Cartea lui Habacuc (Habakkuk – Avacum in traducerea BOR, Habacuc in traducerea Cornilescu) este cartea a opta din cele 12 carti ale profetilor. Probabil scrisa la sfarsitul secolului al VII-lea, imediat inaintea caderii Ierusalimului, este si cea mai scurta carte din Biblia Ebraica / Vechiul Testament.
Habacuc este unul din cei mai importanti profeti in teologia Eseniana, si in cea Crestina. Habacuc a trait probabil in perioada imediat premergatoare caderii Ierusalimului si a fost un muzician Levit, care canta in slujbele liturgice ale Templului din Ierusalim. Versetul 2:2 din cartea lui Habacuc (Avacum), sta la baza uneia din cele mai importante doctrine teologice crestine, “cei drepti traiesc intru credinta” aceasta doctrina crestina este bazata pe Habacuc (Avacum) 2:4 “Iata ca va pieri acela al carui suflet nu este pe calea cea dreapta, iar dreptul din credinta va fi viu!” (tr. BOR) sau “Iată, i s’a îngîmfat sufletul, nu este fără prihană în el; dar cel neprihănit va trăi prin credinţa lui”. (tr. Cornilescu) si reluata in Noul Testament in Epistola catre Romani 1:17, catre Galatieni 3:11, si catre Evrei 10:38. Habacuc (Avacum) va reapare in Cartea lui Daniel in versiunea crestina a Vechiului Testament.

Cartea lui Habacuc (Avacum) este compusa din 3 capitole. Primele 2, regasite si la Esenieni sunt cele autentice, cel de al treilea probabil o inserare tarzie. Comentariul Esenian a lui Habacuc (Avacum) numit si 1QpHab si publicat in editia facsimila despre care am vorbit pe blogul Theo-Phyl si am prezentat-o pe Paleografia.
Comentariul lui Habacuc (Avacum), face parte din metoda interpretativa numita “Peşer”, aceasta metoda se bazeaza pe faptul ca textul scripturii ascunde interpretari ezoterice care pot fi descoperite prin citirea rextului si interpretarea lui metaforica. Aceasta tehnica a fost preluata si de invatatii (si misticii) crestini si este regasita deseori in literatura patristica. Comentariul incearca sa redea invataturile “Invatatorului cel drept” (“morē tsēdēk” – Teacher of Righteousness) intemeietorul prezumtiv al sectei Eseniene si sa-l infiereze pe demonicul “preot netrebnic” (“ha-kōhēn hā-rāš’ā” – Wicked Priest) . Sulul comentariului se refera la primele doua carti ale lui Habacuc (Avacum), a treia lipsind (vezi mai sus). Scrisul este irodian (timpul dinastiei irodiene/herodiene) aproape fara diferente fata de textul biblic actual (ebraic-masoretic), doar cu mici diferente gramaticale. Sulul (scroll) are lungimea aproximativa de 141 cm, a fost descoperit in pestera no.1, in 1947 si descifrat in totalitate in 1951.
Un fel de P.S. – Am citit cu interes postarea lui @tibi de pe blogul Doamnei Nora Damian in care este discutat noul Crestinism de sorginte GB-DP. Sper din toata inima ca si GB sa-si vada de oitele lui si DP de actorie. Politica bazata pe interpretarile religioase nu sunt altceva decat “apa la moara” celor care nu prea ne doresc binele, si nici nu au vreo o legatura cu Crestinismul, Ortodoxia sau poporul Roman. Propun cuplului GB-DP si altora de genul lor o lecturare mai serioasa a cartilor sfinte, inclusiv cea amintita mai sus. Politicienilor le urez numai succese cu obstea, artistilor cu arta si ciobanilor cu oile, pe Dumnezeu lasati-l fara pasaport si carnet de partid de orice fel.
Etichete Biblie, Esenieni, Esoterica, Istorie, Kumran-Qumran, Manuscrisele de la Marea Moarta
30/05/2009 la 13:37
salve
Am citit si eu cu interes tot ce ai postat SI pe celelalte bloage
!
Cit despre postarea cu DP, am mai dezvoltat o leaca citeva aspecte in postarile ulterioare; daca treceam totul in postarea initziala, iesea o polologhie luuuunga pe care n-ar mai citit-o nimeni !
30/05/2009 la 13:42
bon !
Ne citim si o leaca mai tirziu.
30/05/2009 la 14:19
@tibi, salut si un weekend placut
30/05/2009 la 14:20
tibi, eu as fi citit-o
30/05/2009 la 14:56
Teofil
Te referi la prima, sau la a doua carte a lui DP ? Stiu ca parca pe prima, ai citit-o; cel putzin, asa mi-ai dat de intzeles.
30/05/2009 la 15:21
Teofil
Iata un articol
30/05/2009 la 15:23
Teofil
Iata un articol
http://www.cotidianul.ro/opt_scrieri_care_n_au_fost_descifrate_inca-86210.html
Ce parere ai ?
30/05/2009 la 15:23
http://www.cotidianul.ro/opt_scrieri_care_n_au_fost_descifrate_inca-86210.html
ce parere ai ?
30/05/2009 la 15:25
linckul nu apare
in coti/29 /Mai : “Opt scrieri care n-au fost descifrate inca “
30/05/2009 la 15:30
@tibi, am citit prima carte si am auzit despre a doua carte. Parerea mea a fost formata insa auzindu-l
Omul nu a deschis Biblia in viata lui. A citit rezumate
30/05/2009 la 15:40
@tibi, etrusaca este o limba care a avut probabil o evolutie extrem de ciudata. La baza alfabetul etrusc se trage din “Minoana A” care la randul ei nu afost descifrata, cat despe insulele…, nu am nici oexpertiza
Etrusaca a fost probabil o limba indo-europeana, adica cu vocale “scrise” si pronuntate, la fel ca Minoana (stramoasa) limbi Grecesti. Ambele s-au folosit de un simulacru de alfabet fenician, care este unul semit de aici greutatea de descifrare. Descifrarea nu va posibila NICIODATA pana nu vom gasi un text bilingv latino-etrusc sau Minoan B – Etrusc sau cel putin un text Minoan – A – Minoan- B. Nasoala chestia cu limbile astea. Cred ca mi-ai dat o tema sa explic pe Paleografia intr-o postare viitoare cum se descifreaza o limba
30/05/2009 la 15:41
Chiar daca-mi este greu sa deslusesc dintr-o singura lectura Manuscrisele de la Qumram-Habacuc,tot se mai prinde de mine cate o idee.”Cei drepti traiesc intr-u credinta”.Va mai vizitez daca nu deranjez.
30/05/2009 la 15:44
@dora, cu placere. Mai treceti cand puteti
30/05/2009 la 16:09
Teofil
Se pare ca nu o fac chiar cu totul si cu totul pe netotul daca una -doua inspir postari
30/05/2009 la 16:20
@tibi, lasa mai chestia cu netotul. Ne cunoastem totusi de un timp, nu?
In afara de asta, oricum o iei, totusi sumtem un colectiv
30/05/2009 la 16:26
Teofil
Corect, sintem !
Bon !
As vrea si eu sa stiu de ce facsimilele astea costa atit de mult si mai ales de ce sint editate in numar atit de limitat. Este in afara de interesul stiintzific, vre-un interes financiar ? Se urmareste limitarea in scop ‘bibliofil’ ? Adica prin raritate sa le creasca pretzul ? Sau ce ?
30/05/2009 la 16:50
bon
A cam sosit vremea sa ma car la Car !
! Mina catre bere birjar !
!
30/05/2009 la 17:02
@tibi,
limitarea editiei are rostule ei. in primul rand da, pentru a pastra o valoare a editiei, asemanator cu litografiile (dupa un original celebru) semnate intr-o editie limitata. in al doile rand, cheltuielile de productie sunt enorme. Sa produci un pergament “vegetal” asemanator cu unul animal este o poveste extrem de scumpa. In cazul unor manuscrise medevale procesul de iluminare si procesarea cu foita de aur sau argint, pre-print sau post-print este chiar o operatie
30/05/2009 la 17:03
@tibi, petrecere placuta, sper ca ne “vedem” mai traziu
30/05/2009 la 19:04
Teofil
Si eu speram sa ne revedem mai tirziu, numa’ ca mi-a stricat ploaia ‘ploile’
… Nu mai intru in amanunte ca nu merita. A ramas pe miine si asta E !
30/05/2009 la 19:25
@tibi, pacat o iesire cu familia este intodeuna, de bine
30/05/2009 la 19:50
Teofil
Reluam tentativa miine. Asa ca, nu e mare lucru. Si daca nu iese miine, o vom relua in Week end -ul urmator. Nu abandonam ideea.
30/05/2009 la 19:54
tibi,
30/05/2009 la 20:02
Buna ziua si buna sa va fie inima!
Theo-Phyl
Felicitari pentru succesul obtinut cu blogul Theophyle’s English Blog!
Congratulation!
30/05/2009 la 20:04
@maya, multzumesc mult. Intr-un fel este si succesul vostru
30/05/2009 la 20:05
Theo-Phyl
30/05/2009 la 20:09
Theo-Phyl

