jump to navigation

Codex Aureus de la Lorsch 14/02/2009

Posted by Theophyle in Carte Medievala.
Tags: , , , ,
trackback

Codex Aureus este cunoscut şi sub numele de Evangheliarul de la Lorsch, după numele mănăstirii Lorsch situată în Germania, în apropierea graniţei cu Belgia. În catalogul bibliotecii de manuscrise rare, aflată în mănăstire, este înregistrat sub denumirea: Evanghelium pictum cum auro habens tabulas eburneas (Evanghelie pictată cu aur având legătură din tăbliţe de fildeş).

Puteti citi articolul integral pe Politeia World

Comentarii

1. val - 14/02/2009

Interesant, si reproducerile sunt minunate!
Am citit ca s-ar fi descoperit recent, in Cipru, o Biblie – cea mai veche gasita pana astazi – scrisa in limba aramaica, cu litere din aur.

2. bibliophyle - 14/02/2009

@val
E un codex minunat, si cel mai imortant ca este in Romania – adica al nostru (adevarat, numai o parte) de o valoare si stintifica si artistica enorma. Sper ca este pazit bine :). Este de o frumusete, nici macar nu gasesc cuvantul, splendoare 😆

3. tibi - 15/02/2009

Doamne, cite comori se mai gasesc in tzarisoara asta si noi habar nu avem ! Avem guvernantzi destoinici 👿 !!!

ps Teofil, ai mail. Cel putzin, asa cred. Eu l-am trimis 🙂 .

4. bibliophyle - 15/02/2009

@ multumesc tibi, citit, conformat, trimis raspuns 😆

5. bibliophyle - 15/02/2009

@tibi
placerea pe care o am cand ating o carte veche si valoroasa, este aproape la fel de mare ca acea cand ating o femeie frumoasa. Cand am primit vineri editia facsimila din 67 a codexului, a fost de o fenomenala bucurie. Am hotarat imediat sa postez, si am sa mai postez cateva lucruri interesante (cred) despre acest codex. Sper din tot sufletul ca este pazit bine! 🙂

6. tibi - 15/02/2009

@Teofil

Bine ca ai zis „aproape” 🙂 !

Tre’ sa recunosti faptul ca nimic pe lumea asta NU se poate compara cu divina companie a unei femei frumoase, afectuoasa si daruita si cu inteligentza de catre bunul Dumnezeu !!!

Nu zic mai mult ca vine #nicole si iar ma pune la coltz pe coji de nuca.

Uuuuuuuuuuups ! 🙄 😳

Si bineintzeles ca pe locul doi se situeaza placerea INTELECTUALA PE CARE TZI-O DARUIESTE O CARTE BUNA !

Poate gresesc dar, aceste doua lucruri primeaza versus TOATE ccelelalte lucruri de care putem avea parte pe lumea asta, pe care o strabatem fulgurant …

7. bibliophyle - 15/02/2009

@tibi
sper ca sunt (inca) un barbat normal, asa casigur ca ai dreptate, dar trebuie sa recunosti ca si in cartile bune poti gasi desafatari (sigur, de alt gen) care sa-ti provoace sentimente, cel putin eu le gasesc 🙂


Sorry comments are closed for this entry

