jump to navigation

Despre Carti, Edituri, Agenti Literari si Criza Economica 16/02/2009

Posted by Theophyle in 1.
Tags: , ,
trackback

Ziua de astazi a inceput prost. O zi de luni, fulgueste usor si pe soselele terestre (inca), inainte de a fi suspendate  de chirurgul nostru primar lupta intre Gog si Magog, preludiul Armaghedonului urban. Civilizatia romaneasca in floare, ceva la nivelul jurasicului tarziu intr-un mix teribil de rable si masini de ultima generatie care conduse de soferi “periferici” dupa  caracterizarea lui Djuvara incearca sa ma omoare cu sau fara intentie. Inceput bun pentru o zi proasta. Ajung la intalnirea programata cu 20 de minute intarziere, domnisoara secretara aratoasa cu doua glande extra-pulmonare dezvoltate la nivel de “cup D” ma anunta tacticos, ca sefu’ a fost retinul la Sinaia. Bun – primul ghinion. Intru la o cafenea (in care se mai poate fuma), cer o cafea, primesc o solutie cafenie absolut necompatibila cu descrierea, fumez 2 tigari, plec mai departe. Ajung acasa, scot ziarele sifonate si ude din casuta postala. Catelul este fericit ca m-am intors mai repede decat deobicei. Dat mancare la catel, catelul si mai fericit. Deschid calculatorul, mail nou din NY. Mail trimis la 7.10 dimineata de luni din NY, nu are cum sa fie vesti bune (numai daca a murit tanti Margareta si mi-a lasat o mostenire), tanti Margareta bine sanatoasa la Miami, termina cu sarg mostenirea asteptata  din 1992. Mailul este de la Barry, agentul meu literar, fost ziarist ratat, scriitor ratat, acum agent lierar ratat (in devenire). Citesc, ma enervez, telefonez. What the fuck…..  Cu prudenta explica Barry, ca editura lu’ peste a anuntat ca publicarea mea s-a amanat la anu (2010), spre Paste. “Auzi criza, cartile tale nu prea merg pe timp de criza”, “de ce, intreb eu, Dumnezeu lucreaza la City Bank”. Vezi, spune Barry, “acum se publica lucruri usoare, tu scri altfel”. Barry zic eu, “crezi ca ar fi bine sa scriu o apocrifa, Tobit si Holofrenes in versiunea sado-mazo” sau Noptile Bagdadului cu Estera si Sultanul”. “O idee buna zice Barry.” Trag o injuratura pe limba lui Eminescu, si-l anunt pe Barry ca poate sa uite de mine daca nu-mi aranjaza publicarea anul asta. Gata acum ma duca sa ma tratez cu 200 gr. Vodka de buna calitate, si ma culc,  poate pe seara mai vorbim. PA

PS
Priviti ce a pierdut umanitatea in anul 2009. Patru ani de munca, mama ei de criza  impreuna cu toate editurile si agenti literari. Am sters numele, ca sa ramanem prieteni anonimi.

jh-cover1

Comentarii

1. maya - 16/02/2009

Bună seara şi bună să vă fie inima!
😆

2. maya - 16/02/2009

Theo-Pyhl
😆
NU te supăra frate! 😦

3. bibliophyle - 16/02/2009

Salut Maya 🙂
Ba ma supar si ma supar rau. Poti sa spui unei femei gravide intr-a 9, mai nu nasti ca e criza 😦

Am sa traiesc, rabdare si tutun 😆

4. maya - 16/02/2009

„Priviti ce a pierdut umanitatea in anul 2009. Patru ani de munca, mama ei de criza impreuna cu toate editurile si agenti literari. Am sters numele, ca sa ramanem prieteni anonimi”!

Îmi pare sincer rău de supărarea ta legată de rîndurile de mai sus şi îmi vine tare greu să găsesc cuvintele potrivite.

Dar cum speranţa moare ultima,credinţa că totul se va rezolva între timp,trebuie să îţi fie alături.Ştiu că azi nu ajunge asta,dar ai să vezi că va fi bine. 🙂

Felicitări pentru munca ta,care sînt mai mult decît convinsă că a devenit o pasiune şi un mod de a fi.

Bine o să fie! 🙂

5. maya - 16/02/2009

Răbdare şi tutun 😆 spun şi eu!

6. bibliophyle - 16/02/2009

@maya
cum spune Romanu, nu mor cai cand vor caini

7. maya - 16/02/2009

Criza a devenit scuză pentru orice!

Chiar că te înţeleg şi încă o dată îmi pare tare,tare rău! 😦

Dar există şi minuni! Şti şi tu asta!

8. bibliophyle - 16/02/2009

@maya
nu am probleme, de paste sunt la NY, si aranjez eu treaba. Sunt „baiat” foarte convingator 🙂

9. maya - 16/02/2009

Dacă nu ai fi aşa de supărat,ţi-aş spune că materialul despre edituri este mortal!
😆
Excelent scris şi plin de umor!Negru de supărare umor,dar tot umor este!