Da! Mai ales engleza mea “de balta” si datul cu “bota in balta!
Dar acest lucru nu imi poate rapi bucuria pe care o simt fata de acest MARE succes!
Mintenash iti fac un cadou!
Apropo! De ce nu pot sa deschid toate “dedicatiile” de pe blog?
30/05/2009 la 20:16
Theo-Phyl

Cadou!
Doamne niciodata – recita Marcel Iures
http://www.trilulilu.ro/kor3cvi/091c36cd316329
30/05/2009 la 20:17
@maya, chiar nu stiu, cred ca platforma astazi este in “renovare”
30/05/2009 la 20:18
Theo-Phyl
30/05/2009 la 20:18
@maya triluliu nu se descide nicaieri pe platforma WordPress
numaiyoutube
30/05/2009 la 20:20
De-as vorbi – recita Marcel Iures
(scrisoarea apostolului Pavel catre Corinteni cap 13.)
http://www.trilulilu.ro/rorien/2c36aa3f5ffe06
30/05/2009 la 20:22
30/05/2009 la 20:22
servus maya
frumoase recitarie lui Iures !
30/05/2009 la 20:25
eh, recitarile
30/05/2009 la 20:27
Teofil
nu doar blogu’ asta merge astazi mai greu; cam toate cele de pe wordpress au mari intirzieri. Cit despre anumite linck-uri, Mozilla are probleme; Internet Explorer, nu prea.
30/05/2009 la 20:27
(1CORINTHIANS13)
“Chiar daca as vorbi in limbi omenesti si ingeresti, si n-as avea dragoste, sunt o arama sunatoare sau un chimval zanganitor.
Si chiar daca as avea darul prorociei, si as cunoaste toate tainele si toata stiinta; chiar daca as avea toata credinta asa incat sa mut si muntii, si n-as avea dragoste, nu sunt nimic.
Si chiar daca mi-as imparti toata averea pentru hrana saracilor, chiar daca mi-as da trupul sa fie ars, si n-as avea dragoste, nu-mi foloseste la nimic.
Dragostea este indelung rabdatoare, este plina de bunatate: dragostea nu pizmuieste; dragostea nu se lauda, nu se umfla de mandrie, nu se poarta necuviincios, nu cauta folosul sau, nu se manie, nu se gandeste la rau, nu se bucura de nelegiuire, ci se bucura de adevar, acopera totul, crede totul, nadajduieste totul, sufera totul.
Dragostea nu va pieri niciodata. Prorociile se vor sfarsi; limbile vor inceta; cunostinta va avea sfarsit. Caci cunoastem in parte, si prorocim in parte; dar cand va veni ce este desavarsit, acest “in parte” se va sfarsi.
Cand eram copil, vorbeam ca un copil, simteam ca un copil, gandeam ca un copil; cand m-am facut om mare,
am lepadat ce era copilaresc. Acum, vedem ca intr-o oglinda, in chip intunecos; dar atunci, vom vedea fata in fata. Acum, cunosc in parte; dar atunci, voi cunoaste deplin, asa cum am fost si eu cunoscut pe deplin.
Acum dar raman aceste trei: credinta, nadejdea si dragostea; dar cea mai mare dintre ele este dragostea. “
30/05/2009 la 20:29
tibi

Servus!
Ma bucur ca ti-au placut Marcel Iures!
Cu vocea lui “Corinteni 13″ este absolut divina!
30/05/2009 la 20:30
30/05/2009 la 20:32
@tibi, ei au anuntat ca astazi fac “mentenantza”, dar in ultimul timp e cam greu cu serverele lor. Sunt acum intr-un proces de construire a unui web nou care sa unifice pe toate cu un singur menu, o sa fie gata luna viitoare
30/05/2009 la 20:33
O mare e tu!

