2009

Tibi
🙂 de nu ? 🙂

89. maya - 07/03/2009

Radu Stanca – Biblica

La început a fost sărutul
Şi el era pe gura ta …
Depus pe gura mea sfinţi văzduhul,
Şi lumea s-a născut atunci din duhul
Sărutului ce ne unea …

Dar ape mari cuprinseră uscatul
Şi noi muream tăcuţi sub greul lor …
Veni atunci o pasăre în zbor,
Pasăre roşie, şi Araratul
Se înalţă din mari biruitor …
Iar noi ne-am ridicat cu el odată
Spre zarea noua si înseninată
Purtînd peste abisele genunii
Sărutul de la începutul lumii.

90. tibi - 07/03/2009

Dragelor si dragilor nu stiu ce mai avetzi voi de gind, dar eu, cred ca ma voi duce o leaca la somnic; miine(adica azi) am o zi in care am prevazut o vizita la o expo de cartzi (e ultima zi) la vechiul palat al postei, dupa care am o rezervare la „Carul cu beeeeere” 🙂 asa caaaaaaaaaaa

zic voua cu drag,

noapte buna
TUTUROR !

91. maya - 07/03/2009

tibi
🙂
Norocul este al nostru!

Iar de norocul meu,ce să mai zic, acum cînd „mă răsfăţ” 🙂 cu doi domni atît de încîntători! 🙂

Şi nu sînt genul „era să aveţi o scamă”! 😆 😆 😆

92. maya - 07/03/2009

Theo-Phyl
🙂

93. bibliophyle - 07/03/2009

@maya
multam pentru placuta seara 😆

94. tibi - 07/03/2009

„La Dumnezeu ne conduc purificarile, virtutzile, rinduirile launtrice, imboldurile de a ajunge la lumea spirituala, da a ramine pe tarimul acela, de a ne satura cu hrana de acolo.” Plotin- VI 7, 36,6.

noapte buna ! 🙂

95. bibliophyle - 07/03/2009

@tibi
o zi placuta maine 😆

96. bibliophyle - 07/03/2009

noapte buna dragi mei, vise placute

97. maya - 07/03/2009

Theo-Phy
😆
tibi
😆

Noapte bună somn uşor
7 purici pe-un picior
7 şi pe celălalt
să vă tragă jos din pat! 😆

Noapte bună şi îngeraşii să vă aibă în pază!
Să aveţi zile frumoase alături de dragele voastre să le iubiţi şi să fiţi iubiţi! 🙂

98. tibi - 07/03/2009

ziua buna

TUTUROR

😆

99. tibi - 07/03/2009

Aseara am tras o minciunica mica si involuntara : miine am programata vizita la expo de carte urmata de bereeeeeeeeeeeeee , NU astazi ! 🙂

scusi pentru inducerea in eroarea de greseala de interpretare a orelor tirzii, in ceasul nocturn de cumpana intre o zi trecuta si noua zi pe cale sa inceapa ! 🙄 😳 😀 !!!

100. tibi - 07/03/2009

100

101. bibliophyle - 07/03/2009

@tibi,
crede-ma ca nu sunt „controlor de trafic”, asa ca treaba ta cand, cum si de ce 😆

102. bibliophyle - 07/03/2009

@tibi, buna ziua 😆

103. tibi - 07/03/2009

@Teofil

ziua buna.

🙂

controlor, necontrolor, astazi e prima zi in care comenturile au trecut de 100 la o singura postare !!! La muuuult mai multe 8) !

104. bibliophyle - 07/03/2009

@tibi, multumesc. Nici macar nu am urmarit. Ti-am spus nu le am cu statistica. Din start eu stiu ca cel mai important lucru este calitatea, care nu intodeauna se coreleaza la cantitate 🙂

105. tibi - 07/03/2009

Perfect de acord cu primatul calitatzii versus cantitate dar, stii tu cum e cu micutza vanitate omeneasca : mai cedam si la cele mai omenesti 🙂 ca doar e-n firea noastra !!!

106. bibliophyle - 07/03/2009

@tibi,
un singur lucru este important (pentru mine, cel putin) placerea cititorului, care este de fapt rasplata adevarata pe care o primesc pentru efrotul pe care-l depun 🙂

107. tibi - 07/03/2009

@Teofil

Un lucru este „bistoş” 😆 : blogul tau este un antidot perfect pentru cei care erau pe cale sa devina ‘suficientzi’ !!!

Stiu eu un caz 😀 😛 😆 !!!

108. bibliophyle - 07/03/2009

@tibi deca exista un lucru pe care nu-l voi acepta niciodata, este „suficienta” si „multumirea de sine”. Suficienta si „multumirea de sine”sunt moartea progresului si inceputul declinului spiritual. Asta cred eu si asta scrie si Djuvara in cartea lui „Civilizatii si tipare” 🙂

109. noradamian - 07/03/2009

maya, bibliophyle, tibi,
salut,
🙂

v-am citit cu incantare si cu o „inima buna” 🙂

Nici nu se poate sa fii altfel in preajma voastra…

110. noradamian - 07/03/2009

…”si din nou ferestrele singure se deschid
ademenite de aromele ratacitoare,
Din nou in gradina adormita îşi schimba pielea copacii
si tarâna cu milioane de pori
razele ameţite de luna le absoarbe”

(Forugh-e Farrokzad, poeta iraniana)

🙂

111. bibliophyle - 07/03/2009

@nora
multumesc pentru versurile frumoase. Nu am auzit despre poeta. Am sa incerc sa cunosc mai mult. Chiar sunt frumoase. Ieri „cercul nostru literar” a vut o supra performanta. Eu personal am tacut chitic, si i-am „ascultat” cu placere. 🙂


Sorry comments are closed for this entry

