La 14 noiembrie 2008, au facut senzatie doua descoperiri astronomice privind planetele extrasolare. Amandoua reafirma ceea ce Sitchin a sugerat acum mai mult de 30 de ani, in “A 12-a Planeta”, iar una dintre descoperiri are aspecte surprinzatoare, care coroboreaza – si chiar explica – detalii ale miturilor stravechi.
Termenul folosit pentru a numi planetele care nu se afla in sistemul nostru solar este de ‚planete extrasolare’; acestea au o orbita separata fata de Soarele nostru. De la inceputul acestui secol, au fost descoperite mai mult de 300 planete extrasolare, dar nu au fost vazute de fapt. Existenta lor a fost confirmata prin efectul gravitational sau de alte efecte ale stelelor parinte. Stirile noi sunt ca doua echipe de astronomi de la NASA au reusit sa vada si sa fotografieze astfel de planete extrasolare, confirmand astfel existenta altor sisteme solare in univers.
Fotografiile facute de prima echipa arata 3 planete – un veritabil sistem planetar – aflate pe orbita stelei HR8799, in constelatia Pegasus; fotografiile celei de-a doua echipe arata o planeta cu o masa estimata a fi de trei ori mai mare ca cea a lui Jupiter, aflata pe orbita stelei Fomalhaut.
Teoretic, a fost considerat posibil ca planetele sa orbiteze stele, altele decat Soarele, dar numai in 1988 astronomii canadieni au descoperit prima data o astfel de planeta, iar confirmarea decoperirii a venit de-abia in 2003.
Si cu toate acestea, cand A 12-a Planeta a fost publicata in 1976, Sitchin a facut afirmatia in carte ca planete extrasolare exista. El a ajuns la aceasta concluzie indrazneata tratand creatia epica a Mesopotamiei Enuma elish nu ca pe un mit alegoric al Binelui contra Raului (cum fac altii), ci ca pe o sofisticata cosmogonie avand o legatura stiintifica cu istoria sistemului nostru solar. El a scris ca atunci cand sistemul nostru solar era in formare, a fost invadat de o planeta straina, aruncata afara din sistemul ei solar, atrasa apoi de forte gravitationale si sfarsind (dupa o ciocnire) ca fiind un membru al sistemului nostu solar.
In mod uimitor, mai multe aspect ale descoperirilor NASA se armonizeaza cu stravechi cunostinte (pe care multi le numesc mituri sau legende).
Planeta descoperita de a doua echipa de la NASA , se afla pe orbita stelei Fomalhaut, al carui nume inseamna “Gura pestelui”. Stralucitoare, este steaua principala din constelatia Piscis Australis (Pestele Sudului). Situata la sud de marea constelatie Aquarius, a fost descrisa ca un peste hranindu-se din apa care cade din cupa lui Aquarius si legand-o de constelatia vecina Pisces (Pesti) .
Asa cum au atestat astronomii greci si romani in sec.3 BC, aceste trei constelatii ocupau ‘zona de apa’ a lui Neptun in ceruri – o traditie care merge inapoi in Mesopotamia, care le asocia pe cele trei cu zeul EA (“El, a carui casa este apa”), zeul originar al Marilor si Pestilor din ele. Savantii greci au citat istoria provenind de la preotul babilonian Berossus – divinul Om-peste ‘Oannes’, care a mers pe apa, venind din Golful Persic si daruind civilizatie omenirii.
Aceste detalii se potrivesc cu textele Sumeriene, conform carora EA (cunoscut mai tarziu ca ENKI) era liderul primului grup de astronauti ai Nibiru, care a amerizat in Golful Persic si a mers pe apa spre tarm imbracat ca un peste.
Descoperirea NASA a unei planete mari pe orbita stelei principale din constelatia Pestelui Sudului poate insemna mai mult decat simpla potrivire cu mituri stravechi – poate explica un fragment enigmatic din Enuma elish.
Textul, tratat de Sitchin literar si nu ca alegorie, descrie formarea planetelor sistemului nostru solar, terminand cu “EA” (pe care o numim dupa romani Neptun) aflata cel mai departe de Soare. Apoi, atribuie lui EA/Neptun efortul “nasterii” in sistemul nostru solar a unei planete straine, care a venit din alta parte – “din inima Adancului” si totusi generata/nascuta in alta parte, ‘Marduk’ fiind considerat ca avand o legatura genetica cu EA – fiind fiul sau.
Daca luam in considerare textul Enuma elish, cu locul de unde a venit Nibiru/Marduk si il coroboram cu descoperirea NASA (conform cu webul lui Sitchin), ajungem la locul de unde a venit “Samanta vietii” (DNA) in sistemul nostrum solar – si sursa unde cei care au dat viata DNA-ului pot fi gasiti. Este o scurta calatorie de 25 de ani lumina ‘destul de aproape ca sa consideram trimiterea unei navete pana acolo” – a spus dr. Paul Kalas, unul din descoperitorii noii planete, ziarului New York Times.
Postat de @demeter
Etichete civilizatii, Demeter, Esoterica, Istorie, Zecharia Sitchin