30/05/2009 la 20:41
@maya. ai citit postarea lui tibi pe blogul lui nora/ Daca nu eu iti recomand
http://noradamian.wordpress.com/
30/05/2009 la 20:49
Cuvintul “pesher” a fost intrebuintat in Vechiul Testament cu sensul de “talmacire a visurilor”.
Persoane cu har special,Iosif sau Daniel, puteau sa descopere intelesul ascuns al unui vis,care nu era accesibil pentru ceilalti.
In termeni profani, un “pesher”=talmacire este ca si un careu de cuvinte incrucisate.
Aceasta tehnica atribuie intelesuri speciale unor cuvinte;de exemplu o referire generala se poate reduce la identificarea unei singure persoane.
Exista doua niveluri in scrierea respectiva:unul de suprafata care contine aspecte de natura religioasa,destinat cititorilor obisnuiti si unul profund cu aspecte istorice concrete.
30/05/2009 la 21:02
@maya. nu este ceea ce am explicat mai sus?.
NU pesher este un cuvant care a intrat in ebraica mult mai tarziu (cam o mie de ani dupa Iosif), este un cuvant “imprumutat” din aramaica
30/05/2009 la 21:05
Theo-Phyl
Ba da,ai explicat foarte bine,dar am vrut sa ma dau si eu “rotunda”!
30/05/2009 la 21:15
Exista mai multi autori care scriu despre eseeni:Filon,Porfir,Epifaniu, Josephus Flavius,Pliniu.
In schimb Irineu,Clement din Alexandria,Origene,Tertulian nu pomenesc nimic de ei.
Porfir adversar al crestinismului scria ca eseenii sint cea mai onorabila secta dintre cele 3 iudaice.
Filon ii considera pe eseeni sfinti
Nu ii intilnim pe eseeni in Biblie dar in schimb apare un numar mare de sfint in Psalmi,Daniel,Apocalipsa.
Se poate face o speculatie de genul eseeni= sfinti si sfinti=eseeni?
30/05/2009 la 21:23
@maya, filon saracu a scris din auzite, Pliniu a locat gresit asezarea lor (cam 100 de KM) si Josephus Flavius, a fost atat de inserat cu informati tarzi, ca nici numai sti ce a scris sau nu. IN NICI UN CAZ NU A EXISTAT O SECTA CU NUMELE DE ESENIENI.
Acest nume este un nume necunoscur care a fost lipit NU DE CONTEMPORANI. Ei isi ziceau ALTFEL
30/05/2009 la 21:28
Pliniu a fost cel care i-a “asezat”intr-un loc numit Izvorul Iedului?
30/05/2009 la 21:31
maya, bibliophyle, tibi,
salut!
30/05/2009 la 21:31
Am o vaga impresie ca sunt cam ramasa-n urma cu toate, dar o sa recuperez…
30/05/2009 la 21:32
@maya, da, Ein Ghedi. In scrierile lor (adica in manuscrisele de la Marea Moarta) ei se chemau “Comuna” sau “Comunitatea” sau daca traduci literal “impreuna” – YAHAD
30/05/2009 la 21:33
@nora, salut
30/05/2009 la 21:35
tibi “a debutat” in forta…
aproape 200 de comenturi si aproape 500 de vizite!!
30/05/2009 la 21:37
@nora, tibi scrie bine si subiectul este relevant. chiar imi pare foarte bine. Ideea voastra cu “kioshcul” a fost foarte, foarte buna
30/05/2009 la 21:37
Theo-Phyl
L-am citit pe tibi in discutia despre DP;nu i-am citit acestuia cartea asa ca nu pot sa comentez,in schimb l-am urmarit la tv.
Mi-a placut,mi-a placut lejeritatea cu care vorbeste,mi-au placut cunostintele lui si i-am apreciat trairile.
Poate ca pentru un privitor din afara este “un exaltat” sau poate ca NU!
Nici eu nu sint de acord cu melanju dintre religie si politica desi in istoria omenirii intre biserica si stat a existat un lunga “colaborare”.
Probabil (spun eu) din cele vazute la tv, DP este un om profund religios,iar planul in/ care traieste este situat intr-o alta “dimensiune” decit aceea in care traim noi ceilalti.
NU pot sa spun nici ca este cabotin,nici ca nu este.
Doamne,Doamne daca nu ar fi stiut ce hram avem nu ne-ar fi dat Legile!
30/05/2009 la 21:39
@nora, eu citesc orice virgula pe blogul tau. ti-am explicat de ce nu postez, sper ca ma intzelegi si ma iertzi
30/05/2009 la 21:39
nora

