jump to navigation

Ziarul de Duminica – 3 14/02/2009

Posted by Theophyle in 1, Ziarul de Duminica.
Tags: , ,
trackback

paper-3_promo

Am finalizat inca un „Ziar de Duminica”, si acesta poate fi primit in format PDF. Nu am crescut in numarul ziarelor solicitate, pacat. Si ziarul de saptamana asta se poate primi cu ajutorul unei solicitari exprese la adresa de e-mail

aboutread@gmail.com. Amintesc inca odata ziarul este distribuit gratuit, nu contine publicitate directa sau indirecta. Singurele articole care contin opinii politice sunt cel doua editoriale ale mele. Perioada de pilot s-a terminat, din nefericire nu am invatat mai mult decat stiam despre preferintele voastre. Am hotarat ca formatul cu de „toate pentru toti”este cel potrivit si voi continua cu el. Cuprinsul ziarului de maine: De Pe Malurile Dambovitei – Competenta Profesionala ? ; De Pe Malurile Potomacului – Competenta Profesionala! ;Rubrica noua Pe Baricade Televiziunea Libera si Eliberata de Profesionalism – Purtatori de Cuvant; Cronici din Cartierul Latin – Ping Pong Parlamentar – Nastase-Anastase-Boc-Si inca odata Nastase; Profil Politic Comisia Europeană – Jacques Barrot; Profil Ştintific – Nicholas Georgescu-Roegen; Colectionarul de Idei – Oligarhia ; Reactii Internationale -Obama Recunoaste ca a Gresit – Hillary n-a uitat-o pe Monica…, si Kissinger face Diplomatie ; Relatii Internationale – Prietenul Putin – O Biografie ; Campul lui Marte – Geopolitica in Afganistan; Autor, Carte, Film – Ayn Rand, The Fountainhead; Arta – Comics – Hergé / Georges Prosper Remi.

Comentarii

1. tibi - 14/02/2009

salut

timite-mi please ziarul si vb. mai pe seara. Bine ?

2. bibliophyle - 14/02/2009

Tibi Ziarul a fost trimis la ora 12, vezi la tine 🙂

3. tibi - 14/02/2009

OK 🙂

Ma uit dupa masa de prinz.

4. tibi - 14/02/2009

Am citit ziarul, am cite ceva e comentat dar, prefer sa itzi scriu pe mail, probabil ca miine. Bine ?

5. bibliophyle - 14/02/2009

@tibi, ok. sper ca nu este prea grav 🙂

6. val - 14/02/2009

@Theo-Phyl:

Felicitari pentru numarul 3 al ziarului.
Am citit primele articole – sunt foarte bune.

Dambovita si Potomacul or fi comparabile, dar cand mergi pe mal…
Despre Pogea – am si eu cam aceleasi pareri, dar ce ai spus despre Videanu ma surprinde. Eu nu il consider(am) foarte imoral, credeam (era mai mult intuitie) ca doar a nimerit pe un val noorocos si ca nu a fost atat de elevat incat sa fi facut gestul rarisim de a se sustrage norocului. Poate ma insel.

7. val - 14/02/2009

„Televiziunea libera si eliberata de profesionalism” este grozav ! 😆

Si eu am cam evitat stirile ProTv fiindca nu suportam sa se rasteasca Esca la mine 🙂
Si celalti, si celelalte… sunt surprinsi cu mare talent, exactitate. Dar cati mai sunt .. Doamne! 😛 Totusi, cu doua exceptii: felele de la „Sase vine presa” Sustin cu tarie ca Livia este una dintre cele mai destepte si de bun simt de la televiziunile noastre, iar Mbela, negresa, face remarci foarte inteligente, asa cu limitele ei de limba. Ma gandeam cum poate, cu stramosi canibali, probabil, sa aiba un atat de precis simt al democratiei, sa faca un asemenea salt!

8. tibi - 14/02/2009

Teofil

Potzi tu sa glumesti cit vrei, numai ca eu, chiar chiar cred ca munca ta nu ar trebui sa fie in zadar…

Si nu stiu daca ceea ce-tzi voi spune eu te va ajuta, sau, BA.