Ai spus tu că la supărare eşti spontan,dar lasă că o să vină ea şi bucuria! 🙂
Şi atunci să te ţii! 😆 Legea compensaţiei!

10. maya - 16/02/2009

Care Paşte? Ortodox/catolic-protestant?
Să ne trimiţi o felicitare! 😆

„Băiat” de băiat!?

Ai văzut ce „deşteptăciuni” am scris dincolo? 😆

11. bibliophyle - 16/02/2009

@maya
eu cand suparat sau fericit, scriu cel mai bine. Hai, vedem noi. Ai citi ce am inceput sa scriu despre ezoterism ..etc. ?

12. bibliophyle - 16/02/2009

@maya
Ce vorbesti, eu scriu pe blog de oriunde, ce felicitare. In SUA se sarbatoreste pastel pe data celui Catolic, sau evreisc, nu prea exista ortdoxie, foarte putini 🙂

13. maya - 16/02/2009

Am citit! Super!

14. maya - 16/02/2009

Ţi-am şi răspuns un pic! 😆
La Gnosticism nu am citit încă, pentru că îmi este „obosit” unicul neuron! 😆
Zi grea şi la mine! 😦

Am fost un pic şi la prietenul nostru din poieniţă unde este vorba despre violatori pentru care sincer şi deschis spun că nu am nici o scuză!

15. bibliophyle - 16/02/2009

@maya hai la odihan 😆 , si maine e o zi 😆

16. maya - 16/02/2009

Cam aşa ceva! 😆

Domnule profesor pot să citesc mîine despre Gnosticism!? Care mi drag,fără să fiu gnostică! 😆

17. maya - 16/02/2009

La somnic că eu sînt mic! 😆

18. maya - 16/02/2009

Noapte bună,vise frumoase,colorate şi îngeraşii să te aibă în pază! 😆
Bine o să fie! Şi la vară cald!

19. bibliophyle - 16/02/2009

Noapte buna Draghe 🙂

20. nicole - 16/02/2009

cu toata supararea ta, care este si a mea, vreau sa-ti spun ca ai un umor NEBUN!

Hai, Theo-Phyl, draga, ca nu mor caii cand vor cainii! las’ ca nu s-au terminat editurile la ei!… 🙂

21. bibliophyle - 16/02/2009

@nicole saru mana, ce ma fac eu fara voi, tibi, maya si cu tine 😆

22. nicole - 16/02/2009

😆

dar noi fara tine? ai idee cu ce bucurii ale mintii si sufletului ne incanti?

23. bibliophyle - 16/02/2009

@nicole
draga, e lasa , gasea-ti altul mai bun 🙂

24. nicole - 16/02/2009

:mrgreen:

eeei, nu-i asa… nu-i deloc asa…
ce, tu gaseai altii mai buni ca noi??? :mrgreen: 😆

25. bibliophyle - 16/02/2009

nu merge viceversa, voi sunteti cei mai buni 😆

26. nicole - 16/02/2009

@Theo-Phyl,

trust me: cartile tale se vor tipari foarte curand. nici n-aveai nevoie de agent literar…! Dar ai vrut sa fii generos. Acum, pe bune, de ce astepti totusi Pastele ca sa rezolvi???

27. bibliophyle - 16/02/2009

@nicole
America este o tara ordonata, nici un autoe serios nu alearga cu cartea pe la edituri. majoritate „alergaturilor” se fac de niste trepadusi mai mult sau mai putin competenti. Adevarul este ca toata America este inebunita, si toata lumea se tema sa faca afaceri. Eu stiu ca o sa ma arnjez, totusi ma necajeste, pt. ca le-am facut o groaza de bani in timpuri bune, si acum cand vreau si eu sa fac o treaba ei o dau cu criza:)

28. nicole - 16/02/2009

@Theo-Phyl,

Da, draga, asa e, america e inebunita, si ma gandesc ca unele profesii se vor cerne la greu.
In plus, odata ce au luat, multi uita si se dau loviti. Sunt sigura ca poti sa intorci totul in favoarea ta. De fapt, in favoarea celor care au dreptul sa-ti citeasca si analizeze munca uriasa. Poate ca unele edituri vor considera gagurile mai rentabile, acum cand toata lumea se roaga la Dumnezeu…

29. bibliophyle - 16/02/2009

@nicole
esti o dragutza, am si trimis deja abstracts, la alte edituri, nu-i o problema. Deocamdata scriu putina beletristica, scriu pentru voi, pregatesc 3 cursuri, termin cartea lui Lia. Am ce face, nu 🙂

30. nicole - 16/02/2009

🙂

Stiu ca ai ce face. Dar imi vars si eu focul…

31. bibliophyle - 16/02/2009

saru’ mana


Sorry comments are closed for this entry