Servus!
30/05/2009 la 21:41
@maya, un om profund religios nu scrie cum scrie el. EL GENERALIZEAZA si introduce notziuni pur fasciste in religia lui, el este un fascist in devenire sau a devenit.
30/05/2009 la 21:42
ASA CUM AM SPUS: “Dumnezeu lasati-l fara pasaport si carnet de partid de orice fel”.
30/05/2009 la 21:44
Theo-Phyl
Ein Ghedi/Izvorul Iedului nu este atunci locul unde David alaturi de Saul si-a gasit linistea pentru o vreme?
Nu mai stiu sigur dar aici nu este si locul unde a crescut “Intelepciunea” sub forma unui palmier?
Mai era ceva legat de Sulamita si al ei iubit,dar nu mai tin minte ce!
30/05/2009 la 21:47
@maya, Ein Ghedi este unul din cele mai frumoase locuri de pe glob. Nu pot sa-ti povestesc, este peste orice descriere, cred ca amu un video am sal postez
30/05/2009 la 21:49
Theo-Phyl
Da! Doamne,Doamne NU are nevoie nici de pasaport nici de carnet de partid!
Exista o mare,mare diferenta intre intelectul spiritual si spiritul spiritual
30/05/2009 la 21:49
30/05/2009 la 21:51
bibliophyle,
am inteles, sigur, desi cred mai mult ca a fost vorba de o stangacie sau o lipsa oarecare, decat de ceva voit… Mai mult nu spun, decat ca regret, totusi, dar ma bucur ca citesti blogul.
30/05/2009 la 21:52
Theo-Phyl
Din cite inteleg ai fost acolo si ma bucur pentru tine;astept video-ul cu mare placere.
Stiu ca este o oaza infloritoare si superba! Aici a fost teritoriul tribului lui Juda? Paradisul? (terestru)
30/05/2009 la 21:55
@maya, nu a fost pe teritoriul tribului lui Biniamin, si raul care curge acolo se numeste raul lui David. Este pur si simplu o oaza intre Marea Moarta si desertul Neghev
30/05/2009 la 21:57
@nora, nu stiu cate de intamplator a fost sau nu, in orice caz nu asi fi dorit sa-ti transform blogul intr-un “camp de adversitati”, este un loc frumos si este bine sa ramana asa
30/05/2009 la 21:57
oaza de Lumina!
30/05/2009 la 22:03
maya, si apa si apa, asta este mult mai important in desert decat orice.
30/05/2009 la 22:03
Theo-Phyl
apare “An error occurred,please try again later!
Se poate sa trimiti pe email?
Apropo! Cind ai aflat clasamentul?

Imi pare tare,tare rau ca nu cunosc limba engleza!
Dar “Congratulation” tot iti spun!
Ma mindresc cu romanul Theo-Phyl!
30/05/2009 la 22:04
APA – izvorul Vietii!
30/05/2009 la 22:06
@maya, au trimis o instintzare. Eu nici macar nu am avut habar de nimic, m-am folosit de blog mai mult pentru studenti
30/05/2009 la 22:09
Am citit ca anul acesta in Israel s-a sarbatorit “Intimpinarea soarelui”
-sarbatoarea Creatiei si a bucuriei.
Ea se sarbatoreste o data la 28 de ani intr-o zi de miercuri,Ziua a IV a
a Creatiei,ziua in care Doamne,Doamne a creat Soarele si Luna!
Astrul trebuie sa fie vizibil;viitoarea sarbatoare “Intimpinarea Soarelui” va avea loc in 2037!
30/05/2009 la 22:10
bibliophyle, maya, puneti-ma-n tema!
E vorba de un succes al blogului in engleză, inteleg?
Congratulations, Teophyle!
30/05/2009 la 22:11
@nora, ti-am trimis un mail cu BIBLIOPHILE NOTES-4
30/05/2009 la 22:12
@nora, da
30/05/2009 la 22:13
@maya, habar nu am de asta, nu scrie nimic in Biblie despre asa ceva
30/05/2009 la 22:15
Theo-Phyl
au trimis o instintzare. Eu nici macar nu am avut habar de nimic, m-am folosit de blog mai mult pentru studenti
Cu atit mai mare a fost bucuria;sint convinsa de asta!
Dar studentii nu comenteaza pe blog? Nu ai studenti care cunosc limba romana/romani?
Sint convinsa de faptul ca si studentii tai s-au bucurat de acest succes!
Apropo! Ce face Huniad?
30/05/2009 la 22:16
@maya, Huniad este deja Doctor si are si el studentzi, eu am deja studenti la a treia generatie
30/05/2009 la 22:19
nora
Blogul academic Theophyle English Blog a intrat din luna Mai-2009 in top-50 bloguri (international) Biblice (academice).
Blogul este inregistrat in Romania;este succesul lui Theo-Phyl si al Romaniei!
Ura!
30/05/2009 la 22:23
maya, mai incet draga inca nu am castigat nimic la olimpiada, este totusi o satisfactie, blogul “traieste” de 2 luni, numai
30/05/2009 la 22:26
Theo-Phyl
Despre sarbatoarea “Intimpinarea soarelui” am vazut si un reportaj la TVCultural transmis prin Ambasada Israelului.
Nu stiu daca am reusit sa retin corect dar se cheama Birkap Hakanap!
Am transcris cum am auzit la tv!
Transmite te rog toate cele bune lui Huniad!
Asa tinar si……..DOCTOR!
Mii de felicitari,atit lui cit si tie!
Huniad mai este si din frumosul “mai Ardeal,Ardeal”!
30/05/2009 la 22:28
@maya, un secret “compozitia lui” este exact ca a ta
30/05/2009 la 22:32
@maya, acum stiu se numeste “Birkat Hachama” “binecuvantarea Soarelui”
nu este o sarbatoare Biblica, este o sarbatorire care a intrat mai tarziu in Judaism, nu prea o cunosc
30/05/2009 la 22:34
Theo-Phyl
NU imi lua bucuria de a ma bucura de acest succes al blogului tau!
“rizaresc”!
Chiar ma bucur si ma
Ideea este ca chiar stiu sa ma bucur! Incepind de la cel mai mic si banal
lucru!
Iar succesul tau nu este nici mic nici banal!
Dar cel mai important, ma bucur in fiecare dimineata cind ma trezesc!
Am mai apucat o zi “de poale”! Ca ce aduce ziua este o alta discutie!
30/05/2009 la 22:37
@maya, bunicul meu spunea ca daca te-ai trezit dimineata, si nu te doare nimic si nu esti mort, ziua va fi probabil una buna, da Dumnezeu de-o paine
30/05/2009 la 22:39
Theo-Phyl
un secret “compozitia lui” este exact ca a ta
deci din 4 parti
ar rezulta un roman si un maghiar!
Huniad
Ma bucur pentru el!
30/05/2009 la 22:42
maya, Huniad este un om de o integritate exemplara, cu un umor fomidabil si poate sa-ti faca rost de “apa din piatra seaca,” nu exista in tot NYorkul un student roman care a avut nevoie de ceva si Huniad nu la ajutat, crede-ma el va fi SIGUR la dreapta LUI
30/05/2009 la 22:45
@Theo-Phyl
“da Dumnezeu de-o paine”
Intelep bunicul tau,ca si toti bunicii! (cred)
“Piinea noastra cea de toate zilele,da-ne-o noua astazi” – sa lasam grija zilei de miine pe miine!
30/05/2009 la 22:46
@maya, si asta este bine
30/05/2009 la 22:48
@ Theo-Phyl
Huniad – ” va fi SIGUR la dreapta LUI ”
Sint convinsa de asta! Am discutat putin cu el,dar ceea ce mi-ai scris si intuitia mea indreptatesc cele scrise de tine mai sus!
30/05/2009 la 22:50
Lipsesc si io’ un pic, si gata! ma birfitzi la greu !
De bine, sigur, da’ orisicit …
30/05/2009 la 22:52
@tibi, noi am fost sigur ca esti prin apropiere
30/05/2009 la 22:58
Miine la romano catolici si la protestanti sint Rusaliile!
Azi la Sumuleu Ciuc – Harghita desi a plouat non stop peste 100.000 de oameni au participat la sarbatorirea Rusaliilor catolice; sarbatoarea coincide si cu aniversarea a 1000 de ani de la infiintarea diocezei romano catolice de Alba Iulia.
Au participat maghiari din tara,din Ungaria,din alte tari europene,chiar si din USA, alaturi de romani de credinta romano-catolica.
Am urmarit procesiunea la un post din Ungaria.
Potrivit traditiei inainte sa urce dealul, pelerinii s-au inchinat la statuia Fecioarei Maria, aflata in Biserica Franciscana, rugindu-se pentru sanatate, belsug, noroc si “pace in toata lumea”.
Este considerat cel mai mare pelerinaj din Europa de sud -est!
30/05/2009 la 22:58
Teofil
Prin apropiere DA! Numa’ ca am avut ceva de facut.
Am citit mai tot ce ati scris, mai am si scapari
…
30/05/2009 la 23:01
maya, asta nu am stiut, a fost pelerinaj?
30/05/2009 la 23:03
tibi
NU birfesc din principiu; dar de laudat laud!
Iar tu meriti sa fii laudat!
30/05/2009 la 23:10
@Theo-Phyl
Da a fost pelerinaj;traditia din cite am auzit tine de peste 400 de ani,
cu manifestari mai “atenuate” in vremea comunismului!
A fost impresionant desi dupa cum am spus a plouat cu galeata!
Statuia Fecioarei Maria, aflata in Biserica Franciscana se spune ca este “facatoare de minuni”,iar urcarea dealului Ciuc (destul de inalt) unde s-a tinut predica este considerat ca si o cale “a penitentei”.
Unii credinciosi parcurg acest drum in genunchi!
30/05/2009 la 23:13
O veste buna pe ziua de azi!
Ma bucur din toata inima, bibliophyle si crede-ma ca si pentru noi succesul blogului tau inseamna mult!
Asa ca pot sa ma duc la culcare cu ganduri bune!
maya, tibi,