21/07/2009 la 20:45
seara buna
TUTUROR
21/07/2009 la 20:45
@tibi, salut
21/07/2009 la 20:56
demeter
citesc tot mai fasinat minunatele tale postari! E straniu cum legendele vechi isi gasesc confirmari in descoperiri recente de inalt nivel tehnologic.
Totusi am si eu o intrebare de profan : daca o calatorie de 25 de ani lumina, este considerata scurta, cum ar fi o calatorie de nivel mediu ? Ca la o calatorie lunga nici nu cred ca ma pot gindi.
Daca ma gindesc la faptul ca viteza de parasire a pamintului, respectiv viteza de satelizare este aproximata la circa 28 000 de kilometri pe ora, cum se poate realiza viteza luminica ? Din ce materiale ar trebui sa fie realizate navele intergalactice ?
Daca nu ma insel, nu viteza ar fi musai problema ci, repet, calitatea materialelor cunoscute pe pamint. Cam dupa 15 Mach toate se topesc pur si simplu. Nu rezista nici macar la frecarea minima a “vidului cosmic”.
Gresesc?
21/07/2009 la 20:56
salut Teofil
Merge bine cu piciorul ?
21/07/2009 la 21:00
@tibi, raspund eu in locul lui @demeter. Paul Kalas este un astrofizician de mare tzinuta. EL a spus ca 25 AL este ceva posibil. Kalas a spus, NYT a publicat, eu nu cred, @demeter spera
21/07/2009 la 21:03
@tibi, piciorul va fi aproape recuperat inca 2-3 saptamani. Ligamentele nu vor fi la fel de “elastice” – niciodata, dar nu voi avea nici o invaliditate permanenta (probabil). In timp (probabil) voi deveni un distins “domn” cu baston, sper ca nu va fi in curand.
21/07/2009 la 21:16
Teofil
Cu bastonul stiu cum e. L-am folosit temporar, dupa care am renuntzat la el. La Kalambaka, am vizitat doua manastiri apropiate de cer; la una dintre ele, am numarat scarile : 320. Nu toate erau in sus, era un soi de deal-vale de stil Blaghian, dar parcurgindu-le dus intors sunt de fapt in numar dublu. Le-am parcurs stringind din dintzi, dar am reusit. Fara baston.
Despre previziunile astrofizicienilor, fara sa am indoieli, am totusi rezerve. Teorii, care evolueaza permanent, din care publicului ii este adus la cunostintza numai ceea ce dumnealor nu mai pot tzine secret.
Par sa inlocuiasca profetzii, despre care se spune ca daca ii crezi, ai acces la lucrurile pe care ei le pot vedea, dar profanul, nu prea.
21/07/2009 la 21:21
@tipi, sitchin este cap coada o speculatie. Este extrem de inteligenta si foarte bine scrisa. Valoarea cartilor lui consta in popularizarea unor vechi legende si asezarea lor in context modern. Eu recomand lectura lui pentru a apropia cititorul la vechea mitologie babiloniana si mezoamericana. Sitchin este de citit tocmai pentru eruditia lui
21/07/2009 la 21:31
Teofil
Adica pina la urma, ajungem IAR, inevitabil, la faptul ca oamenii traiesc IN SI DIN MITURI.
Trebuie sa marturisesc faptul ca in Grecia, am trait o cumplita deziluzie. Una credeam eu ca voi gasi acolo, alta am gasit. Ruinele unei civilizatzii splendide, din care istoria a muscat zdravan, m-au deprimat. Partzial.
Am vazut si lucruri care mi-au placut. Ramine loc si pentru mai bine. NU ?
21/07/2009 la 21:35
@tibi, cunosc simtamntul tau, l-am avut si eu. Trebuie sa intzelegi ca intre grecii moderni si cei antici exista o bariera de netrecut. Grecia de astazi nu este Grecia legendelor olimpului
21/07/2009 la 22:09
Da Teofil
Nu este nici un fel de legatura intre maretzia Greciei antice si mercantilismul grec contemporan.
Popor necajit, supusi unor stapiniri care fie s-au inspirat pina la calchiere din cultura lor, fie au incercat sa o nege si sa o distruga total, mie mi se pare ca Grecia incearca sa renasca. I ce fel ? Nu stiu.
Dar am vazut destul de limpede ca grecii sunt un popor care nu incearca sa-si fure caciula, singur. Am primit bon fiscal de la orice butic, fie el cit de mic, cu foarte rare si nesemnificative exceptzii.
Or asta inseamna ceva, cred eu.
21/07/2009 la 22:16
@tibi, inseamna ca au totusi un stat de drept. Dupa insurectii de tot felul, dictaura militara si socialism elenistic, grecia moderna este suspendata intr-un “limbo” intre traditiile antice, ramasitele (nereusite) ale Bizantzului si Europa care va cuceri treptat aceasta tara veche-noua. Doamne ajuta si la noi
21/07/2009 la 22:25
Buna seara si buna sa va fie inima!
21/07/2009 la 22:26
@maya, servus
21/07/2009 la 22:41
Realitate,mit! Greu in unele lucruri de ales intre ele! Pentru mine,probabil!
Nimic NU este intimplator pe lumea aceasta! Si (poate) toata istoria omenirii a pornit de la mituri;fiecare contine o saminta de adevar si aceasta saminta trebuie gasita si “cultivata”.
Omul in “tineretea sa” s-a temut de tot ceea ce il inconjura si teama lui a fost expresia necunoasterii fortelor ce dirijau lumea.
Incet,incet-milioane de ani- starea de simbioza existenta atunci intre om si natura,firescul relatiilor existente, inexplicabile totusi si pline de temeri a facut ca la focul sobei din pesteri,sa apara mitul.
Miturile, cronici nescrise ale omenirii – detinatoare de “secrete” ce nu puteau fi transmise tuturor,reprezinta neindoios legatura ancestrala a omului cu “saminta” devenirii de sine.
In aceasta lunga calatorie,Omul si-a ridicat dintotdeauna ochii spre cer;
uneori cu zimbetul pe buze,alteori cu lacrimi in ochi! Stia ca de acolo ii “vine” totul! Era “legatura” lui indisolubila cu originile lui!
Si indiferent de cit de greu a fost drumul emanciparii,Omul nu a uitat si nu trebuie sa uite niciodata ca ceea ce a stat a baza emanciparii lui, a fost mitul,simbioza intre temeri, credinta si speranta!
21/07/2009 la 22:42
servus maya !
21/07/2009 la 22:42
Theo-Phyl