Am ceva de spus de pe acum, dar cred ca va trebui sa-tzi spun pe e-mail, ca vad ca o parte din postarile mele de la tema cu d-na Ayn Rand au fost scrise cu ‘cerneala simpatica’ si s-au dus undeva, in neant . 🙂

9. bibliophyle - 14/02/2009

@ val
Multumesc, despre videanu, mai bine sa nu vorbim. vremea ne va povesti tot ce este de povestit. Acum despre Mbela, nimic rau este intradevar f.simpatica. Stirile sunt carte de vizita a unui canal de televiziune. Un canal de televiziune profesionist considera stirile de „prime time” formatul principal al firmei. Daca te uiti la Americani sau Europeni ai sa intelegi. nu am nimic cu saracuta, ea este un personaj simpatic care nu are ce cauta la stirile de Prime-time, poate dupa sau inainte.:)

10. bibliophyle - 14/02/2009

@tibi
eu le-am sters din greseala impreuna cu tota postarea, ce vsa fac, mai gresesc si eu. Vina mea, Sorry 😆

11. tibi - 14/02/2009

@Teofil

ca gresesti, este de intzeles. Dar sa si recunosti chestia asta ?

HM! Chestia asta este SI de neintzeles si de neiertat ! 🙂

Promitzi sa NU mai faci ? 😆

12. bibliophyle - 14/02/2009

tibi
dragule am trait intr-o societate in care recunoasterea greselilor facute neintentionat era obligatie de onoare, nu pot sa ma dezobisnuesc de unele „metehne” americanesti. 😆

13. tibi - 14/02/2009

@Teofil

sigur ca eu intzeleg drama pe care o traiesti acum, la reinsertzia ta, in societatea de tip romanesc. Nu ma refer la societatea de tip romînesc. ma refer la societatea de tip aşa după cum deja am zis, de tip romanesc.

Adica societatea in care, personajele au devenit cumva, livreshti.

Si personajele sintem chiar noi, cei care inca mai populam pamintul aista.

14. bibliophyle - 14/02/2009

@ eu simt ca TREBUIE sa fac lucrurile altfel decat se fac la noi acum. Sunt SIGUR ca in cativa zeci de ani lucrurile se vor schimba in mai bine. Important este inceputul. stiu ca nu voi apuca o schimbare serioasa in societatea noastra. Dar tibi inceputul vrea sa-l apuc, inceputul 🙂

15. tibi - 14/02/2009

@Teofil

Te respect pentru faptul ca aduci in discutzie tema continuitatzii, tema complet inexistenta in mentalul romanesc.
Daca stii, ca IN CITEVA ZECI DE ANI , lucrurile se pot schimba si pe la noi, itzi doresc din tot sufletul meu, sa APUCI sa itzi vezi stradania incununata de succes. 🙂 Ce pot sa zic mai mult ?

Cred ca NIMIK. Te sustzin!

16. bibliophyle - 14/02/2009

Am trait situatii in care numi Dumnezeu putea „face” ceva, si crede-ma a facut. Tu crezi ca deodata un medic sfarseste o cariera inainte de 4g de ani si se duce s-a invete teologie si istoria religiilor 🙂

17. bibliophyle - 14/02/2009

45 de ani

18. bibliophyle - 14/02/2009

@ val nustiu daca te mai plimbi pe aici, cas vezi ca nu sunt singular in chestia lui Pogea-Videanu vezi si tu pe sutu

http://sutu.ro/2009/02/13/personaje-insuportabile-azi-pogea/

19. tibi - 14/02/2009

Teofil

cred ca tzi-am mai spus faptul ca eu inca nu am devenit mistic, cred ca am mai afirmat faptul ca stiu ca nimic nu este intimplator, cred inclusiv ca este timpul sa-tzi spun ca eu am avut de a face cu ceea ce se cheama revelatzia, relativ tirziu, respectiv in urma cu ceva timp. Nu insist.

Repet : te respect pentru demersul tau si doresc sa itzi vezi stradania incununata de succes. Sper numai sa iei in considerare, IMENSA capacitate de rezistentza la NOU, a mentalului românesc…

20. bibliophyle - 14/02/2009

@tibi, eu nu sunt mistic si revelatia nu am avut nici o revelatie de moment. a fost un proces indelungat de gandire, mi-a luat aproape 10 ani. Norocul meu tibi este ca in momentul de fata eu pot sa-mi permit sa „negociez” cu societatea „comunistoida” din cateva puncte de forta.

21. tibi - 14/02/2009

Waw !

daca privesc postarea mea de la ora 20,39 vad ca fara sa ‘clocesc’ nimik, primele trei pozitzionari ale postarii, incep cu acelasi cuvint : CRED. !!!

Chiar ca nimic NU este intimplator ! 🙂

22. val - 14/02/2009

Theo-Phyl,
Nu am spus ca-mi plac cei doi, doar ca Videanu nu mi se pare malefic, mai curand norocos.