Noapte buna!!
bibliophyle,
O zi mai frumoasa decat cea de pe la noi!
Salutari lui demeter si hunyad.
30/05/2009 la 23:14
@maya, chestia cu genunchi nu asi recomanda-o nimanui
30/05/2009 la 23:14
@nora, noapte buna
30/05/2009 la 23:15
nora

Noapte buna,vise placute si colorate!
30/05/2009 la 23:19
O gluma! Un ardelean la New York!
Un ardelean intra intr-un bar la New York. Barmanul il ia tare, din prima si ii spune ca in acest bar se bea numai pe pariu.
- Domnule, pun pariu cu tine ca nu poti sa bei o sticla de Whisky in
30 de minute.
Ardeleanul isi cere scuze, iese din bar si apare peste 10 minute inapoi, pune banu pe tejghea si accepta provocarea.
Barman-ul ii da sticla, ardeleanul o termina in 10 minute. Barmanul, stupefiat.
- Domnule, dar n-am crezut ca asa ceva e posibil. N-am crezut ca sunteti instare de asa ceva. Nimeni nu a mai reusit!
Ardeleanul:
- Nici io n-am crezut, da’ m-am dus la baru de vis-a-vis sa verific!
30/05/2009 la 23:21
@maya, misto banc
30/05/2009 la 23:22
Intrebare: Ce se intampla cand o blonda din Ardeal emigreaza in Muntenia?
Raspuns: Creste IQ-ul ambelor regiuni.
NU emigrez si nici NU sint blonda!
30/05/2009 la 23:23
@ Theo-Phyl
Cadou si lui Huniad!
30/05/2009 la 23:24
@maya, radem de ragatzeni, nu-i frumos
30/05/2009 la 23:25
FIZICA CUANTICA = un negru, se uita in penumbra dupa o pisica neagra care nu e acolo…
30/05/2009 la 23:27
@maya, nu este in cadrul “political correctness”
30/05/2009 la 23:28
Theo-Phyl
Bancul ii banc!
Sint convinsa de faptul ca regatenii au simtul umorului!
30/05/2009 la 23:28
Buna seara tututror,
Maya,
Acum am picat si eu….haioase bancuri, dar fizica cuantica este nemaipomenit!
30/05/2009 la 23:31
Vrei sa stii daca esti bolnav de informatica?
Esti, bolnav daca:
1.În fiecare dimineata îti faci un backup.
2.Ultimul tau gând înainte de a adormi este : `Shutdown complete`
3.Cauti butonul `Cancel` dupa ce ai apasat un buton gresit la lift si te miri cât de saraca e interfata utilizator.
4.Faci dublu click pe butonul de la lift.
5.Apesi PageDown ca sa întorci foaia unei carti.
6.Când vorbesti de numere rotunde, te gândesti la 16, 32, 64, 128, 256, 1024, 2048 …
7.Din tren, admiri scrolling-ul peisajului.
8.La telefon, compui un numar de IP.
9.Îti amintesti cu mai mare usurinta adresa ta de e-mail, decat pe cea postala sau decat numarul de telefon.
10.Când închizi o fereastra, degetele tale se pun în mod automat în pozitia Alt-F4.
30/05/2009 la 23:32
demeter