Servus!
21/07/2009 la 22:44
@maya, omul nu s-a emancipat, sau emanciparea lui este minora. Emniciparea reala a omului va deveni fapt NUMAI cand va accepta CU ADEVARAT (si respecta) cele 10 porunci.
21/07/2009 la 22:50
Teofil
Sper sa ai dreptate si Grecia sa isi recapete dreptul de a fi parte activa a civilizatziei.
Nu sunt totusi prea optimist. Nu intzeleg nici in ruptul capului de ce in Grecia, vestigiile antice sunt inconjurate de garduri de fier, in care accesul nu mai este permis dupa o ora, hai sa spunem, rezonabila, ora 20.
In Roma, de exemplu nu am vazut asa ceva.
Daca grecii se bucura in continuare numai de tariful destul de piperat, care itzi permite accesul la vestigiile lor, mare sansa turismul de acolo nu va mai avea. Degeaba incearca ei sa substituie cultura lui Socrate cu bunatatzile gatite cu ulei de masline.
21/07/2009 la 22:56
Theo-Phyl
Doamne,Doamne stia ce hram purtam si ne-a dat spre respectare 2 legi
(mai) importante:
1.iubeste pe Domnul Dumnezeul tau
2.iubeste pe aproapele tau
Deci este vorba de Iubire/ NU teama este “baza” dezvoltarii societatii umane si nici a “dezvoltarii” spirituale a omului.
Numai o societate care va intelege acest lucru/omul care va intelege si aplica acest lucru,va reusi sa transforme MITUL IUBIRII, in progres!
21/07/2009 la 22:57
@tibi, trebuie sa intelegi ca ei isi capitalizeaza istoria intr-un fel extrem de urat. Totusi grecii au locuit in Fanarul si Galata turceasca, si ei care se pretindeau mostenitorii bisericilor de est au adopptat totusi numele de Hagi, ca nume onorific imprumutat de la musulmani care faceau Hagialac la Meca.
Personal nu dau 2 bani pe Grecia moderna (in afara de muzica). Grecia moderna este tencuiala peste marmora
21/07/2009 la 22:59
@maya, cel mai profund sentiment uman (absolut documentat) este FRICA. cand acest sentiment va fi inlocuit cu altceva, sa zicem cum spui tu, iubirea – atunci omenirea are un viitor:)
21/07/2009 la 23:01
@tibi, nu stiu daca iti aduci aminte de Farid despre care am scris in povestea Mariei Magdalena. El spunea intodeuna ca Grecii sunt un “popor mic cu un trecut mare si un prezent inexistent”
21/07/2009 la 23:12
Theo-Phyl
cel mai profund sentiment uman (absolut documentat) este FRICA
Frica inseamna “indepartarea” de Doamne,Doamne!Cu cit frica este mai mare,cu atit este distanta mai mare!
21/07/2009 la 23:14
Teofil
Sigur ca imi aduc aminte de Farid. Problema mea, este faptul ca eu atunci cind vizitez un loc nou, incerc sa ma debarasez de influentzele exterioare. Remeber ? Am spus ca nu ma duc in Grecia laudata cu sacul.
Totusi, oricit ar fi de adevarate sentintzele lui Farid, despre care tu spuneai ca spune esentza in citeva cuvinte, la chestia cu prezentul, cred ca nu prea are dreptate. Daca trecutul poate fi manipulat, sau macar expus in mod convenabil, iar viitorul pooate fi configurat macar cit-de-cit, prezentul ne este familiar, pentru ca in prezent traim.
Nu prea are cum sa fie prezentul inexistent. Aici, cred ca se poate discuta.
21/07/2009 la 23:14
@maya, mare diferentza intre teorie si practica. Teoretic ai dreptate, practic FRICA este intradevar cel mai profund sentiment uman.
21/07/2009 la 23:17
Michael Bolton – Paradis pierdut!
21/07/2009 la 23:22
Theo-Phyl