23. bibliophyle - 14/02/2009

@val
Nici un om politic care a facut afaceri cu statul in paralel cu cariera politica NU POATE fi considerat om cinstit, nicaier pe mapamond. Videanu membru marcant al PD, a primit de la A.Nastase concesionari de zeci de milioane de euro, cu o saptamana inaintea alegerilor din 2004. Dca asta este noroc, ai dreptate Videanu este un om NOROCOS

24. bibliophyle - 14/02/2009

@tibi. e bine. TREBUIE sa credem 😆

25. val - 14/02/2009

Theo-Phyl,
Iti dau dreptate. Este inadmisibil, dar in Romania a devenit obisnuit. Aproape toate averile s-au facut prin frauda directa sau mascata de legi frauduloase.
Dar, fiindca a devenit obisnuit, se pot face distinctii, clasificari. Una este sa fii prim ministru si sa faci tot felul de miselii ca sa te imbogatesti si alta e sa fii politician din opozitie si sa bati la usa celui de la putere sa-ti faciliteze niste afaceri.
Daca ar fi dupa mine, as confisca toate aceste mari averi. 😐

26. bibliophyle - 14/02/2009

@val un politician NU are voie sa faca afaceri cu statul. Nici in popzitie si nici in guvern. Omenirea trece o perioada extrem de grea, crede-ma. O situatie de criza confera si posibiltati de reglare aunor deficiente create cu timpul, sa zicem anularea unor contracte de concesiune de resurse naturale. Daca este criza sa fie pentru toti. Daca bancile multinationale cer acum asistenta statului, dupa ce si-au trimis banii acasa, atunci si statul Roman trebuie sa ceara obolul, sa zicem concesionarilor energetici, sa zicem 🙂

27. val - 14/02/2009

„Cronici din Cartierul Latin”:

Nastase nu si-a dus pana la capat cererea de a fi lasat la dispozitia justitiei. A dat-o in gluma, a bagatelizat, ca sa anuleze de fapt ce parea ca cere.

Lui Boc i-ar sta mai bine daca s-ar exprima mai putin despre adversarii politici. Oamenii asteapta de la el sa taca si sa faca.

Cred ca Roberta Anastase va face o figura buna ca sefa a CD, chiar daca e tanara. Este desteapta si fidela intelegerii politice care a stat la baza numirii ei. Dar sa renunte la fuste mini . Nu o prind, nu mai e chiar foarte tanara si functia o maturizeaza in plus.

28. bibliophyle - 14/02/2009

@val
tot ce ai spus este beton. si eu cred la fel 🙂

29. val - 14/02/2009

Theo-Phyl:
„O situatie de criza confera si posibiltati de reglare aunor deficiente create cu timpul, sa zicem anularea unor contracte de concesiune de resurse naturale. Daca este criza sa fie pentru toti”

Mi se pare normal. Unde nu da Dumnezeu! ma intreb dece trebuie o criza pentru a anula niste ticalosii?

30. val - 14/02/2009

Theo-Phyl,
Iti multumesc pentru gazduire si pentru ziar Noapte buna!

31. bibliophyle - 14/02/2009

@val
Americani si Englezii si-au nationalizat bancile, si nimeni in lume nu poate spune nu sunt tari democratice. Repet in situatii de criza trebuiesc mijloace de stabilizare extreme.

32. bibliophyle - 14/02/2009

ca deobicei mi-a facut placere, noapte buna 🙂

33. val - 14/02/2009

Corect.
Si-au permis sa faca ce trebuie deoaece ei stapanesc democratia . Ai nostri au insusit-o papagaliceste si, nefiindu-le bine inteleasa, nu indraznesc sa o aplice cand e cazul.

34. val - 14/02/2009

Noapte buna!

35. tibi - 14/02/2009

fara motiv,tzin sa postez acest minunat poem

Francois Villon – MICHELANGELO

„Aluat în mâini argila necurata
Si ca pe-o jerta a zvârlit-o-n foc,
Din brazda flacarilor albe, iata
A rasarit o frumusete-n loc.
Întreaba aprig pietrele cu dalta
Ca pe-un oracol somnoros de greu,
Le rascoleste una dupa alta,
Raspunsul, pururi urma unui zeu.

Ca-n niste porti izbeste cu ciocanul
Si ploi de aschii împrejuru-i curg…
Prin colbul orb ce-i bântuie aleanul
Zvâcneste-n el strabunul demiurg.

Oriunde bate, sparge si patrunde
Adânc sub coaja îndârjitei humi,
Ecou, îndata împietrit raspunde
Conturul vag al unei alte lumi.”

Sper sa nu te superi.