Servus!
30/05/2009 la 23:33
Maya,
Esti haioasa rau….. bancul este formidabil
30/05/2009 la 23:33
maya, bancul este grozav
30/05/2009 la 23:33
maya
ce se intimpla daca un regatzean, vine in ardeal si intreaba daca exista moldoveni ?
Nu stii ???
Itzi spun eu, juma’ moldo’ si juma’ ardele’
da’ traitor in Bucale :
- No, apai, nu stiu daca is, or nu-s. Da’ toooot nu pricep de ce nevasta-mea, ii tot zice la varza, curechi ! Da’ , nu-i bai ! Sarmalele is bune !
30/05/2009 la 23:34
Pentru toti,
30/05/2009 la 23:35
Cum se numeste o discheta care a luat Viagra?
Hard disk.
# Sa gresesti este uman, dar ca sa zapacesti de tot lucrurile ai nevoie de un calculator.
# Un program de calcul face ceea ce ii ceri, nu ceea ce ai vrea tu sa-ti faca.
# Valoarea unui program este direct proportionala cu greutatea listingului.
# Complexitatea unui program va creste pâna va depasi capacitatea de întelegere a operatorului care trebuie sa lucreze cu el.
# Descoperirea unei erori intr-un program de calcul se face abia dupa ce programul a fost folosit câteva luni de zile.
# Orice program de calcul ajuns in fata de rulare este depasit.
Orice program de calcul costa mai mult si necesita mai mult timp decât s-a considerat initial.
# Daca un program este util, va trebui schimbat. Daca nu mai este util va trebui sa fie justificat.
# Orice program se va extinde pentru a ocupa întreaga memorie disponibila a calculatorului.
# Daca pentru introducerea corecta a datelor in calculator s-au prevazut o serie de teste, se va gasi un idiot ingenios care va descoperi o metoda de a introduce si date gresite.
# Daca ai gasit doua erori intr-un program, caut-o si pe a treia.
# Calculatoarele pot gresi, dar oamenii gresesc si mai mult.
# Dupa ce eroarea gasita a fost corectata, se va constata ca de fapt nu a fost nici o eroare.
# Orice sistem care depinde de fiabilitatea umana este nefiabil.
# Erorile nedetectabile se prezinta intr-o infinitate de forme, pe când cele detectabile sunt prin definitie in numar finit.
30/05/2009 la 23:35
servus demeter
30/05/2009 la 23:35
Tibi,
Buna seara. Dar tu stii ce este “rasarita”?
30/05/2009 la 23:37
@maya asta seara este grozava
30/05/2009 la 23:42
tibi

Mortal si dragut!
Na, ioi! Cureti – cu accent (varza) levesha (supa)!
Slana,paradaici (rosii)!
Mamali’ cu bri’ cu la’ = mamaliga cu brinza si cu lapte!
Maicutza mi-a facut ieri niste placinte (udemeriste) cu brinza de burduf, cu marar si cu cozi de ceapa verde!
Sa stiti ca m-am gindit la voi!
30/05/2009 la 23:44
demeter
Floarea soarelui cumva ???
30/05/2009 la 23:44
demeter
NU stiu de ce NU pot sa ascult cintecele!
Poate calculatorul meu este de vina!
30/05/2009 la 23:45
Maya,
Poti pune in placinta asta (adica eu pun) si spanac pure, cu putina smantana. Si iese grozava.
30/05/2009 la 23:46
Tibi,
Mare talent ai. Corect.
30/05/2009 la 23:47
Maya, nu stiu noi le auzim
tibi tu auzi cantecele? pe care le posteaza demeter?
30/05/2009 la 23:47
demeter
30/05/2009 la 23:49
Computerele sunt mai frumoase decat femeile