ai uitat de kecks?
21/07/2009 la 23:22
@tibi, cu tot respectul, grecii nu au “beneficiat” de 50 de ani de socialism stiintific si democratie populara si totusi nu se pot lauda cu niste succese artistice sau academice de marca. Asa ca din acest punct de vedere, cred ca Farid…., totusi
21/07/2009 la 23:23
tibi

Servus!
21/07/2009 la 23:23
@maya, da!!!!
21/07/2009 la 23:24
Theo-Phyl

Pai,de ce? Asa repede? Se poate?
21/07/2009 la 23:28
@maya, ai tu grija sa-mi amintesc, nu
21/07/2009 la 23:28
@maya, adica cand vom fi acolo, nu?
21/07/2009 la 23:31
tibi

pentru ca in prezent traim
Prezentul este borna! Prezentul “contine” in el trecutul si viitorul!
Prezentul este “povara” ce o purtam in spate din trecut spre viitor!
In fractiune de secunda “ma intorc in trecut”,in fractiune de secunda, “zbor spre viitor”.
Teoria este experienta trecutului pe care incercam sa o transpunem in practica viitorului/de la caz la caz,acest lucru “ne omoara”>
21/07/2009 la 23:34
Theo-Phyl


Sigur ca da; am sa-ti amintesc! Fii linistit!
Sper numai sa ma “recunosti”!
21/07/2009 la 23:35
@maya, 100% – promit
21/07/2009 la 23:38
Teofil
De acord cu tine.
Grecii nu au beneficiat de socialismul stiintzific, dar mie mi s-a parut ca au un soi de respect pentru apartenentza lor istorica, fara sa faca prea mare caz de trecutul lor glorios. Se adapteaza. Si traiesc in PREZENT. La asta m-am referit. Am admirat naturaletzea cu care isi vind in mod mercantil ruinele, dar am admirat si modul in care traiesc bine mersi in prezent, oferind ceea ce stiu ei mai bine sa faca acum : ulei de masline, fistic, peste exceptional pregatit, sirtaki, adica tot ce poate sa atraga turistii pe care sa-i mulga de bani.
Nu vreau sa compar acum, ce vindem NOI turistilor autohtoni, sau nu.
21/07/2009 la 23:39
Theo-Phyl