36. bibliophyle - 14/02/2009

@tibi
versuri frumoase, sunt intodeauna o placere. Un om care nu iubeste poezie este un om fara suflet

37. bibliophyle - 14/02/2009

@tibi
tu le ai cu poezie medievala, interesant 🙂

38. tibi - 14/02/2009

Teofil

probabil ca am comis un abuz prin postarea de mai sus dar, prin Michelangelo am patruns in Renastere, iar cind am ajuns in vizita la Vatican, am intzeles IN SFIRSIT ! faptul ca fara indumnezeire ar fi fost imposibila constructzia catedralei Sf. Petru.

Am vazut si monumentul ridicat intru slava lui Emmanuel, dar am intzeles ca acest monument, respira numai vremelnicia ‘maretziei umane’ si atita TOT.

Catedrala te ocroteste, iar monumentul te copleseste. Gresesc ?
Sper ca nu !

39. bibliophyle - 14/02/2009

Cred ca fiecare dintre noi se naste cu har, problema este daca-l descoperim sau nu. Nu cred ca divinitatea sau sfintenia sunt geo-centrice, adica se afla intr-un lo anume. Monumentele pe care le construim sunt intr-un fel sfidare, un fel de plata pentru pacatele noastre.

40. tibi - 14/02/2009

Teofil

tzi-am mai spus ca eu vad si citesc totul in cheie crestina dar, asta NU inseamna ca eu NU consider ca ‘axis mundi’ este Jerusalaimul.

Pe care din pacate pentru mine, INCA NU AM APUCAT SA IL VAD !

41. bibliophyle - 14/02/2009

@tibi
Ierusalimul a fost axis mundi pana in 70 d.Hr. Dupa aceasta data iudaismul s-a transformat din religie geo-centrica in religia carti/lor. Cat despre Crestinism, el niciodata nu a fost geo-centric 🙂

42. bibliophyle - 14/02/2009

@tibi
mi-am petrecut 18 luni la Vtican cand am facut post-docul. ce m impresionat cel mai mult sunt bibliotecile. Acolo sunt minunatiile adevarate. Crede-ma, nu exista in lumea asta locuri cu mai mula intelepciune adunata si catalogata ca Vaticanul

43. tibi - 14/02/2009

Daaaaaaaaaaaaaa.

Numai ca, eu CRED in continuare, ca Dumnezeu este numai UNUL, si fara ca Divinitatea sa aiba ‘departamente’ , asa dupa cum am mai spus, Dumnezeu a fost mult mai prezent in lume DUPA sacrificiul Mintuitorului pe CRUCE . Si cred in continuare faptul ca ‘axis mundi’ este TOT Jerusalimul !

Darimarea templului inchinat lui Dumnezeu, a fost o nesabuintza umana si atita ToT.

Bine. Mai vb. si miine.

44. bibliophyle - 14/02/2009

@bine dragul meu, vorbim cand vrei 🙂

45. tibi - 14/02/2009

Bine ai spus : cind vreau.
Ca nici nu mai stiu daca, vreau.

NU este vb. despre tine ci, asa, in general 🙂 .

46. bibliophyle - 14/02/2009

si asta poate fi o optiune, important este verbul VREAU

47. tibi - 14/02/2009

„daca nu potzi sa faci ceea ce vrei, atunci sa faci ceea ce potzi”.

Parca asa, spunea un ginditor antic, o sa vad io’ care a fost ala care a indraznit sa gindeasca si sa spuna asa, o mare grozavie ca asta … 🙂

Noapte buna, prietene !

48. bibliophyle - 14/02/2009

@ noapte buna tibi, somn usor

49. tibi - 15/02/2009

Mda.

este vorba despre Terentiu, care de fapt a spus cam asa ceva : ” pentru ca nu se poate intimpla ceea ce vrei, atunci sa vrei ceea ce potzi” . 🙂

50. bibliophyle - 15/02/2009

habar nu am, in orice caz eu fac intodeauna ce pot, cat mai bine posibi 🙂
nu uita mi-ai promis niste observatii 😆 pentru mine sunt importante

51. noradamian - 19/02/2009

bibliophyle,

iti trimit un e-mail pentru Ziarul de Duminica.
Gasesc si ideea si continutul, interesante.

Pe curand 🙂

52. bibliophyle - 19/02/2009

@ nora, bineinteles. Le vrei si pe cele din saptamanile trecute?

53. noradamian - 19/02/2009

Daca se poate… 🙂

54. bibliophyle - 19/02/2009

@nora,
se poate cum sa nu?, pentru voi lucrez 😆

55. yulian - 05/05/2009

ZDD nr.3
merci.


Sorry comments are closed for this entry