Computerele sunt mai inteligente decat femeile
Computerele nu sunt geloase
Computerele nu au soti ascultatori si supusi
Computerele sunt rationale
Computerele sunt prietenoase
Computerele sunt intotdeauna prietenoase
Computerele nu cicalesc tot timpul
Computerele asteapta linistite “input”-ul
Computerele au un intrerupator de curent si o tasta “reset”
Computerele nu au nimic impotriva sa fie legate intre ele
Computerele nu vor sa se casatoreasca
Computerele nu fac copii
Computerele invechite le poti arunca sau face cadou
Computere se pot vinde sau inchiria
Computerele nu au zi de nastere
Computerele nu te deranjeaza cand esti la televizor sau cand citesti
Computerele nu au migrene
Computerele nu intra in panica daca nu sunt folosite un timp mai lung de o saptamana
Computerele te lasa sa bei cat vrei de mult
Computerele nu au nevoie permanent de o cutie noua
Computerele nu asculta telefoanele tale
Computerele nu iti controleaza corespondenta
Computerele nu iti cauta prin lucrurile personale
Computerele nu vor sa stie de ce iti trebuie prezervative
Computerele nu vor sa stie de unde au aparut fire de par blonde pe hainele tale
Computerele nu vor sa stie cine a lasat urme de ruj pe ceasca din chiuveta
Computerele nu intreaba unde ai stat atata
Computerele nu intreaba de ce nu ai raspuns la telefon
Computerele nu pot mirosi un parfum strain
Computerele pot sa joace bine si foarte bine sah
Computerele pot accepta faptul ca stai fara sa faci nimic
Computerele nu iti impaturesc ziarul fara cap si coada
Computerele nu iti manjesc noua camasa alba cu ruj, pudra sau tus de gene
Computerele nu sunt daunatoare mediului
Computerele nu pateaza lucrurile cu oja
Computerele nu spun chestii nemotivate si lipsite de sens
Computerele nu contrazic
Computerele fac ceea ce le spui
Computerele nu pleaca la intalniri cu alte computere
Computerele stiu ca nu pot juca fotbal si de aceea nici nu vor sa vina cu tine la stadion
Computerele isi dau seama ca nu pot conduce automobile
Computerele invata usor
Computerele nu vorbesc tot timpul de emancipare si egalitate vrand sa spuna prin asta ca mai doresc o ciocolata din camara
Computerele nu iti strica colectia de placi
Computerele nu sparg vesela de portelan
Computerele nu arunca la gunoi lucruri importante
Computerele nu sustin ca tigarile si fumul lor miroase
Computerele nu sunt deranjate de ferestre murdare
Computerele nu sunt deranjate de perdelele ingalbenite
Computerele nu sunt deranjate de scrumiere pline
Computerele nu vor fi deranjate de pantofii tai uzati
Computerele nu vor fi deranjate de blugii tai uzati si taiati la genunchi
Computerele nu vor sa primeasca flori
Computerele nu isi doresc haine de blana
Computerele nu isi doresc genti de piele de crocodil
Computerele nu sunt ofensate daca la pipai
Computerele stiu exact ce pot si ce nu pot iar lucruri ce nu le pot face nu incearca sa le faca
Computerele realizeaza ca operatorul e mai destept decat ele
Computerele stiu ca numai operatorul si tasta “reset” sta intre ele si dumnezeu
Computerele nu sunt din cauza afirmatiei urmatoare nici ofensate si nici nu se inchid in sine:
Computerele au numai (numai) o greseala!
Va las sa o ghiciti!
30/05/2009 la 23:49
Tibi,
Nu scazi in ochii mei. Si sa gasesti este un talent. Dar, vorba Mayei…sarmalute in curechi si foi de vitza sunt grozave.
30/05/2009 la 23:49
Da Teofil
Eu aud cintecele; am si spus de ce cred ca eu le aud si altzii, nu. Este cred, vorba despre browser.
30/05/2009 la 23:51
@maya, ce browser ai?
30/05/2009 la 23:51
Apare ecran negru cu An error occurred!
30/05/2009 la 23:51
Maya,
Care este greseala?
30/05/2009 la 23:53
maya
computerele sint ‘facute’ nu ‘nascute’
! Le lipseste ‘laptele’ matern !
30/05/2009 la 23:55
maya
cind apare imaginea aia de care zici, da dublu click pe imagine si te duce in alta fereastra, unde potzi sa ascultzi melodia respectiva.
30/05/2009 la 23:55
demeter
personalizam legenda lui Narcis ? Aia despre care spuneam io’
?
30/05/2009 la 23:56
@Theo-Phyl
Dar inainte le auzeam si le vedeam!
Numai acum de ceva vreme nu mai merge nimicuta-nimicuta!
Iar “ce browser ai?”
Parca ar fii in hotentota si cumana! 
Nu stiu ce este!
Sint “paralela” la (si) engleza si calculatoare !
Banuiesc eu ceva,dar nu stiu sigur!
30/05/2009 la 23:59
Tibi,
Nu intzeleg. La ce te referi?
31/05/2009 la 00:00
@maya, fa ce ti-a explicat tibi, dublu clik pe imagine si-ti deschide alta fereastra cu cantecul, sper
31/05/2009 la 00:02
tibi
Am facut dublu clik dar degeaba!
31/05/2009 la 00:04
demeter
sorry
Am citit eu neglijent, o postare in care spuneai ca nu scad in ochii tai.
Sorry again !
31/05/2009 la 00:05
lipsesc o leaca. revin.
31/05/2009 la 00:05
Cred ca nu am instalat Adobe Flash Player! Imi dau si eu cu presupusul!
Dar voi vedeti de pe youtube ce va trimit?
31/05/2009 la 00:07
Maya,
Noi vedem ce trimitzi.
31/05/2009 la 00:08
@maya, da noi vedem
, pobabil ca browserul tau trebuie updatat
31/05/2009 la 00:09
demeter
tibi
Theo-Phyl
Gresala calculatorului:nu poti sa-i faci o bucurie!
31/05/2009 la 00:11
browserul tau trebuie updatat
habar NU am ce inseamna!
31/05/2009 la 00:12
@maya, asta e ce sa- faci calculatorul intodeuna face ce vrea
Nu ai spus tu asta?
31/05/2009 la 00:14
Theo-Phyl

Asa este si nici NU indraznesc sa-l supar,dragutzul de el!
31/05/2009 la 00:15
Angela Gheorghiu – Sacred Romanian Orthodox Church!
31/05/2009 la 00:15
@maya Daca intri pe meniul browserului la Help/information ai acolo ce versiune fa cut/paste si trimite-mi sa vedem ce facem?
31/05/2009 la 00:20
@ Theo-Phyl
Dar trebuie sa imi spui ce/unde este browserul;poate ca stiu dar nu imi dau acum seama!
Si mai ziceam ca nu sint blonda!Vai de capul meu!
31/05/2009 la 00:20
Tibi
Am citit postarea ta desprew Dan Puric. Imi place ca actor, dar ca “marturisitor” de neam si credincios este pueril. Ai mare dreptate. Ar fi bine daca nu i s-ar mai acorda atata atentie. Poate ca vrea sa devina al doilea “Corut”.
31/05/2009 la 00:23
@maya, vezi in meniul de sus HELP, intra in el, gasesti o rubrica “About Internet Explorer“, intra in el ai acolo informatii pe care le poti copia. copiaz-o, fa paste in comentariu
31/05/2009 la 00:28
Eu sint cu Mozilla!
http://support.mozilla.com/ro/kb/For+Internet+Explorer+Users?style_mode=inproduct
31/05/2009 la 00:29
Regret, dar eu tre’ sa ma cam retrag, inspre culcuseala …
noapte buna maya
O zi buna in continuare, demeter & Teofil
Ne mai citim si miine !
Da! Teofil, eu pot sa ascult atit ce pro-pune maya, cit si ce posteaza demeter. Marele si inegalabilul Gica Petrescu “La crisma din Ferentari” si Angela Gheorghiu …
Apropo demeter, stii de unde vine etimonul ‘ferentari’ ???
31/05/2009 la 00:30
@mya, am intzeles, nu ma pricep la mozila am sa intreb maine si amsa te ajut cat pot, OK?
31/05/2009 la 00:31
Tibi,
Nu stiu de unde vine “ferentari” Lumineaza-ma, please.
31/05/2009 la 00:33
Tibi
“forintaris”= soldat pedestru
31/05/2009 la 00:33
Theo-Phyl