“Sa nu uiti Darie”
21/07/2009 la 23:41
Theo-Phyl

Ma bucur ca esti mai bine/ “ginduri pozitive” au “zburat” de aici din
frumosul “mai Ardeal,Ardeal” pentru sustinere si insanatosire!
21/07/2009 la 23:44
@tibi, din fericire pentru ei, nu o au pe doamna Nutzi noi insa o avem.
21/07/2009 la 23:44
@maya, numai sa te aud – m a face bine
21/07/2009 la 23:45
Trebuie sa merg la “nani-nani” ;mintenash cinta cucu’ si ma duc la lucru’
Dimineata la ora 5 (ora Romaniei) este “eclipsu’ ” de soare!
Sa aveti grija de voi si sa fiti iubiti!
Noapte buna,vise frumoase si colorate!
Ingerasii sa va aiba in paza!
21/07/2009 la 23:47
tibi
21/07/2009 la 23:47
Theo-Phyl
21/07/2009 la 23:48
Bine dragelor si dragilor
Cred ca a venit momentul sa va spun cuviincios,

noapte buna
TOTUROR !
Ne mai citim si miine.
21/07/2009 la 23:49
@tibi, sa ne auzim maine. O noapte buna si odihnitoare
21/07/2009 la 23:50
@maya noapte bunicica si vise plcute
22/07/2009 la 00:06
demeter, maya, bibliphyle, tibi,
salut tarzior!
22/07/2009 la 00:06
Am ajuns tare tarziu aici, dar nu plec fara sa va spun ca postarea lui Demeter ne aduce la cunostinta niste chestii fascinante iar comentariile comentariile voastre sunt pe masura.
22/07/2009 la 00:07
@nora salut, niciodata tarziu – intodeuna la timp
22/07/2009 la 00:07
Chiar daca dormiti la ora asta, va doresc somn usor si vise frumoase!
22/07/2009 la 00:08
bibliophyle,
22/07/2009 la 00:08
@nora, o sa incercam sa le avem
22/07/2009 la 00:09
Ce faci, citesti? Lucrezi? Cum te simti?
22/07/2009 la 00:09
@nora, ce poate sa faca un om cu un picior si doua maini? ….SCRIE
22/07/2009 la 00:11
@nora dupa ce i-am terminat pe greci pe Theo-Phyl, incep maine sa postez despre democratia Romana (adica latina). Singura posibilitate (a mea) de a face politica este …istoria.
22/07/2009 la 00:11
bibliophyle,
Iti doresc o noapte linistita si maine sa fie ceva mai bine cu piciorul tau.
22/07/2009 la 00:13
am inceput sa redactez volumul 3 de apocrife (de data asta crestine) si am inceput sa scriu o carte despre Moise-Egipteanul
22/07/2009 la 00:13
@nora, multzumesc
si tie o noapte buna
22/07/2009 la 00:14
Bibliophyle,
dreptul roman, NU?
22/07/2009 la 00:15
@noara, da – nu am diacritice si nu am dorit sa se inteleaga ca vorbesc despre Dambovitza
22/07/2009 la 00:15
Trimiterile la istorie, cea mai corecta politica, intr-adevar!
Pe maine, bibliophyle
22/07/2009 la 00:16
@nora, noapte buna
23/07/2009 la 17:23
Sunt onorat sa va adresez omagiile mele, Domana!
Postarile dumneavoastra sunt foarte interesante si minunat scrise. Stilul e al unui jurnalist-narator, atent la detalii, dar lasind sa gindeasca liber spiritul cititorului. Oferitzi o proba de subtila distantzare auctoriala. Temele sunt foarte interesante. Nu poate fi data la oparte fina pinza speculativa in ceea ce scrietzi, dar ce e mai frumoasa decit libertatea imaginatiei… Este extraordinar cum miturile au putut transporta, ca in gogosii de matase, o cunoastere atit de avansata fara sa o altereze sau sa o piarda pe drum. E formidabil !
23/07/2009 la 17:34
@dumitru, multzumesc in numele doamnei. Si sunt bucuros ca te “aud” am citit cu mare interes postarile legate de Arges, de mormantul lui Basarab si de motivele mai sumbre de care te-ai ocupat. Din nefericire, nu stiu de ce nu pot comenta pe blogul tau (platforma nu-mi permite
). Pana la urma trebuie sa fim optimisti
si moartea este o parte din viata, si poate totusi “discuti” cu platforma ta ca sa pot comenta la obiect
PS. ai o noua postare pe paleografia, si duminica scot un nou Bibliophil Notes