Bine,multumesc oricum!
31/05/2009 la 00:35
@tibi, din wiki in engleza:
“Ferentari was the first modern industrial area of Bucharest developed in the middle of 19th century, when new industrial plants were built in the area and especially after the first railway in Romania was built (opened in 1869 and connecting Bucharest – via Filaret station – to Giurgiu)”
Primul cartier industrial din Bucuresti 1869 , statia de tren intre Bucuresti si Giurgiu.
Etimologia: the word “Ferentari” comes from the Latin word “Ferentarius” meaning “soldier in the old pedestrian army”.
Ferentarius soldat pedestru
Marean este calaretz insa
31/05/2009 la 00:35
demeter
Multzumesc pentru aprecierile in ceea ce priveste postarea aceea a mea, cu DP.
! Si chiar ma gindeam la Pavel Corut cind am citit cartea lui DP.
!
Stiu cit de stingace e, dar ma tratez
Alta gisca, in alta traista, dar tot ga-ga face. Adica, gargara
Si in niciu-un caz astfel de ‘giste’ nu pot salva acest complicat ‘capitoliu’ denumit pe scurt, RO.
31/05/2009 la 00:36
Tibi, capitoliu gaste si ferentarius merge chiar bine
31/05/2009 la 00:39
Inger,ingerasul meu roaga-te la Dumnezeu pentru sufletelul meu.
Eu sunt mic Tu fa-ma mare,eu sunt slab Tu fa-ma tare,si-n tot locul ma pazeste si de rele ma fereste!Amin
Ingerasii sa va aiba in paza!
O zi buna si frumoasa in continuare demeter si Theo-Phyl!
tibi
Noapte buna vise frumoase si colorate!
@all
Noapte buna/O zi buna!
Doamne indura-Te spre noi!
31/05/2009 la 00:40
Tibi,
Mare dreptate ai, dar la oameni amaratzi prinde…ca pe vremea lui Ceasca. Culisele Teatrului National din Bucuresti sunt complicate si muritorul de rand nu ajunge la ele prea usor. Oricum sunt multe gaste…
31/05/2009 la 00:41
Neeeeeeeeeeeeee
“Ferentar” era un soi de tilhar notoriu, dar nu de genul haiducilor care furau de la bogatzi ca sa dea la saraci, vorba comunistilor
!
Erau niste pradalnici pur si simplu. Ferentari, a fost ‘cuibul’ lor de vipere ascunse, si daca privim bine, tot acolo e si acum, fieful mafiei tziganesti conduse de catre varanghelionul care il garanteaza pe geoana, care ESTE ! :
31/05/2009 la 00:41
@maya, noapte bunicica si vise colorate
31/05/2009 la 00:42
Maya,
Noapte bunicica !
31/05/2009 la 00:42
@tibi, eu am tradus ce scrie in WIKI
31/05/2009 la 00:44
tibi

Esti prea modest! Mi-a placut ce ai scris la nora!
Cu tratatul este o alta vorba:sint timid dar ma tratez!
Ps:cind esti calare pe cal nu iti mai pasa de cei care merg pe jos!
Apropo de Ferentari si de Marean! :lo: Un fel de calare pe situatie!
31/05/2009 la 00:44
noapte buna maya
sa le spui ingerilor dintre care faci parte ca si noi sintem cumintzi !
Bine ?
31/05/2009 la 00:46
Tibi si Maya,
Si noi. si noi suntem cumintzi
31/05/2009 la 00:46
tibi


Sinteti foarte foarte cumintzei! Ingerii stiu asta!
Dar ruga mea pentru voi se va inalta spre EI!
31/05/2009 la 00:47
Teofil
Stii si tu foarte bine ca madam Wiki este numai partzial credibila, indiferent daca vb. in inglish sau in romale.
31/05/2009 la 00:47
@maya, noi multzumim
31/05/2009 la 00:48
demeter

Theo-Phyl
Sinteti foarte foarte cumintzei! Ingerii stiu asta!
Dar ruga mea pentru voi se va inalta spre EI!
31/05/2009 la 00:49
Sa aveti grija de voi!
31/05/2009 la 00:49
@tibi, eu in orice caz primesc explicatia ta, este mult mai ratzionala
31/05/2009 la 00:50
Daca tot sintem cumintzi cu totzii
propun o :
Rugaciune pentru copii
Inger, ingerasul meu,
Ce mi te-a dat Dumnezeu
Totdeauna fii cu mine
Si ma-nvatza sa fac bine.
Eu sint mic, tu fa-ma mare;
Eu sinbt slab, tu fa-ma tare;
In tot locul ma-nsoteste
Si de rele ma pazeste.
Doamne, ingerasii Tai
Fie pazitorii mei.
Amin
***
Inger, ingerasul meu,
Roaga-te lui Dumnezeu
Pentru sufletzelul meu;
In tot locul ma pazeste
Si de rele ma fereste
Totdeauna, zi si noapte,
Pin-la ceasul cel de moarte,
Sa ma curat de pacate.
Ingeras trezeste-ma,
Cruce, ocroteste-ma !
Doamne, mintuieste-ma !
Amin !
***
Ingeras coboara lin
Linga patul meu,
Somn usor tu sa-mi aduci
De la Dumnezeu.
Sa adorm pe bratul tau
Dulce dragastos,
Pina-n zori cind m-oi trezi
Dintr-un vis frumos.
Inger ingerasul meu
Tu pazeste-ma de rau
Si ma du’ lui Dumnezeu !
Amin !
***
Rugaciune
Doamne sfinte, Luminate
Varsa-tzi marea bunatate
Peste noi, ai tai copii;
In putere ne-ntareste
De greseli Tu ne fereste
Sprijin vesnic sa ne fii.
Amin !
Noapte buna dragelor si dragilor
31/05/2009 la 00:52
Tibi,
Noapte bunicica…dragule
31/05/2009 la 00:53
@tibi, noapte buna si vise placute
31/05/2009 la 18:39
@all, Postare Noua